Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 24 van de 461 [ 11518 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 461  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

 
Profiel   

@supervixen ja ik heb ook eens gelezen dat het ook goed is voor je loophouding, dat als je buikspieren sterker zijn, je beter rechtop kunt lopen. En lijkt me dat bovenbeen spieren bv wel nuttig zijn als je heuvels/trappen op moet.

Wat een mooie ronde loop jij trouwens zeg. Wel best zwaar zand af en toe, of niet? Ik woon helaas midden in de stad, dus zeker 70% van wat ik loop is asfalt en tussen gebouwen :P je moet echt een stuk verder voordat je hier bij mooie stukjes natuur komt.

@dilan93 ja klopt. Ik denk voor een mooi afgetraind (boven)lichaam dat je wel 3x per week flink in de sportschool bezig moet. Maar ik vind daar echt geen bal aan :') vooral omdat je telkens op dezelfde plek zit/ligt/staat. Met hardlopen zie je tenminste nog eens wat.

Maar thuis achter de pc met een leuk muziekje is het nog wel te doen. :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 14:45 



 
Profiel   

Wat een toffe foto's weer! Posbank?

Ik doe er wel yoga en polatus bij voor balans, kracht, lenigheid. Vind ik tot nu toe een fijne aanvulling. En ik probeer 2x per week op de racefiets te stappen.

Ik ben nu c25k weer aan het oppakken, ben gestart in week 4 en had net een fijn rondje gelopen. 3,5 km in 22 minuten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:00 



 
Profiel   

Ja de Posbank zat erbij, u gaat door voor de koelkast!

Fearn er zat aardig zwaar zand bij inderdaad. Word je sterk van.

Dilan, ik las dat een lopersknie ook kan komen door teveel overpronatie. Weet niet of jij dat ook hebt en of je anti pronatieschoenen hebt?
Even naar je schoenen laten kijken bij een hardloopzaak is wel een goed idee denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:09 



 
Profiel   

Laatste keer dat ik schoenen aan liet meten niet. Maar weet niet of dat in de loop van de tijd kan veranderen.

Geloof niet dat ik een lopersknie heb. Tenminste, fysio zei dat het echt een stukje knieband aan de zijkant wat geïrriteerd was.

Volgens mij kan je met een lopersknie ook niet de buigen/beweging maken die ik bij de fysio moest doen. Mn hiel tegen mijn hamstring/bil aan zetten bvb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:20 



 
Profiel   

Ahh ok, ik dacht dat je een lopersknie had :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:27 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Ahh ok, ik dacht dat je een lopersknie had :P.

Nee, het leek er in eerste instantie wel op, nav wat iemand hier erover plaatste.

Maar gelukkig was dat niet het geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 15:35 



 
Profiel   

@SV, mooie plaatjes weer. Ziet eruit als een fijn loopje!

@Dilan, fijn dat je een lekker loopje gehad hebt. En ook fijn om te lezen dat het geen lopersknie is, maar eerder een irritatie aan de knieband. Hopelijk is dat gauw opgelost.

Hier doe ik niet specifiek krachttraining naast het hardlopen, wel kickboks ik 2x per week en daarmee train je ook aardig wat spiergroepen kan ik je vertellen :')

Vanochtend weer een fijne kickboks training gehad, dus mijn beweging van vandaag zit er wel weer op! Zou fijn zijn als er volgende week weer wat drogere dagen zijn, dat maakt het hardlopen toch net wel even wat leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:02 



 
Profiel   

Nou inderdaad, droog weer graag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:20 



 
Profiel   

Droog weer zou idd fijn zijn.
Heb vandaag hardgelopen en gewandeld in de zon. Was echt heerlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 16:49 



 
Profiel   

Dilan93 schreef
Droog weer zou idd fijn zijn.
Heb vandaag hardgelopen en gewandeld in de zon. Was echt heerlijk.

