Partner depressief

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:59

Courses schreef:
MarcoBorsato schreef:
Ts, hebben jullie 1 of 2 kindjes?

Ik zou je partner even stevig vertellen hoe jij in de wedstrijd zit want anders trek je de kar straks alleen.


‘Even stevig’. Ik betwijfel of je ervaring hebt met dit soort dingen, want dat is dus niet echt een aanpak die z’n vruchten zal gaan afwerpen als ik deze situatie op basis van TS haar beschrijving lees.


Je hoeft me niet te betwijfelen hoor. Maar als ts niks doet en het op z'n beloop laat, komt er ook niets van terecht.

Oh mensen, stevig als in: haar kant vertelt en kijkt wat zijn kant is.

Niet stevig als in: aanpakken oid.

cursebreaker

Berichten: 11459
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:01

MarcoBorsato schreef:
Oh mensen, stevig als in: haar kant vertelt en kijkt wat zijn kant is.

Niet stevig als in: aanpakken oid.


Ah dat is wel even een goede opheldering ja haha. Het kwam idd iets anders over eerder :)

KM_Ris

Berichten: 2943
Geregistreerd: 22-12-11
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-21 22:44

Hey TS, hoe gaat het nu met jullie?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 11:17

Hoe gaat het nu met je seltje?

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: Partner depressief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-21 12:14

Goede en slechte dagen. We zijn met het hele gezin goed ziek geweest en dat heeft ons weer wat bij elkaar gebracht. Erover praten vind hij moeilijk, maar we zien wel hoe het evolueert.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Partner depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 17:11

Soms nemen de dingen gewoon wat tijd ook :) hopelijk stijgende lijn met alles nu :)

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Partner depressief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-21 18:19

Ik schrik best wel van alle speculaties in dit topic.. Jullie kennen Seltje en haar gezin verder toch niet? Ik kan me heel goed voorstellen dat je man/vriend zich zo voelt. Sterker nog, ik denk dat dit in de meeste gezinnen met jonge kinderen in zekere mate gebeurt. Als hij daarnaast ook nog eens 60 uur werkt en weinig slaapt is dat echt recept voor een grote dip. Lieve TS, jij kent hem het allerbeste, dus ik denk dat je heel goed zelf in kan schatten op welke manier en toon je met hem kunt praten, en op welke manier je er ook voor hem kunt zijn zonder dat het om zijn mentale toestand gaat. Wat mij erg helpt is het focussen op liefde geven, in plaats van ontvangen. En ook duidelijk maken dat jij zijn vrouw/vriendin bent, en niet een dokter, maar dat het je als zijn partner pijn doet hem zo te zien. Dat je hoopt dat hij (samen met jou) iemand gaat zoeken die hem daar wel mee kan helpen, want dat is jouw taak als partner niet. Geniet van jullie weekendje weg <3