Welke hardloopband voor thuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anne_J
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Zuid holland

Welke hardloopband voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-21 10:43

Sinds 2 jaar loop ik regelmatig hard, in de zomer meestal 2 a 3 keer per week. En in de winter maar 1 keer per week. In de winter zou ik wel vaker hard willen lopen maar we wonen hier in de polder, waardoor je als hardloper in het donker je niet echt veilig voelt. Daarom dacht ik misschien is een hardloopband wel wat voor mij. Daarnaast heb ik van het voorjaar last gehad van een shin splint dus wat meer demping is wel wenselijk!

Nou was ik vorige week de zoektocht gestart naar een hardloopband, maar door de bomen zie ik het bos niet meer! Wat een keuze! :')

Dus toen dacht ik dan maar Bokt raadplegen! Hier zijn vast bokkers te vinden die ook thuis een hardloopband hebben en mij meer kunnen vertellen over de juiste keuze! _/-\o_

Anne_J
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 21:16

Niemand? :')

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Re: Welke hardloopband voor thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:48

Ik heb de virtufit 500i Elite.
Fijne stabiele band met voldoende vermogen voor ook echt hard te lopen. Dit is iets wat je zeker even mee moet nemen als je opzoek gaat naar een band, of je er ook zeker hard mee kunt lopen

Supervixen

Berichten: 12820
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 22:06

Waarom voel je je niet veilig?
Qua verkeer?

Zoek anders een loopgroep in de buurt waar je bij aan kunt sluiten?
Buiten lopen is zoveel leuker.

Heb je schoenen met goede demping?

Anne_J
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-21 13:54

Supervixen schreef:
Waarom voel je je niet veilig?
Qua verkeer?

Zoek anders een loopgroep in de buurt waar je bij aan kunt sluiten?
Buiten lopen is zoveel leuker.

Heb je schoenen met goede demping?


Voel mij in het donker niet echt veilig aangezien niet elke weg een apart fietspad heeft. En je hier eigenlijk ook alleen van dorpje naar dorpje kan hardlopen. Waardoor je sommige stukken dwars door de polder loopt en amper iemand tegenkomt. Daardoor voel ik mij niet echt veilig, maar misschien heb ik ook teveel enge films gekeken! :')

Toevallig van het voorjaar nieuwe hardloopschoenen gekocht bij een speciale hardloopwinkel.

Samen met nog 2 andere lopers lopen wij elke maandag hard. Helaas zitten het er niet in om vaker met hun hard te lopen.


Spaikey schreef:
Ik heb de virtufit 500i Elite.
Fijne stabiele band met voldoende vermogen voor ook echt hard te lopen. Dit is iets wat je zeker even mee moet nemen als je opzoek gaat naar een band, of je er ook zeker hard mee kunt lopen


Dankje voor het delen! Goede tip inderdaad dankje!

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 04:43

Hoe hard loop je? Wil je incline? Decline? Ben je lang? Hoe vaak ga je 'm gebruiken? Wat is je budget?

Ik had eerst een loopband van rond de 300 euro. Prima, maar dat was het dan ook... Prima. Liep liever buiten dan op de loopband, en echt stevig was ie niet. De band voelde ook nogal kort aan, en ik ben maar 155cm. Heb nu inmiddels een loopband van $2000 en dat is een enorm verschil qua kwaliteit en loop plezier.

Anne_J
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-21 10:12

Texnex schreef:
Hoe hard loop je? Wil je incline? Decline? Ben je lang? Hoe vaak ga je 'm gebruiken? Wat is je budget?

Ik had eerst een loopband van rond de 300 euro. Prima, maar dat was het dan ook... Prima. Liep liever buiten dan op de loopband, en echt stevig was ie niet. De band voelde ook nogal kort aan, en ik ben maar 155cm. Heb nu inmiddels een loopband van $2000 en dat is een enorm verschil qua kwaliteit en loop plezier.


Gemiddeld loop ik tussen de 5,5/6 minuut de kilometer, ben vrij lang 1,78. Gemiddeld denk ik zo een 1 á 2 keer per week. Een aan te passen inlcine en decline is wel fijn denk ik?
Budget ligt zo rond de €500 euro. Merendeel ook omdat ik nu nog niet weet of het daadwerkelijk ook iets voor mij is. Daarom vindt ik het een beetje zonde om in 1 keer 2000 of 3000 euro uit te geven.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 22:49

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 23:44

Ik heb de FlowFitness DTM400i.
Hele fijne band en heel compact met opbergen.
https://www.flowfitness.com/nl/loopbanden/dtm400i/
Is wel boven je budget.

Ik doe er 2x per week op hardlopen en 2x per week stevig wandelen. En 1 a 2 x per week loop ik buiten.

Anne_J
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-21 11:53

ninne1 schreef:
Ik heb de FlowFitness DTM400i.
Hele fijne band en heel compact met opbergen.
https://www.flowfitness.com/nl/loopbanden/dtm400i/
Is wel boven je budget.

Ik doe er 2x per week op hardlopen en 2x per week stevig wandelen. En 1 a 2 x per week loop ik buiten.



Hier ga ik zeker naar kijken, dankjewel!

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 11:59