Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 12:22

Janneke2 schreef:
Citaat:
Eigenlijk allemaal want baby's missen dan de passage door t geboorte kanaal. En daar krijgen ze nog een specifieke bacterie mee..
Je kan ook niet alle probiotica daarvoor gebruiken, maar die in mijn link eerder wel, die heeft de juiste bacterie.
Ook volwassenen met darm problemen die via een keizersnede zijn geboren kunnen op latere leeftijd nog het beste deze kuur pakken.


De 'specifieke' bacterie heet lactobacil. De meeste geboortekanalen hebben er een aantal verschillende soorten van.

Maar ik opteer voor de degelijke 'duitse' aanpak van darmproblemen via bacteriën: dus eerst maar eens een consult en ontlastingonderzoek.
(Soms is er meer nodig dan alleen het tekort aan lactobacillen aanvullen.)



Zeker kan er meer nodig zijn, maar t zou mss wel kunnen helpen in de klachten. En alles wat helpt is fijn toch :)

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:01

Wat fijn dat je bij de huisarts terecht kunt morgen, en wat goed dat je naar je moeder gevoel blijft luisteren.
Het aantal kinderen wat wordt geboren met lactose intolerantie is heeeeeel klein. In moedermelk zit immers ook lactose. Koemelk allergie lijkt mij dan eerder aan de orde.

Blijf je moeder gevoel volgen! laat je niet afschepen, maar volgensmij gaat dat goedkomen.
Toen mijn dochter dr billen steeds kapot waren was het verschonen een hel.
Zij ging toen gewoon elke verschoning met dr billen onder warm zacht stromend water. en dat dept wij droog met een super zachte hydrofiel van lodger. Die aanpak gaf de minste tranen.

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 13:16

Mri schreef:
Wat fijn dat je bij de huisarts terecht kunt morgen, en wat goed dat je naar je moeder gevoel blijft luisteren.
Het aantal kinderen wat wordt geboren met lactose intolerantie is heeeeeel klein. In moedermelk zit immers ook lactose. Koemelk allergie lijkt mij dan eerder aan de orde.

Blijf je moeder gevoel volgen! laat je niet afschepen, maar volgensmij gaat dat goedkomen.
Toen mijn dochter dr billen steeds kapot waren was het verschonen een hel.
Zij ging toen gewoon elke verschoning met dr billen onder warm zacht stromend water. en dat dept wij droog met een super zachte hydrofiel van lodger. Die aanpak gaf de minste tranen.



Even voor mijn beeldvorming. Hoe krijg je alle poep dan weg? Hier zit het overal en vooral ook stukjes heel eten ( sorry ranzige praat) die wel vast plakken, dus moet je eigenlijk eerst wel met doekjes vegen wil je het überhaupt weg krijgen.
Dus dan gaat onder de douche zetten wel een beetje zijn doel voorbij denk ik zo.

Kan het met een washand schoonvegen, maar ook dat lijkt mij nog te hard voor die tere billen..

Plus dat ze dit op het kdv natuurlijk nooit gaan doen, dus 2 dagen per week gebeurd het dan al niet. Heb je net zijn billen weer rustiger, word dat op het kdv weer teniet gedaan.

En daarbij heb ik nog een ouder zoontje, die moet ook veel gehaald en gebracht, dus ben niet altijd thuis bij verschonen..

We doen het wel hoor, even onder die douche door met die billen, maar dan hebben we daarvoor wel veel doekjes al gebruikt om de ergste zooi weg te krijgen.

Plus dat die dan al weet hoe laat het is en volop in de krijs/paniek/tegenstribbel modus gaat en je dus eigenlijk een diploma worstelen moet hebben om er nog iets van te kunnen maken.
Dus als het even kan proberen we dat te doen als we met zijn tweeën zijn.

Wat ik overigens heel goed snap, is zijn gedrag hoor, als alles in dat gebied zo’n pijn doet.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:23


pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 13:29

Wij hebben een tijd gewoon heel zacht WC-papier gebruikt. Een heel stapeltje gemaakt van afgescheurde velletjes, zodat je zó met 1 hand die losse velletjes kan pakken. Bakje met olijfolie ernaast.

En dan even papiertje in olijfolie deppen, en dat maakte nog beter schoon dan die vieze geparfumeerde billendoekjes :j

Je kan ook kijken naar Cheeky Wipes ofzo, en dan met kokosolie o.i.d. aan de slag gaan.
Maar ik vond dat niet zo fris, ik gooi strontdoekjes liever gewoon weg dan dat ik er nog eens mee moet gaan lopen sloven :o

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:12

Judith_H schreef:
Mri schreef:
Wat fijn dat je bij de huisarts terecht kunt morgen, en wat goed dat je naar je moeder gevoel blijft luisteren.
Het aantal kinderen wat wordt geboren met lactose intolerantie is heeeeeel klein. In moedermelk zit immers ook lactose. Koemelk allergie lijkt mij dan eerder aan de orde.

Blijf je moeder gevoel volgen! laat je niet afschepen, maar volgensmij gaat dat goedkomen.
Toen mijn dochter dr billen steeds kapot waren was het verschonen een hel.
Zij ging toen gewoon elke verschoning met dr billen onder warm zacht stromend water. en dat dept wij droog met een super zachte hydrofiel van lodger. Die aanpak gaf de minste tranen.



Even voor mijn beeldvorming. Hoe krijg je alle poep dan weg? Hier zit het overal en vooral ook stukjes heel eten ( sorry ranzige praat) die wel vast plakken, dus moet je eigenlijk eerst wel met doekjes vegen wil je het überhaupt weg krijgen.
Dus dan gaat onder de douche zetten wel een beetje zijn doel voorbij denk ik zo.

Kan het met een washand schoonvegen, maar ook dat lijkt mij nog te hard voor die tere billen..

Plus dat ze dit op het kdv natuurlijk nooit gaan doen, dus 2 dagen per week gebeurd het dan al niet. Heb je net zijn billen weer rustiger, word dat op het kdv weer teniet gedaan.

En daarbij heb ik nog een ouder zoontje, die moet ook veel gehaald en gebracht, dus ben niet altijd thuis bij verschonen..

We doen het wel hoor, even onder die douche door met die billen, maar dan hebben we daarvoor wel veel doekjes al gebruikt om de ergste zooi weg te krijgen.

Plus dat die dan al weet hoe laat het is en volop in de krijs/paniek/tegenstribbel modus gaat en je dus eigenlijk een diploma worstelen moet hebben om er nog iets van te kunnen maken.
Dus als het even kan proberen we dat te doen als we met zijn tweeën zijn.

Wat ik overigens heel goed snap, is zijn gedrag hoor, als alles in dat gebied zo’n pijn doet.


Even alle tips vanuit mij en m'n mama apps :)

Welke billendoekjes gebruik je? (of misschien heb ik er overheen gelezen).
Hier kan namelijk ook veel verschil in zitten met de reactie van de huid.

En ik bedacht me nog. Een vriendin van mij hun dochtertje had ook telkens spuitluiers en kapotte billen. Zij reageerde elke keer zo als ze een mandarijntje had gegeten. Misschien iets om in je achterhoofd te houden.

Zij heeft voor die geïrriteerde huid veel gehad aan de Pampers Aqua Pure Billendoekjes. Ik hoor sowieso veel goede dingen over Water Wipes en dat soort doekjes.

En bij een ander kindje hebben ze goede ervaring met kapotte billen en smeren met dr Leenarts billen crème.

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 14:34

Ja die aqua pure doekjes zijn super :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:02

Er is speciaal schuim hiervoor, wordt oa in de zorg veel gebruikt. Dat werkt ideaal om ontlasting weg te krijgen op een zachte en verzorgende manier. Ik ga even een linkje zoeken.

