Klapvoet, ervaringen gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Klapvoet, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-21 10:19

2 weken geleden heb ik bij een workshop een wel heel aparte blessure opgelopen...
Ik kende de term (gedeeltelijke) klapvoet wel, maar tot dat moment geen idee wat het precies inhield en waardoor het veroorzaakt kan worden.

Bij de workshop (vloermozaieken met steentjes maken) werkten we op onze knieen, met beschermers, kussentjes enzo om zo comfortabel mogelijk te werken. Af en toe ging m´n voet slapen van het in 1 houding zitten, en regelmatig ging ik dan ook even staan, rondwandelen en iets anders doen.

De tweede dag kon ik nog geen 5 minuten achter elkaar op m´n knieen zitten en door het toch te proberen heb ik het waarschijnlijk geforceerd. Met als gevolg dat m´n voet een licht slapend gevoel bleef houden, ik m´n tenen en voorvoet niet meer omhoog kon bewegen en m´n enkel instabiel was en moest opppassen dat ik er niet doorheen zwikte. Dit alles alleen in m´n linkerbeen.

Thuis gegoogled, arts en de fysiotherapeut gecontacteerd, sindsdien oefeningen, massage, acupunctuur met stroom, stickers met stroom apparaatje. En er zit lichte verbetering in, maar het herstel van de zenuwen die beklemd hebben gezeten kan wel 2 a 3 maanden duren...

Iemand ervaring hiermee en tips wat ik nog meer kan doen?

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Klapvoet, ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 16:17

Oei, dat is vervelend! Mijn tante heeft een klapvoet opgelopen na een operatie aan haar heup. Ik zal eens vragen wat zij zoal ondernomen heeft. Bij haar is het helaas niet meer helemaal goed gekomen, maar goed, zij is achterin de 60 en de zenuw was niet beklemd maar waarschijnlijk doorgesneden. Ze kan nu wel weer redelijk normaal lopen etc!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-21 16:35

Blue_Eyes schreef:
Oei, dat is vervelend! Mijn tante heeft een klapvoet opgelopen na een operatie aan haar heup. Ik zal eens vragen wat zij zoal ondernomen heeft. Bij haar is het helaas niet meer helemaal goed gekomen, maar goed, zij is achterin de 60 en de zenuw was niet beklemd maar waarschijnlijk doorgesneden. Ze kan nu wel weer redelijk normaal lopen etc!


Bedankt voor je reactie! Wat ontzettend vervelend voor je tante, waarschijnlijk zal zij dan een brace hebben voor het lopen?
Gelukkig heb ik nog wel iets beweging in m´n voet, en is het dus een gedeeltelijke verlamming, wat de kans op herstel een stuk groter maakt. Maar ik moet er niet aan denken dat dit blijvend is... Vooral de instabiliteit van m´n enkel, wat in de praktijk het lastigst is.

Daarom ben ik heel intens aan het proberen te revalideren met oefeningen en electrische stimulatie, de eerste week iedere dag bij de fysiotherapeut en nu vooral zelf met 1 a 2 keer per week massage, oefeningen en acupunctuur met stroom op de naaldjes bij de fysio en dan houden zij ook goed de vooruitgang (die naar mijn gevoel minimaal is :\ ) bij.
Maar goed, autorijden lukt en lopen op vlak terrein gaat ook zonder stok, dus ik kan me in ieder geval redden...

De veroorzaker van de hele ellende }> :+
Afbeelding