Ik heb hier echt geen seconde zon gezien -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:07 



 
Profiel   

Hier ook niks :n

Komende week ziet er ook nog niet top uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:17 



 
Profiel   

Dan hadden we hier mazzel.

Voor de deelnemers aan de duintrail ook wel fijn dat het niet met bakken uit de hemel kwam.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 17:48 



 
Profiel   

December is niet de beste maand om te lopen hè? Toch zijn jullie allemaal goed bezig en zijn jullie updates weer heerlijk om bij te lezen.
Een hoge luchtvochtigheid vind ik wel lekker lopen trouwens.


Ik heb zo’n pijn aan mijn middenvoetsbeentje na vanmorgen #)
Nadat ik mijn schoen uittrok is het niet meer weggegaan. Tijdens het lopen 0 last, iemand een idee wat het kan zijn en vooral, wat ik er aan kan doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:34 



 
Profiel   

BB80 schreef
December is niet de beste maand om te lopen hè? Toch zijn jullie allemaal goed bezig en zijn jullie updates weer heerlijk om bij te lezen.
Een hoge luchtvochtigheid vind ik wel lekker lopen trouwens.


Ik heb zo’n pijn aan mijn middenvoetsbeentje na vanmorgen #)
Nadat ik mijn schoen uittrok is het niet meer weggegaan. Tijdens het lopen 0 last, iemand een idee wat het kan zijn en vooral, wat ik er aan kan doen?

Ik weet niet hoe het heet, maar ik heb ook last gehad van mijn middenvoet een paar jaar geleden.

Deed voornamelijk zeer als ik geslapen had of een tijd had gelegen. Tijdens het lopen trok het dan weg.

Zou, als dat aanhoudt, er rust mee houden. Ik deed dat niet en heb er een half jaar mee gelopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:37 



 
Profiel   

Bedankt Dilan, ga even afwachten wat het doet na een rustdag morgen.
Het voelt alsof er een paard op mijn voet heeft gestaan :Y) haha..

Leuk dat jullie allemaal zo bewust aan het trainen zijn. Wij hebben hier een Kompan sportveldje met kettlebells en een trainingsrek met o.a. straps. Heel functioneel om wat spierkracht mee te pikken.
Gebruik het soms als circuit maar dat levert mij dan weer veel spierpijn op waardoor het lopen stagneert. Hahaha.
Morgen ga ik mijn voeding op de schop gooien, 5 kilo eraf wordt mijn eerste/laatste doel.
Nu het lopen zo fijn gaat merk ik dat dat makkelijker samen zal gaan.
Heel veel zin in 2022 ook. Nieuwe doelen zijn fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:52 



 
Profiel   

Ik vind december ook niet de leukste maand. Ehhhhhh januari eigenlijk ook niet :n
Maar vandaag lekker 9km gelopen, ging best fijn. Op zich vind ik de temperatuur nu zeker wel ok.
Morgen weer naar de sportschool, ik vind dat ook fijn om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 18:54 



 
Profiel   

BB80, zulke circuitjes zijn wel leuk :j
Succes met je doel. Ik wil ook weer iets beter op mijn voeding gaan letten. Niet omdat ik wil/ moet afvallen, maar merk dat er stiekem weer wat teveel snoep/koek in gaat en dan gaat mn buik opzetten en wat zeer doen.

December vind ik nog meevallen. Januari en februari daarintegen lijken altijd eeuwig te duren. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:01 



 
Profiel   

BB80 schreef
Bedankt Dilan, ga even afwachten wat het doet na een rustdag morgen.
Het voelt alsof er een paard op mijn voet heeft gestaan :Y) haha..

Leuk dat jullie allemaal zo bewust aan het trainen zijn. Wij hebben hier een Kompan sportveldje met kettlebells en een trainingsrek met o.a. straps. Heel functioneel om wat spierkracht mee te pikken.
Gebruik het soms als circuit maar dat levert mij dan weer veel spierpijn op waardoor het lopen stagneert. Hahaha.
Morgen ga ik mijn voeding op de schop gooien, 5 kilo eraf wordt mijn eerste/laatste doel.
Nu het lopen zo fijn gaat merk ik dat dat makkelijker samen zal gaan.
Heel veel zin in 2022 ook. Nieuwe doelen zijn fijn!

Ik doe bij de sportschool ook wel eens een bokszak/circuit training. Half uurtje bokszaktraining en half uurtje circuit training. Al-tijd spierpijn naderhand :')

Goed dat je aan de slag gaat met je voeding om je doelen te behalen. Probeer kleine wijzigingen te doen, niet teveel in één keer. Anders is het lastig(er) vol te houden.

Gisteren had m'n zwager ook hardgelopen, 7km, 617 kcal verband. Ik 12km, 642 kcal verband. Zo oneerlijk :Y) haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:11 



 
Profiel   

Waar vind je goede oefeningen voor krachttraining? Ik denk dat mijn rugpijn ook een deel gebrek aan kracht is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:14 



 
Profiel   

Puera schreef
Waar vind je goede oefeningen voor krachttraining? Ik denk dat mijn rugpijn ook een deel gebrek aan kracht is.

Op de Runnersworld website staan veel oefeningen met de focus op beter of sneller te lopen :)

Daar haal ik mijn inspiratie deels vandaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:18 



 
Profiel   

Running solutions heeft volgens mij ook een podcast en blog/artikel op hun website staan over krachttraining voor hardlopers :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:22 



 
Profiel   

Bedankt, ik ga eens kijken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:31 



 
Profiel   

MuSLi schreef
BB80 schreef
Bedankt Dilan, ga even afwachten wat het doet na een rustdag morgen.
Het voelt alsof er een paard op mijn voet heeft gestaan :Y) haha..

Leuk dat jullie allemaal zo bewust aan het trainen zijn. Wij hebben hier een Kompan sportveldje met kettlebells en een trainingsrek met o.a. straps. Heel functioneel om wat spierkracht mee te pikken.
Gebruik het soms als circuit maar dat levert mij dan weer veel spierpijn op waardoor het lopen stagneert. Hahaha.
Morgen ga ik mijn voeding op de schop gooien, 5 kilo eraf wordt mijn eerste/laatste doel.
Nu het lopen zo fijn gaat merk ik dat dat makkelijker samen zal gaan.
Heel veel zin in 2022 ook. Nieuwe doelen zijn fijn!

Ik doe bij de sportschool ook wel eens een bokszak/circuit training. Half uurtje bokszaktraining en half uurtje circuit training. Al-tijd spierpijn naderhand :')

Goed dat je aan de slag gaat met je voeding om je doelen te behalen. Probeer kleine wijzigingen te doen, niet teveel in één keer. Anders is het lastig(er) vol te houden.

Gisteren had m'n zwager ook hardgelopen, 7km, 617 kcal verband. Ik 12km, 642 kcal verband. Zo oneerlijk :Y) haha..


Jup, de gemiddelde vrouw verbrand 'slechts' 2/3 van wat een man verbragnd bij dezelfde sportinspanning

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:40 



 
Profiel   

IMAY1990 schreef
Jup, de gemiddelde vrouw verbrand 'slechts' 2/3 van wat een man verbragnd bij dezelfde sportinspanning

Ja, stom :') maar, het is ook maar goed dat ik geen 83kg weeg met mijn 1.62m.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:47 



 
Profiel   

Puera schreef
Waar vind je goede oefeningen voor krachttraining? Ik denk dat mijn rugpijn ook een deel gebrek aan kracht is.


Niet specifiek voor hardlopers, maar ik vind Madfit op youtube heel fijn! Je kan bij haar ook specifiek een filmpje kiezen van welke spiergroep je wilt trainen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-21 19:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 24 van de 461 [ 11518 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 461  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen