Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48187
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:26

WannabeAnky schreef:
pmarena schreef:
Ik zou zeggen dat het wel verstandig lijkt om werk te maken van die Janssens die een extra prik willen....want het is een typische "ik wil overal heen en met 1 prik ben ik lekker snel klaar" prik geweest natuurlijk....

Ben wel benieuwd of er ook uitgesplitst wordt hoeveel "volledig gevaccineerden" die nu in het ZH komen, met Janssen geprikt zijn.


Dat is wel een beetje kort door de bocht. Niet iedereen heeft ervoor gekozen om Janssen te krijgen. Dat lijkt wellicht door het hele "dansen met Janssen" gebeuren, maar vergeet niet dat het zorgpersoneel ook veelvuldig gevaccineerd is met Janssen (zonder dus eigen keuze voor type vaccin).


Dat was al vlak boven mijn berichtje benoemd dus ik vond het niet nodig om dat te herhalen, wat ik zeg is een toevoeging daarop :j

Marie111
Berichten: 4675
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:40

Silenna schreef:
Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?


Mag, maar zo simpel gezegd is het niet. Het Janssen vaccin blijkt een stuk minder betrouwbaar dan bijv een Pfizer, dus mijn vriend wilde sowieso al graag een 2e en was daarop aan het wachten. Nu zit er alleen een "tijdsdruk" achter.

Daarnaast heb ikzelf in een halfjaar tijd een stuk of 6 prikken laten zetten om naar Madagascar te mogen (rabiës, hepatitis en nog wat) en daar vinden we al jaren niks van; prikken voor vakanties :D
Beetje selectieve verontwaardiging dus wat mij betreft.


Inderdaad,daar hoor je nooit iemand over. Alsof daar alles van bekend is.

Zelf ben ik gevaccineerd met Jansen (geboortejaar) en vindt dat prima

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:50

pmarena schreef:
Ik zou zeggen dat het wel verstandig lijkt om werk te maken van die Janssens die een extra prik willen....want het is een typische "ik wil overal heen en met 1 prik ben ik lekker snel klaar" prik geweest natuurlijk....

Ben wel benieuwd of er ook uitgesplitst wordt hoeveel "volledig gevaccineerden" die nu in het ZH komen, met Janssen geprikt zijn.

Echt niet: 1967 en 1968 kregen Jansen. Niks lekker snel overal heen.

Sandra_H

Berichten: 2716
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 08:50

Ook ik ben, vanwege mijn geboortejaar, geprikt met Janssen. Ik had graag Pfizer of Moderna gehad maar dat kon echt niet. En een week later kon je daar wel voor kiezen |o En al wil ik niet naar het buitenland, als ik straks een booster kan krijgen zeg ik daar zeker geen nee tegen.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 09:39

Sanet schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik heb in mei ook Jansen gehad maar dan vanuit de zorg. Ik zou ook best een 2e willen nu. Niet voor vakantie want dat doe ik niet. Maar om toch zeker goed beschermt te zijn.
Maar idd nog niets over gehoord.


De zorg (met direct patientencontact) krijgt een boostervaccinatie aangeboden. Ik had ook Janssen en wil prima een extra vaccinatie, maar ik vrees dat ik niet in aanmerking kom.

Ik had geen direct contact, deed vrijwilligers werk op de ic, met daar uiteraard corona.
Maar hoefde dus geen patiënt te wassen oid.
En zo lopen er op de IC heel veel rond. Die komen dus allemaal niet in aanmerking.

Loei

Berichten: 1308
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Nijverdal

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:10

Janssen is nog steeds niet 'lekker snel overal heen'. Ik ben afgelopen vrijdag heel bewust geprikt met janssen maar over 28 dagen krijgen we pas een QR.

Ik sta wel open voor een 2e Janssen prik als die er komt.

Ben er trouwens niet ziek van geweest. Alleen een ontzettende zere arm maar dat was het ook.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:14

Ik krijg het vermoeden dat de meeste landen wel zullen volgen in het geven van een 3e prik aan iedereen die het wil.

Citaat:
Derde prik voor iedereen? Experts stellen mening bij, Zweedse studie toont hoe ook bescherming van Pfizer en Moderna sterk afneemt


Steeds meer landen bieden de hele bevolking een derde prik aan. Ook bij ons rijpen de geesten, zeker nu ook studies tonen hoe sterk ook de werking van Pfizer- en Modernavaccins afneemt. "Ik stel dus graag mijn mening bij: er zijn geen argumenten om het niet te doen", zegt vaccinoloog Geert Leroux-Roels (UGent).

Gisteren om 10:38

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:19


BigOne
Berichten: 38313
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 10:47

Wanneer de Jonge verstandig is( en het omt ook) besluiten ze dat de groep Janssen en AZ per direct in aanmerking komen voor een booster.

https://nos.nl/l/2405037#UPDATE-container-57184869

Janssen en AZ werken op dezelfde manier als een griepprik en daar is van bekend dat het een half jaar werkzaam is.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 11:17

verootjoo schreef:
Anna79 schreef:
Mag ik het bijzonder vinden dat jullie om op vakantie te kunnen een extra vaccin willen laten zetten wat je eigenlijk niet nodig hebt?

Waarom vind je dat bijzonder? Massa’s mensen nemen vaccinaties om op vakantie te gaan.


Massas zijn veel te dik, idem roken, iden drank, drugs, noem het op.
Dat een massa mensen iets doet is geen enkel criterium.
Sterker nog; die massas die over de wereld rondvliegen hebben voor dit wereldwijde probleem gezórgd.
Minder is beter _/-\o_

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 12:54

Ik heb net mijn derde Pfizer gekregen ivm chemotherapie. Mijn man heeft alleen Janzen gekregen. Was niet zijn eigen keuze en hij wil graag Pfizer erbij hebben. Nu ik kwetsbaarder ben en hij dus vaker contact heeft buiten de deur, zou het logisch zijn maar de GGD wil er nog niet aan voor hem.

risje

Berichten: 4406
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Burgum

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:10

Wat hier in het topic gebeurd is eigenlijk precies hoe het nu in de maatschappij gaat.
Ja we kunnen er absoluut niet omheen dat een grote groep mensen gevaccineerd is puur omdat maar 1 prik snelle "oplissing". Maar ook dat nu wederom veel alsnog geprikt wordt om maar ergens naartoe te kunnen.
Andere kant is dat er een grote groep mensen is die bewust Jansen kozen of moesten. Maar ook mensen die misschien wel een bepaalde vaccin wilden, maar niet konden krijgen om wat voor reden dan ook.

Hierdoor ontstaat een tweedeling en vooral dát maakt het erg zuur dat nu andere landen met dit soort regels komen.

Zelf ben ik inmiddels wel gevaccineerd, maar bewust langer gewacht. inmiddels 7 maanden zwanger en pas laten vaccineren toen er wat meer over bekend werd. Had geen keuze en kreeg Pfizer. Vooral voor bescherming voor mezelf en de kleine. Maar ja, tuurlijk is het mooi dat ik nu ik gevaccineerd ben kan blijven zwemmen met een groepje zwangeren. Elke week testen was gewoon niet een optie (ivm afspraak maken en werk) . Maar vaccineren om op vakantie of weg te kunnen, nee dat nooit!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:15

Vaccineren voor vakantie deed ik al, dus ik moet zeggen dat het voor mij niet veel anders is.

akishino
Berichten: 1873
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:27

Om op vakantie te gaan zou ik mezelf ook niet opnieuw laten vaccineren, maar ik snap dat anderen het wel doen.
Ik heb 1 prik pfizer gehad, omdat ik daarvoor corona gehad heb. Mijn man heeft janssen gehad (geen eigen keuze) en ons tripje naar oostenrijk met oud en nieuw kan vooralsnog dus niet doorgaan. Mijn schoonfamilie woont in oostenrijk dus mijn man zou wél graag een extra prik willen zodat hij na lange tijd zijn familie weer kan zien. Gisteren gesprek gehad met onze kinderen (10 en 12 jaar) en vertelt dat ze opa en oma dit jaar weer niet zien. Dat was echt niet leuk. Voor ons is het dus geen "gewone" wintersport, maar ook al was het dat wel, ik begrijp de frustratie van veel mensen intussen wel. Veel/de meeste mensen hebben zich al meer dan 1,5 jaar netjes aan alle regeltjes gehouden, laten vaccineren, om terug te kunnen naar "normaal" en nu blijkt "normaal" nog veel verder weg, ondanks dat je die prik in je lijf hebt laten zetten. En bij "normaal" hoort voor veel mensen ook de ontspanning en gezelligheid van een vakantie na een jaar hard werken.

Blacky94

Berichten: 3483
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:33

risje schreef:
Wat hier in het topic gebeurd is eigenlijk precies hoe het nu in de maatschappij gaat.
Ja we kunnen er absoluut niet omheen dat een grote groep mensen gevaccineerd is puur omdat maar 1 prik snelle "oplissing". Maar ook dat nu wederom veel alsnog geprikt wordt om maar ergens naartoe te kunnen.
Andere kant is dat er een grote groep mensen is die bewust Jansen kozen of moesten. Maar ook mensen die misschien wel een bepaalde vaccin wilden, maar niet konden krijgen om wat voor reden dan ook.

Hierdoor ontstaat een tweedeling en vooral dát maakt het erg zuur dat nu andere landen met dit soort regels komen.

Zelf ben ik inmiddels wel gevaccineerd, maar bewust langer gewacht. inmiddels 7 maanden zwanger en pas laten vaccineren toen er wat meer over bekend werd. Had geen keuze en kreeg Pfizer. Vooral voor bescherming voor mezelf en de kleine. Maar ja, tuurlijk is het mooi dat ik nu ik gevaccineerd ben kan blijven zwemmen met een groepje zwangeren. Elke week testen was gewoon niet een optie (ivm afspraak maken en werk) . Maar vaccineren om op vakantie of weg te kunnen, nee dat nooit!

En toch nemen we massaal de hepatitis, rabiës of gele koorts vaccinaties als we naar landen op vakantie gaan waar dat wordt aangeraden. Soms al zo dichtbij als Oost-Europa/Turkije/Noord-Amerika. Maar daar hoor je nooit iemand over :')
Kijk, you do you, maar ik vind dat (in zijn algemeenheid) een beetje een dubbele standaard.

Het moeten vaccineren/testen om überhaupt uit te mogen denk ik wel zo het mijne van, maar dat is een hele andere discussie.

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:38

Sakura789 schreef:
Vaccineren voor vakantie deed ik al, dus ik moet zeggen dat het voor mij niet veel anders is.


Inderdaad! Heb al allerlei vaccinaties gehad vanwege reizen. Ik heb zelfs, vanwege papierwerk wat ik in orde moest krijgen, nadat ik in het betreffende gebied was geweest een gele koorts inenting gehad :') . Anders zouden mijn papieren niet met de stempels in mijn paspoort overeen komen.

[EDIT] Ik ben zelf trouwens gevaccineerd met Janssen en wij worden binnenkort opgeroepen voor de booster (6 maanden na het ontvangen van de eerste).
Laatst bijgewerkt door Marije112 op 10-11-21 13:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:42

Ik vind vaccineren voor vakantie an sich ook niet erg. Wel dat 1 land dus nu andere regels heeft dan dr andere landen en je de vaccinatie dus überhaupt niet krijgt. Vind het prima om te nemen, maar ik krijg hem niet

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:53

Dat is nu ook al het geval. Met name gele koorts is een beruchte. Je komt nergens binnen als je in een gele koorts land bent geweest en het land wil daar geen risico op nemen.

Dat is een vaccin die je ‘moet’ nemen, maar ik heb er ook genoeg voor mijn eigen veiligheid genomen (hep A+ herhaal, DKTP + herhaal, buiktyfus).

Prince

Berichten: 2451
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:56

Fitzroy schreef:
suffie schreef:
Nou, inderdaad...ik had gezien mijn geboortejaar geen keuze.


Idem. En later kon er wel gekozen worden maar toen had ik Janssen er al inzitten.


Ik precies hetzelfde!! De dag nadat hij gezet werd kon je plots wel kiezen :(.
Zodra ik een booster kan krijgen neem ik die.

Marije112

Berichten: 3398
Geregistreerd: 27-11-05
Woonplaats: Pretoria, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 13:56

Sakura789 schreef:
Dat is nu ook al het geval. Met name gele koorts is een beruchte. Je komt nergens binnen als je in een gele koorts land bent geweest en het land wil daar geen risico op nemen.

Dat is een vaccin die je ‘moet’ nemen, maar ik heb er ook genoeg voor mijn eigen veiligheid genomen (hep A+ herhaal, DKTP + herhaal, buiktyfus).


:j Hier ook!


Jester_ schreef:
Ik vind vaccineren voor vakantie an sich ook niet erg. Wel dat 1 land dus nu andere regels heeft dan dr andere landen en je de vaccinatie dus überhaupt niet krijgt. Vind het prima om te nemen, maar ik krijg hem niet


Ik begrijp dit ook goed, je wilt wel maar kunt niet.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:10

bigone schreef:
Wanneer de Jonge verstandig is( en het omt ook) besluiten ze dat de groep Janssen en AZ per direct in aanmerking komen voor een booster.

https://nos.nl/l/2405037#UPDATE-container-57184869

Janssen en AZ werken op dezelfde manier als een griepprik en daar is van bekend dat het een half jaar werkzaam is.


Dit is niet waar. Janssen en AZ zijn vector-vaccins wat ook een redelijk nieuwe techniek is overigens. Er is momenteel een vaccin in ontwikkeling met dezelfde techniek als de griepprik, dat is van Sanofi-GSK, die houd ik namelijk in de gaten omdat ik die mogelijk wel kan hebben.

https://www.laatjevaccineren.be/soorten-coronavaccins

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:16

Anna79 schreef:
Dit is niet waar. Janssen en AZ zijn vector-vaccins wat ook een redelijk nieuwe techniek is overigens. Er is momenteel een vaccin in ontwikkeling met dezelfde techniek als de griepprik, dat is van Sanofi-GSK, die houd ik namelijk in de gaten omdat ik die mogelijk wel kan hebben.

https://www.laatjevaccineren.be/soorten-coronavaccins


Novavax zal eerder op de markt komen denk ik. Zelfde principe ( eiwitgebaseerd ) als de vaccins waar GSK met hun adjuvants aan meewerken ( geen idee of het nog Sanofi is of een canadese firma op dit moment ).

Edit; klein stukje tekst. Er zitten er nog meer met dezelfde techniek in de trials

Citaat:
GSK is collaborating with several organisations on COVID-19 vaccines by providing access to our pandemic adjuvant. As well as working with SK, we are collaborating with Sanofi and Medicago to develop adjuvanted, protein-based vaccine candidates, and all are now in Phase 3 clinical trials. The use of an adjuvant can be of particular importance in a pandemic since it may reduce the amount of vaccine protein required per dose, allowing more vaccine doses to be produced and contributing to protect more people in need.

Anna79

Berichten: 3381
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Na Janssenvaccin nog een ander Coronavaccin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:27

Interessant Pandora, er was laatst in het nieuws dat Sanofi met 1 vaccin was gestopt en het andere zat nu in de laatste beoordeling. Ik zal deze ook in de gaten houden.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:44


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34673
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-21 14:49

Hier 1 prik omdat dat destijds geadviseerd werd na corona besmetting en omdat vaccins destijds schaars waren. Nu toch wel spijt met de huidige ontwikkelingen.