Virus in oog

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:32

Och, wat moet jij een vreselijke pijn hebben, en vreselijk hoe slecht je ogen zijn geworden, ik ben zelf 10 jaar werkzaam geweest op de OK van het OZR en ze kunnen heel veel opereren, ik hoop dat je goed geholpen gaat worden en dat een evt corneatransplantatie mogelijk gaat zijn in de toekomst...

Heel veel sterkte en beterschap :knuffel:

DuoPenotti

Berichten: 29469
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Virus in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:36

Zooo wat een ellende door een virus in je ogen. Wat een pech. Verschrikkelijk |(
Veel sterkte vandaag en hopelijk krijg je goed nieuws.

Janneke2

Berichten: 22747
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 11:38

Ik duim mee en hoop dat 'de Rotterdammerts letterlijk weten hoe aan te pakken'.

Wat zou dat fijn zijn...!
(duim, duim, DUIM...!!!!)

driebergen
Berichten: 1588
Geregistreerd: 22-09-06
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:11

Hoi TS,

Wat vreselijk dat een infectie zo extreem heeft uitgepakt!
Ik hoop dat je in Rotterdam vlot geholpen kan worden!

voor de tussentijd en, als je weet hoe de visus na afloop van deze ellende is, zou je kunnen bellen met Bartiméus of Koninklijke Visio (net wat het dichts in de buurt zit bij jou) of zij je kunnen helpen met hulpmiddelen die je kunnen helpen om de wereld wat beter 'zichtbaar' te maken.
Dat kan een computer hulpmiddel zijn, of voor je telefoon, spraak gestuurde materialen, loepje, vergroot schrift... of alleen al een gesprekje met iemand waar je je verhaal kwijt kan.

Deze instellingen zijn daarvoor!
Groet Heleen, orthoptist bij Bartiméus.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Virus in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:14

Zo wat is hier aangeklooid zeg? In België zit je voor een ‘simpele’ conjunctivitis al bij de dokter van wacht indien nodig, en volgen ze echt nauw op. Hier lijkt veel meer tijd overheen gegaan te zijn?

Echt vreselijk voor je veel sterkte! Doodeng vind ik het. Heb je enig idee wat het veroorzaakt heeft?

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Virus in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:30

Jeetje TS wat heftig dit! Klaag alsjeblieft zoveel je wilt hier, want daar heb je echt reden voor, dit is niet niks wat jou overkomt! Ik hoop enorm dat er een oplossing gevonden kan worden en dat er in ieder geval wat verlichting, letterlijk en figuurlijk, op korte termijn voor je komt.

Ik heb zelf al een paar keer een oogontsteking gehad en dat is voor een paar uur al heel heftig, ik vind het vreselijk voor je dat je hier al zo lang mee rondloopt.. heel beterschap, ook voor je zoontje, en ik duim voor een oplossing!!

SimbaBeau

Berichten: 70
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Virus in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 12:33

Heel veel succes en sterkte vandaag! :knuffel:

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-21 21:36

Thnxx allemaal voor de lieve reacties <3
Vandaag een hoop onderzoeken gehad.
Ik schijn stamcellen te kort te hebben in m'n ogen.
Dit is dan ook de reden waardoor mijn hoornvlies zo slecht geneest.
Tegenwoordig kunnen ze wel vanuit je eigen bloed stamcellen halen, om deze weer terug te zetten in je oog. ( serum behandeling heet het geloof ik )
Deze bevindingen worden dus weer terug gestuurd naar mijn eigen oogarts in het lumc en mijn huisarts.
Ik ga er morgen dus gelijk weer achteraan bellen wie of waar dit dus zsm weer op gaat pakken.

Volgens mij is dit best iets nieuws, en wat ik er van begreep nog maar bij 100 mensen in Nederland toegepast.

Maar ik ben ergens wel blij dat er nu eindelijk een oorzaak is, en toch een soort van een oplossing is.


Afbeelding

Beetje een korte update, maar ik heb zoveel onderzoeken gehad dat m'n ogen verschrikkelijk pijn doen en ik doodop ben, dus ik ga zo lekker slapen!
Reageer morgen even wat uitgebreider :)

Mocht er iemand hier meer verstand bam hebben, hoor ik dit heel graag :D

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Virus in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-21 21:46

Autoloog serum wordt bij ons al jaren toegepast, maar dat lijkt me nou niet direct de oplossing voor jouw probleem...

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-21 12:52

Hoe gaat het nu Angelique?

Myfairytale
Berichten: 5385
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 16:42

Ik ben erg benieuwd hoe het nu met je gaat en met de kleine man.
Hoop zo dat het wat beter met je gaat!

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 17:08

Och arme, ik ben zo blij dat er iets gevonden is (en dat er nu een pad naar hoop is gelegd).
ik hoop dat het goed uitpakt en dat je jezelf er mee geholpen voelt en dat in elk geval je weer je leven kunt herpakken!.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 09:35

Angeliquee18 schreef:
Thnxx allemaal voor de lieve reacties <3
Vandaag een hoop onderzoeken gehad.
Ik schijn stamcellen te kort te hebben in m'n ogen.
Dit is dan ook de reden waardoor mijn hoornvlies zo slecht geneest.
Tegenwoordig kunnen ze wel vanuit je eigen bloed stamcellen halen, om deze weer terug te zetten in je oog. ( serum behandeling heet het geloof ik )
Deze bevindingen worden dus weer terug gestuurd naar mijn eigen oogarts in het lumc en mijn huisarts.
Ik ga er morgen dus gelijk weer achteraan bellen wie of waar dit dus zsm weer op gaat pakken.

Volgens mij is dit best iets nieuws, en wat ik er van begreep nog maar bij 100 mensen in Nederland toegepast.

Maar ik ben ergens wel blij dat er nu eindelijk een oorzaak is, en toch een soort van een oplossing is.


[ [url=m/lYRo96.jpg]Afbeelding[/url] ]

Beetje een korte update, maar ik heb zoveel onderzoeken gehad dat m'n ogen verschrikkelijk pijn doen en ik doodop ben, dus ik ga zo lekker slapen!
Reageer morgen even wat uitgebreider :)

Mocht er iemand hier meer verstand bam hebben, hoor ik dit heel graag :D

Geen verstand van maar wat bijzonder dat dit kan! Ben ook benieuwd hoe het nu gaat?

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 12:48

Hoopvol nieuws. Dat is je gegund. Je hebt al zoveel voor de kiezen gehad de afgelopen jaren.
Ik wens jou en je zoontje alle geluk van de wereld toe voor dit nieuwe jaar. :(:)

Romeo2007
Berichten: 4694
Geregistreerd: 24-06-06

Re: Virus in oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 13:01

Heel veel sterkte. Wat verschrikkelijk voor je!

zorro

Berichten: 8763
Geregistreerd: 19-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 22:00

Ik ben zo benieuwd hoe het nu met je gaat ts? Hopelijk veel beter!