Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Meerdere hobby's hebben?

 
Profiel   

Wat voor werk doe je Janine?

Ik heb sinds vorige week wel een doel met mijn paard. Ze is er weer eens van door gerend tijdens het wandelen. Dus voor nu grondwerk, grondwerk en grondwerk. Ik vind doelen stellen op zich wel fijn. Maar wel kleine doelen en niet te veel.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:03 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Wat voor werk doe je Janine?

Ik heb sinds vorige week wel een doel met mijn paard. Ze is er weer eens van door gerend tijdens het wandelen. Dus voor nu grondwerk, grondwerk en grondwerk. Ik vind doelen stellen op zich wel fijn. Maar wel kleine doelen en niet te veel.


Productieplanner in een kaasfabriek.

Bij verstoring of andere moeilijkheden die het productieproces verstoren of wanneer er dingen in de systemen niet goed ingeregeld staan moet er zo snel mogelijk geschakeld worden. Als eerste planner wordt ik ook nog wel eens gebeld buiten mijn dienstweken om.

Veel hollen en stilstaan dus ik ben heel flexibel met mijn werk, als ik het nodige maar heb gedaan.

Je schrijft 'weer eens', dat klinkt lichtelijk gefrustreerd. Wat natuurlijk mag hoor! Maar levert je paard je in de huidige doen wel voldoende plezier op? Is er misschien een kleinigheidje waarmee je meer plezier eruit kan halen zodat je je minder schuldig voelt?

Ik heb met grondwerk en parelli nog wel eens hulp nodig, omdat ik daar best nieuw mee ben. Ik merk dat een les Parelli me altijd veel goede moed geeft en eigenlijk de stress verlaagt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 15:20 



 
Profiel   

Ik zei vanmiddag nog dat ik zou willen dat ik minder hobby's had. Vooral minder dure hobby's dan :=

Ik heb voor twee dagen in de week een bijrijdpaard. Bewust geen eigen paard i.v.m. de mogelijkheid om daarnaast ook andere dingen te kunnen doen. Ik ga graag motorrijden, wielrennen en naar de sportschool (dit laatste jaarrond 5x per week). Ik heb konijnen waar ik veel tijd in steek en ben 1x in de 4 weken vrijwilliger bij een knaagdierenopvang. Dat zou ik best vaker willen doen, maar ik heb geen tijd :+ Voornamelijk niet om me daarbij in hogere frequentie te committeren aan vaste afspraken. Ook werk ik zo nu in dan in de horeca op oproepbasis, puur omdat ik dat leuk vind (en om al mijn tijdsbestedingen te bekostigen :o ). Ik probeer waar het kan nog wel eens een festival of feestje in de planning te proppen. Op een regenachtige zondag ga ik graag de hele middag borduren samen met mijn tante.

Alles bij elkaar zitten mijn weken altijd behoorlijk vol := Ik zou heel graag nog zangles willen of een instrument willen leren bespelen, maar ik heb geen idee wanneer ik dat zou moeten doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 16:06 



 
Profiel   

Snippergroen schreef
Ik zei vanmiddag nog dat ik zou willen dat ik minder hobby's had. Vooral minder dure hobby's dan :=

Ik heb voor twee dagen in de week een bijrijdpaard. Bewust geen eigen paard i.v.m. de mogelijkheid om daarnaast ook andere dingen te kunnen doen. Ik ga graag motorrijden, wielrennen en naar de sportschool (dit laatste jaarrond 5x per week). Ik heb konijnen waar ik veel tijd in steek en ben 1x in de 4 weken vrijwilliger bij een knaagdierenopvang. Dat zou ik best vaker willen doen, maar ik heb geen tijd :+ Voornamelijk niet om me daarbij in hogere frequentie te committeren aan vaste afspraken. Ook werk ik zo nu in dan in de horeca op oproepbasis, puur omdat ik dat leuk vind (en om al mijn tijdsbestedingen te bekostigen :o ). Ik probeer waar het kan nog wel eens een festival of feestje in de planning te proppen. Op een regenachtige zondag ga ik graag de hele middag borduren samen met mijn tante.

Alles bij elkaar zitten mijn weken altijd behoorlijk vol := Ik zou heel graag nog zangles willen of een instrument willen leren bespelen, maar ik heb geen idee wanneer ik dat zou moeten doen :D


Ook genoeg te doen dus. En dat laatste zo herkenbaar. Ik wil ook nog zó graag piano leren spelen. Maar hoe graag ik het ook wil, is gewoon geen beginnen aan haha. Maar wel besloten dat die piano er vroeg of laat toch gaat komen, al is het maar als ‘decoratie’ en als ik dan op een regenachtige zondag niet de deur uit wil ga ik maar self teachen _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 17:48 



 
Profiel   

Queelens schreef
Snippergroen schreef
Ik zei vanmiddag nog dat ik zou willen dat ik minder hobby's had. Vooral minder dure hobby's dan :=

Ik heb voor twee dagen in de week een bijrijdpaard. Bewust geen eigen paard i.v.m. de mogelijkheid om daarnaast ook andere dingen te kunnen doen. Ik ga graag motorrijden, wielrennen en naar de sportschool (dit laatste jaarrond 5x per week). Ik heb konijnen waar ik veel tijd in steek en ben 1x in de 4 weken vrijwilliger bij een knaagdierenopvang. Dat zou ik best vaker willen doen, maar ik heb geen tijd :+ Voornamelijk niet om me daarbij in hogere frequentie te committeren aan vaste afspraken. Ook werk ik zo nu in dan in de horeca op oproepbasis, puur omdat ik dat leuk vind (en om al mijn tijdsbestedingen te bekostigen :o ). Ik probeer waar het kan nog wel eens een festival of feestje in de planning te proppen. Op een regenachtige zondag ga ik graag de hele middag borduren samen met mijn tante.

Alles bij elkaar zitten mijn weken altijd behoorlijk vol := Ik zou heel graag nog zangles willen of een instrument willen leren bespelen, maar ik heb geen idee wanneer ik dat zou moeten doen :D


Ook genoeg te doen dus. En dat laatste zo herkenbaar. Ik wil ook nog zó graag piano leren spelen. Maar hoe graag ik het ook wil, is gewoon geen beginnen aan haha. Maar wel besloten dat die piano er vroeg of laat toch gaat komen, al is het maar als ‘decoratie’ en als ik dan op een regenachtige zondag niet de deur uit wil ga ik maar self teachen _O-


Ik ben vroeger met 'how to play' op Youtube, best een eindje gekomen op de keyboard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 18:13 



 
Profiel   

@janine ooh echt? Ik had echt gedacht dat je in het ziekenhuis oid werkte haha! Ivm de dienst.

Dat klopt wel een beetje wat je zegt hoor, dat het soms een frustratie is. Eén van de frustraties is bijvoorbeeld dat wij zelf buiten en binnen moeten zetten. Nu doen wij dat met een heel leuk groepje en komen ze dagelijks buiten. Maar allemaal afgestemd op de planning van ieders week en andere activiteiten. Ik ben de enige met een beetje een vast werk schema en ik hou van structuur. Maar in de praktijk is die structuur niet zo goed mogelijk omdat de rest geen vast schema heeft. Dan wordt er per dag geappt wie wat kan doen. Nou, daar kan ik dus echt niet tegen. Dus ik heb mijn vaste dagen door gegeven en natuurlijk heb ik ook wel eens dat ik niet kan, maar dat geef ik tijdig door. En ons paard heeft een ander voer beleid dan de andere paarden, wij moeten het voer zelf weken zoveel uur vtv (seniors priores) Ik zou hierdoor dus persoonlijk van stal verhuizen maar het paard is dus niet alleen van mij en m'n vader gaat absoluut niet verhuizen. Dus ik heb mij er bij neergelegd.

En daarnaast is het echt een ontzettend lief, braaf paard. Schat van een dier. Maar zijn wij qua rijden niet altijd een goede combinatie (dressuurmarig, in de bak) het is een paard wat je echt met overtuiging moet rijden, consequent. Anders krijg je er niet meer uit dan 'n sukkeldrafje. Ze zal niet bokken of rennen of kwaad in de zin hebben. Maar ik heb die paardrij scills gewoon niet. Ik kan gewoon niet zo goed rijden. Dus ik dacht in de bak rijden is gewoon niet zo ons ding. Het is dan echt heel zwaar om savonds in het najaar die rondjes in de bak te rijden als je weet dat het niet lukt en het is koud en je bent moe van van het werk. 1001 lessen gehad. Bij mijn vader lukt het wel. Daar loopt ze als 'n trein. Dat was wel even pijnlijk om te zien. Stiekem ook wel 'n traantje gelaten. Maar ik heb het naast mij neergelegd. Op de grond is het een heel ander paard. Wandelen aan een stal halster resulteert in alleen terug lopen want paardlief is er vandoor gerend terug naar stal. Aan de hand, wandelend in het bos veranderd ze in een drammerig, druk paard dat graag terug wil naar stal. En toen zag ik mijn doel! Ik wil er voor zorgen dat ik uiteindelijk met een paard kan wandelen wat mij vertrouwt, niet meer weg rent en ik met een los touwtje kan wandelen. Donderdag wat grondwerk gedaan en ik voelde mij zo zeker! Ik deed een hele simpele oefening. Ze moest van mij gewoon 20 sec stil staan en minste beweging achteruit gezet en opnieuw. Ik was overtuigend, zeker en kon haar lichaamstaal precies aflezen. Als ze al dacht aan haar been verzetten had ik het al gezien! Ik had zo heerlijk met haar gewerkt. Dus inderdaad de frustratie dat ik niet goed kan rijden met haar was er echt wel. Maar ik heb sinds vorige week wel een geschikter doel. Maar soms is dat wel 'n dingetje. Vroeger kocht je natuurlijk een paard om op te rijden. Wat ik echt nog wel wil doen op buitenrit bij mogelijkheid. Maar m'n vader is misschien beter met haar ohz, ik heb iets meer geduld voor grondwerk. Zo kan iedereen wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 18:41 



 
Profiel   

Nature93 schreef
@janine ooh echt? Ik had echt gedacht dat je in het ziekenhuis oid werkte haha! Ivm de dienst.

Dat klopt wel een beetje wat je zegt hoor, dat het soms een frustratie is. Eén van de frustraties is bijvoorbeeld dat wij zelf buiten en binnen moeten zetten. Nu doen wij dat met een heel leuk groepje en komen ze dagelijks buiten. Maar allemaal afgestemd op de planning van ieders week en andere activiteiten. Ik ben de enige met een beetje een vast werk schema en ik hou van structuur. Maar in de praktijk is die structuur niet zo goed mogelijk omdat de rest geen vast schema heeft. Dan wordt er per dag geappt wie wat kan doen. Nou, daar kan ik dus echt niet tegen. Dus ik heb mijn vaste dagen door gegeven en natuurlijk heb ik ook wel eens dat ik niet kan, maar dat geef ik tijdig door. En ons paard heeft een ander voer beleid dan de andere paarden, wij moeten het voer zelf weken zoveel uur vtv (seniors priores) Ik zou hierdoor dus persoonlijk van stal verhuizen maar het paard is dus niet alleen van mij en m'n vader gaat absoluut niet verhuizen. Dus ik heb mij er bij neergelegd.

En daarnaast is het echt een ontzettend lief, braaf paard. Schat van een dier. Maar zijn wij qua rijden niet altijd een goede combinatie (dressuurmarig, in de bak) het is een paard wat je echt met overtuiging moet rijden, consequent. Anders krijg je er niet meer uit dan 'n sukkeldrafje. Ze zal niet bokken of rennen of kwaad in de zin hebben. Maar ik heb die paardrij scills gewoon niet. Ik kan gewoon niet zo goed rijden. Dus ik dacht in de bak rijden is gewoon niet zo ons ding. Het is dan echt heel zwaar om savonds in het najaar die rondjes in de bak te rijden als je weet dat het niet lukt en het is koud en je bent moe van van het werk. 1001 lessen gehad. Bij mijn vader lukt het wel. Daar loopt ze als 'n trein. Dat was wel even pijnlijk om te zien. Stiekem ook wel 'n traantje gelaten. Maar ik heb het naast mij neergelegd. Op de grond is het een heel ander paard. Wandelen aan een stal halster resulteert in alleen terug lopen want paardlief is er vandoor gerend terug naar stal. Aan de hand, wandelend in het bos veranderd ze in een drammerig, druk paard dat graag terug wil naar stal. En toen zag ik mijn doel! Ik wil er voor zorgen dat ik uiteindelijk met een paard kan wandelen wat mij vertrouwt, niet meer weg rent en ik met een los touwtje kan wandelen. Donderdag wat grondwerk gedaan en ik voelde mij zo zeker! Ik deed een hele simpele oefening. Ze moest van mij gewoon 20 sec stil staan en minste beweging achteruit gezet en opnieuw. Ik was overtuigend, zeker en kon haar lichaamstaal precies aflezen. Als ze al dacht aan haar been verzetten had ik het al gezien! Ik had zo heerlijk met haar gewerkt. Dus inderdaad de frustratie dat ik niet goed kan rijden met haar was er echt wel. Maar ik heb sinds vorige week wel een geschikter doel. Maar soms is dat wel 'n dingetje. Vroeger kocht je natuurlijk een paard om op te rijden. Wat ik echt nog wel wil doen op buitenrit bij mogelijkheid. Maar m'n vader is misschien beter met haar ohz, ik heb iets meer geduld voor grondwerk. Zo kan iedereen wat.


Haha nee, het zal je verbazen maar er zijn heel erg veel beroepen waar dit soort diensten bij voorkomen... Maar het komt voor dat ik aan het rijden ben en gebeld wordt en dat ik meteen moet afstappen. :Y) Vandaar dat ik deze week ook makkelijker doe...

Als ik het zo lees gebeuren er toch wel wat dingen rondom je paard die niet heel lekker samen gaan met jou. Ik denk dat wanneer je daar mee kan (leren) omgaan, je je veel minder schuldig zal voelen.

Misschien is dat iets waar je je op kan richten, een mindset dingetje om te het knagende gevoel wat weg te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 21:27 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Nature93 schreef
@janine ooh echt? Ik had echt gedacht dat je in het ziekenhuis oid werkte haha! Ivm de dienst.

Dat klopt wel een beetje wat je zegt hoor, dat het soms een frustratie is. Eén van de frustraties is bijvoorbeeld dat wij zelf buiten en binnen moeten zetten. Nu doen wij dat met een heel leuk groepje en komen ze dagelijks buiten. Maar allemaal afgestemd op de planning van ieders week en andere activiteiten. Ik ben de enige met een beetje een vast werk schema en ik hou van structuur. Maar in de praktijk is die structuur niet zo goed mogelijk omdat de rest geen vast schema heeft. Dan wordt er per dag geappt wie wat kan doen. Nou, daar kan ik dus echt niet tegen. Dus ik heb mijn vaste dagen door gegeven en natuurlijk heb ik ook wel eens dat ik niet kan, maar dat geef ik tijdig door. En ons paard heeft een ander voer beleid dan de andere paarden, wij moeten het voer zelf weken zoveel uur vtv (seniors priores) Ik zou hierdoor dus persoonlijk van stal verhuizen maar het paard is dus niet alleen van mij en m'n vader gaat absoluut niet verhuizen. Dus ik heb mij er bij neergelegd.

En daarnaast is het echt een ontzettend lief, braaf paard. Schat van een dier. Maar zijn wij qua rijden niet altijd een goede combinatie (dressuurmarig, in de bak) het is een paard wat je echt met overtuiging moet rijden, consequent. Anders krijg je er niet meer uit dan 'n sukkeldrafje. Ze zal niet bokken of rennen of kwaad in de zin hebben. Maar ik heb die paardrij scills gewoon niet. Ik kan gewoon niet zo goed rijden. Dus ik dacht in de bak rijden is gewoon niet zo ons ding. Het is dan echt heel zwaar om savonds in het najaar die rondjes in de bak te rijden als je weet dat het niet lukt en het is koud en je bent moe van van het werk. 1001 lessen gehad. Bij mijn vader lukt het wel. Daar loopt ze als 'n trein. Dat was wel even pijnlijk om te zien. Stiekem ook wel 'n traantje gelaten. Maar ik heb het naast mij neergelegd. Op de grond is het een heel ander paard. Wandelen aan een stal halster resulteert in alleen terug lopen want paardlief is er vandoor gerend terug naar stal. Aan de hand, wandelend in het bos veranderd ze in een drammerig, druk paard dat graag terug wil naar stal. En toen zag ik mijn doel! Ik wil er voor zorgen dat ik uiteindelijk met een paard kan wandelen wat mij vertrouwt, niet meer weg rent en ik met een los touwtje kan wandelen. Donderdag wat grondwerk gedaan en ik voelde mij zo zeker! Ik deed een hele simpele oefening. Ze moest van mij gewoon 20 sec stil staan en minste beweging achteruit gezet en opnieuw. Ik was overtuigend, zeker en kon haar lichaamstaal precies aflezen. Als ze al dacht aan haar been verzetten had ik het al gezien! Ik had zo heerlijk met haar gewerkt. Dus inderdaad de frustratie dat ik niet goed kan rijden met haar was er echt wel. Maar ik heb sinds vorige week wel een geschikter doel. Maar soms is dat wel 'n dingetje. Vroeger kocht je natuurlijk een paard om op te rijden. Wat ik echt nog wel wil doen op buitenrit bij mogelijkheid. Maar m'n vader is misschien beter met haar ohz, ik heb iets meer geduld voor grondwerk. Zo kan iedereen wat.


Haha nee, het zal je verbazen maar er zijn heel erg veel beroepen waar dit soort diensten bij voorkomen... Maar het komt voor dat ik aan het rijden ben en gebeld wordt en dat ik meteen moet afstappen. :Y) Vandaar dat ik deze week ook makkelijker doe...

Als ik het zo lees gebeuren er toch wel wat dingen rondom je paard die niet heel lekker samen gaan met jou. Ik denk dat wanneer je daar mee kan (leren) omgaan, je je veel minder schuldig zal voelen.

Misschien is dat iets waar je je op kan richten, een mindset dingetje om te het knagende gevoel wat weg te krijgen.


Wat ik bijvoorbeeld heel erg moeilijk vond altijd was/is dat mijn vader en ik niet altijd op één lijn liggen qua verzorging en omgang. Hij heeft het beste met haar voor hoor, maar we zijn toch verschillend. Dat is dus inderdaad wat ik naast mij neer moet leggen. Maar nu is het verschil juist wel fijn, want hij vindt grondwerk niks en ik hoef niet perse te rijden.

En wat ik echt naast mij neer wil leggen is dat het zielig/sneu is als ik zelf een paar dagen niet geweest ben en dat ik niet heen moet gaan uit schuldgevoel. Ik denk heel vaak zal ik toch niet even langs wippen voor een knuffel of een wortel. Dan is m'n planning weer in de war en dat paard zit daar echt niet om te springen als ze die dag/dagen prima verzorgd wordt door m'n vader. Iemand op stal zei laatst 'je bent een team met je vader.' dit klopt ook wel.

Wat ik ook een puntje vindt is dat ik toch steeds terug val op 'ik heb een paard om te rijden.' ik heb nu al keer op keer gehad dat ik dood ongelukkig wordt van het 'dressuur rijden.' maar toch elke keer weer terugval. Ik kan heerlijk genieten van een kopje thee in stal, knuffelend met paardlief. Een poetsbeurt, kleine wandeling, simpele staprit. Nu simpele grondwerk oefeningen. Maar dan val ik weer terug in mijn oude gewoonte en dan vind ik het weer niet leuk en dan voel ik mij schuldig omdat ik het niet leuk vindt. Dan denk hallo, je hebt een eigen paard? Dus wat ik echt veranderd wil hebben is dat ik geen paard heb om te rijden, maar leuke dingen mee te doen, te ontspannen, dagelijkse sores vergeten. En dat lukt dan op die mooie momenten ook echt. Met wandelen kun je je gedachten ordenen. Maar als ik bij mijn paard ben of bezig met paardlief ben dan denk ik nergens aan, dan is alleen maar paard. Dan voel ik echt dat ze mijn maatje is, echt een vriendschap. Iemand aan mijn zij, dan kan ik op dat moment zo trots zijn op haar. Ik denk dat als ik meer van dat soort momenten heb dat ik mij minder schuldig voel. Want vandaag denk ik alleen maar 'ik kan niet wachten om met die oefening verder te gaan ipv ik ga vandaag niet.'

Op mijn werk zei laatst iemand 'je moet gewoon onthouden: het hoeft allemaal niet. Je hoeft niet te wandelen, te paardrijden of te zwemmen.' iedere keer dat ik daar aan denk, dan denk ik ook wat een luxe probleem. Als ik geen zin heb om te wandelen, dan gaat er niemand dood. Ik heb geen zeurende kinderen die ik uit- en in bed moet stoppen, geen kerel met wie ik filosofische gesprekken moet voeren, niemand die mij zegt dat ik de was moet doen of een normale maaltijd moet koken. Ik kan mijn vrije tijd helemaal zelf indelen. Toen leek mijn planning ineens hartstikke licht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-21 22:21 



 
Profiel   

Doen jullie ook wel eens meerdere dingen op één dag? Bijv op een zaterdag eerst in de ochtend sporten en in de middag naar paard.

Mijn situatie is tijdelijk wat veranderd. Mijn vader heeft corona en is erg ziek. Vanaf vorige week woensdag al in quarantaine en ik weet nog niet hoelang het duurt. Dus ik moet elke dag naar mijn paard. De standaard klussen en we zijn veel bezig met grondwerk. Vrijdag-zaterdag-zondag heb ik een lang weekend en ik zit nu al weer plannen te maken. Waarbij ik dus elke dag naar paard moet. Ik wil ook wandelen, ik moet zondag op verjaardag. Maar ik hou er ook van om lekker wat chill tijd te hebben, bijv een boek lezen, serie kijken. Ik heb al besloten om vanuit huis te wandelen ipv eerst half uur tot 'n uur in de auto te zitten. Wat minder kilometers. Maar toch geeft mij dit wel wat stress soms dat ik het zo druk heb met dingen die ik wil/moet doen. Dus ik denk toch keuzes maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:26 



 
Profiel   

Ja hoor ik doe vaker fietsen en paardrijden in een dag :j
Beterschap voor je vader.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:36 



 
Profiel   

Beterschap voor je vader!

Ik doe ook wel 2 of meer dingen op een dag, bijvoorbeeld ‘morgens een wandeling met een vriendin, dan in de middag door naar paard en ‘s avonds lezen. Gaat prima.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:49 



 
Profiel   

Veel beterschap voor je vader.
TS, ik denk dat je "probleem" vooral tussen je oren zit. Het is niet omdat je een paard hebt, dat je geen andere hobbies kan/mag hebben. Het ene sluit het andere niet uit, zo lang je jezelf niet voorbij loopt en er plezier aan beleeft.

Ik heb een full-time job met officieel 40u/week, maar even goed af en toe dagen van 12 ipv 8u of weekends. Ik heb 2 paarden en ga meestal 2x/daags naar hebn toe voor de dagelijkse verzorging. 1tje staat op pensioen en de andere probeer ik 3x/week te rijden. Daarnaast heb ik 2 honden waar ik tot voor corona dagelijk een uur mee ging wandelen en in het weekend langere wandelingen van een dikke 2u met vriendinnen en hun honden. (Nu zijn de langere wandelingen op verplaatsing iets minder omdat ik veel te vaak mensen tegenkom die hun hond niet onder controle hebben, niet erg ontspannend). Ik ging geregeld op show en ging in het bestuur vd rasvereniging. Dit betekent dat er regelmatig een dag in teken van de honden en/of club staat en ja dan doe ik niets actief met mijn paarden. Laat hen maar rustig in de weide staan. Of omgekeerd als ik met mijn paard op verplaatsing ga, tja, dan krijgen mijn honden die dag geen grote wandeling, maar een braingame oid.
En ja mijn leven staat grotendeels in het teken van mijn paarden en honden, maar ik vind nog steeds tijd om te lezen (ik lees erg veel), uitgebreid te koken, met vrienden af te spreken of een uitstap te maken met mijn partner.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:54 



 
Profiel   

Zeker! Vooral in het weekend!

Ik vind het heerlijk, lekker bezig zijn.

Ik snap dat je nu elke dag bij je paard bent (beterschap voor je vader!), maar een beetje vakantie worden ze ook echt niet slechter van hoor. Als je een keer alleen gaat uitmesten en voeren, de belangrijkste verzorging... Dan ben je al snel veel minder tijd kwijt.

Als ik drie boxen moet mesten en voeren en water geven (2 stallen zonder drinkbakken, dus met gieter heen en weer) ben ik met 45 minuten wel klaar.

Ga ik daarbij met twee paarden grondwerken, ben ik nog eens 60 minuten totaal kwijt...

Ga ik één rijden en een grondwerk doen is dat anderhalf uur bovenop het mesten...

Op dit moment ben ik in het grootste geval dus 45 minuten aan het autorijden + 45 minuten mesten en verzorgen + anderhalf uur paarden = 3 uur... Dus als ik dan om 18.15 weg ga en om 21.15 (maar meestal later want gezelligheid) thuis kom, doe ik niets extra meer...
Ik kan echter ook om 19.45 al thuis zijn...

Dus ik zou zeggen kijk wat je echt aan tijd nodig hebt en wat je nog meer wilt doen en richt daarop je planning in.

Het helpt mij wel om op te schrijven wat ik per dag wil doen, scheelt een hoop schuldgevoel :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 12:57 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Beterschap voor je vader!

Ik doe ook wel 2 of meer dingen op een dag, bijvoorbeeld ‘morgens een wandeling met een vriendin, dan in de middag door naar paard en ‘s avonds lezen. Gaat prima.


Maar als je dat dan doet, dan slaap je niet uit oid iets van rust?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 13:00 



 
Profiel   

Een typische zondag hier:

Ochtend(9.30-13.00): paarden voeren, buitenrit en stallen mesten
namiddag (14.00 - 18.00): wandeling en koken (eventueel was opvouwen)
Avond: paarden binnen halen en voeren, eten, lezen en/of tv kijken

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 13:06 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Maflinger_S schreef
Beterschap voor je vader!

Ik doe ook wel 2 of meer dingen op een dag, bijvoorbeeld ‘morgens een wandeling met een vriendin, dan in de middag door naar paard en ‘s avonds lezen. Gaat prima.


Maar als je dat dan doet, dan slaap je niet uit oid iets van rust?

Prioriteiten stellen.

Je HOEFT niet ieder weekend te wandelen. En de wandelingen hoeven ook niet perse een bepaalde afstand te hebben.

