Bultje/bobbeltje in borst

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:19

nienke555 schreef:
Hoi bokkers, net bij de huisarts geweest. Hij heeft het direct weggehaald. Dat was wel fijn. Het was talg! Soort van verstopte talgklier ofzo denk ik dan? Was allemaal wit/gelig wat eruit kwam. Ik wist helemaal niet dat talg ook hard kon zijn...

Deze uitkomst had ik niet verwacht eigenlijk := Heb namelijk ook weleens zo’n bultje met talg in mijn oksel gehad, en dat was zacht. Dit op m’n borst was gewoon een hard erwtje dus.

Nu hechtingen, doet wel zeer helaas. Rustig aan doen maar :)


Ik wilde idd vragen ivm de verkleuring aan de buitenkant is het geen ontsteking geweest?

Waarschijnlijk wel dus!

Fijn dat je nog terecht kon in elk geval!

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:25

Staat de maat niet op de eilandpleisters die je hebt gekregen?

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 19:36

pien_2010 schreef:
Goed zo! Gewoon in de gaten houden en er voor gaan want bultjes, knobbeltjes, puncties, mammografie blijven eng, ook op mijn leeftijd (63). Vandaag weer de mammografie gehad en gelukkig geen echo en punctie er achter aan want het was in 1x goed. Zooo zenuwachtig en gestresst. Dus meid je hebt het goed gedaan, gelukkig zijn er vrouwen die niet bang zijn en vrouwen zoals ik die er gewoon vanaf zijn. Zooo balen.
Dus ik vind je een kanjer want voor heel veel vrouwen is het wel gewoon angstig.

Wat een lief berichtje! Fijn voor jou ook dat je geen echo en punctie erachteraan hoefde. Daar geen stress meer voor gelukkig!
Vond het ook doodeng haha. Maar heel blij dat ik gegaan ben, nu hoef ik niet meer bang te zijn dat het iets ernstigs is.
purny schreef:
Staat de maat niet op de eilandpleisters die je hebt gekregen?

Ja 6 x 7! Alleen, ik zie bij de siliconenpleisters geen maten staan, tenminste, kan ze niet ergens vinden online. Dus weet niet goed of ik dan de standaard maat of de XL nodig heb.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:36

Ik ben vanmorgen op de mamma poli geweest. Heb een mammografie gehad en een echo. Ik heb 5 cystes in mijn borsten. Maar was niet gevaarlijk. Volgend jaar word ik 50 dus dan kijken ze er nog een keer naar.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 19:37

Cookies schreef:
Ik ben vanmorgen op de mamma poli geweest. Heb een mammografie gehad en een echo. Ik heb 5 cystes in mijn borsten. Maar was niet gevaarlijk. Volgend jaar word ik 50 dus dan kijken ze er nog een keer naar.

Oh dat zal een hele opluchting zijn. Gaan ze de cystes weghalen of blijven ze zitten? Of bedoel je dat ze op je 50ste nog een keer naar de cystes kijken?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:16

Bij mij is er heel wat omgewoelt in mijn borsten de laatste 3 maanden. Punctie's, plaatsen van jodiumbronnen, nog een paar puncties.... soms met wat hechtingen. Pleister mocht er altijd na 24 uur af en dan laat je het aan de lucht drogen. Is veel beter.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 21:26

Napie schreef:
Bij mij is er heel wat omgewoelt in mijn borsten de laatste 3 maanden. Punctie's, plaatsen van jodiumbronnen, nog een paar puncties.... soms met wat hechtingen. Pleister mocht er altijd na 24 uur af en dan laat je het aan de lucht drogen. Is veel beter.

Oké! Ik ben dan bang dat de hechtingen aan m’n bh of pyjamashirt bijvoorbeeld blijven haken. Maar dat was bij jou niet het geval?

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:40

Je kunt nog evt kijken of je een gaasje kunt zetten op de wond en deze met sensitive tape van de kruidvat vastplakken aan alle 4 de kanten?
Ik kan op dit moment ook de maten niet vinden.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:54

Eventueel dan een gaasje los in je bh. Voorzichtig je bh uit doen.

pien_2010

Berichten: 43310
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:11

Napie schreef:
Bij mij is er heel wat omgewoelt in mijn borsten de laatste 3 maanden. Punctie's, plaatsen van jodiumbronnen, nog een paar puncties.... soms met wat hechtingen. Pleister mocht er altijd na 24 uur af en dan laat je het aan de lucht drogen. Is veel beter.


Nog nooit had ik ervan gehoord, dus gegoogeld. Sterkte meid, niet grappig!

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 01:43

Ik zou even langs de apotheek gaan. Ik had pleisters gekregen van de huisarts voor wonden en daar kreeg ik een reactie op en liep echt een beetje uit de hand.

Naar de apotheek gegaan, uitgelegd en die konden me super adviseren en fijne pleisters meegeven.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:19

Vanaf je 50ste krijg krijg je elke 2 jaar een mammografie.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:03

Tips over gaasjes en pleisters zijn al gegeven.
En als het niet te duur is gewoon de 2 maten siliconen pleisters kopen.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 19:12

Hoi bokkers, ben ik weer even met een vraagje. Iemand die ik een foto in pb kan sturen met de hechtingen? Heb het idee dat het er wat gek uitziet. Zit sinds een uurtje rood met wat geels om de ‘insteekopeningen’ van de hechtingen heen.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:04

nienke555 schreef:
Hoi bokkers, ben ik weer even met een vraagje. Iemand die ik een foto in pb kan sturen met de hechtingen? Heb het idee dat het er wat gek uitziet. Zit sinds een uurtje rood met wat geels om de ‘insteekopeningen’ van de hechtingen heen.

Het is echt beter om dit met je eigen huisarts te bespreken. Je mag me wel een foto sturen, maar de meeste mensen hier zijn geen dokter ;)

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 20:05

Tanya schreef:
nienke555 schreef:
Hoi bokkers, ben ik weer even met een vraagje. Iemand die ik een foto in pb kan sturen met de hechtingen? Heb het idee dat het er wat gek uitziet. Zit sinds een uurtje rood met wat geels om de ‘insteekopeningen’ van de hechtingen heen.

Het is echt beter om dit met je eigen huisarts te bespreken. Je mag me wel een foto sturen, maar de meeste mensen hier zijn geen dokter ;)

Klopt, maar kan nu mijn huisarts niet bereiken natuurlijk.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:06

Morgen ochtend bellen. Wij bokkers kunnen er ook niet veel mee.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 20:09

purny schreef:
Morgen ochtend bellen. Wij bokkers kunnen er ook niet veel mee.

Bah, helemaal geen zin in haha. Ben ook niet thuis, zit aan de andere kant van het land... dus vrees ook niet dat het gaat lukken om morgen terecht te kunnen. Dinsdag worden de hechtingen eruit gehaald dus dan zou ik toch al bij de huisarts zijn :) (ga dan maandagavond weer naar huis dus )

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-21 20:22

Je mag wel een pb sturen. Als verpleegkundige en ervaringsdeskundige kan ik wel even kijken. Meestal gaan die hechtingen op het laatst wel gewoon irriteren.

purny

Berichten: 27490
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:09

Hoe is het afgelopen?

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 23:41

purny schreef:
Hoe is het afgelopen?

Lief dat je het vraagt! Hechtingen zijn er vorige week dinsdag uitgehaald. Waren 4 'hechtinggaatjes' waarvan er dus uit 1 wat wondvocht en bloed kwam. Niks ernstigs verder. Maar dat gaatje gaat elke dag onder de douche weer open helaas. Korstje gaat er dan steeds weer af en dan komt er weer geel en rood spul uit. En dan gaat het overdag weer dicht en dan 's avonds onder de douche dus weer open. Ziet er verder wel rustig uit, alleen een beetje roze eromheen.

nienke555

Berichten: 4924
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 15:35

Hoi bokkers, daar ben ik weer. Heb net in in mijn rechterborst een schijfje en een knobbel ontdekt, dit keer is het niet zo'n atheroomcyste (ontstoken talgklier) wat ik paar weken terug had, aangezien het niet rood is. Die knobbel is echt een knikker en het schijfje is plat en doet zeer als ik erop druk. Afspraak bij de huisarsts is al gemaakt, kan nu wel direct morgen terecht. Ik ga uiteraard vragen voor doorverwijzing voor een echografie bijvoorbeeld.

Ik ben zo bang bokkers, ik ben zo bang dat ik nu toch borstkanker heb... ;(

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 15:53

Oh ts, sterkte weer!

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 17:02

nienke555 schreef:
Hoi bokkers, daar ben ik weer. Heb net in in mijn rechterborst een schijfje en een knobbel ontdekt, dit keer is het niet zo'n atheroomcyste (ontstoken talgklier) wat ik paar weken terug had, aangezien het niet rood is. Die knobbel is echt een knikker en het schijfje is plat en doet zeer als ik erop druk. Afspraak bij de huisarsts is al gemaakt, kan nu wel direct morgen terecht. Ik ga uiteraard vragen voor doorverwijzing voor een echografie bijvoorbeeld.

Ik ben zo bang bokkers, ik ben zo bang dat ik nu toch borstkanker heb... ;(


Sterkte! Maak je niet al teveel zorgen, het kan zóveel zijn! Mijn huisarts zei ook dat als het knikkertje kan bewegen en/of glad aanvoelt het hoogstwaarschijnlijk goedaardig is. Sowieso gebeurt er van alles in je borsten gedurende je cyclus :)

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Bultje/bobbeltje in borst

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-21 19:08

Nou mijn tumor kan ik legger opschuiven dus die bewering van de huisarts gaat niet altijd op.
TS misschien gewoon een doorverwijzing voor een mammografie vragen. Beter een extra check. Het is niet zo vervelend als de meeste beweren ( ik heb er vanmiddag weer 1 gehad)