Edit, gevonden: https://www.hulpmiddelwereld.nl/abena-reinigingsschuim. Dat werkt echt heel goed :j

Wbt de klachten, ik heb zelf een voedsel intolerantie en moet gelijk daar aan denken. Ik hoop dat je snel de oorzaak vindt. Goed dat je je eigen gevoel volgt.

noviceh

Berichten: 4781
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:17

Misschien ook een idee om een overzicht bij te houden wat je zoon eet en drinkt op een dag?

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 15:24

Daar heb je hele handige apps voor trouwens! Ik heb heel lang gebruik gemaakt van deze:
Babydaybook

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-21 20:19

Die app heb ik even geïnstalleerd, even kijken of ik het daar een tijdje allemaal kan bijhouden.
Andere doekjes, ga ik ook proberen!

Voor de rest gaan we het morgen eerst even aankijken bij de dokter. Wil ook niet teveel dingen tegelijkertijd doen, want dan zie je niet meer wat echt effect heeft en wat niet.

Stand van zaken stond vandaag op 2 vreselijke luiers, dus best een goede dag. We hebben ze erger gehad.

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 20:47

Wat een vervelend probleem. Zo te zien heb je al veel goede tips gehad. Mijn tip zou zijn (als je niet verder komt) een consult te boeken bij de 'Poepdokter', haar website is de https://groenevrouw.nl/ . Ze heeft echt veel kennis over voeding, ontlasting en alles wat daar bij komt kijken. Veel succes gewenst!

caro29
Berichten: 8041
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:02

Hier al ruim 4 jaar spuitluiers en niet zindelijk. Lactose en koemelk er al zoveel mogelijk uitgehaald maar helaas. In november weer naar de kinderarts en nu maar eens proberen een uitgebreider onderzoek proberen te krijgen. Ik zou persoonlijk beginnen met het verwijderen van lactose en koemelk

Mri

Berichten: 15308
Geregistreerd: 01-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:05

Judith_H schreef:
Mri schreef:
Wat fijn dat je bij de huisarts terecht kunt morgen, en wat goed dat je naar je moeder gevoel blijft luisteren.
Het aantal kinderen wat wordt geboren met lactose intolerantie is heeeeeel klein. In moedermelk zit immers ook lactose. Koemelk allergie lijkt mij dan eerder aan de orde.

Blijf je moeder gevoel volgen! laat je niet afschepen, maar volgensmij gaat dat goedkomen.
Toen mijn dochter dr billen steeds kapot waren was het verschonen een hel.
Zij ging toen gewoon elke verschoning met dr billen onder warm zacht stromend water. en dat dept wij droog met een super zachte hydrofiel van lodger. Die aanpak gaf de minste tranen.



Even voor mijn beeldvorming. Hoe krijg je alle poep dan weg? Hier zit het overal en vooral ook stukjes heel eten ( sorry ranzige praat) die wel vast plakken, dus moet je eigenlijk eerst wel met doekjes vegen wil je het überhaupt weg krijgen.
Dus dan gaat onder de douche zetten wel een beetje zijn doel voorbij denk ik zo.

Kan het met een washand schoonvegen, maar ook dat lijkt mij nog te hard voor die tere billen..

Plus dat ze dit op het kdv natuurlijk nooit gaan doen, dus 2 dagen per week gebeurd het dan al niet. Heb je net zijn billen weer rustiger, word dat op het kdv weer teniet gedaan.

En daarbij heb ik nog een ouder zoontje, die moet ook veel gehaald en gebracht, dus ben niet altijd thuis bij verschonen..

We doen het wel hoor, even onder die douche door met die billen, maar dan hebben we daarvoor wel veel doekjes al gebruikt om de ergste zooi weg te krijgen.

Plus dat die dan al weet hoe laat het is en volop in de krijs/paniek/tegenstribbel modus gaat en je dus eigenlijk een diploma worstelen moet hebben om er nog iets van te kunnen maken.
Dus als het even kan proberen we dat te doen als we met zijn tweeën zijn.

Wat ik overigens heel goed snap, is zijn gedrag hoor, als alles in dat gebied zo’n pijn doet.


Hier werden de billen ingesmeerd met iets wat ik van mn tante had gekregen. Ik zou even niet meer weten wat het was. Een vettige makkelijk smeerbare zalf die verzorgde maar ook een laagje achter liet. Daardoor bleven de stukjes amper nog bleven plakken.
Hier was het dus een kwestie van even afspoelen en klaar.

Maar als je regelmatig niet thuis bent om te verschonen is het lastig.
Water wipes, of natte (hele zachte) washandjes met alleen water zou ook nog kunnen helpen.

Maar stap 1 moet zijn dat de spuit luiers stoppen -O-

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-21 21:19

Diane_ schreef:
Wat een vervelend probleem. Zo te zien heb je al veel goede tips gehad. Mijn tip zou zijn (als je niet verder komt) een consult te boeken bij de 'Poepdokter', haar website is de https://groenevrouw.nl/ . Ze heeft echt veel kennis over voeding, ontlasting en alles wat daar bij komt kijken. Veel succes gewenst!


Hier sluit ik me bij aan.
Zou dit zeker overwegen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34621
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 07:45


Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 09:31

Zo, hier de update.

Ben bij de dokter geweest met hem + vriend. Geluld als brugman, maar ze gaf geen sjoege. Hebben wel een set meegekregen om een kweek af te nemen, dat duurt 1-2 weken voordat we daar antwoord op hebben.
Als er een parasiet in zit, horen we dat meteen zodra de uitslag bij hun binnen is. Als er niks in te vinden is, moet ik zelf na 2 weken even bellen want dat doen ze dus niet standaard :+ .

Heb wel alles kunnen benoemen wat ik wilde, maar ze bleef erg op het idee van peuterdiarree hangen. Wel vind ze het verstandig om toch weer meer volle producten te gaan geven, volle melk, volle yoghurt enz..
En dat dan langere tijd vol te houden, zodat we daar misschien al de diarree mee verminderd.

Ze geeft inderdaad toe dat zijn groei niet fantastisch is, maar vind het niet echt schokkend. We mogen in december weer extra langskomen bij het CB voor controle, ze zegt kijk het even aan tot die tijd.

Dus we gaan dan eerst maar dit doen. We hebben foto's laten zien van de luiers van afgelopen dagen, daar kon ze wel veel aan af lezen zei ze.
Ze zag inderdaad dat het flinke diarree is met stukke billen en stukjes eten, dus ze zegt dat het wel goed is dat we er nu iets mee gaan doen.

Ook uitgebreid gesproken over een verwijzing, dus ze weet welke kant we op willen. Ze zegt ook wel dat als er niks verbeterd we wel richting kinderarts kunnen gaan denken, maar ze wil eerst dit allemaal uitsluiten.

Ik ga straks even andere doekjes halen, plus nog andere zalf. Hoop vandaag of morgen de kweek te kunnen afnemen, dan kan die op de post.

Dus ben blij dat we gegaan zijn en dat er nu iets loopt, maar helemaal satisfied ben ik niet. Maar goed, misschien moeten we het wel eerst op deze manier doen.
Het word vervolgd.

Zerena

Berichten: 3887
Geregistreerd: 29-12-04

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:37

Ik zeg niet dat je het moet doen maarrr...
Je bent niet afhankelijk van de artsen om zelf ook verder te kijken he.

Je zou ook zelf een aantal weken alle melkproducten kunnen skippen.
Als het na een ruime 2 weken totaal geen verbetering geeft dan kun je verder kijken.
Mocht je door de bomen het bos niet zien, mag je me altijd een pb doen voor wat hulp.

druppeltje

Berichten: 1923
Geregistreerd: 04-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:39

Ik kan dat soort huisartsen wel wat doen....Zo zijn wij ook een paar maanden van het kluitje naar het riet gestuurd :( .

Lees even dit:
https://www.glutenvrij.nl/ziek-van-glut ... e-huisarts

En deze:
https://www.glutenvrij.nl/l/library/dow ... testen.pdf?

En bel de huisarts nog een keer dat je NU doorverwezen wilt worden en een bloedtest wilt. En als je hem toch aan de telefoon hebt, wijs hem hierop: https://www.ncv.nl/l/library/download/u ... nflyer.pdf? waarbij jouw kind in ieder geval voldoet aan twee symptomen.

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:44

Nou ik zou zelf ook niet echt heel blij zijn hiermee, het voelt als (weer....) pappen en nathouden.
Wel fijn dat de kweek dan "loopt", want dan kan je vast weer iets van je lijstje strepen of wie weet komt er wel wat uit. Ik duim voor jullie :)

Zelf zou ik meteen ook doorpakken en juist die koemelk schrappen en meteen ook pro-biotica gaan geven. Zodat je op 2 sporen tegelijk bezig bent (die zitten elkaar niet in de weg) en je over 2 weken dan naar het effect van meerdere dingen tegelijk kan gaan kijken en wellicht door kan pakken wat betreft een verwijzing omdat je dan het volgende voor de hand liggende stapje koemelk en pro-biotica al genomen hebt.

annibel

Berichten: 1192
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 09:47

Wat vreselijk voor je kindje! En vervelend dat de huisarts ook nog niet veel actie onderneemt.
Ik zou de huisarts vragen of hij voor de kapotte huid Proshield voor kan schrijven, dit is een fijne crème voor een schrale/kapotte huid. Wordt gebruikt in de (ouderen) zorg ook bijv als mensen incontinent zijn om de huid te beschermen, of bij wondjes.
https://www.efarma.nl/proshield-plus-sk ... t/15315118

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:04

mag je niet naar een andere huisarts gaan? misschien dat die je wel serieus neemt?

Judith_H

Berichten: 1083
Geregistreerd: 05-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-21 10:07

wemkelover schreef:
mag je niet naar een andere huisarts gaan? misschien dat die je wel serieus neemt?


Dit is iets wat wij al jaren willen, maar binnen ons dorp onmogelijk is. Ze hebben de afspraak om geen patiënten van elkaar over te nemen, de praktijken hebben alleen nog plek voor nieuwe inwoners die hier komen wonen.
Wisselen kan niet.

Kan wel binnen de praktijk nog wisselen, al gebeurd dat regelmatig want kan geen voorkeur aangeven bij het maken van de afspraak.

Hannanas
Berichten: 13012
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Ontlasting dreumes 1,5 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:17

Fijn dat ze de ontlasting gaan testen! Maar volle yoghurt, volle melk, roomboter etc zou ik niet doen hoor. Ik zou juist even coldturky melkvrij en glutenvrij gaan eten geven. Er moet toch iets gebeuren. Peuterdiarree geloof ik sowieso niet in als iets “normaals”. Geen enkel zoogdier is gebaat bij jong grut met diarree, zo heeft de natuur het niet bedoeld. Brengt “in het wild” overleving drastisch omlaag, dus dat het iets is van een “periode waar ze overheen groeien” lijkt me absolute nonsens. Er is een reden waarom dat lijfje de voeding niet verteert zoals het hoort.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-21 10:20

Ik heb alleen jouw posts gelezen..
Toen onze dochter koemelk niet leek te verdragen (4mnd oud) hebben we het even volledig geelimineerd en na 3 dagen was de diarree volledig weg! Dus je zou dat wel zelf kunnen proberen..

Rot voor jullie en jullie zoon dit!