Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

 
Profiel   

Ik overweeg om een daith te laten zetten. Ik heb gelezen dat het kan helpen bij het verminderen of voorkomen van migraine.
Ik weet dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor de werking tegen migraine, vandaar dat ik zoek naar ervaringen.

Kan ik er van uitgaan dat als het niet baadt het ook niet schaadt?
Wat is jouw ervaring? Hielp het de migraine voorkomen of verminderen? En waar heb jij het laten zetten en kun je dat aanraden?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 15:42 



 
Profiel   

Mijn moeder heeft zo’n piercing en ik hoor haar veel minder over haar migraine. Dus ik demk dat het wel helpt. Maar het kan er ook aan liggen dat ze minder pure/melk chocolade eet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 16:21 



 
Profiel   

Ik weet niet of je op Facebook actief bent maar er is een Facebook groep Daith piercing voor migraine klachten. Ik lees daar goede ervaringen over de NVS kliniek in Eindhoven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 18:36 



 
Profiel   

Goed om te weten, ik ga me aanmelden. Dank je wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 19:30 



 
Profiel   

Hierbij een linkje naar de site van de NVS kliniek.
https://nvs-migrainekliniek.nl/contact/

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 20:40 



 
Profiel   

ik heb deze piercing sinds begin februari. Had gemiddelde 2/3 keer per week last van migraine, sinds ik deze piercing heb ik dat afgenomen naar 2/3 keer per maand ongeveer. Ik ben er heel erg tevreden mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:04 



 
Profiel   

Ik lees mee...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:17 



 
Profiel   

Heeft geen enkel effect gehad bij mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:23 



 
Profiel   

Mijn man heeft er sinds half 2. Hier voor weekelijks migraine, met echt de hele dag in het donker en alle ellende erbij. Nu alleen nog af en toe hoofdpijn, op te lossen met 2 pijnstillers. Dus bij hem helpt het enorm. Hij heeft ze beide laten zetten bij een tattoo shop met 2 maand tijd er tussen. Hij is er zo gelukkig mee. Maar wat al gezegd is, bij de 1 werkt het wel bij de ander niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 21:35 



 
Profiel   

Whizz schreef
Ik overweeg om een daith te laten zetten. Ik heb gelezen dat het kan helpen bij het verminderen of voorkomen van migraine.
Ik weet dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor de werking tegen migraine, vandaar dat ik zoek naar ervaringen.

Kan ik er van uitgaan dat als het niet baadt het ook niet schaadt?
Wat is jouw ervaring? Hielp het de migraine voorkomen of verminderen? En waar heb jij het laten zetten en kun je dat aanraden?


Ik dacht ruim 2 jaar geleden hetzelfde als jij en heb er 1 laten zetten. Heel blij mee want ik vind m leuk, maar ik heb niet het idee dat het heeft geholpen tegen de migraine. Ik heb wel veel minder migraine, maar ik denk dat dat komt doordat ik vlak na het zetten van mijn piercing ook ben gestopt met het slikken van de pil...

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 22:15 



 
Profiel   

Ik heb de piercing ook overwogen, maar ook veel gehoord dat het toch niet zo goed werkt bij migraine als in eerste instantie gezegd wordt. Het ligt denk ik ook heel erg aan wat de trigger is van jouw migraine. Hormonaal, voedingsstoffen, stress, te veel slaap/te weinig slaap, te weinig vocht.
Bij mij bleek het oestrogeen te zijn en sinds ik anticonceptie zonder oestrogeen gebruik is mijn migraine als sneeuw voor de zon verdwenen. De pieken en dalen bij het gebruik van de pil waren vaak genoeg en als ik dan ook nog een keer slecht sliep was het raak.
Ik had vroeger vaak 2 keer per maand migraine terwijl ik aan de pil zat, nu is mijn laatste keer migraine is april geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 22:27 



 
Profiel   

Dank voor de link Twirre. Wisselende ervaringen dus, maar ik lees misschien tegenvallende ervaring maar in ieder geval niets echt negatiefs.

Mijn huisarts dacht vroeger dat het bij mij hormonaal was, maar helaas de hormonen zijn weg maar de migraine niet -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 22:30 



 
Profiel   

Jeetje @taartjee, dat was zeker een hele puzzel? Superfijn voor je dat het nu minder is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 22:32 



 
Profiel   

Ik word helemaal naar bij het idee dat er iets in mijn oor komt te zitten dus ik vind het echt geen optie maar...mijn zus heeft over twee weken een afspraak in Eindhoven en ik ga mee. Uiteraard gaan we gelijk 3 nachten want we maken graag ergens een shop feestje van. Maar ik ben dus wel echt heel benieuwd of het bij haar wat uit gaat maken.

Wij zijn echte migraine klanten vanaf onze puberteit en hebben echt een hele hoop uitgeprobeerd. Bij mij is het vrij rustig op dit moment maar zij leeft echt van triptaan naar triptaan. DUs ik hoop op veel effect, misschien dat ik het dan ook nog eens overweeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 22:32 



 
Profiel   

Het zit bij mij ook in de vrouwelijke lijn van de familie. En ook begonnen in de pubertijd. Ik heb het gelukkig niet wekelijks maar toch wel twee, drie keer per maand. Vorige week drie dagen lang en dan baal ik er zo ontzettend van. Ik weet dat er vast ergere dingen zijn maar een tijdje zonder lijkt me heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-21 22:36 



 
Profiel   

Hier ook ervaring! Eerst wekelijks erge clusterhoofdpijn/migraine en na daith piercing nam zowel frequentie als heftigheid af. Waar ik eerst bijvoorbeeld een dag niet kon eten en drinken, gaat dat nu goed en is het met normale pijnstilling beter te onderdrukken.

Ben zelf wetenschappelijk ingesteld en had echt niet verwacht dat er enig effect zou zijn, maar heb hem toen uit pure wanhoop tijdens een aanval laten zetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 00:31 



 
Profiel   

Sinds anderhalf jaar een daith piercing. Ervoor had ik wekelijks meerdere zware migraine aanvallen.

Er is inderdaad geen wetenschappelijk bewijs voor de werking, maar ik vond het ook gewoon een mooie piercing, dus als het niet werkte zag het er nog altijd leuk uit :o :D

Uiteindelijk heb ik in anderhalf jaar tijd misschien nog 5 migraine aanvallen gehad. Degenen die ik heb gehad waren ook veel minder zwaar dan voorheen, dan kon ik met medicatie erbij wel nog gewoon functioneren.

Ik ben er dus superblij mee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 05:45 



 
Profiel   

Whizz schreef
Dank voor de link Twirre. Wisselende ervaringen dus, maar ik lees misschien tegenvallende ervaring maar in ieder geval niets echt negatiefs.

Mijn huisarts dacht vroeger dat het bij mij hormonaal was, maar helaas de hormonen zijn weg maar de migraine niet -O-


Hoezo zijn de hormonen weg? Vanwege leeftijd?
Migraine kan nog een paar jaar flink aanwezig zijn na de overgang, je hormonen zijn dan nog niet 'weg'.
Een daith piercing schijnt niet/nauwelijks te werken bij hormonale migraine. Maar goed, je weet nooit. Het is per persoon zo verschillend wat werkt (en of iets werkt..)
Ik heb bijna alles geprobeerd, het is nu iets minder door gebruik van het medicijn candesartan maar weg is het niet. Ik hoop nog steeds op een oplossing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 07:27 



 
Profiel   

Yep, de leeftijd en er zat nooit regelmaat in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 08:28 



 
Profiel   

Hier ook amper nog hoofdpijn/migraine sinds daithpiercing. Wel gewoon door een goede shop laten zetten met goed materiaal. Het materiaal dat de kliniek in Eindhoven gebruikt ben ik niet erg over te spreken. Het is geen implantgrade titanium.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:08 



 
Profiel   

@my choice, vertel! Implantgrade, dat klinkt alsof het gebruikt zou kunnen worden in het lichaam? Wat vind jij goed materiaal? Ik las dat het langzaam geneest en dan wil je niet ook last krijgen door het materiaal lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:19 



 
Profiel   

Hier met titanium laten zetten en een snelle genezing achter de rug, zeker in vergelijking met andere piercings die ik heb. Voordeel is dat de piercing in de oorschelp zit waardoor deze minder beweegt tijdens slapen of last heeft van haren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 09:40 



 
Profiel   

Geen idee of het werkt of niet.

Ik kreeg onderstaand stuk in mijn mailbox.

https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/oorp ... dienmodel/

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 10:14 



 
Profiel   

Ik begrijp de sceptici, ik denk wel dat zolang het niet goed wetenschappelijk onderzocht, je ook niet kunt uitsluiten dat het wel kan helpen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:07 



 
Profiel   

Wordt inderdaad gebruikt in het lichaam door artsen. Voordeel is ook dat je gewoon door de poortjes komt bij de douane ;-) Het is het materiaal waarop de kans op genezing zonder ellende het hoogst is.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-21 14:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 295 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen