Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:45

Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?

Zo vind ik het bijzonder dat mensen zonder reden nog steeds niet gevaccineerd zijn en zo denkt iedereen het zijne er van. Ieders eigen beslissing toch?

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:56

Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?


Dat mag jij bijzonder vinden. Alleen zijn wij het niet met je eens :)) Kom maar door met de Pfizer, want bij voorkeur wil ik geen Janssen meer.

HorseChica

Berichten: 889
Geregistreerd: 09-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 21:58

Jester_ schreef:
Hier ook hetzelfde. Ben eind mei geprikt met Jansen, en zou februari gaan skieen :(

Ik ben toe aan corona denk ik


Stille meelezer, maar hahaha jeetje. “ ik ben toe aan Corona “ dat is wel de slechtste die ik vandaag gehoord heb.

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:04

HorseChica schreef:
Jester_ schreef:
Hier ook hetzelfde. Ben eind mei geprikt met Jansen, en zou februari gaan skieen :(

Ik ben toe aan corona denk ik


Stille meelezer, maar hahaha jeetje. “ ik ben toe aan Corona “ dat is wel de slechtste die ik vandaag gehoord heb.


Dan heb ik tenminste een herstel bewijs, geen stress om die 2e prik :')

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:10

Laatst bijgewerkt door Jester_ op 09-11-21 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Berichten: 49283
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:11

Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?


Waarom denk je dat veel mensen zich laten vaccineren dan? Ik denk ten eerste uit gemak, om vrijheid te krijgen, om van het gedoe af te zijn. En ten tweede om zichzelf te beschermen. Maar vooral bij de leeftijd tot 40 jaar is de eerste reden de belangrijkste vermoed ik.

Angelkisssss

Berichten: 516
Geregistreerd: 15-02-07
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:32

Hier ook via werk geprikt met janssen, maar wintersport half januari.... heel hard duimen dat daarvoor een nieuwe prik gehaald kan worden.

Eloya

Berichten: 5195
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:39

Ik wil ook graag 2e prik
Niet voor vakantie maar omdat ik niet genoeg vertrouwen heb in Janssen . Ik heb hem gekregen omdat ik inde GGZ werk en die toen kreeg vanuit het vaccinatie beleid
Ben eind april geprikt...
Maar had liever pfizer of moderna gehad.

BigOne
Berichten: 38337
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 22:40

Dat de Jonge nu gaat steigeren is logisch, hij is de gebeten hond wanneer hij de boosters niet op tijd geeft. En dat doet hij toch al niet dus hij ziet de bui al hangen.
Wanneer we die boosters nu al volop aan het zetten waren had je hem niet gehoord want dan was er niets aan de hand.

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:02

Ik volg. Ik heb Jansen gekregen vanwege mijn geboortejaar en wil graag een slokje Pfizer erbij. Niet vanwege vakantie, al jaren geleden mezelf beloofd dat ik nooit meer hoef te skiën. Maar vanwege de beschermingsgraad.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:09

Dit meldt de NOS over België.


Afbeelding

pmarena

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:13

Ik zou zeggen dat het wel verstandig lijkt om werk te maken van die Janssens die een extra prik willen....want het is een typische "ik wil overal heen en met 1 prik ben ik lekker snel klaar" prik geweest natuurlijk....

Ben wel benieuwd of er ook uitgesplitst wordt hoeveel "volledig gevaccineerden" die nu in het ZH komen, met Janssen geprikt zijn.

WannabeAnky
Berichten: 381
Geregistreerd: 10-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:16

pmarena schreef:
Ik zou zeggen dat het wel verstandig lijkt om werk te maken van die Janssens die een extra prik willen....want het is een typische "ik wil overal heen en met 1 prik ben ik lekker snel klaar" prik geweest natuurlijk....

Ben wel benieuwd of er ook uitgesplitst wordt hoeveel "volledig gevaccineerden" die nu in het ZH komen, met Janssen geprikt zijn.


Dat is wel een beetje kort door de bocht. Niet iedereen heeft ervoor gekozen om Janssen te krijgen. Dat lijkt wellicht door het hele "dansen met Janssen" gebeuren, maar vergeet niet dat het zorgpersoneel ook veelvuldig gevaccineerd is met Janssen (zonder dus eigen keuze voor type vaccin).

DuoPenotti

Berichten: 29746
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:17

pmarena schreef:
Ik zou zeggen dat het wel verstandig lijkt om werk te maken van die Janssens die een extra prik willen....want het is een typische "ik wil overal heen en met 1 prik ben ik lekker snel klaar" prik geweest natuurlijk....

Ben wel benieuwd of er ook uitgesplitst wordt hoeveel "volledig gevaccineerden" die nu in het ZH komen, met Janssen geprikt zijn.

Je vergeet een grote groep in de zorg en enkele jaartallen.
Pas daarna was het dansen met Jansen.

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:20

Nou, inderdaad...ik had gezien mijn geboortejaar geen keuze.

Jester_

Berichten: 12276
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:21

Wou zeggen, ik kreeg hem toen gewoon vanwege mijn werk in de ggz. Daar had je geen keuze in

daffene

Berichten: 1994
Geregistreerd: 26-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:25

Ik wil geen extra prik meer. Ben zo ziek geweest van het Janssen vaccin ;(

Sanet

Berichten: 7973
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:43

DuoPenotti schreef:
Ik heb in mei ook Jansen gehad maar dan vanuit de zorg. Ik zou ook best een 2e willen nu. Niet voor vakantie want dat doe ik niet. Maar om toch zeker goed beschermt te zijn.
Maar idd nog niets over gehoord.


De zorg (met direct patientencontact) krijgt een boostervaccinatie aangeboden. Ik had ook Janssen en wil prima een extra vaccinatie, maar ik vrees dat ik niet in aanmerking kom.

Fitzroy

Berichten: 25134
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:46

suffie schreef:
Nou, inderdaad...ik had gezien mijn geboortejaar geen keuze.


Idem. En later kon er wel gekozen worden maar toen had ik Janssen er al inzitten.

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:48

Ceetje_bokt schreef:
Ik volg. Ik heb Jansen gekregen vanwege mijn geboortejaar en wil graag een slokje Pfizer erbij. Niet vanwege vakantie, al jaren geleden mezelf beloofd dat ik nooit meer hoef te skiën. Maar vanwege de beschermingsgraad.


Hier ook……Jansen vanwege bouwjaar. Al meteen eigenlijk niet gelukkig mee. Ik had liever Pfizer gehad maar die keuze was er toen niet. Ondanks dat ik echt ziek ben geweest van de Jansen prik wil ik dolgraag een volgende halen om (beter) beschermt te zijn. Ik val officieel niet in een risicogroep maar heb kanker en chemo gehad 3,5 jaar geleden en zou een hogere beschermingsgraad prettig vinden. Als ik toen had mogen kiezen, was het Pfizer geworden.

Ik hoop dan ook dat ze daar heel snel met duidelijkheid komen. Echt niet voor vakantie maar gewoon om beter beschermt te zijn!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-21 23:57

Fitzroy schreef:
Zeker wel.

https://www.austria.info/de/service-und ... esterreich

Het staat hier toch echt duidelijk.

Een gelukje: als het goed is, is onze minister-president ook met Janssen ingeënt gezien zijn geboortejaar en zou de koning dat ook moeten zijn. Dus ze gaan er vast wat op verzinnen anders mogen de heren niet op wintersport naar Lech :))


Excuses, je hebt natuurlijk gelijk.

Het is chaos alom hier vanwege de continu veranderende regels en op de werkplek geldt weer wat anders dan in het openbaar. Om dan nog niet zo spreken over de verschillen tussen bezirken en Bundesländer!

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 01:01

Eloya schreef:
Ik wil ook graag 2e prik
Niet voor vakantie maar omdat ik niet genoeg vertrouwen heb in Janssen . Ik heb hem gekregen omdat ik inde GGZ werk en die toen kreeg vanuit het vaccinatie beleid
Ben eind april geprikt...
Maar had liever pfizer of moderna gehad.


Hier werd zorgpersoneel ggz met AZ gevaccineerd.
Ik dacht ook in april uit mijn hoofd.

Sorry, off-topic ;)

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 07:47

Ik ben juist bang dat er straks geen tweede Janssen te halen valt, maar dat ik verplicht een mnra-vaccin moet. En dan wil ik dus echt niet.

Effectiviteit van vaccins nemen snel af, dus ik snap deze beslissing wel. Alleen klote als je bewust Janssen hebt gekozen en straks wellicht een andere moet.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 07:58

Hier zelfde schuitje, netjes begin mei janssen gehad via werk, 2 maanden hoofdpijn gehad en nu dit gedoe. Collega van mij is naar ggd geweest, heeft niks gezegd en pfizer is gewoon toegediend.

Rutte heeft geen janssen gehad. De Jonge zelf wel.

Overigens geeft de beleidsmedewerker op mijn werk aan dat er dec of Jan een booster komt van pfizer of moderna. Hij zei te verwachten dat er vanaf januari ook voor de rest van bevolkingsgroepen een booster komt.

Ik denk dat ik de gok ga wagen en naar een priklocatie zonder afspraak ga.

Sharani
Berichten: 4672
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:01

Mijn man en ik waren ook Janssen jaartallen, maar had daar echt geen goed gevoel over. Gelukkig kwam de keuze voor Pfizer snel.

Maar kan me voorstellen hoe erg het balen is met de eisen van Oostenrijk. Hoop echt dat het wordt teruggedraaid.