App of polsband voor bewegingsmelding?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:30

daffodil schreef:
Oh ja diabetici, das nog wel een goeie. En ouderenzorg werkt volgens mij met zo'n bel om je nek, maar dan moet dat wel in je huis geinstalleerd worden. Dat zie ik nog niet zo zitten.


daffodil schreef:
Ik zou het gruwelijk vinden als ze onwel is geworden en het duurt heel lang voordat er actie ondernomen wordt. Dat is eigenlijk mijn grootste angst. Die kans is ook gewoon reeeel aanwezig. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze een bloeding krijgt en doodbloedt. En daar kan ik ook niets aan veranderen als dat gebeurt, maar zou dan wel het liefste zo snel mogelijk in de buurt zijn.
Al het andere is ze zelf, denken we, nog in staat om aan de bel te trekken. Mijn telefoon staat bijvoorbeeld snachts uit, behalve voor haar.


Tegen het vallen heb je bijvoorbeeld ook zo'n bel om je nek (of een armband, maar je zei dat ze dat niet zo fijn vindt). Als er valdetectie in zit, dan meldt hij dit automatisch naar een vooraf ingesteld telefoonnummer (of meerdere). Ook zit er een knopje op, die je als 'noodknop' kunt indrukken, dan moet je er volgens mij een simkaartje in doen en kun je er ook mee bellen naar een vooraf opgegeven telefoonnummer. Als die persoon terugpraat, hoor je dat volgens mij ook. In sommige hiervan zit er volgens ook GPS, maar ik weet niet hoe nauwkeurig die zijn.

Edit: Volgens mij heet het personenalarmering en zijn er meerdere 'soorten', bijvoorbeeld een armband/ketting of die van de link hieronder.
https://www.bol.com/nl/nl/p/noodknop-bl ... DEQAvD_BwE

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 16:47

Het zou al mooi zijn als er een bewegingsdetector geplaatst kan worden die gekoppeld is aan jouw telefoon, deze bestaan. Bijvoorbeeld een sensor in een deurpost naar de woonkamer of het toilet, dan krijg je in ieder geval een seintje als ze die gepasseerd is :)

Deze bijvoorbeeld;
https://www.hornbach.nl/shop/KLIKAANKLI ... tikel.html

Seltje

Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Re: App of polsband voor bewegingsmelding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:52

Dodemansknoppen hebben ook gewoon een 'rust' functie, soms met een knop, soms door op het 'oplaadstation' te leggen. Ik hoop dat je het juiste toestel vind bij deze situatie, het is al zo moeilijk. In bepaalde situaties zijn zo'n toestellen te huren bij de apotheker of zorgverzekeraar. Veel succes.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 00:55

daffodil schreef:
Oeh seltje, dat lijkt wel op wat ik bedoel maar een minuut is wel kort ja als ze slaapt. Maar ik had inmiddels ook op zorgdomotica gezocht en word steeds een stukje wijzer.

MarliesV, alle vragen mogen gesteld worden hoor, ik vind niet zo snel iets hard. Ik voel me verantwoordelijk, ik ben haar steun en toeverlaat en heb de afspraak dat ik in actie kom als er iets mis lijkt te zijn. In de meeste gevallen is er gedurende de dag en nacht meerdere keren contact. Soms iets stompzinnigs als wat er gegeten wordt, soms alleen een plaatje maar zo hebben we het eigenlijk zo gecreeerd dat ik op de hoogte ben van het wakker zijn/slapen. Ze vindt het zelf wel rot dat ik in de stress schoot dus het zal denk ik niet heel snel nog een keer gebeuren, was een inschattingsfoutje van haar kant.

Ik zou het gruwelijk vinden als ze onwel is geworden en het duurt heel lang voordat er actie ondernomen wordt. Dat is eigenlijk mijn grootste angst. Die kans is ook gewoon reeeel aanwezig. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze een bloeding krijgt en doodbloedt. En daar kan ik ook niets aan veranderen als dat gebeurt, maar zou dan wel het liefste zo snel mogelijk in de buurt zijn.
Al het andere is ze zelf, denken we, nog in staat om aan de bel te trekken. Mijn telefoon staat bijvoorbeeld snachts uit, behalve voor haar.

Superpony, het gaat steeds iets minder maar vooralsnog best goed. Die twee katten zijn goud, echt te leuk en grappig en ook lief! liggen heerlijk bij haar, eten mee, zijn zo onopgevoed als de pest maar dat maakt ze supergrappig. We gaan alleen nu weer die winter in en hoewel ze vorig jaar zei dat ze dit echt niet nog een keer ging doen, gaan we dat dus wel. De zibro staat alweer aan, kleine blazers voor nood en ik heb zo'n elektrische ramenwisser om het vocht van de ramen op te zemen. We gaan het weer zien.


IK snap heel goed dat je iets wil doen. Zelfs als het slecht gaat, wil je dat ze niet te lang pijn heeft, haar steunen en bij haar zijn.

En je wil iets wat jou waarschuwt als zij dat zelf niet kan. Maar misschien gaat het zo geleidelijk dat er tegen die tijd ook wel over een evt camera te praten valt?

Fijn dat ze de katten heeft en nog kan genieten van dat soort dingen.

Je bent een lieve, fijne zus. Voor haar, maar ook voor jou is dit belangrijk en ook later helpt het jou wat je allemaal wel hebt kunnen doen. :knuffel:

Kairos
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 07:02

Life360 een optie? Ik durf niet te zeggen of het verplaatsingen in huis ook laat zien, maar je zou het kunnen proberen :) maar dat werkt niet als dodemansknop, dat is puur dat je zou kunnen zien dat ze bv de deur uit stapt zegmaar