Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 11 [ 269 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ontlasting dreumes 1,5 jaar

 
Profiel   

druppeltje schreef
Ik merk dat de focus heel erg ligt op melk/lactose. Maar hou alsjeblieft je blikveld breed want zeker het onverteerde eten doet mij aan coeliakie denken. Coeliakie (gluten) kan je wel alleen uitsluiten op het moment dat ze nog gluten eten, dus laat je eigen alsjeblieft niet aanpraten om gluten te schrappen voor je een diagnose hebt. Diagnose moet gesteld worden aan de hand van een bloedtest met eventueel een biopt, maar dat laatste is steeds minder nodig bij kinderen.

Sterkte ermee, ik herken het helemaal!


Ik weet dat hier bij meerdere de vraag heerst waarom ik niet gewoon dingen schrap. “Het is geen rocket science of het is maar een paar dagen”.

Helemaal mee eens, absoluut. Ik snap jullie echt wel.

Maar het is gewoon puur omdat ik mijn blikveld zo breed mogelijk wil houden zoals druppeltje zo mooi zegt.

En we zijn deze week gestart met dat dagboekje, zou ik zonde vinden om de resultaten te beïnvloeden door nu opeens wel een paar dagen melkproducten weg te laten.

Ik zie zelf ook wel dat er misschien een verband is tussen wat die eet aan melk producten en zijn diarree luiers.

Máár ik zie ook dat die andere dingen eet zoals brood en tomaat en ananas of nog vele andere dingen enz, waar die óók op zou kunnen reageren.

Zo zou je overal op kunnen reageren, voor bijna elk voedingsmiddel is wel terug te vinden dat je er allergisch voor kan zijn.

Dus hoe sneu het sommige van jullie vinden, ik doe het toch echt stap voor stap.
Ik heb er niet voor geleerd, dus ik kan wel snelle conclusies trekken, maar heb geen idee waar ik eigenlijk over praat.

Dus dat laat ik aan de diëtiste over. En ja misschien zegt die wel “overduidelijk, melk allergie”.

Dat is dan mooi k*t om op zijn hollands te zeggen, maar dan weten we het wel zeker. En dan gooien we uiteraard alles om, om het hem zo gemakkelijk mogelijk te maken en ervoor te zorgen dat die hetgeen waar die niet tegen kan, eet.

En misschien zegt zij wel “het is mij ook niet helemaal duidelijk, we moeten meer voedingsmiddelen uit gaan sluiten”.

Dan heb je kans dat we nog vaker zo’n dag eetboekje moeten bijhouden en dat we dus nog lang niet weten waar het probleem zit.

Dus ik wil zeker proberen om het zonder te doen, om te kijken wat we gebeurd, alleen niet deze week.
Die ene week kan er dan ook nog wel bij, even cru gezegd.
Volgende week is de week zonder melk/kaas etc, ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 16:34 



 
Profiel   

Er is inderdaad een groot verschil tussen koemelkeiwit allergie en lactose intolerantie maar deze worden vaak door elkaar gehaald. Bij een jong kind is de kans op koemelkeiwit allergie groter dan de kans op lactose intolerantie. En het goede nieuws is dat bijna alle kinderen over een koemelkeiwit allergie heen groeien. Lactose intolerantie blijven ze voor de rest van hun leven. Maar ook al is de kans veel kleiner hij is er wel. Een van mijn kinderen is ook al op tweejarige leeftijd gediagnosticeerd met lactose intolerantie.

Bij koemelkeiwit allergie helpt het om alle producten met koemelk erin te schrappen.

Bij lactose intolerantie moeten alle producten met dierlijke melk geschrapt worden of gekozen worden voor de lactosevrije variant.

Kijk in overleg met een diëtist/kinderarts stap voor stap kijken wat het beste is voor jullie kindje en op welke wijze je het snelste duidelijk hebt wat er nu echt speelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 17:04 



 
Profiel   

Als je volgende week melkproducten schrapt, is het verstandig om die niet te vervangen door geiten- of schapenmelk. Die eiwitten lijken erg op koemelkeiwitten. Soja-eiwitten ook, maar net iets minder.

Soms zijn darmen zo geïrriteerd dat ze ook op andere producten gaan reageren waarvoor eigenlijk geen intolerantie is. Als het allemaal niet werkt, zou je nog kunnen overwegen om 6 weken alles te schrappen wat je verdenkt. In deze 6 weken moeten de darmen tot rust komen en herstellen. En dan langzaam 1 voor 1 weer toevoegen. Met wel steeds een paar weken ertussen.

