Meerdere hobby's hebben?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 13:57

Hoi!

Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen! Wie heeft naast paarden en een fulltime baan een andere tijdrovende hobby? Samen met mijn vader heb ik een paard. (hij is dus mede-eigenaar, geen verzorger of bijrijder oid) We hebben de verzorging een beetje verdeeld. We zijn z'n half uur tot 'n uurtje bezig met de verzorging dagelijks. Het ideale van samen een paard hebben is dat je de kosten en de dagen kunt verdelen. Ik hoef dus niet elke dag heen. Ik ben niet fanatiek in de sport. Ik kan heerlijk genieten van andere dingen.

Maar.. Naast mijn paard heb ik er een hobby bij. Ik wandel heel graag. Het begon z'n 2 jaar geleden. Een wandelroute van 10 km in het weekend. Gewoon als sportieve activiteit naast het paardrijden met mijn moeder of een vriendin. Maar ik merkte dat ik het echt heel erg leuk vond. En algauw gingen we elk weekend op zoek naar een wandelroute in de omgeving. Wandelen is wel echt een onderdeel geworden in mijn leven. Ik bewandel nu het Drenthepad. Dat is 329 km in totaal. Ik doe dit in etappes van 15 - 25 km per keer. Ik ben daar echt een dag voor kwijt en als ik meerdere dagen achtereen vrij ben wil ik graag meedere etappes doen. (wat ik as vrijdag op zaterdag ga doen) De camino santiago compostella staat volgend jaar op de planning. 2 maanden met een backpack op m'n rug naar santiago wandelen. Wandelen geeft mij echt het gevoel van vrijheid, rugzak op en lekker op pad. Toen ik nog wandelde puur voor de beweging en het 'n beetje als sportieve moeten zag had ik dit gevoel totaal niet. Nu ik het leuk vindt, het als hobby zie heb ik dit gevoel.

Ik werk 36 uur. Mijn vader geeft mij alle ruimte om te wandelen. Als ik 3x pw wil wandelen is dit geen punt. Natuurlijk hartstikke fijn, maar het probleem zit in het feit dat ik mij schuldig ga voelen. Alsof ik iets moet kiezen wat hobby nr 1 is.
- natuurlijk de verzorging van ons paard gaat altijd voor, als m'n vader niet kan, zeg ik andere dingen er voor af, dat is logisch.- Maar het dier komt elke dag op de wei, krijgt elke dag aandacht, zijn ontzettend wijs met haar. Ik heb 'n planning gemaakt waarin ik nog 4 dagen bij mijn paard ben. 2 dagen sportief bezig ben (wandelen of zwemmen) en 1 dag de keuze heb. Dus het zit hem ook helemaal niet in de tijd. Maar het feit dat ik een andere hobby soms voorlaat op tijd met mijn paard. Bijvoorbeeld die zaterdag dat ik ga wandelen kan ik ook lekker met paardlief op pad.

Wie heeft hier ervaring mee? Wie heeft ook 2 hobby's? En kan mij advies geven?

Thanks!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:03

Ik heb on die reden na bijna 20jr de paarden vaarwel gezegd.
Mijn eerste pony overleed en degene die ik nog had staat nu bij een vriendinnetje in bruikleen.
Misschien kont ik er 4x per jaar, dat vind ik prima en hij heeft het goed. En ik heb tijd voor andere dingen

RanjaRietje

Berichten: 539
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:11

Hier ook naast de paarden een andere hobby! Ik heb fultime een hondentrimsalon, heb 7 paardjes, 2 in training en ik speel fanatiek muziek in 3 orkesten :j merk wel dat het in de winter lastig is de paarden te doen dus dan plan ik met mijn werk kortere dagen en ben ik rond half 4 klaar, dan is het prima te doen. Ik doe de paarden samen met mijn vader anders had ik het niet gedaan zo

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:26

Zo te lezen is er geen probleem, maar heb jij in je hoofd een niet bestaand probleem gecreërd. :)

Paard krijgt aandacht, verzorging, beweging en zolang dit het geval is kun je makkelijk andere zaken doen.
Ik heb vrienden en vriendinnen met drukke banen en die zien hun paard vaak maar drie keer per week.
Paarden komen de hele dag buiten, worden gewandeld door personeel vd stal en hebben gezelschap van andere paarden en hun natje en droogje.
Die liggen er echt niet wakker van dat je op zaterdag niet geweest bent.
Al ga je drie keer per week en je vader twee en heeft je paard twee dagen vrij is dat nog helemaal prima.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 14:28

RianneP schreef:
Hier ook naast de paarden een andere hobby! Ik heb fultime een hondentrimsalon, heb 7 paardjes, 2 in training en ik speel fanatiek muziek in 3 orkesten :j merk wel dat het in de winter lastig is de paarden te doen dus dan plan ik met mijn werk kortere dagen en ben ik rond half 4 klaar, dan is het prima te doen. Ik doe de paarden samen met mijn vader anders had ik het niet gedaan zo


Hoeveel dagen besteed je aan de orkesten? Wel een mooie hobby, muziek! Voel je je niet schuldig dat je iets anders dan soms voor laat gaan? Of iets soms leuker vindt?

Janine1990

Berichten: 43803
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:29

Oh ik ik ik!! :D

Ik 'heb' twee paarden... Een fulltime baan (met eens per zes weken 24-uurs bereikbaarheidsdienst) en nog een hobby in het upcyclen/decoreren van meubels en andere interieurgerelateerde zaken. (zie OS)

Anyhow... ik heb gelukkig geen eigen paarden. Mijn ene paard is 14 en is revaliderende, liep Z1 maar het is de vraag of hij daar weer gaat komen. Mijn andere paard is 4, nog hengst en onbeleerd hij is mijn future prospect zeg maar. Ik ga 3 tot 5 keer per week in de avond naar de paarden toe. Of eigenlijk wanneer ik vind dat het nodig is.

De andere hobby is meer opvulmatig, al vind ik het wel heel erg leuk. Het houdt me van de straat zeg maar... :)

Idealiter zou ik een leuke vent hebben intussen en een dag minder werken :') Maar dat is niet de realiteit :') Ik vind mijn huishouden niet leuk om te doen, dus ik ben in stilte op zoek naar hulp in de huishouding. Alleen levert het in stilte nog niet heel veel op :') Ik denk dat als er iemand is die eens per 2 á 3 weken even iets groots aanpakt (badkamer bijvoorbeeld) er een last van mijn schouders valt. Ik hou namelijk wel van een schoon huis.

Nog een voordeel is dat mijn werk vlakbij is en ik weinig reistijd nodig heb, en de bereikbaarheidsdiensten betekenen dat je buiten je werkweek ook uren maakt en je dus snel in de overuren kan zitten die je doordeweek weer kan opnemen.

Ik begrijp dat je het heel moeilijk vindt. Maar kijk eerlijk naar je paard, hoe erg vindt hij het dat je er niet bent? Ik denk dat het meer druk is die jij jezelf oplegt dan je paard je daadwerkelijk nodig heeft als je vader ook gaat...

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 14:32

Sunnda schreef:
Zo te lezen is er geen probleem, maar heb jij in je hoofd een niet bestaand probleem gecreërd. :)

Paard krijgt aandacht, verzorging, beweging en zolang dit het geval is kun je makkelijk andere zaken doen.
Ik heb vrienden en vriendinnen met drukke banen en die zien hun paard vaak maar drie keer per week.
Paarden komen de hele dag buiten, worden gewandeld door personeel vd stal en hebben gezelschap van andere paarden en hun natje en droogje.
Die liggen er echt niet wakker van dat je op zaterdag niet geweest bent.
Al ga je drie keer per week en je vader twee en heeft je paard twee dagen vrij is dat nog helemaal prima.


