Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:07

Ik vind snoozen aan de ene kant wel lekker, maar aan de andere kant kan ik ook het knopje uit vinden. Ik zet dus altijd 3 wekkers en die gooi ik uit.
Maar ik vind het echt rot dat je weer in slaap valt elke keer tussendoor.

Nu hebben we een pup en vorige week sprong ik uit bed en was ik na eerste rondje echt draaierig.

Maar als ik moe ben en 3x omdraai en buiten ben geweest, voel ik me helemaal top. Kan dus beter eruit, mn eerste ronde doen en dan is het goed. Maar dat vergeet ik elke keer als ik lekker lig.

Ik wil ook niet per se slapen, maar vind het gewoon echt heel lekker om onder mn dekbed te liggen.

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:31

Voor mij weer net even anders. Ik wordt eigenlijk altijd moe wakker met een lijf dat pijn doet aan alle kanten. (Fibromyalgie)

Ik doe in bed eerst een half uur wat oefeningen om mijn spieren te ontspannen. Zodat de ergste pijn en stijfheid wegzakt, ik controleer mijn agenda en lees wat berichten bij.

Vervolgens kleed ik me snel aan of ga in mijn badjas naar buiten om de paarden te voeren. De hond neem ik gelijk mee om ook even te plassen. Daarna ga ik zelf naar de wc om vervolgens de dieren binnen te voeren.

Ik zet koffie, poets ondertussen mijn tanden en ga een half uur rust zitten om wakker te worden en mijn koffie op te drinken. Dan kleed ik me om naar wat ik die dag nodig heb.

Ik heb dus 1,5 uur nodig en heb dan nog niet eens gegeten of mijn haar gekamd. Sneller gaat ten koste van wat ik die dag aan kan (nog meer dan korter slapen) dus ik heb geleerd mijn tijd te nemen.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:46

Dat wisseld per dag.
Door werk lag ik bijv vannacht om 1,15 op bed. Wekker om 7.00 snel aankleden,vogels,hond voeren en snel de auto en in naar de wei was daar half 8 en ik ongeveer 7 min rijden.

Had haast maar heb hier geen probleem mee. Meestal ben ik vlot wakker

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:48

Eerste wekker gaat om 6.25
Tweede wekker gaat om 6.30
Wekker gaat, stapt bed uit, loopt naar de woonkamer om telefoon met wekker te pakken en kruipt bed weer in... stapt uiteindelijk om 6.45-7.00 bed uit.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 12:51

Ik wordt meestal wel voor m’n wekker wakker ( vaak zet ik hem ook niet eens ) ik ben echt een ochtend mens.
Maar ik merk wel dat als ik direct op stel en sprong aan moet kleden en weg moet ( broodje smeer ik dan voor onderweg) dan ben ik echt wel het eerste uur beroerd …
Ik normaal gezien even lekker op de bank zitten en wat eten en drinken .. dan rustig aan opstarten en de deur uit dat werkt voor mij het beste.

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:07

Direct opstaan bij de eerste wekker die ik hoor. Ik zet er meestal 5... dan slaapdronken koffiezetapparaat aandrukken, vervolgens naar de wc en even washandje rondslingeren, dan koffie pakken en tussen de slokken koffie door aankleden. Kleren liggen al klaar, koffiezetapparaat staat ook al klaar. Dan nog een kop koffie en de hond uitlaten met een bak koffie in de hand, de pony voeren ondertussen (dat staat ook klaar), dan weer koffie pakken voor onderweg en binnen 10 minuten ben ik dus de deur uit.

Conclusie: ik moet koffie... voor de koffie niet zeuren en uit mijn buurt blijven. De wekker gaat vaak vroeg. Soms 4 uur, soms 6 uur. Ligt eraan hoe laat ik moet beginnen. Altijd een uur voor aanvang van mijn dienst.

Captain

Berichten: 21395
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:08

4 ochtenden in de week gaat de wekker om 06:10, vriend gaat er dan om 06:15 uit, ik blijf nog heel even liggen en om 06:45 gaan we richting de sportschool. :') De andere drie dagen 'slapen we uit' tot we wakker worden. Ik meestal zo tussen half 7 en half 8 en ben dan ook echt wakker. Vriend zo tot 9.

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:16

6:45 wekker en er uit
Pup er uit en ongelukjes opruimen
Kleine van 1 zijn melk geven
Aan kleden etc.
Middelste en oudste wakker maken en aan laten kleden, tanden poetsen etc.
Kleine aankleden en naar beneden aan een broodje.
Kippen en eenden water en voer geven.
Dan de rest eten en drinken. En ik zelf.
Nog wat klaar maken voor werk, school en de opvang en dan iets na 8 weg rijden.

Met andere woorden, ik moet direct er uit haha!

Anoniem

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 13:58

630 de wekker en ik weet dat ik tot 715 wel kan blijven liggen, maar dat heeft meer met mijn werk te maken, niet echt gemotiveerd dus kom ook nog wel eens te laat..
Ik bedenk me nu dat ik eigenlijk ook best de wekker een half uur later kan zetten. Maar vind het juist wel lekker nog ff liggen, beetje op mijn telefoon kijken.

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:33

Huertecilla schreef:
Ah, mobieltje. Dát komt na het ontbijt wel. Als die nog batterij heeft.


Nou, daar verspil ik 's ochtends ook echt geen tijd aan. Ik druk alleen mijn wekker uit, maar ik kijk echt in de loop van de ochtend verder voor het eerst op mijn telefoon.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 15:35

purny schreef:
Eerste wekker gaat om 6.25
Tweede wekker gaat om 6.30
Wekker gaat, stapt bed uit, loopt naar de woonkamer om telefoon met wekker te pakken en kruipt bed weer in... stapt uiteindelijk om 6.45-7.00 bed uit.


Voor die 5 minuten kruip je weer in bed? :D

Misschien is met kortere tussentijd je wekker zetten wel beter. Ik doe er vaak 15min tussen en val dan net weer in slaap eigenlijk.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:32

superpony schreef:
purny schreef:
Eerste wekker gaat om 6.25
Tweede wekker gaat om 6.30
Wekker gaat, stapt bed uit, loopt naar de woonkamer om telefoon met wekker te pakken en kruipt bed weer in... stapt uiteindelijk om 6.45-7.00 bed uit.


Voor die 5 minuten kruip je weer in bed? :D

Misschien is met kortere tussentijd je wekker zetten wel beter. Ik doe er vaak 15min tussen en val dan net weer in slaap eigenlijk.

Nee de eerste wekker is mijn oude telefoon en die ligt op mijn nachtkastje

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:40

Mijn wekker gaat om 04.30 en ik sta ook gelijk op.
Eerst naar de wc en dan een peuk en dan door naar boven naar de badkamer.
Mijn kleding ligt meestal al klaar en dan de honden doen en dan mijn ontbijt /medicatie.
Om 05.00 /05.10 zit ik in de auto richting werk.

Ik kan smorgens echt niet treuzelen of snoozen.

Katyatje

Berichten: 1863
Geregistreerd: 25-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:52

BaileyMix schreef:
Ik zet 45 minuten lang iedere 5 minuten een wekker. En iedere keer weer val ik daartussen terug in slaap en ben ik volledig verward. Minstens een uur nodig vanaf opstaan tot de deur uit en dan nog ben ik meestal laat.
Vaak integreer ik het geluid van de wekker ook in een droom alsof daar de radio aan staat etc. dus dan word ik er niet wakker van. Dan is het lenzen in, kleren aan, make-up mee en op hakken precies 8 minuten van m'n voordeur tot het perron :') Lang leven thuis werken.

Dit lijkt me zo vreselijk :') je wordt zo elke ochtend een kleine 10 keer wakker gemaakt in plaats van 1 keer goed.

Ik heb niet echt een ritueel. Als de wekker gaat pak ik mijn telefoon erbij en aangezien ik die dan toch al vast heb scroll ik even een paar minuten. Daarna ga ik ontbijten en douchen, in willekeurige volgorde. Enkel als ik echt heel moe ben durf ik snoozen, maar 2 keer is wel zo wat het maximum.

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:04

Hier gaat om 06.20 de wekker en meestal ga ik er na 10 a 15 minuten uit. Kattenbak, bezem door de kamer, aankleden, eten klaar maken voor op het werk, eten, radio ff aan en om half 7 op de fiets naar kantoor.
Als ik geen zin heb om te fietsen en met de auto naar het werk ga sta ik een kwartiertje later op.

In het weekend gaat de wekker rond 8uur. Ik kan niet meer uitslapen dan ben ik de hele dag verrot.

RanjaRietje

Berichten: 559
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:05

Hier na 20 min eruit. Dan wassen/douche en aankleden en de paarden doen en dan eten en naar mijn werk

Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:08

Zodra mijn wekker gaat heb ik minimaal een kwartier nodig om echt wakker te worden en op te staan. Het liefst zelfs een half uur := In die tijd tussen wekker en opstaan ben ik dan op mijn telefoon aan het klooien tot ik echt wakker ben. Daarna verloopt de rest van het ritueel soepeltjes :) katten en konijnen voeren, naar de wc, gezicht wassen, tandenpoetsen, aankleden.

Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 18:17

Als mijn wekker gaat ga ik er meteen uit als mijn man nog in bed ligt. Als hij er al uit is luister ik even het nieuws en ga er dan uit, 5 minuutjes dus. Maar doe dan wel meteen het rolluik open en het raam open.

Ik heb ongeveer een uur nodig van m'n bed uit tot in de auto.
Aankleden, katten er uit, eten+kop thee met mn telefoon in m'n hand, pony's medicijnen, voeren en mesten, kipjes voeren, katten voeren en hoppa in de auto.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-21 15:42

Ik zet 2 wekkers, de eerste een half uur na de eerste. Na de eerste wekker val ik nog eventjes licht in slaap en dan bij de tweede wekker word ik relaxeder wakker. Wel alleen als ik moet werken, op mijn vrije dagen kan ik later op en dan zet ik soms helemaal geen wekker en zie ik wel hoe laat en hoe ik wakker ben.

lenaa_tje

Berichten: 10346
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:40

Hier om 6.10 de wekker, 6.15-6.20 ga ik eruit, hond uitlaten, ontbijten, omkleden/aankleden en tussen 7.05-7.15 ga ik naar m’n werk.

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 13:46

Tanya schreef:
Ik zet 2 wekkers, de eerste een half uur na de eerste. Na de eerste wekker val ik nog eventjes licht in slaap en dan bij de tweede wekker word ik relaxeder wakker. Wel alleen als ik moet werken, op mijn vrije dagen kan ik later op en dan zet ik soms helemaal geen wekker en zie ik wel hoe laat en hoe ik wakker ben.

Op mijn vrije dagen doet mijn kat dienst als wekker omdat ze eten wil op de vroege ochtend :')

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 20:41

Ik snooze 3x :+ Zit telkens 10 minuten tussen.
En dan heb ik daarna minstens een uur nodig, liefst iets langer. Anders voel ik me de rest van de dag opgejaagd haha.

Koffie of 3, sigaretje of 4, laptop, Facebook. Dan aankleden, naar de wc, tanden poetsen enzo. Controleren of ik alles bij heb. En dan ben ik good to go!

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:29

Ik snooze niet. Blijf wel altijd even liggen en kijk wat apps en na ongeveer 10 min ga ik eruit, even opfrissen aankleden en tandenpoetsen en ga de deur uit. Heb vaak vanaf de wekker gaat tot de deur uitgaan 20 tot 30 min nodig :)

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-21 23:45

Mijn ochtend ritueel op werkdagen. (06.45) Een wake-up light met radio (praatprogramma), gecombineerd met een snooze-wekker... ca. 20 minuten.
Wanneer ik direct uit bed spring, voel ik me de hele ochtend naar.
Maar daarna kan ik snel op pad. De koffie gaat mee in de auto.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Hoe lang moet jij wakker worden? (Ochtendritueel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 01:22

Ik leg mijn wekker (telefoon) aan de andere kant van de kamer, dus zodra deze gaat moet ik opstaan en uit bed. Dan loop ik meestal direct door naar de douche om wakker te worden, als ik weer ga liggen val ik anders weer in slaap.