En als je wel veel wil doen kan uitslapen gewoon niet.

Ik werk 45 uur in de week, heb een paard en train intensief met de hond. Daarnaast zit ik in het bestuur en wandel ik ook graag.

Paard wordt 4x in de week gereden, andere dagen doe ik alleen zijn stal.

Op woensdag, vrijdag en zaterdag ben ik op de hondenclub. Zaterdag geef ik les, ik ben dan rond 14 thuis. Dan heb ik tijd voor paard en savonds hang ik op de bank.

Zondag is de enige dag zonder wekker. Ook dan ben ik rond 9 wakker en ga lekker mer de hond lopen.

Laat het moeten los. Wat gaat dat gaat, wat niet gaat, gaat niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 13:35 



 
Profiel   

Als ik zo'n dag heb dat ik 's morgens ga wandelen, zet ik de wekker op 08.00 uur zodat ik op tijd weg kan om met de vriendin te gaan wandelen. Dan in de loop van de middag op stal, dat zit meestal ongeveer op de route van wandelen naar huis dus dat is makkelijk. Dan rond 17.30 uur thuis, eten en dan heb ik nog de hele avond. Kan ik lezen, wat computeren, mediteren etc. Dat is in mijn beleving rust want het is tijd voor mezelf die ik kan invullen zoals ik wil.

Ik denk dat je een beetje los moet laten dat je "alles elke dag" moet willen. Zoals hier meerdere mensen schrijven, het is heel prima om de ene dag meer te wandelen, de volgende dag meer met je paard te doen en de volgende dag meer met je honden. Ook een dagje "niets" is prima.

Je bent superwoman niet ... (dat moet je ook niet willen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 13:43 



 
Profiel   

Nature93 schreef
Doen jullie ook wel eens meerdere dingen op één dag? Bijv op een zaterdag eerst in de ochtend sporten en in de middag naar paard.

Mijn situatie is tijdelijk wat veranderd. Mijn vader heeft corona en is erg ziek. Vanaf vorige week woensdag al in quarantaine en ik weet nog niet hoelang het duurt. Dus ik moet elke dag naar mijn paard. De standaard klussen en we zijn veel bezig met grondwerk. Vrijdag-zaterdag-zondag heb ik een lang weekend en ik zit nu al weer plannen te maken. Waarbij ik dus elke dag naar paard moet. Ik wil ook wandelen, ik moet zondag op verjaardag. Maar ik hou er ook van om lekker wat chill tijd te hebben, bijv een boek lezen, serie kijken. Ik heb al besloten om vanuit huis te wandelen ipv eerst half uur tot 'n uur in de auto te zitten. Wat minder kilometers. Maar toch geeft mij dit wel wat stress soms dat ik het zo druk heb met dingen die ik wil/moet doen. Dus ik denk toch keuzes maken.


Mijn zaterdag is altijd druk. Vaak eerst naar de sportschool en dan meteen door naar de paarden. Een keer in de maand zelfs eerst 's ochtends vrijwilligerswerk, dan einde ochtend naar de sportschool en dan begin van de middag naar de paarden. Lange tijd maandagavond na werk zowel naar de paarden als naar de sportschool, dat nu wel aangepast naar alleen de paarden zodat ik echt de tijd voor ze heb.

Ik zorg wel dat ik minstens een dag in de week (zondag) niks moet en enkel iets hoef te doen als ik daar zin in heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 14:19 



 
Profiel   

Het zit inderdaad echt tussen mijn oren. Ik denk er door de weeks al overna. Dan denk ik: goh, ik ga dit en dit doen en ik moet dat doen. En dan vliegt het mij bijna aan. En dan ben ik helemaal een plan aan het maken en dit veranderd 100x en in het weekend valt het altijd heel erg mee! Wat een vriendin ook heel vaak zegt: ik overdenk alles heel erg.

Ik ben niet iemand die van hele drukte houd: zaterdag stond ik om 8u buiten, 15 km gewandeld. Half 12 thuis, half 1 weer weg, eerst kleine dingen zoals voer halen bij de welkoop, tanken en toen naar stal en daar van alles gedaan. 4 uur naar huis, naar de supermarkt want vriendin kwam gezellig eten, toen samen film gekeken en later nog 6 km gewandeld. Nou, toen was ik echt gaar en 40.000 stappen rijker. Dat was mij echt te gek.