Ik hoop overigens van harte dat het geen melkeiwit is. Dat zit in zoveel dingen. De eerste weken duurt boodschappen doen 2x zo lang omdat je van echt alles de verpakking moet lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 17:08 



 
Profiel   

Hoi, wat vervelend van je zoontje.

Mijn zoon van nu 9 heeft ook al diarree sinds zijn geboorte.
Je ziet zijn onverteerde eten terug in zijn ontlasting.
Toen hij een jaar of vijf/zes was, had hij voor het eerst wat vastere ontlasting.
Maar nog steeds heeft hij ook diarree

Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij nergens last van heeft.
Ik heb het overlegd met de huisarts en CB toendertijd.
Ze adviseerden mij zolang hij er geen last van heeft, niks mee doen.
Hij zat/zit onder de groeicurve. Het is wel een iel mannetje maar hij kan heel goed eten.

Maar hij doet het verder goed. Groeit maar onder de curve...
Vergeleken met zijn tweelingbroer is hij de kleinste maar dat was hij al sinds de geboorte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 17:21 



 
Profiel   

tinkerteun schreef
Hoi, wat vervelend van je zoontje.

Mijn zoon van nu 9 heeft ook al diarree sinds zijn geboorte.
Je ziet zijn onverteerde eten terug in zijn ontlasting.
Toen hij een jaar of vijf/zes was, had hij voor het eerst wat vastere ontlasting.
Maar nog steeds heeft hij ook diarree

Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij nergens last van heeft.
Ik heb het overlegd met de huisarts en CB toendertijd.
Ze adviseerden mij zolang hij er geen last van heeft, niks mee doen.
Hij zat/zit onder de groeicurve. Het is wel een iel mannetje maar hij kan heel goed eten.

Maar hij doet het verder goed. Groeit maar onder de curve...
Vergeleken met zijn tweelingbroer is hij de kleinste maar dat was hij al sinds de geboorte.


:oo onverteerd eten is nooit goed. Wil je dat niet een keer laten onderzoeken? Is niet gezond hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 17:23 



 
Profiel   

:oo onverteerd eten is nooit goed. Wil je dat niet een keer laten onderzoeken? Is niet gezond hoor.[/quote]

Maar hij heeft nergens last van, geen buikpijn oid.

De huisarts vond het geen probleem.
Hij groeit in de lengte, qua gewicht zit hij onderaan maar groeit wel.

Dus voor nu laat ik het maar

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-21 19:56 



 
Profiel   

tinkerteun schreef
Hoi, wat vervelend van je zoontje.

Mijn zoon van nu 9 heeft ook al diarree sinds zijn geboorte.
Je ziet zijn onverteerde eten terug in zijn ontlasting.
Toen hij een jaar of vijf/zes was, had hij voor het eerst wat vastere ontlasting.
Maar nog steeds heeft hij ook diarree

Nu moet ik eerlijk zeggen dat hij nergens last van heeft.
Ik heb het overlegd met de huisarts en CB toendertijd.
Ze adviseerden mij zolang hij er geen last van heeft, niks mee doen.
Hij zat/zit onder de groeicurve. Het is wel een iel mannetje maar hij kan heel goed eten.

Maar hij doet het verder goed. Groeit maar onder de curve...
Vergeleken met zijn tweelingbroer is hij de kleinste maar dat was hij al sinds de geboorte.


Hier zou ik toch ook met een diëtist wel een uitsluitings dieet doen.
Misschien een fodmap dieet.
Maar ik heb daar geen ervaring mee, dus zou dat echt eens met een diëtist bespreken.

Hij heeft dan geen buikpijn maar hij groeit wel minder goed blijkbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 00:55 



 
Profiel   

Ik zou zoiets toch ook wel uit willen zoeken als dat al zo lang duurt, het is natuurlijk niet goed en als je het mogelijk kan verbeteren dan is het toch zonde om zo'n kind niet optimaal op te laten groeien.

Die van ons is nu 6,5 en nog steeds last van harde poep / die gevoeligheid voor melk en ik ben er ook wel klaar mee dat die daar nog niet overheen is gegroeid, dus we doen maar weer een rondje osteopaat en ook maar eens een keer een diëtist om te kijken of we ook eens een keer een FODMAP achtig iets kunnen proberen om er achter te komen of er nog ergens iets is dat zijn lijf niet goed kan verwerken ofzo...

Opgroeien kost al zoveel energie, als dat dan ook nog onder sub-optimale omstandigheden moet, zo wil ik hem liever niet de puberteit in sturen zeg maar :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 08:02 



 
Profiel   

Ik lees dit topic nu al een tijdje mee en ik ben echt oprecht geshockeerd hoe sommige mensen hier reageren en dan vooral de toon.

TS ik denk dat je het super goed doet! laat je niet gek maken door sommige hier!
Ik hoop dat jullie snel bij een diëtiste terecht kunnen en dat jullie samen de oorzaak kunnen vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 10:55 



 
Profiel   

Gisteren de brief voor de diëtiste binnen gekregen. Gelijk gebeld en ze hadden vandaag al plek.

Wel in de avond, dus de kleine man kan niet mee, maar dat was volgens de dame niet een probleem zolang we maar een up te date groei curve hebben van gewicht en lengte.

Als we ook nog voorbeelden van de vieze luiers hadden, was het helemaal top.
Nou dat heb ik beide.

Dus ik ga er vanavond heen voor de intake en dan neem ik de kleine man volgende keer wel mee.

Heel blij dat we zo snel terecht kunnen.

En blij dat ik het eet dagboekje deze week gedaan heb, kan ik dat ook meteen laten zien. Week is nog niet om natuurlijk, maar vanaf zondag bij gehouden, dus wel een aantal dagen kunnen beschrijven.


Edit: zijn ook gisteren bij de huisarts geweest (eigenlijk voor andere zoon) maar toch ook nog de kleine man nog even besproken. Deze huisarts, andere dan vorige keer, gaf aan dat ze coeliakie ook kunnen testen met een vinger prikje.
Dat het CB dat kan doen voor ons.

Dus ik uiteraard meteen gebeld bij thuiskomst, maar ons CB wist van niks. Ze ging het wel overleggen en word er over terug gebeld.

Het kan dat nog niet elk CB dit kan doen zei de huisarts al, dus dat is hier het geval denk ik.

Als de huisarts het moet doen, word het een intensiever traject gaf ze aan, dan simpel bij het CB een vingerprikje laten afnemen.

Als dat echt zo makkelijk is; is dat wel iets wat ik zou willen doen.
Dus ook dat is iets waar we mee aan de gang gaan.

Wordt weer vervolgd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:17 



 
Profiel   

Fijn dat je snel terecht kunt en dat je goed voorbereid voor de dag kunt komen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 08:32 



 
Profiel   

Ik duim hoor! Dit is zo akelig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:02 



 
Profiel   

Judith_H schreef
Gisteren de brief voor de diëtiste binnen gekregen. Gelijk gebeld en ze hadden vandaag al plek.

Wel in de avond, dus de kleine man kan niet mee, maar dat was volgens de dame niet een probleem zolang we maar een up te date groei curve hebben van gewicht en lengte.

Als we ook nog voorbeelden van de vieze luiers hadden, was het helemaal top.
Nou dat heb ik beide.

Dus ik ga er vanavond heen voor de intake en dan neem ik de kleine man volgende keer wel mee.

Heel blij dat we zo snel terecht kunnen.

En blij dat ik het eet dagboekje deze week gedaan heb, kan ik dat ook meteen laten zien. Week is nog niet om natuurlijk, maar vanaf zondag bij gehouden, dus wel een aantal dagen kunnen beschrijven.


Edit: zijn ook gisteren bij de huisarts geweest (eigenlijk voor andere zoon) maar toch ook nog de kleine man nog even besproken. Deze huisarts, andere dan vorige keer, gaf aan dat ze coeliakie ook kunnen testen met een vinger prikje.
Dat het CB dat kan doen voor ons.

Dus ik uiteraard meteen gebeld bij thuiskomst, maar ons CB wist van niks. Ze ging het wel overleggen en word er over terug gebeld.

Het kan dat nog niet elk CB dit kan doen zei de huisarts al, dus dat is hier het geval denk ik.

Als de huisarts het moet doen, word het een intensiever traject gaf ze aan, dan simpel bij het CB een vingerprikje laten afnemen.

Als dat echt zo makkelijk is; is dat wel iets wat ik zou willen doen.
Dus ook dat is iets waar we mee aan de gang gaan.

Wordt weer vervolgd.



Weet dat je ook altijd naar een ander CB mag gaan he, je kan dus als je wil bij een ander CB een afspraak maken. Eerst even vooraf informeren of zij wel al dat vingerprikje doen is dan handig.
Dan kan je het HA traject omzeilen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:10 



 
Profiel   

Mri schreef
Judith_H schreef
Gisteren de brief voor de diëtiste binnen gekregen. Gelijk gebeld en ze hadden vandaag al plek.

Wel in de avond, dus de kleine man kan niet mee, maar dat was volgens de dame niet een probleem zolang we maar een up te date groei curve hebben van gewicht en lengte.

Als we ook nog voorbeelden van de vieze luiers hadden, was het helemaal top.
Nou dat heb ik beide.

Dus ik ga er vanavond heen voor de intake en dan neem ik de kleine man volgende keer wel mee.

Heel blij dat we zo snel terecht kunnen.

En blij dat ik het eet dagboekje deze week gedaan heb, kan ik dat ook meteen laten zien. Week is nog niet om natuurlijk, maar vanaf zondag bij gehouden, dus wel een aantal dagen kunnen beschrijven.


Edit: zijn ook gisteren bij de huisarts geweest (eigenlijk voor andere zoon) maar toch ook nog de kleine man nog even besproken. Deze huisarts, andere dan vorige keer, gaf aan dat ze coeliakie ook kunnen testen met een vinger prikje.
Dat het CB dat kan doen voor ons.

Dus ik uiteraard meteen gebeld bij thuiskomst, maar ons CB wist van niks. Ze ging het wel overleggen en word er over terug gebeld.

Het kan dat nog niet elk CB dit kan doen zei de huisarts al, dus dat is hier het geval denk ik.

Als de huisarts het moet doen, word het een intensiever traject gaf ze aan, dan simpel bij het CB een vingerprikje laten afnemen.

Als dat echt zo makkelijk is; is dat wel iets wat ik zou willen doen.
Dus ook dat is iets waar we mee aan de gang gaan.

Wordt weer vervolgd.



Weet dat je ook altijd naar een ander CB mag gaan he, je kan dus als je wil bij een ander CB een afspraak maken. Eerst even vooraf informeren of zij wel al dat vingerprikje doen is dan handig.
Dan kan je het HA traject omzeilen


Kijk! Dat is iets wat ik nog niet wist en ik wel heel handig vind.

Edit:
En terwijl ik dit aan het typen ben, belt CB mij al. Antwoord: Helaas, deze hele regio doet hier nog niet aan mee. Dus een vingerprik is geen optie.
Overstappen naar een ander CB heeft dus geen zin, want dan moet ik echt buiten de regio gaan zitten en dan willen ze het vaak niet doen.

Dus als ik die gluten wil uitsluiten, zal dat via de huisarts moeten via het intensievere traject...

Ik ga dit uiteraard vanavond bij de dietist bespreken, kijken wat zij hiervan vinden enz...
Dus ik veeg het nog niet helemaal van tafel, ik blijf hopen dat het toch lukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:28 



 
Profiel   

Wat is er via de huisarts intensiever aan dan?
Zelfde test alleen dan via bloedafname elleboog.

Ik zie dat waar jouw huisarts het over heeft “glutenscreen” heet en vooral rond leiden en kennemerland wordt getoetst.

Je hebt ook thuistests: https://www.sanelco.nl/product/coeliaki ... lutentest/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:33 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Wat is er via de huisarts intensiever aan dan?
Zelfde test alleen dan via bloedafname elleboog.

Ik zie dat waar jouw huisarts het over heeft “glutenscreen” heet en vooral rond leiden en kennemerland wordt getoetst.

Je hebt ook thuistests: https://www.sanelco.nl/product/coeliaki ... lutentest/



Inderdaad, de huisarts doet het via de bloedafname bij de elleboog. Zij gaf aan dat ze dat écht liever niet doen op deze leeftijd, omdat het bloedafname moment vrij heftig voor die kleintjes kan zijn en ze wel echt heeel goed stil moeten zitten.
Een vingerprik is wel echt veel sneller.

Ik zit even te kijken, kennemerland is wel mijn regio. Mijn woonplaats valt er niet onder, maar ik zit wel in de buurt van andere plaatsen die eronder vallen. Dus ik ga toch de moeite nemen om eens een CB in 1 van die plaatsen te bellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 10:41 



 
Profiel   

Judith_H schreef
Hannanas schreef
Wat is er via de huisarts intensiever aan dan?
Zelfde test alleen dan via bloedafname elleboog.

Ik zie dat waar jouw huisarts het over heeft “glutenscreen” heet en vooral rond leiden en kennemerland wordt getoetst.

Je hebt ook thuistests: https://www.sanelco.nl/product/coeliaki ... lutentest/



Inderdaad, de huisarts doet het via de bloedafname bij de elleboog. Zij gaf aan dat ze dat écht liever niet doen op deze leeftijd, omdat het bloedafname moment vrij heftig voor die kleintjes kan zijn en ze wel echt heeel goed stil moeten zitten.
Een vingerprik is wel echt veel sneller.

Ik zit even te kijken, kennemerland is wel mijn regio. Mijn woonplaats valt er niet onder, maar ik zit wel in de buurt van andere plaatsen die eronder vallen. Dus ik ga toch de moeite nemen om eens een CB in 1 van die plaatsen te bellen.


Ben ik weer, ik ben beetje mevrouw betweter :7 . Ik heb heel dit 'traject' gevolgd, vandaar.

1. Vingerprikje ken ik verder niet, krijg het ook niet gevonden bij het NCV. Ik zou het wel proberen, maar als die negatief is, zou ik gluten niet gelijk uitsluiten.
2. Er wordt heel vaak bloed geprikt, ook bij baby's. In de eerste instantie testen ze de antistoffen, dat is maar 1 buisje. Mocht dat te hoog zijn, moet het gen aangetoond worden. Dan hebben ze meer buisjes nodig, maar dan ben je alweer een heel eind verder. Onze dochter was dit traject 11 maanden tot en met 13 maanden. In het ziekenhuis hebben ze daar speciale prikkers voor, valt echt heel erg mee!
3. De thuistest is absoluut niet betrouwbaar, die zou ik in deze fase laten gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 11:01 



 
Profiel   

bloedprikken bij die kleintjes zie ik ook niet direct als probleem/reden om het niet te doen.
Wist niet dat dat het verschil was kwa traject. Vandaar mijn info over andere CB's.

Bij mijn dames is bloed afname altijd gewoon goed gegaan. Wel ging ik bewust naar ziekenhuis en niet naar de priklocatie hier in het dorp. In ziekenhuis is altijd wel iemand die handig is met kinderen en het heel leuk en goed doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 11:10 



 
Profiel   

Zo, naar de dietiste geweest. Een hele hoop informatie gekregen, wat ik zelf ook allemaal nog even moet laten bezinken.

We zijn begonnen met de zwangerschap/kraamweek enz te beoordelen. Daarna hoe de bijvoeding verliep, de overgang naar echt eten. Hoe die zich gedraagt nu tijdens het eten, hoe zijn huid is, of die pijn in de buik lijkt aan te geven enz....

Daarna hebben we het eet dagboekje van de afgelopen dagen uitgebreid besproken.
Zij zag op dit moment niet zo heel snel er iets uitspreken wat overduidelijk een trigger kan zijn, maar ze gaat er nog uitgebreider naar kijken en er een berekening op los laten.
Dan weten we de verhoudingen zijn en of we daar meteen een conclusie uit kunnen trekken.

Ze gaat de verhoudingen tussen zuivel/vezels/gluten bekijken. Wel zag ze meteen al dat die gevarieerd, gezond eet, met weinig suikers en ook niet overdreven veel melk producten.

Als we die berekening hebben; gaat zij een schema opstellen. We kunnen ervoor kiezen om meteen zowel gluten als zuivel te schrappen voor tenminste 4 weken.
Kijken wat het doet.

Of de zuivel eerst en daarna de gluten. Zijn we wel dubbel zo lang bezig en de uitslag is iets meer een gok.
Dus daar moesten we even over gaan nadenken van haar.

En we gaan van het weekend even een glutenvrij brood kopen, want ze gaf aan dat het heel anders van structuur is en je dus kans hebt dat die het niet lekker vind.
Dus dat gaan we alvast even uittesten. Als die het niet lekker vind, weet ze nog wel andere alternatieven.

Verder nog gesproken over die gluten test, ze gaf aan dat dat eigenlijk alleen gedaan word bij kindjes waarvan echt al grote vermoedens van coeliakie zijn en die een stuk ouder zijn.
Dus dat dat nu niet meteen iets is wat ze wilt inzetten.

Plus dat zo'n test alleen echt kijkt naar een anti stof en als je dus geen gluten allergie hebt, maar een intolerantie, komt dat er alsnog niet uit.
Dus ze vind zo'n test niet zaligmakend.
Met schrappen uit het menu bereik je meer en duidelijker resultaat.

Maandag zie ik haar weer, dan heeft ze haar plan klaar en de berekeningen en dan bespreken we het verder.
Kreeg wel echt complimenten dat ik er zo bewust mee bezig ben, hem zo gevarieerd te eten geef en ook bewust al rekening houdt met suikers/laxerende middelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:11 



 
Profiel   

Hmmm ik vind hem wel dubieus TS. Ik snap de visie van je dietist, maar de aanpak bij een intolerantie is echt heel anders dan bij coeliakie.

Bij coeliakie beschadigt iedere kruimel de darm. Dus eigen boterpotje, want een mes dat aan de normale boterham heeft gezeten mag niet in de coeliakie-boter meer. Eigen broodrooster, tosti-apparaat enz.
Bij een intolerantie is gluten vermijden voldoende.

Ik zou dat stukje wel goed besproken wille hebben, anders blijven die darmen beschadigt worden, ook al zie je er minder meer van aan de buite kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:19 



 
Profiel   

secricible schreef
Hmmm ik vind hem wel dubieus TS. Ik snap de visie van je dietist, maar de aanpak bij een intolerantie is echt heel anders dan bij coeliakie.

Bij coeliakie beschadigt iedere kruimel de darm. Dus eigen boterpotje, want een mes dat aan de normale boterham heeft gezeten mag niet in de coeliakie-boter meer. Eigen broodrooster, tosti-apparaat enz.
Bij een intolerantie is gluten vermijden voldoende.

Ik zou dat stukje wel goed besproken wille hebben, anders blijven die darmen beschadigt worden, ook al zie je er minder meer van aan de buite kant.


Dit gaf ze inderdaad ook zo aan. En ze wilt het ook echt wel aanpakken, maar eerst wil ze kijken wat er gebeurd als we de gluten schrappen. Als dat niet voldoende resultaat oplevert of er komt iets anders bij kijken, wil ze de test wel inzetten.

Ze gaf al aan dat dit traject niet 1,2,3 opgelost is. En ze staat wel overal voor open, maar wel 1 voor 1. En op zijn tijd. Ze snapt heel goed dat wij die test misschien wel graag willen, omdat het daarmee grotendeels sneller opgelost is, maar zij vind de uitslag ervan soms wat dubieus, dus doet het toch liever gewoon door middel van uitsluiten.

Maar goed, ik ga er maandag zeker nog even wat over vragen en dieper op in. En dat weet ze ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:33 



 
Profiel   

Het idee van meteen zowel gluten als zuivel schrappen voor 4 weken klinkt niet echt als 1 voor 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:35 



 
Profiel   

pmarena schreef
Het idee van meteen zowel gluten als zuivel schrappen voor 4 weken klinkt niet echt als 1 voor 1.


nee staat er ook bij, het is een optie die we moeten overwegen/nadenken... Of we dat zo willen of het juist 1 voor 1 willen doen.
Als ze maandag de berekening heeft, is ook meer duidelijk of we eerst de gluten gaan doen of de melk of beide of geen van die... Kortom: dan kijken we verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 22:38 



 
Profiel   

Klinkt als een goed plan allemaal!
Als je nu gelijk beide uitsluit voor 4-6 weken en dan weer een beetje melk geeft (niet met gluten erbij, dus wel eerst het ene en dan het andere testen) dan weet je ook wel wat. Voor je het volgende voedingsmiddel test moet je altijd eerst weer een week naar neutraal. Anders dan heb je bijv al de ellende van melk en dan heb je geen goed zich op wat gluten doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-21 23:44 



 
Profiel   

Ik stop met dit topic te volgen, niet vanwege jou maar ik merk dat het teveel persoonlijke frustratie bij me oproept (misschien lichtelijk getraumatiseerde bij diagnose dochter). Mocht je meer informatie willen hebben, stuur me maar een PB tzt. Ik hoop echt dat alles snel goed komt, ik ken je strijd.

Veel sterkte en hopelijk heb je vlug uitsluitsel!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-21 06:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 11 [ 269 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen