Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 500 [ 12490 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 500  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

We wandelen door naar deel 2

 
Profiel   

Een goede 14 kilometer. Het fijne van die NS wandelingen is dat je je nooit af hoeft te vragen hoe je weer terug komt in de bewoonde wereld :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:17 



 
Profiel   

Tof Robeer, die heb ik ook gedaan een tijdje geleden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-21 22:34 



 
Profiel   

Leuke foto’s! Leuk bedacht ook die NS wandelingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 07:22 



 
Profiel   

Mooie foto's robeer echt Nederlands.

Goedemorgen allemaal. Mijn uitzicht bij het open doen vd luiken. Is toch prachtig. Ben ontroerd dat ik hier mag wonen

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:29 



 
Profiel   

Prachtige foto's komen hier voorbij! Leuk dat er op zo veel uiteenlopende plekken gewandeld wordt. Er komen een aantal droombestemmingen van mij voorbij, Zweden, Noorwegen, Zwitserland.

Wij gaan volgende week enkele dagen naar de Moezel, zou graag een wandeling naar Burg Eltz en naar de Geierlay hangbrug doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 08:40 



 
Profiel   

Prachtig Pien,je hebt gewoon je eigen park <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:11 



 
Profiel   

Cowgirl83 schreef
Prachtige foto's komen hier voorbij! Leuk dat er op zo veel uiteenlopende plekken gewandeld wordt. Er komen een aantal droombestemmingen van mij voorbij, Zweden, Noorwegen, Zwitserland.

Wij gaan volgende week enkele dagen naar de Moezel, zou graag een wandeling naar Burg Eltz en naar de Geierlay hangbrug doen.


Bij beide heb ik erg mooie wandelingen gemaakt, waren volgens mij 'traumschleife'. Bij Geierlay zijn er nu wel wat extra maatregelen volgensmij. Ik was er vorig jaar met zonsopgang om de drukte te vermijden. Afgelopen augustus onder andere ook de Baybachklamm gelopen, ook een aanrader. En langs de Moezel uiteraard ook.

Prachtig Pien, en wat fijn dat je er zo van geniet.

Hier wat druilerig, vanochtend maar ff snel naar de sportschool geweest. Nu aan het wachten tot ik de zon wel te voorschijn zie komen door het kantoor raam:

[ img ]
En dan hopelijk zo wel even een lunch wandeling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:41 



 
Profiel   

Wat een leuk topic, wist niet dat die bestond.

ik wil ook graag aanmelden. Waarschijnlijk wordt ik zo meelezer haha maar zal proberen regelmatig te reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:48 



 
Profiel   

Wat werk jij daar toch op een mooie plek gaucho <3
Pien zo mooi om de dag te beginnen, een droomhuis op een droomplek <3
Robeer, leuke foto's van de wandeling!
Linoleum 10000 stappen is altijd mooi om te halen. Ik probeer het ook, maar sommige dagen blijft het zelfs bij 3 cijfers :') Dat probeer ik te voorkomen haha

Cowgirl83, zo mooi daar aan de Moezel. Reden gister met de auto langs het gebied, ik kijk er altijd mijn ogen uit. En de herfstkleuren zijn er prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:50 



 
Profiel   

gaucho schreef
Bij beide heb ik erg mooie wandelingen gemaakt, waren volgens mij 'traumschleife'. Bij Geierlay zijn er nu wel wat extra maatregelen volgensmij. Ik was er vorig jaar met zonsopgang om de drukte te vermijden. Afgelopen augustus onder andere ook de Baybachklamm gelopen, ook een aanrader. En langs de Moezel uiteraard ook.


Ik heb Geierlay idd opgezocht, het is enkelrichting en je moet betalen. Wij gaan tijdens de week op een moment dat de Duitsers geen vakantie hebben, dus hopelijk valt de drukte mee.
Die Baybachklamm ziet er geweldig uit, bedankt voor de tip! Ik ga samen met mijn ouders (60+) en broer met een beperking, dus ik vrees dat deze iets te avontuurlijk gaat zijn voor hen. Maar ik onthoud het zeker !

Wat heb jij een mooie werkplek trouwens!


Bootsiebob, ik probeer ook elke dag actief genoeg te zijn, maar zeker op een werkdag (kantoorjob) schrik ik er soms van op het einde van de dag hoe weinig stappen ik maar gezet heb. Daar zitten helaas ook al eens dagen met maar 3 cijfers tussen :o .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 09:56 



 
Profiel   

Ik merk vooral met thuiswerk dagen dat het aantal stappen erg laag is :') op kantoor is het toch een stuk verder lopen naar bijvoorbeeld de koffie of toilet.

Maar vanmorgen al een uurtje gewandeld voor ik aan werk ben gegaan. Mijn reflectie knipper armbanden er maar bij gezocht, vind in het donker lopen zonder extra zichtbaarheid geen prettig idee.

Robeer, de NS wandelingen vind ik ook fijn, geen rondje, wel makkelijk bereikbaar.

Heerlijk Pien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:03 



 
Profiel   

Linoleum die ervaring heb ik ook, draag een smartwatch en kom op de thuiswerkdagen niet aan mijn dagelijkse beweging. Probeer dus ook na het werk (voor lukt niet) te wandelen maar nu met het donker schiet het er toch nog wel eens bij in.

Tussen de middag doe ik vaak de stal even, ben je er toch uit en doe je wat nuttigs. En als ik dat doorschuif dan ga ik tussen de middag wel vaak voor een lunchrondje. Heerlijk ff naar buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 10:27 



 
Profiel   

Ik gebruik mijn smartphone als stappenteller, dus dat vertekent een beetje want die heb ik nu niet elke seconde van de dag bij me. Maar zowel op thuiswerkdagen als op kantoordagen beweeg ik echt te weinig.

Ik breng wel vaak mijn dochter te voet naar school, frisse neus voor de werkdag begint vind ik heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:19 



 
Profiel   

Het voordeel van baas zijn van deze monsters: elke dag eruit. Gisteren naar het bos gereden, alleen even vergeten dat het vakantie is: druk!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:59 



 
Profiel   

Wel hele leuke monsters :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:22 



 
Profiel   

Welkom Robeer! Die NS wandeling zijn altijd leuk om te lopen, heb er ook een aantal gedaan.

Lekker Cowgirl even op vakantie. Maak maar lekker veel foto's voor ons van de mooie omgeving.

Leuke monsters Ceetje, zo kom je inderdaad regelmatig buiten.

Is het zonnetje er al bij jou gaucho?

Ik heb me vanmorgen door mijn mail heen geworsteld, komt weer wat overzicht in nu haha. Verder meld mijn horloge al de hele ochtend dat ik actiever moet zijn. Na al die mooie dagen in de Eifel trekt de het weer en m'n omgeving hier me nog niet echt naar buiten _O- . Moet duidelijk weer even omschakelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:41 



 
Profiel   

Hoi, ik kom me ook aanmelden voor het topic. Wandelen is heerlijk, zeker in de herfst (vind ik). Vorige week de eerste rode paddenstoel met witte stippen weer gezien :D

Wel meteen een vraag ook, wat helpt voor jullie tegen vermoeide voeten/benen? Ik heb hier na 5 km al last van, maakt het wandelen veel minder prettig helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:54 



 
Profiel   

Welkom biks! Tja vermoeide voeten kan heel erg afhangen van hoe lang je al wandelt, stukje lichamelijke conditie, welke schoenen je op loopt, je sokken enz. Vooral de laatste 2 zijn soms het investeren wel waard is mijn ervaring. Verder is het gewoon een kwestie van veel doen dan raken je spieren en pezen er aan gewend en van daaruit de afstanden opbouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:00 



 
Profiel   

Vermoeide voeten heb ik alleen zelfs op de korte stukjes als ik de verkeerde schoenen aanheb. Goed steunend voetbed en eventueel een extra inlegzooltje en de juiste sokken is al een heel grote winst. Te dunne zolen bijvoorbeeld geeft elke hobbel in de ondergrond door. Als je dan ook nog te weinig steun in je voetbed hebt gaat je voet soort van "doorhangen" waardoor er ook weer vermoeidheid optreed,

En het is ook wat afharden van je voeten. Ik weet niet of je meteen 5 km bent gaan lopen vanuit niets of dat het altijd al een probleem is?

Wel ben ik blij dat ik weer ministukjes kan wandelen, ik liep wat af vroeger, uren dwalen door de bossen met de honden. Eten en drinken mee en de neus achterna. Als dat dan wegvalt omdat zelfs lopen al niet meer gaat is dat niet echt grappig. Nu het weer af en toe gaat. Zo fijn <3


Laatst bijgewerkt door karuna op 27-10-21 13:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:03 



 
Profiel   

Biks2 schreef
Hoi, ik kom me ook aanmelden voor het topic. Wandelen is heerlijk, zeker in de herfst (vind ik). Vorige week de eerste rode paddenstoel met witte stippen weer gezien :D

Wel meteen een vraag ook, wat helpt voor jullie tegen vermoeide voeten/benen? Ik heb hier na 5 km al last van, maakt het wandelen veel minder prettig helaas.


Ik sluit me aan bij de rest, goede sokken / schoenen maken voor mij onwijs veel verschil. Natuurlijke materialen, ademend, goed voetbed. Grote voorkeur voor sokken van merino wol. Met hardlopen gebruik ik sinds enige tijd compressie sokken, ik ga denk ik ook voor wandelen een paar kopen. Met verkeerde sokken zijn mijn voeten na een paar kilometer al warm en moe, anders tippel ik zelfs in de bergen ook zo boven de 20 kilometer zonder moeie voeten / benen.

Nu wel last van mijn kuiten -O- denk combinatie van flink stuk hardlopen zaterdag en maandagavond anderhalf uur hardlooptraining met intervals bergop. Net rustig kleine in rondje gelopen tijdens lunch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:05 



 
Profiel   

Wat leuk al die nieuwe mensen :D

Merino is echt superfijn. Ik zit zelf te denken om die Stockx sokken te kopen, maar die zijn wel erg duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:31 



 
Profiel   

Ik heb ze voor het hardlopen gekocht met een actie, bevallen erg goed, je moet alleen wel ff gaan zitten voor het aan en uit doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 13:50 



 
Profiel   

Ik heb ook al eens naar Stockx zitten kijken, heb na lange wandelingen altijd heel erg last van rusteloze benen als ik eenmaal weer thuis op de bank zit. Hopelijk helpt het daar ook wat voor.

Verder zelf gelukkig geen last van vermoeide voeten en benen. Maar goede sokken en schoenen is wel belangrijk. Heb laatst een keer nieuwe wandelsokken aangehad, voor niet eens een lang rondje. Die gaan niet weer aan met wandelen :+ Net als mijn oude wandelschoenen, draag ze nu met verbouwen in huis, laatste rondje van 3km op, snap weer heel goed waarom ik begin dit jaar nieuwe schoenen had gekocht :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:07 



 
Profiel   

Ceetje wel hele mooie en leuke monstertjes , <3 ik ben fan!!

Gaucho jij hebt met je werkplek, hetzelfde vind ik als ik met mijn woonplek. Prachtig blijft het <3

Bewust heb ik echte wandelschoenen gekocht, het was een rib uit mijn lijf. MAAR, ik kan echt veel verder wandelen zonder last te krijgen van voeten, knieën en rug. Ik ga nu lage wandelschoenen kopen vh zelfde merk zodat ik ze gewoon overdag kan dragen , zonder last te krijgen van mijn voeten.
De realiteit als 60+++ is dat veel nog kan, maar wel met goed schoeisel. De tijd van teenslippertjes is hier al heeeel lang voorbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:12 



 
Profiel   

Ceetje, wat een leuke monsters <3 ! Onlangs is een vriendin van mij mee op wandel geweest, en zij had ook haar hondje bij. Maakt een wandeling toch extra leuk vind ik, en ook mijn dochter vond het geweldig.

Goede wandelschoenen zijn heel belangrijk. Ik heb mijn Meindl's al zeker 5 jaar, al veel kilometers mee gedaan en nog nooit last van mijn voeten gehad. Niet goedkoop, maar het voor mij meer dan waard.

Met wandelsokken heb ik geen ervaring, ik draag meestal wat dikkere bamboesokken en dat zit perfect.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 14:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 500 [ 12490 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 500  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen