Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:58

Ik had geen migraine. Wel ontzettend vaak hoofdpijn.
Gewoon 3 tot 4 x in de week.
Slikte onwijs veel paracetamol.
Ik vond het een bitch om te laten zetten.
Dezelfde dag begon de hele linkerkant van mijn gezicht te trekken/tintelen.
Was een heel rare gewaarwording.

Nooit meer hoofdpijn gehad.
Ding zit er anderhalf jaar in.
Hij moet wel echt precies op het drukpunt gezet worden.
Anders is hij, naast een mooi sierraad, nutteloos.

Ik heb er nu een ringetje in, ziet er wel leuk uit. Afbeelding

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:35

2 jaar geleden twijfelde, en was er op een donderdag happy hour, bij de shop waar ik mijn 2 tattoo’s heb laten zetten.

€25,- dacht als het helpt mooi meegenomen, helot het niet, dan voor dat bedrag eeb mooi sierraad erbij!
Geloofde er in eerste instantie niet zo in!

Maar jeetje, wat ben ik blij dat ik het gedaan heb, de migraine ging naar de andere kant (wAr geen piercing zat), dus half jaar later aan die kant een laten zetten, en sindsdien 1x in de zoveel tijd als ik me te druk maak, daarvoor was het echt 3x per maand als het niet meer is.

En zeker sinds dien geen zware aanvallen meer gehad, ook niet tot overgeven aan toe!


Afbeelding

Whizz
Berichten: 1040
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 06:03

Wat een goede berichten! Ik hoop zo dat het voor mij ook iets doet, als het minder wordt ben ik al blij!

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 10:19

Afbeelding
Ik heb hem bij een piercer laten zetten. Had dagelijks hoofdpijn, soms lichte migraine. Nu alleen nog hoofdpijn vanuit pijnlijke spieren in schouders en nek.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:07

Jullie hebben allemaal zo'n hele rij mooie oorbellen.
Ik draag geen sieraden, niets.
Heb vroeger wel oorbellen gedragen maar denk al 10 jaar niet meer.
Dus alleen zo'n ringetje is ook geen porum. Dus werkt het niet zit er iets moois is het voor mij zeker niet.
Daarnaast lijkt het me een verschrikkelijke plaats om te laten zetten.
Wist ik nu het werkt, maakte ik nu nog een afspraak... maar nu twijfel ik ook wel erg hoor.
Ondanks dat ik nu alweer een migraine op voel komen.

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:13

Haha ik vind alleen een ringetje misschien wel mooier dan de hele ijzerhandel die ik erin heb..
Ik ga ook kleinere sieraden erin doen. Even minder opvallend. Krijg er vaak wel vragen over.. of dat mensen het heel tof vinden enzo. Hoeft niet meer zo in het zicht van mij. :n

Whizz
Berichten: 1040
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 11:37

Ik vind het juist heel leuk staan. Ik ben een stuk ouder dan het gemiddelde oor hier en ik draag eigenlijk nooit meer oorbellen maar misschien is dit een goede gelegenheid om weer eens iets leuks te kopen. :D

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:38

Ik snap je wel hoor, DP. Daarom schreef ik ook al dat ik helemaal geen piercings oid heb. Bij mij scheelt het dan nog dat als ik hem links laat zetten, dat mijn haar er meestal wel overheen hangt.
Dus je kunt ook altijd nog je haren langer laten groeien :')
Ik zit er steeds serieuzer over na te denken. Toch maar eens neuzen hier in de omgeving.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:40

Ik snap het ook, als je niets met sieraden oid hebt dan kan ik me voorstellen dat je twijfels hebt. Smaken verschillen nu eenmaal.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 11:52

Ik vind het bij andere juist wel leuk staan. Zie hier hele leuke oren voorbij komen :j
Maar dan denk ik, bij mij ook?
Dat heb ik ook bij sommige tattoos dat ik denk, die staat mooi bij die persoon. Maar niet bij mij :)
En dan vind ik mijn oren ook niet eens mooi, grote flappers, wil daar ook geen nadruk op vestigen...maar als het helpt..... dat is alles waard. Al plaatsen ze er een knipperende kerstbal in :D

Kies je dan juist voor https://nvs-migrainekliniek.nl/
Of een "gewone" piercer

Whizz ik ben ook erg benieuwd wat het bij jou gaat doen. :j

Lieffiefi

Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 12:01

Dat is idd de vraag duopenotti.
Bij mij zat hij goed. Bij mijn vriendin niet. Gezet op dezelfde dag, Bij dezelfde piercer.
Als je vol gaat voor de hoofdpijnoplossing of migraine zou ik voor die kliniek gaan..

Whizz
Berichten: 1040
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-21 14:37

Ik ga naar iemand die is opgeleid door de londense migrianekliniek, net als bij de nvs.ik las dat toevallig op fb en toen heb ik meteen een afspraak gemaakt.

Whizz
Berichten: 1040
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-21 09:55

Nou Bokkers, hij zat er gisteren een week in! Ennnnnn……….. *\o/* *\%/* *\o/* tot nu toe heb ik geen hoofdpijn en geen migraine gehad. Gisteren voelde ik een aanval opkomen en ik kon wel janken. Mezelf streng toegesproken, een paracetamol genomen en gewoon doorgewerkt en het trok weg. Ik kan het bijna niet geloven maar het lijkt te werken.

Akires1

Berichten: 350
Geregistreerd: 08-05-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 11:19

Wat fijn dat het lijkt te werken! :j
Het begin is er in elk geval :).

Ik volg dit topic al een poosje en ben even benieuwd, degenen bij wie de piercing helpt tegen migraine; hebben (hadden :) ) jullie voor een migraineaanval ook een aura?