OH dat zeg je echt zo goed. Dat klopt inderdaad, ik kan alles overdenken. En natuurlijk gaat het helemaal niet om de kwantiteit, maar om de kwaliteit.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:35

Uuuuuh.... oke, dan kom ik met mijn hobby's:

Twee eigen paarden die ik 3 dagen per week uitbesteedt aan bijrijders/verzorgers, dus 4 dagen per week volledige verzorging. Staan ook in eigen beheer. Ze staan wel 24/7 buiten met zoveel mogelijk onbeperkt ruwvoer. Ik rijd zelf denk ik 2 a 3 per week, meer recreatief.

Ik werk 24 uur, heb een gezin met twee puberdochters (die gelukkig graag helpen met de paarden, dus is gezamenlijke hobby).

Ik loop fanatiek hard met zo om het jaar een marathon (dus marathontraining), loop 2 a 3 keer per week dus hard.

Ik wandel ook graag en doe dat in combinatie met geocaching.

Ik schilder en teken graag, ben dus heel creatief. Doe dat ook nog sporadisch in opdracht.

En ik ben dol op sociale uitjes zoals shoppen, uit eten, sauna, weekendjes weg.

Zit ik weleens een avondje op de bank? Uh, nauwelijks...

Dus... kun je paarden combineren met een andere hobby('s)? Tuurlijk. :D :o

Anoniem

Re: Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 14:42

Kun je je paard niet meenemen wandelen :D

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:33

Ehm, bij mij werkt het heel interessant :+

Doordat ik ADHD heb worden hobbies snel saai. Daardoor heb ik heel veel hobbies waar ik de hele tijd doorheen circuleer. Hier komt de waslijst:
Dieren, Muziek (vooral zingen), dansen, tekenen, knutselen (van haken tot verven etc), fotografie, filmpjes maken, bepaalde games (sims, animal crossing, mindcraft, star stable online etc), dingen verzamelen, spiritueel zijn (kristallen en kaarten enz, spirituele gave, reiki etc), en dan heb ik zo nog mijn film/boek/series obsessies waaronder marvel, harry potter, lord of the rings en avatar. Ik wil nog uitbreiden daarin.

Ja dat zijn denk ik wel zo'n beetje alle hobbies. Dus hoe dat bij mij werkt is dat ik meestal met 2 ofzo hobbies tegelijk bezig ben voor een fase van meestal een paar weken en dan wordt het saai en ga ik naar de volgende hobby. Door mijn autisme zijn mijn hobbies ook echt obsessies en weer door mijn ADHD heb ik er veel waar ik de hele tijd doorheen circuleer :')
Het is best ingewikkeld om te begrijpen als je geen ADHD en autisme hebt _O-

Om een heel boek aan verhaal te besparen kun je zelf vragen stellen over hobbies etc als je dat wil. Anders wordt deze post wel heel lang :D

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 15:56

Maar paarden en wandelen is toch juist perfect te combineren? :D kan je niet vaker met je paard gaan wandelen? Helemaal als je een trailer hebt.

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:13

Humpiedumpie schreef:
Kun je je paard niet meenemen wandelen :D


Eileen_ schreef:
Maar paarden en wandelen is toch juist perfect te combineren? :D kan je niet vaker met je paard gaan wandelen? Helemaal als je een trailer hebt.


Ik zou dit ook eens uitproberen. Ik heb zelf afgelopen weekend zo'n 10km met mijn pony gewandeld, was superleuk. Afstand is natuurlijk zelf in te vullen en op te bouwen. Enige is dat je wat meer moet plannen qua routes. Je mag niet overal komen met je paard. Denk ook aan wildroosters etc. En het is handig als je paard niet als een stuiterende stresskip voor je uit rent, maar ook rustig in 't koppie is :+

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:22

Ik heb een paard, een fulltime baan, en duik ook heel fanatiek. Mijn paard krijgt niet elke dag aandacht van mij, maar staat gewoon met vriendjes elke dag lekker buiten.
Daarnaast fotografeer en wandel ik nog wel.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 16:44

Roadracer schreef:
Humpiedumpie schreef:
Kun je je paard niet meenemen wandelen :D


Eileen_ schreef:
Maar paarden en wandelen is toch juist perfect te combineren? :D kan je niet vaker met je paard gaan wandelen? Helemaal als je een trailer hebt.


Ik zou dit ook eens uitproberen. Ik heb zelf afgelopen weekend zo'n 10km met mijn pony gewandeld, was superleuk. Afstand is natuurlijk zelf in te vullen en op te bouwen. Enige is dat je wat meer moet plannen qua routes. Je mag niet overal komen met je paard. Denk ook aan wildroosters etc. En het is handig als je paard niet als een stuiterende stresskip voor je uit rent, maar ook rustig in 't koppie is :+


Dit doe ik ook wel inderdaad op de dagen dat ik naar stal ga. Maar nu het om half 6 al donker is doen we dit minder. Ik loop voornamelijk echte wandelroutes. Nu het Drenthe pad en heb geen trailer. Maar ik ga straks als het weer voorjaar is paard lief betrekken bij het trainen voor Santiago. En ik kan best eens als ik geen route heb met paardlief op stap in het weekend idd. Paard is wel wat onrustiger en drukker met wandelen dan rijden, dus we gaan nu voornamelijk grondwerk doen.

RanjaRietje

Berichten: 539
Geregistreerd: 04-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:51

Nature93 schreef:
RianneP schreef:
Hier ook naast de paarden een andere hobby! Ik heb fultime een hondentrimsalon, heb 7 paardjes, 2 in training en ik speel fanatiek muziek in 3 orkesten :j merk wel dat het in de winter lastig is de paarden te doen dus dan plan ik met mijn werk kortere dagen en ben ik rond half 4 klaar, dan is het prima te doen. Ik doe de paarden samen met mijn vader anders had ik het niet gedaan zo


Hoeveel dagen besteed je aan de orkesten? Wel een mooie hobby, muziek! Voel je je niet schuldig dat je iets anders dan soms voor laat gaan? Of iets soms leuker vindt?


Ik ben elke maandag en donderdag avond weg voor de repetitie van half 8 tot 10 ongeveer. Daarnaast 1x per maand een zaterdag en zo nu en dan een concert plus elke dag oefenen. Ik vraag me soms ook af hoe ik het doe maar ik geniet er van zoals het nu allemaal is en de paarden komen niks te kort. Het komt wel eens voor dat het heel druk is en de paardjes een dagje geen aandacht krijgen van mij. Maar dan is mijn vader er die dat overneemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:52

Ik heb ook te veel hobby's en interesses naast kinderen, werk, studie en huishouden.

Door de jaren heen heb ik geleerd / moeten leren om het los te laten en niet meer fanatiek te zijn in één gebied.

Als je je heerlijk wil verliezen in een hobby, of hier heel fanatiek / goed in zijn, is het misschien handig om je te beperken tot 1 of 2 dingen. Mijn man heeft naast zijn werk 1 hobby, in beide is hij super fanatiek en super succesvol. Werkt echt goed, maar ik zou het niet kunnen, ik kan gewoon niet kiezen. Sommige hobby's zijn wel belangrijker dan andere, dus er is wel verschil (paarden en muziek boven alles, dit is ook echt mijn passie, veel meer dan de rest).

Ik ben gestopt met alles héél strak te plannen: "ik moet 6x per week rijden, ik moet 4x sporten, ik moet elke dag 60 min musiceren, ik moet elke dag dit en dat met mijn honden doen, ik moet,..."

Ik kijk gewoon wat ik per dag / week kan doen en aanvaard het zoals het komt.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 16:53

germie schreef:
Ik heb een paard, een fulltime baan, en duik ook heel fanatiek. Mijn paard krijgt niet elke dag aandacht van mij, maar staat gewoon met vriendjes elke dag lekker buiten.
Daarnaast fotografeer en wandel ik nog wel.


Hoevaak ga jij naar stal? En je voelt je niet schuldig dat je iets anders ook leuk vindt?

Bij mij is het ook dat m'n vader heen moet als ik dus niet kan. Of anderen om ze op en van de wei te halen. Wij moeten dit zelf doen en doen dit met een groepje van 6 eigenaren en verzorgers. Ik ga bijv vanavond zwemmen en kan dus niet helpen. Dan voel ik mij schuldig dat een andere dit nu (alleen) moet doen. Terwijl diegene op een andere dag niet kan en ik ga. Dat is dus ook de bedoeling van het samenwerken en is eigenlijk allemaal heel logisch.

Maflinger_S
Berichten: 12159
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 16:57

Ik vermoed maar zo dat je een nog redelijke jonge perfectionist bent. Dan heb ik maar 2 tips voor je: loslaten en genieten. Of de Pareto-rule (80/20) gaan toepassen. Die maakt je leven ook zo veel aangenamer.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-21 16:59

AMCM schreef:
Ik heb ook te veel hobby's en interesses naast kinderen, werk, studie en huishouden.

Door de jaren heen heb ik geleerd / moeten leren om het los te laten en niet meer fanatiek te zijn in één gebied.

Als je je heerlijk wil verliezen in een hobby, of hier heel fanatiek / goed in zijn, is het misschien handig om je te beperken tot 1 of 2 dingen. Mijn man heeft naast zijn werk 1 hobby, in beide is hij super fanatiek en super succesvol. Werkt echt goed, maar ik zou het niet kunnen, ik kan gewoon niet kiezen. Sommige hobby's zijn wel belangrijker dan andere, dus er is wel verschil (paarden en muziek boven alles, dit is ook echt mijn passie, veel meer dan de rest).

Ik ben gestopt met alles héél strak te plannen: "ik moet 6x per week rijden, ik moet 4x sporten, ik moet elke dag 60 min musiceren, ik moet elke dag dit en dat met mijn honden doen, ik moet,..."

Ik kijk gewoon wat ik per dag / week kan doen en aanvaard het zoals het komt.


Ik merk dat ik wel 'n planning nodig heb voor de houvast.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 17:54

Nature93 schreef:
germie schreef:
Ik heb een paard, een fulltime baan, en duik ook heel fanatiek. Mijn paard krijgt niet elke dag aandacht van mij, maar staat gewoon met vriendjes elke dag lekker buiten.
Daarnaast fotografeer en wandel ik nog wel.


Hoevaak ga jij naar stal? En je voelt je niet schuldig dat je iets anders ook leuk vindt?

Bij mij is het ook dat m'n vader heen moet als ik dus niet kan. Of anderen om ze op en van de wei te halen. Wij moeten dit zelf doen en doen dit met een groepje van 6 eigenaren en verzorgers. Ik ga bijv vanavond zwemmen en kan dus niet helpen. Dan voel ik mij schuldig dat een andere dit nu (alleen) moet doen. Terwijl diegene op een andere dag niet kan en ik ga. Dat is dus ook de bedoeling van het samenwerken en is eigenlijk allemaal heel logisch.

Sowieso in de weekenden en soms door de week.
En nee, ik voel me niet schuldig. Er wordt voor het dier gezorgd, daar betaal ik voor. Het enige wat ik zelf moet doen is de stal schoonhouden, maar buiten zetten, en voeren wordt geregeld. Iemand anders kan er plezier mee hebben, en ik ook wanneer ik wil.
Ik had 2 paarden en toen ontdekte ik duiken. Dus is er 1 gebleven en omdat ik nu een jong paard er bij rij is er niet weer opnieuw een 2e gekomen.
Ik regel wel alles wat nodig is voor het dier en ik bekap ook zelf. Maar als je het goed geregeld hebt hoef je je niet schuldig te voelen. Paardlief komt niets te kort.

Anoniem

Re: Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:02

Ja plannen doe ik ook goed hoor :) anders lukt het niet. Maar bij mij is het bijvoorbeeld niet meer realistisch om elke week dezelfde hoeveelheden / dezelfde regelmaat te halen. Dus ik plan per week / per dag (op voorhand dus) wat er kan, en daar moet ik dan maar vrede mee sluiten :o

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 18:12

Is een stal obv volpension dan niet handig? Dan wordt alles vanuit stal georganiseerd en hoef je je dus niet schuldig te voelen als je de paarden niet binnen kan zetten.

Ik heb zelf een eigen paard (met pensioen, wel op 90km afstand enkeltje) en een rijpaard die ik bijrijd 3-4 keer per week. Daar rijd ik ook wedstrijden mee dus dat kost nog meer tijd en dan heb ik ook nog bedacht dat ik mountainbiken leuk vind. Ohja en ik werk fulltime :+

Nu in de wintertijd wordt het allemaal wat uitdagender qua planning. Anders kon ik soms nog op een avond of dag zowel fietsen als paardrijden. Paardrijden kan wel als het donker is. Fietsen in de bossen niet.. ik heb wel een duidelijke prioritering: mijn eigen paard gaat voor, dan het andere paard en dan fietsen. Dus als mijn eigen paard wat heeft en extra verzorging nodig heeft wijkt alles daarvoor. Meestal doe ik op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag het bijrijpaard. Optioneel dus nog een wedstrijd erbij. Woensdag en om de week een moment in het weekend mijn eigen paard (deze heb ik ook met mijn ouders en komt gelukkig niks te kort verder) en in het weekend proberen te fietsen. Zo heb ik vrijdag ook nog een vrije avond, voor mijn vriend ook wel zo gezellig.. :)

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Meerdere hobby's hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 10:46

Maar vinden jullie ook iets leuker dan de andere? Of zit daar geen verschil in? Voor mijn gevoel 'moet' ik mijn paard het allerleukste vinden. Maar dat vind ik niet altijd, ik merk soms dat ik het wandelen net zo, of haast ontspannender vindt dan het hele paardrijden.

Herfstblad
Berichten: 780
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-21 10:49

Queelens schreef:
Is een stal obv volpension dan niet handig? Dan wordt alles vanuit stal georganiseerd en hoef je je dus niet schuldig te voelen als je de paarden niet binnen kan zetten.

Ik heb zelf een eigen paard (met pensioen, wel op 90km afstand enkeltje) en een rijpaard die ik bijrijd 3-4 keer per week. Daar rijd ik ook wedstrijden mee dus dat kost nog meer tijd en dan heb ik ook nog bedacht dat ik mountainbiken leuk vind. Ohja en ik werk fulltime :+

Nu in de wintertijd wordt het allemaal wat uitdagender qua planning. Anders kon ik soms nog op een avond of dag zowel fietsen als paardrijden. Paardrijden kan wel als het donker is. Fietsen in de bossen niet.. ik heb wel een duidelijke prioritering: mijn eigen paard gaat voor, dan het andere paard en dan fietsen. Dus als mijn eigen paard wat heeft en extra verzorging nodig heeft wijkt alles daarvoor. Meestal doe ik op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag het bijrijpaard. Optioneel dus nog een wedstrijd erbij. Woensdag en om de week een moment in het weekend mijn eigen paard (deze heb ik ook met mijn ouders en komt gelukkig niks te kort verder) en in het weekend proberen te fietsen. Zo heb ik vrijdag ook nog een vrije avond, voor mijn vriend ook wel zo gezellig.. :)


Maar je zegt dat je eigen paard voor gaat en dan je bijrijd paard, maar toch besteed je meer tijd aan je bij rijd paard? Voelt dat niet gek?

LoveGlove

Berichten: 7916
Geregistreerd: 28-01-14
Woonplaats: Op een planeet genaamd aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 10:51

Nature93 schreef:
Maar vinden jullie ook iets leuker dan de andere? Of zit daar geen verschil in? Voor mijn gevoel 'moet' ik mijn paard het allerleukste vinden. Maar dat vind ik niet altijd, ik merk soms dat ik het wandelen net zo, of haast ontspannender vindt dan het hele paardrijden.

ehm nouja bij mij zijn de top echt dieren en zingen. Maar er zit altijd verschil in wat ik op een moment wel of niet leuker vindt. Als zingen mijn passie is en ik het niet leuk vind op een dag voel ik me daar nier schuldig over. Als ik eens een dag het minder leuk vind om uitbundig met de katten te spelen is dat ook niet erg. Niet alles is altijd even leuk. Dus dat met je paard is hetzelfde denk ik