Dat gevoel dat je bijna immobiel raakt...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:13

Maar *\o/* je hebt het gedaan, het ergste is nu achter de rug voor je. :j Wel belangrijk dat je stoel redelijk naar je past. Niet te hoog of te laag. Handschoenen kunnen wel helpen. Wielrenhandschoenen zijn daar fijn voor.

luuntje

Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dat gevoel dat je bijna immobiel raakt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 18:46

Rollend door het leven gaan is moeilijk.
Maar het geeft je zoveel vrijheid.

Is er weleens een ergotherapeut bij je thuis geweest?
Zij/hij kan je helpen om minder energie te verspillen. Eventueel hulpmiddelen aan te vragen.
Je hebt voor een ergotherapeut wel een verwijsbrief van je huisarts nodig.

Ik zou mijn scootmobiel niet meer kunnen missen.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 20:25

Inmiddels zijn we een maand verder en ben ik een aantal keer met de rolstoel op pad geweest. Het is nog steeds een hele goede keuze.
Maar inmiddels zit ik op een punt dat de buitenbank die tijdelijk in de woonkamer staat een beetje mijn beneden bed aan het worden is, en dat werken steeds moeilijker gaat. Dat vind ik echt moeilijk, ik werk nog wel, maar van de 3 dagen voel ik me eigenlijk maar 1 dag goed. De rest werk ik wel, maar ben ik eigenlijk te moe en is het soms meer overleven. Ik wil er nog niet aan denken dat ik me misschien ziek moet melden, ik ben immers net begonnen, maar als het zo door gaat, dan steven ik daar wel op af ;( Behandeling is wel aanstaande, maar doordat ik nu ook problemen ondervind met mijn buik moet ik eerst wachten of ik daarvoor behandeld moet worden.
Dus ik zie het somber in. Maar ik wil wel goed voor mezelf blijven zorgen.

Earth

Berichten: 7900
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-21 12:02

Ik wilde onderstaande post met jullie delen. Het is zover, ik ben immobiel, in die zin dat werken me niet meer lukt...

Citaat:
Even een post over mezelf. Sorry dat ik zo weinig op anderen reageer, ik merk dat ik weinig energie heb daarvoor.

De kogel is door de kerk, ik kan niet meer. Ik kan niet meer werken, niet zoals ik dat nu doe. Als ik terug kijk naar de afgelopen maanden, dan vraag ik mezelf echt af hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Vorige week was het toppunt, toen ik tijdens het werk gewoon even mijn ogen dicht wilde doen. Toen ik thuis kwam en direct op bed in diepe slaap viel. Maar vooral, het opladen om weer aan de slag te gaan. En de spanning of ik het wel voor elkaar krijg.

Vooral die spanning was gisteren in de eerste instantie hetgene wat me opbrak. De spanning of mijn lijf het nog wel doet, of ik wel aan het werk kan, maar ook hoe ik van 2% energie 10% kan maken. Want dat heb ik minimaal nodig om te werken.

En bijna iedere keer lukte het, iedere keer ging ik het gevecht aan met mijn lijf, en kwam ik als winnaar uit de bus. Maar het voelde steeds minder als winnen, maar steeds meer als overleven. Dat heb ik zeker de laatste weken gedaan.

De knoop doorhakken, of eigenlijk toegeven aan mijn lichaam, voelde direct teveel als opluchting. Dus dat gaf me de bevestiging dat het de goede keuze is. Maar ik ga er wel helemaal kapot aan, want tegelijkertijd is mijn werk ook hetgene waar ik nog vrolijk van werd, waar ik mezelf nog een beetje mens door voelde. Dus het is ontzettend dubbel.

Maar, ik maak de beslissing met opgeheven hoofd. Want ik heb zo hard geknokt, zo hard gevochten, het is echt goed zo. Nee, het is niet goed, want dit is het laatste wat ik wil, maar ik heb er voor nu vrede mee. Rust. Met opgeheven hoofd, maar met mijn ogen dicht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-21 13:41

:(:) een hele nieuwe fase gaat aanbreken.

Ik weet hoe ....het voelt om te concluderen dat werken niet meer gaat. Voor mij oktober 1998 uitgevallen. Heeft een tijd geduurt voor ik mijn draai gevonden had.

Maar geloof me, niet meer kunnen werken maakt je leven mogelijk wel prettiger, geen energie verlies meer aan je werk. Die energie kun je nu in je priveleven stoppen. Vraag desnoods psychische hulp bij het opnieuw inrichten van je leven. Daar kun je veel aan hebben

Sterkte en pak even goed je rust nu, en gun jezelf verdriet en een rouwperiode. :(:)