Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 00:15

Ik heb ook de Altra Escalante 3, erg breed bij de voorvoet en heb nog wiebelruimte over bij de tenen. En ik heb toch wel behoorlijk brede voeten. Het is idd wel het herenmodel, dat kan zeker schelen.

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 08:44

Goeie tip van jullie, ik ga het herenmodel proberen!

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:22

Ik zoek barefoot laarsjes, halfhoog, voor de winter. Ik heb een smalle voet, en ik zie tot dusver alleen brede laarzen. Heeft hier iemand tips?

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 10:38

Volgens mij is Koel niet onwijs breed?

_Christina

Berichten: 1493
Geregistreerd: 26-01-11
Woonplaats: Grensgebied

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:21

Leguano! De modellen verschillen onderling wel iets in breedte, dus ik zou ze even passen ergens.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 11:37

Marije_jiplover schreef:
Volgens mij is Koel niet onwijs breed?


De Merino Fiel wel, die kan je beter achterwege laten als je op zoek bent naar smalle schoenen.
Vivo valt meestal wat smaller?

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 12:49

Ik heb het idee dat er verschillende breedtes zijn van Koel. Sowieso voor de kinderschoenen zijn er wel brede en minder brede lijnen. Onze jongen (nu maat 33-34) en ik (maat 40) hebben echt brede schoenen nodig met genoeg ruimte voor een hogere wreef. En bij Koel kunnen we wel slagen :j

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:02

Ik heb ook Koel laarsjes, maar die zijn mij te breed

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 17:35

Vandaag weer even met teenspreiders gelopen, wat maakt dat een verschil in mijn balans zeg! Voortaan maar wat meer dragen.

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 18:21


TurdusMerula

Berichten: 23910
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 16:29

Ik wil even gillen, zonder bijgelezen te zijn. Ik had twee paar schoenen gekocht met het idee een paar te houden. Heb na lang twijfelen mezelf verwend en ze allebei gehouden, ze nog niet gedragen omdat ik nog wilde checken of inspuiten met zo een spray ze langer netjes zou houden. En nu heeft de kat erover heen gekotst, en daar kwam ik pas heel laat achter. :(

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 18:58

TurdusMerula schreef:
Ik wil even gillen, zonder bijgelezen te zijn. Ik had twee paar schoenen gekocht met het idee een paar te houden. Heb na lang twijfelen mezelf verwend en ze allebei gehouden, ze nog niet gedragen omdat ik nog wilde checken of inspuiten met zo een spray ze langer netjes zou houden. En nu heeft de kat erover heen gekotst, en daar kwam ik pas heel laat achter. :(



Oooh dat is echt kak :') , hopelijk valt het mee. Wat heb je voor moois gekocht?

mystery1980
Berichten: 4244
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:31

Even vraagje voor de ervaren bf lopers, hoe doen jullie dat als je eens een chique hakje met een puntteen onder een jurkje wilt dragen ofzo? Ben bang dat je voeten zo breed worden dat dat niet meer gaat dan. Wil me wel vrouwelijk kunnen blijven voelen.

Marije_jiplover

Berichten: 25337
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:39

Ik draag zulke schoenen echt nooit meer, ik krijg al kramp in mijn voeten als ik bij een ander naar een dergelijke schoen kijk.

Echt, geen haar op mijn hoofd die nog bedenkt dat ik zulke schoenen zou willen dragen :n

Nu mis ik volgens mij sowieso het gen om me vrouwelijk te willen voelen, maar echt, no way dat ik mijn voeten nog martel om in zulke schoenen te wurmen.

Ik krijg al zere voeten van mijn niet zere drop maar wel fijn brede werkschoenen (s3 veiligheidslevel), dus nee, vrijwillig in te smalle schoenen met hak ga ik echt nooit meer doen.
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 07-01-24 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Licor

Berichten: 2953
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Weert

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 21:53

Ik krijg mn voeten nog prima in zo'n soort schoen hoor.. ik geef er alleen niet snel meer echt de voorkeur aan omdat het gewoon niet zo comfortabel is.. ik heb grote en brede voeten.. t was overigens eigenlijk nooit echt comfortabel, maar was er meer aan gewend.. en als je dan een tijdje overgeschakeld bent naar schoenen die gemaakt zijn naar een natuurlijke voet, merk je nog beter hoe oncomfortabel 'normale' schoenen (kunnen) zijn..
Ik merk overigens ook dat ik nu vaker sneller geneigd ben om een maat groter te kopen

Kaka

Berichten: 4816
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:06

Ik heb een paar laarzen met hak en een brede voorvoet. Gelukstreffer van jaren geleden. Het is nog Italiaans design ook, die zijn meestal mega smal.

Verder heb ik een aantal BF ballerina's en oxfords die het goed doen onder jurkjes en rokjes. O.a. van Shapen, The drifter leather en Zaqq. In de zomer, dus zonder sokken, kom ik ook nog weg met glitterschoentjes van Anniel (heel soepel, maar geen BF vorm). Laatste aanwinst zijn een paar mary janes van Dutchess & Fox met een hysterische panterprint. Allemaal van Vinted trouwens.

Kyno

Berichten: 10433
Geregistreerd: 07-09-03

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-24 22:25

Ik heb barefoot schoenen als wandelschoenen en die bevallen me echt super goed! Ik heb de Lems Boulder Boots. En kan daar echt probleemloos lange wandelingen mee maken. (Denk dan aan >20km)

Op het werk etc draag ik dan wel “normale” schoenen. :)

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 00:34

mystery1980 schreef:
Even vraagje voor de ervaren bf lopers, hoe doen jullie dat als je eens een chique hakje met een puntteen onder een jurkje wilt dragen ofzo? Ben bang dat je voeten zo breed worden dat dat niet meer gaat dan. Wil me wel vrouwelijk kunnen blijven voelen.

Die heb ik al nooit kunnen dragen, en nu al helemaal niet meer :D In mijn ogen kan ik me prima vrouwelijk kleden zonder hakken, maar dat ligt vast ook aan je stijl. Feit is wel dat je voeten wat breder zullen worden door bf, en hakken nou eenmaal vrij smal zijn...

Ashkerlon

Berichten: 2645
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Roeselare (West-Vlaanderen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 08:26

Er zijn merken met hakken die toch ruimte geven aan de tenen. Ik heb er van camper. Akkoord, het zijn geen pumps met naaldhak ofzo, ogen wat bruut. Maar wel comfortabel met hak. Enige wat ik nu merk is dat ik mss eens een maat groter moet gaan zoeken.

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 10:26

Gabor heeft ook breedte maten. En grote damesmaten _/-\o_ Helaas hebben ze geen echte bredere schoenen met hoge hak, maar ik heb wel leuke enkellaarsjes van ze waar ik prima een hele tijd op kan lopen. Liever een hoger hakje dan eentje van een centimeter of 2, in mijn geval.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:36

Ik heb me altijd afgevraagd wat er "vrouwelijk" is om je voeten in zo'n schoen te frotten waarbij je tenen tegen elkaar gepropt worden en je dmv een hak ook nog eens op je voorvoet komt te lopen. :D
Ook is mis blijkbaar dat gen.

pmarena

Berichten: 48207
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-24 11:57

Nah bij mannen vind ik van die zakelijke puntschoenen net zo idioot hoor :=

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 17:14

Gru schoenen :D Wie heeft het ooit verzonnen? Ik denk waarschijnlijk teveel. En dat in combinatie met beelddenken geeft echt kronkels :o

Isabel

Berichten: 2271
Geregistreerd: 10-03-13
Woonplaats: Someren

Re: Barefoot (voor jezelf, niet voor je paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-24 21:17

Na een paar jaar twijfelen :+ ga ik binnenkort mijn eerste paar barefoot schoenen bestellen. Heeft iemand tips voor merken om naar te kijken? Ik heb brede voeten (in de lengte maat 38,5 en in de breedte 43). Ik loop sta/ loop de hele dag op werk, en loop ook regelmatig buiten, dus zou fijn zijn als de schoenen voor beide geschikt zijn. Eventueel een paar voor het werk en een paar voor buiten mag ook. Ik vind het zo lastig waar ik moet beginnen, en ook lastig dat ik afhankelijk ben van online bestellen, dus alle tips zijn welkom!

Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 00:13

Be Lenka heeft zeer brede barefootschoenen :) daar pas ik zelf best fijn in, en ik heb ruim 10 cm brede voeten. Ik zou wegblijven bij een merk als Vivobarefoot, die zijn vrij smal gemiddeld.
En voor "barefoot friendly", dus niet met extra dunne zool, kan ik Altra aanraden. Dat zijn brede sportschoenen met een iets vierkantere neus, en ze zijn zero-drop. Wel met dikke zool, maar dat kan wel fijn zijn met veel lopen en staan, vooral als het koud is.