En vooral:ik moet er niet te veel over na denken! Zondag heb ik een verjaardag van een leuke vriendin en als ik het niet te druk wil hebben op zondag ga ik niet wandelen of te veel doen met mijn paard. Nu zit ik ook te luieren in stal..
Ik heb verder aankomend weekend totaal geen andere plannen, die moeten. Dus ik hoef nergens om te stressen. En soms ook niet te moeilijk doen. En grote dingen ook gewoon plannen. Zoals een Drenthe pad wandeling: dan ben ik een hele dag kwijt, als ik dit vtv gewoon inplan, kan ik daar rekening mee houden.

Ik ben wel iemand die houd van planning. Dus vrijdag ben ik van plan om eerst lekker vanuit huis te wandelen, dan lekker op tijd zodat ik nog iets kan bakken oid. (planning technisch: wandeling langs de supermarkt) en dan tegen 3 uur naar stal, zodat ik niet super laat op stal ben maar wel kan ontspannen nog thuis. Dus dat is hopelijk een ontspannende hobby dag. Ik krijg van beide ook energie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:02 



 
Profiel   

Wat maakt dan dat je aan het eind van de dag nog eens 6 km gaat wandelen nadat je ‘s morgens ook al hebt gewandeld?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:36 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Wat maakt dan dat je aan het eind van de dag nog eens 6 km gaat wandelen nadat je ‘s morgens ook al hebt gewandeld?


Mijn vriendin en ik hadden al 2 films gekeken. Mijn vriendin wou graag nog een blokje om. Iets te fanatiek..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:15 



 
Profiel   

Wat mij dus soms heel erg beklemd:

Om de week werk ik 40 uur en heb ik enkel de zaterdag en zondag om leuke dingen te doen. Als ik van mijzelf standaard 20 km moet wandelen en 2 uur moet buiten rijden/mennen/grondwerken oid dan heb ik 3/4 van mijn weekend vol. Vaak komt daar nog altijd van alles adhoc bij, even een boodschap, het huishouden. Dan denk ik tijdens het wandelen: 'ik ben nu al fanatiek bezig en morgen moet ik nog paardrijden.' - maar dat lag ook aan het feit dat paardrijden an sich minder leuk vindt dan grondwerken of lekker ontspannen met paardlief. -
Dus moet ik misschien ook eerlijk tegen mijzelf zijn dat ik in die weken misschien niet en/en moet doen. Maar of 20 km wandelen of lekker een hele middag met paardlief bezig en een korte wandeling.

Soms ben ik ook wel eens een woensdag bijv vrij, dan ben ik aan het wikken en wegen wat ik die dag ga doen. Of naar paard of wandelen of niks doen. Ik wordt daar soms zo gek van.. Dan wil ik gewoon doen waar ik zin in heb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:32 



 
Profiel   

Hoe langer ik dit topic lees, hoe meer ik er achter kom dat de vraag niet is "hoe combineer ik meerdere hobbies?" maar "hoe kom ik van dat moeten af?".

Je moet helemaal niks, zeker niet van jezelf. Tenminste, zo zou het kunnen zijn. Gewoon doen waar je zin hebt mag toch ook? Misschien is dat wel een wandeling van 5 km in plaats van 20. Prima toch, heb je toch wat gedaan. Of je wandelt niet maar neemt een bad, om maar eens een voorbeeld te noemen. Of je kijkt een leuke serie op Netflix of een film die je graag wilt zien. Hobbies doe je voor je plezier, omdat je er energie van krijgt, niet omdat het moet. Dan is het geen hobby meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:39 



 
Profiel   

Maflinger_S schreef
Hoe langer ik dit topic lees, hoe meer ik er achter kom dat de vraag niet is "hoe combineer ik meerdere hobbies?" maar "hoe kom ik van dat moeten af?".

Je moet helemaal niks, zeker niet van jezelf. Tenminste, zo zou het kunnen zijn. Gewoon doen waar je zin hebt mag toch ook? Misschien is dat wel een wandeling van 5 km in plaats van 20. Prima toch, heb je toch wat gedaan. Of je wandelt niet maar neemt een bad, om maar eens een voorbeeld te noemen. Of je kijkt een leuke serie op Netflix of een film die je graag wilt zien. Hobbies doe je voor je plezier, omdat je er energie van krijgt, niet omdat het moet. Dan is het geen hobby meer.


Klopt, maar hoe doe je dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:46 



 
Profiel   

Je zou kunnen kijken of je iemand kunt vinden die je door de juiste vragen te stellen en met jou te kijken naar de antwoorden en daarop door te vragen inzicht kunt geven in het waarom jij van jezelf van alles moet. Als je dat helder hebt, kun je daaraan werken en veranderingen aanbrengen in je denk- en gedragspatroon.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 92 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen