Wie nog steeds Corona vrij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DeEenhoorn
Berichten: 2937
Geregistreerd: 23-05-13

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 23:52

Op mijn werk moet iedereen momenteel 1x per week een keelswab doen bij zichzelf, voorheen is dat wel eens 3x geweest ook, als er coronagevallen waren bijvoorbeeld is vaker testen wel veel veiliger.
Ik ben niet positief getest tot nu toe

xSelina

Berichten: 803
Geregistreerd: 09-11-13
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 00:02

Ik heb het vermoeden dat ik januari/februari 2020 het gehad heb. Maar toen was het nog niet officieel hier dus of het echt zo is geen idee. 2 weken lag ik plat met 40 graden koorts, bijna niet kunnen praten, hoesten etc etc. Huisarts dacht keelbacterie en toen AB gekregen maar dat hielp niet. Maargoed sinds dien 0 klachten gehad. 2x verkouden en 2x negatief getest. En ik werk in de horeca dus genoeg contact met mensen, ben zelf niet gevaccineerd. :j

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 02:15

Geen klachten gehad, dus nooit hoeven testen.. Wrs dus ook niet gehad

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 02:41

Ik heb nog geen corona gehad en mijn twee kinderen ook niet. Ik heb me redelijk aan de maatregelen en adviezen gehouden, maar in familie- en vriendenkring hebben we ons regelmatig niet aan het max. aantal personen gehouden, net als het afstand houden.
Mijn kinderen hebben al die tijd vriendinnetjes te spelen/soms logeren gehad of zijn daar gaan spelen/soms logeren, maar dat mochten kinderen onderling ook al die tijd. Ook hebben de een groot deel van de coronatijd in teamsport gesport waarbij ze ook geen afstand konden houden.

Mijn kinderen zijn 3 keer een nauw contact geweest, maar hebben het niet gehad. De dochter van mijn beste vriend heeft corona gehad. Gelukkig alleen wat verkouden, maar toen wel netjes in isolatie gegaan. Vader en zus hebben net voor de besmetting aan het licht kwam een hele nacht naast haar geslapen in een afgesloten tentcabine (kamperen). En natuurlijk ook geen afstand gehouden. En toch hebben zij het niet gehad. Wij wonen in Brabant en hier hebben heel veel mensen het gehad. Nu laait het hier ook weer op.

Mijn oudste is gevaccineerd, de jongste niet omdat ze te jong is. Zelf ben ik in januari gevaccineerd. Mocht ik het krijgen dan is dat zo. Ik vertrouw op de bescherming van het vaccin, al ben ik nooit echt bang geweest omdat ik jong en gezond ben. Voor mijn ouders ben ik wel een tijdje wat bang geweest. Ik ben blij dat zij gevaccineerd zijn. Nu doen we eigenlijk weer alles wat we voor corona ook deden. Het enige is dan het tonen van de qr-code, maar daar heb ik totaal geen problemen mee.

_Anouck

Berichten: 4310
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Twente

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 03:55

Hier niet gevaccineerd, wel in aanraking geweest met en gewoon mn leven door geleefd zoals altijd. Dus wel contacten gehad binnen de anderhalve meter met mensen die dat ook prima vonden. Geen corona gehad, voor zover ik weet.

Celebi
Berichten: 3695
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 04:13

Corona vrij hier! Heb wel echt in een bubbel geleefd en me netjes aan de regels gehouden en ik denk dat dat goed geholpen heeft, want normaal ben ik altijd ziek van ieder verkoudheidje of griepje. Nu dus ook al maanden niet echt ziek geweest. Zo'n verademing na jaren van maandelijks griep!

Ik heb overigens in al die maanden wel een enkele keer wat minder corona proof gegaan met een uitstapje met vrienden of dat ik toch bij iemand in de auto zat. Hier ging ik wel heel selectief mee om en het moest echt de moeite waard zijn voor mij dat ik het niet wilde missen. Gelukkig is dat ook goed gegaan allemaal.

Inmiddels sinds eind augustus volledig gevaccineerd en een groen vinkje. Dat was dus niet echt hetgeen wat me veilig gehouden heeft al die tijd, maar het geeft voor nu wel even een geruststellend gevoel gezien ik meestal overal ziek van word en ze de maatschappij nu zo hebben ingericht dat je met het vinkje overal naar binnen mag zonder bewijs of je wel of geen corona hebt. Dat voelde voor mij onveilig en gaf me voor mezelf toch de doorslag om de prikken te halen omdat mijn bubbel toch wat minder hermetisch afgesloten gaat zijn vanaf nu. :j

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 05:57

Ik heb geen klachten gehad. Wel de gebruikelijke jaarlijkse allergie klachten, maar daarbij nooit laten testen.
Ik werk op Schiphol.

Het kan natuurlijk wel zijn dat ik (en anderen in dit topic) het heb gehad zonder enige klachten te hebben vertoond: dit percentage mensen schijnt ook behoorlijk hoog te zijn.

Enfin: ik heb me wel laten vaccineren afgelopen zomer.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:10

Voor zover ik weet geen corona gehad, m’n vriend en ouders ook niet gelukkig.

Ben nu 1x getest, en wel gevaccineerd. Ik ben niet zo’n sociaal wezen en afstand houden deed ik sowieso al graag :=

Tallie1979
Berichten: 22756
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:22

Ik ben al ruim 1,5 jaar niet ziek geweest. :D Nog niet eens verkouden :P

Denk dan ook dat ik zeker geen corona heb gehad. :D

Ik ben overigens pas deze zomer geënt.

8nnemiek

Berichten: 43415
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:29

Ik heb het vorig jaar waarschijnlijk gehad, toen er nog niet veel getest werd. Voor het eerst in jaren dat ik echt enórm ziek was.
Mijn vriend is al die tijd vlakbij me geweest en heeft nergens last van gehad, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij het niet gehad heeft.
We hebben al die tijd heel voorzichtig gedaan, ik heb het opgelopen in de supermarkt toen er nog geen mondkapjes gedragen werden.

Inmiddels zijn we beide gevaccineerd.
Mijn ouders hebben het ook nog niet gehad, zijn wel afgelopen voorjaar gevaccineerd en hebben tot die tijd de maatregelen goed gevolgd.
Verder heeft volgens mij bijna de hele familie het gehad, en is er ook een oom aan overleden.

Britta31

Berichten: 13149
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:36

Wel een paar keer getest ,maar ons hele gezin is nog Corona vrij (klopt af op op hout)

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:45

Ik heb het (voor zover ik weet) nooit gehad. Ben ook nog nooit getest, ben niet ziek geweest in die mate dat een test nodig was. Mijn vriend heeft wél corona gehad, we zijn samen in quarantaine gemoeten. Hij flink ziek, ik kerngezond. Begrijpen wie begrijpen kan.

Ik ben niet gevaccineerd - ik heb de uitnodigingen in de vuilbak gegooid. Mijn vriend ook.

Ik werk als huishoudhulp, en kom dus alle dagen in een ander huishouden. Zo ook bij mensen die wél corona hebben gehad - ze geven het natuurlijk niet allemaal toe, maar van een paar weet ik het wel zeker, die waren daar wel eerlijk over.

Volgens mij kan mijn immuunsysteem het wel zelf aan - anders had ik echt al lang prijs gehad, rekening houdend met de enorme hoeveelheid mensen waarmee ik in contact kom. Mensen die vaak de anderhalve meter-regel niet respecteren. Vind ik in mijn beroep ook nogal zinloos - ik raap tenslotte vuile zakdoeken op en raak tandenborstels ed aan :+

In de winkel ed hou ik me gewoon aan de regels - afstand, mondmasker. Handen ontsmetten ben ik na een tijdje mee opgehouden, ik was ze sowieso al meermaals per dag én ik heb blaasjeseczeem, dat deed ommenduur dus ontzettend veel pijn, met die alcohol.

Edit: in het begin hield ik me ook aan de max. personen regel in huis, maar daar zijn we na een paar maanden mee gestopt. Ik had vooral een probleem met het feit dat ik ben moeten blijven werken, élke dag, maar met Kerst geen tafel vol familie mocht ontvangen. Dat ging er bij mij echt niet in.
Laatst bijgewerkt door LWDaisy op 13-10-21 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

LWDaisy

Berichten: 4788
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:46

8nnemiek schreef:
Ik heb het vorig jaar waarschijnlijk gehad, toen er nog niet veel getest werd. Voor het eerst in jaren dat ik echt enórm ziek was.
Mijn vriend is al die tijd vlakbij me geweest en heeft nergens last van gehad, maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat hij het niet gehad heeft.
We hebben al die tijd heel voorzichtig gedaan, ik heb het opgelopen in de supermarkt toen er nog geen mondkapjes gedragen werden.

Inmiddels zijn we beide gevaccineerd.
Mijn ouders hebben het ook nog niet gehad, zijn wel afgelopen voorjaar gevaccineerd en hebben tot die tijd de maatregelen goed gevolgd.
Verder heeft volgens mij bijna de hele familie het gehad, en is er ook een oom aan overleden.


Gewoon een vraag hoor - maar hoe weet je zo zeker dat je het in de supermarkt hebt opgelopen?

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:54

Meermaals getest en nog nooit gehad. Inmiddels volledig gevaccineerd. Op mijn werk nu helaas wel aantal besmettingen en daardoor test ik mijzelf nu voor ik naar het werk ga.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 07:58

Bijzonder, ook van de mensen die in de zorg werken. Toen het in maart 2020 uitbrak zei ik al gelijk, als ik het krijg is het via mijn werk. Uiteindelijk ook in dec 2020 besmet geraakt. Mijn directe familie ook. Maar in mijn verdere omgeving (vrienden, familie) niemand die het gehad heeft. Het heeft trouwens imo echt niet perse te maken met je wel of niet aan de maatregelen houden of je het wel of niet krijgt. Ik heb me keurig overal aan gehouden, ook met PBM gewerkt (volledig in pak) net als mijn collega's. Toch heeft 75% van het team corona gehad tijdens de uitbraak op mijn werk. Ook rond de 75% van de bewoners. Een klein deel niet, die hebben gewoon heel erg geluk gehad.

Suzanne F.

Berichten: 49264
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:04

Bellatrix schreef:
Volledig gevaccineerd sinds augustus, nooit hoeven testen en voor zover ik weet ook nooit corona gehad.


Hier hetzelfde.

Sure_lee

Berichten: 10405
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:04

Ik ben voor zover ik weet ook nog coronavrij. Sinds juli ben ik volledig gevaccineerd.
Ik heb me niet echt aan de maatregelen gehouden. Heel in het begin wel maar al vrij snel zoveel mogelijk los gelaten bij en met mensen die dat ook niet erg vonden.

Ik heb misschien de genen van mijn vader? Mijn moeder heeft namelijk zwaar corona gehad en ook veel last van langdurige Long covid. Mijn vader, toen 76 jaar, overgewicht en diabetes, is al die tijd bij haar geweest en heeft geen klachten gehad.

Oeska

Berichten: 1799
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:05

Ik zelf gelukkig niet, en mijn partner ook niet. Paar keer getest vanwege besmette familie, waar we afstand van gehouden hadden en het bleek dat het bij ons niet raak was. Wij konden volledig thuiswerken en zijn gevaccineerd, dus ook weinig contacten gehad afgelopen 1,5 jaren. Dus ook geen verkoudheidjes zoals anderen opmerken, die maatregelen werken inderdaad haha :D

In onze omgeving wel veel besmettingen meegemaakt, een tante helaas verloren eraan. Verder varieert het van mensen die niet echt ziek waren, sommigen met weken tot maanden geen geur/reuk hadden, tot een aantal die er echt 2 weken goed ziek van waren. Ook heeft een bekende er langdurige (long covid) klachten aan overgehouden waardoor die al een jaar maar een paar uurtjes per dag kan werken. Die laatste is voor mij een belangrijke motivatie geweest om op te passen met COVID, het was gewoon een sportieve persoon en dan ineens zo weinig kunnen voor zo lang.

Biks2
Berichten: 1266
Geregistreerd: 28-08-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:05

Gelukkig ben ik tot nu toe ook bespaard gebleven. Nu gevaccineerd dus ik neem aan dat dat zo mag blijven.

MamAppelsap
Berichten: 272
Geregistreerd: 15-09-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:08

Tallie1979 schreef:
Ik ben overigens pas deze zomer geënt.


Hoezo 'pas'? volgens mij kwamen mensen die niet in een risicogroep vielen sowieso pas in juni in aanmerking om een keer een afspraak te maken, dus het gros van de gevaccineerde mensen zal 'pas' in de zomer volledig gevaccineerd zijn geweest

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Wie nog steeds Corona vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:32

Zover ik weet heb ik gelukkig tot op heden geen corona gehad, mijn man en 2 kinderen ook niet.
Mijn man en ik zijn beide nooit getest, oudste 1x en jongste een keer of 4 bij de ggd en 1x thuis. Nu zat ze in het examen jaar en moest ze wel gewoon naar school. 1x Was ze echt grieperig en andere keren veel aan het hoesten door haar astma. En protocol van school was, testen. Gelukkig alle keren negatief.

Ondertussen wel allemaal een gevaccineerd.

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:34

Hier nog geen corona gehad, wel één keer getest toen mijn appendix op springen stond :+ maar die test was negatief. Wel twee keer gevaccineerd. Wij hebben ons goed aan de maatregelen gehouden, heb nog drie grootouders (allemaal 80+ jaar oud) en een zus die als verpleegster werkt. Daar neem ik geen risico mee..

Matheno

Berichten: 7944
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:36

Celebi schreef:
Corona vrij hier! Heb wel echt in een bubbel geleefd en me netjes aan de regels gehouden en ik denk dat dat goed geholpen heeft, want normaal ben ik altijd ziek van ieder verkoudheidje of griepje. Nu dus ook al maanden niet echt ziek geweest. Zo'n verademing na jaren van maandelijks griep!


Had je elke maand griep ? Dat lijkt me verschrikkelijk. Ik heb nog nooit de griep gehad, maar mijn vader wel een keer. Kon je nog wel werken enzo dan, want dan lig je toch meer tijd op bed dan dat je kunt leven?

Ik zou toch een bloedonderzoek etc laten doen om te checken waar dat vandaan komt.. Het seizoen komt er weer aan.

MarliesV

Berichten: 15204
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:37

Hier ook nog geen Corona gehad of getest nav klachten, partner ook niet.

Wel 2x gestest, 1x voor evenement en 1x na terugkomst uit Frankrijk van vakantie een zelftest.

Ben gevaccineerd sinds deze zomer. Heb me aan alle maatregelen (proberen) te houden en doe dit nog steeds, dus mondkapje in het OV en geen handen schudden/ zo min mogelijk.

Denk dat het ook heel erg aan je werk ligt. Vriendin van mij, niet gevaccineerd, rolt er net zo makkelijk door als wij, andere vriendin, wel gevaccineerd maar werkt in de zorg, is al wel 10x of zo getest (nog nooit positief).

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-21 08:41

Ik heb een vage twijfel of ik het vorig jaar ergens in september heb gehad. Ik was toen een dag of 3a 4 wat verkouden maar heb mij toen niet laten testen. Zat midden in een verhuizing.

In april heb ik een week in quarantaine gezeten omdat een collega ziek was geworden van corona. En ondanks dat we redelijk dicht bij elkaar hebben gezeten heb ik het niet gekregen.
Ik heb mij van de zomer wel laten inenten en verder nooit meer laten testen. Ik heb mij aan de regels gehouden maar mijzelf niet van alles onthouden.

Ook ik ben al 2 jaar niet ziek meer geweest terwijl ik altijd wel een flinke griep krijg en daarmee zelfs 2x bij de HAP ben geweest. -O-
Ik ben dus wel bang dat wanneer ik weer griep krijg dit geen pretje zal zijn %) .

Naaste familie heeft ook geen corona gehad.