MyChoice schreef:
Ik heb hem bij een piercer laten zetten. Had dagelijks hoofdpijn, soms lichte migraine. Nu alleen nog hoofdpijn vanuit pijnlijke spieren in schouders en nek.

Dan vraag ik me af: is er ook een plek voor een oorpiercing die helpt tegen spierspanning?

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:26

oh wauw whizz
Dat klinkt wel goed

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 13:43

Mars schreef:
Ik snap het ook, als je niets met sieraden oid hebt dan kan ik me voorstellen dat je twijfels hebt. Smaken verschillen nu eenmaal.


Maar je draagt hem dan toch niet als sieraad maar als hulpmiddel. Gewoon subtiel en als iemand er naar vraagt leg je het uit. Kan je veel mensen mee helpen die het niet weten.

Mars

Berichten: 33261
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:04

belle_boef schreef:
Mars schreef:
Ik snap het ook, als je niets met sieraden oid hebt dan kan ik me voorstellen dat je twijfels hebt. Smaken verschillen nu eenmaal.


Maar je draagt hem dan toch niet als sieraad maar als hulpmiddel. Gewoon subtiel en als iemand er naar vraagt leg je het uit. Kan je veel mensen mee helpen die het niet weten.


Dat was het punt niet. Ik reageerde op DP die twijfels had omdat ze normaal geen sieraden draagt en de piercing niet bij iedereen werkt. Dat zij het dus niet zo ziet als ''wanneer t niet werkt zit er een leuk sieraad''.

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:10

Klopt, daar ging het over.

En uiteraard als het niet werkt haal je hem er ook weer uit.
Maar denk wel dat je minder snel een daith laat zetten als je nooit sieraden draagt.
Was het zekerder dat hij zou helpen wel hoor, maakte ik nu de afspraak nog.

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:13

DuoPenotti schreef:
Klopt, daar ging het over.

En uiteraard als het niet werkt haal je hem er ook weer uit.
Maar denk wel dat je minder snel een daith laat zetten als je nooit sieraden draagt.
Was het zekerder dat hij zou helpen wel hoor, maakte ik nu de afspraak nog.


Even pijn en een paar tientjes en de kans van je hoofdpijn af te zijn ook al heb je niks met sieraden. Ik probeerde het. Wekelijks hoofdpijn en pijnstillers Zijn erger en op termijn duurder. Ik nam de gok. Geen effect kan die er indd weer uit. Maar dan weet je het

DuoPenotti

Berichten: 29430
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 14:17

ik zie geen prijzen van een paar tientjes.
Ja misschien bij een piercer op de hoek, maar daar wil ik niet heen.

Ondertussen ben ik nog met een ander behandelplan bezig, maar dit zit zeker nog in mijn achterhoofd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 16:15

Akires1 schreef:
Wat fijn dat het lijkt te werken! :j
Het begin is er in elk geval :).

Ik volg dit topic al een poosje en ben even benieuwd, degenen bij wie de piercing helpt tegen migraine; hebben (hadden :) ) jullie voor een migraineaanval ook een aura?

MyChoice schreef:
Ik heb hem bij een piercer laten zetten. Had dagelijks hoofdpijn, soms lichte migraine. Nu alleen nog hoofdpijn vanuit pijnlijke spieren in schouders en nek.

Dan vraag ik me af: is er ook een plek voor een oorpiercing die helpt tegen spierspanning?


Dit is bij mij het eerste teken van een aanval ja -O- nog voor de échte hoofdpijn komt zie ik felle, witte vlekjes en soms is het zelfs zo erg dat ik stukken gewoon niet zie. Meestal heb ik op dat moment ook al last van stramme spieren door heel mijn lijf, harde nekspieren en lichte hoofdpijn. Enkele uren later volgt dan de migraine-hoofdpijn (die steeds erger wordt naarmate de middag / avond vordert, 's nachts is het dan op z'n hoogtepunt) en de misselijkheid.

Een hele aanval duurt bij mij 24 uur of iets langer ongeveer, van de vlekjes tot het punt dat ik weer kan zeggen 'nu kan ik weer rondlopen' (maar dan duurt het nog wel enkele uren voor ik me echt weer de oude voel).

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-21 17:00

Ik vraag me dus hetzelfde af..
Bij mij komt migraine altijd samen met overmatige spierspanning die nodig is om mijn lijf heel te houden qua hypermobiliteit.
Maar hoofdpijn heb ik al en altijd, migraine te vaak naar mijn zin.
Maar ik ben absoluut geen held en een naald door het kraakbeen van mijn oor, ga ik niet doen als de kans nihil is dat het werkt.
Als ik dapper was geweest had ik vandaag zeker gaan bellen.

Twirre2006
Berichten: 123
Geregistreerd: 05-01-21

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 13:02

Ik laat aankomende vrijdag mijn daithpiercing zetten. Door hoge spierspanning in nek en schouders verkrampen mijn oogleden. Ik ben erg benieuwd of dit voor mijn klachten ook gaat helpen.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:50

Ik ben dinsdag aan de beurt..
Echt ik ben de koppijn zo beu dat we als het lukt twee oren tegelijk doen.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Daith piercing en migraine ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-21 14:55

Whizz, wat super fijn om te horen!!
Ik loop hier nu weer drie dagen met hele stevige koppijn, en moet toch weer denken aan deze optie.
Ik merk dat nu het enige wat mij tegenhoud toch een beetje de angst is voor het zetten :=
Hoe heb jij dat ervaren Whizz? En Twirre en moonfish, zouden jullie dat tzt ook willen delen?
Misschien hak ik de knoop dan toch maar door.