Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 09:23

Oe de veluwe is ook heel mooi Goof!

@suusje, ik kan er mijn vinger niet opleggen. Soms voel ik niks, soms zeurt ie wat, soms voelt ie iets instabiel... Ik weet het niet meer. Toen ik 5 jaar geleden blesseerde kon niemand me echt vertellen wat het probleem nou was. 3 fysio's, 2 sportartsen... iedereen had een ander verhaal. MRI gehad van beide knieën, daar kwam niks uit. Ik ga er maar gewoon vanuit dat dit mijn knie is ofzo... De echte scherpe pijn van woensdag is wel helemaal weg.
Wat super raar dat je hartslag ZO opeens omhoog schiet. Wel knap dat je de 27km nog gehaald hebt. Heb je enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Die marathon kun je echt wel! Zulke dagen hebben we allemaal dat het even niet wil. Desnoods ga je even wandelen dat je hartslag kan zakken en begin je dan weer met lopen? Garmin geloofd in jou en wij ook!

haha als iemand met de trein naar Oisterwijk wil komen, dan laat maar weten :Y). ik weet de weg :+
Wel super leuk idee dat je ergens uitstapt en 1 of 2 dorpen verder weer erin! Zo zie je nog eens wat van Nederland.

Ow oops ninus, dat ging niet helemaal soepel dus.
Leuk dat je je vriendin zo gaat helpen. Zelf even lekker herstel rondje. Leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 10:28

@ Suusje26: de uitspraak "als je denkt dat je niet meer kan, zit je pas op 40%" is wel een uitspraak om te onthouden :D Wat een afstand zeg :wow: knap dat je alsnog 27 hebt kunnen lopen. Die wind maakte het zaterdag ook al behoorlijk zwaar als je recht tegen de wind in liep. Vreemd ook dat je hartslag zo ineens flink de lucht in schiet. Ik had dat laatst ook. Dan wel over een kortere afstand maar volgens mij omdat ik toen onbewust toch wat vermoeid begon te raken.

@ Ninus: ohjee dat klinkt niet heel erg als goed gezelschap :7 Hopen dat ie zich de komende dagen wat beter gaat gedragen. En super leuk toch om je vriendin zo te kunnen helpen!

@ Suliko: Met de trein ergens op een locatie gaan hardlopen lijkt mij ook lastig. Meestal koel ik na het hardlopen heel snel af en wil ik gewoon een douche kunnen nemen en me kunnen opfrissen. Dan zou je al een klein rugzakje moeten meenemen en daar iets in doen van een broek en een trui/vest zodat je daarna niet te snel afkoelt. Maar het moet natuurlijk wel comfortabel lopen. Hoelang zou je dan in de trein zitten?

@ Goof: Mooie omgeving zeg!! Heerlijk als het dan eens zo rustig is!

Hier was het plan vanochtend om de training van Garmin te volgen maar ik werd wakker met een Garmin die een update had gehad vannacht en waarvan het touchscreen niks meer deed. Paniek, want een nieuwe is nog niet de bedoeling. De knopjes aan de zijkant deden het wel. Uitzetten kon ook niet want daar heb ik ook het touchscreen voor nodig. Harde reset hetzelfde. Uiteindelijk even aan de lader gelegd en toen deed het touchscreen het weer. Samen met mijn vriend dus toch maar op pad gegaan maar toen ik de training wilde selecteren deed het touchscreen het weer niet. Uiteindelijk zo lang lopen stoeien met het horloge dat het al te laat was om voor mijn werk nog de Garmin training te doen dus via de knopjes de normale hardloopfunctie maar aangezet en maar weer gegaan voor een kort rondje van 4 km. Onderweg helaas 2 keer moeten stoppen omdat de veters van mijn vriend los waren en omdat hij even flink last kreeg van pijntjes maar alsnog op een (voor mijn doen) behoorlijk tempo gelopen. 4 km in een gemiddeld tempo van 6:11 per km. De laatste km hebben we gelopen in 5:43, dat is voor mij toch wel een behoorlijk tempo waar ik heel blij mee ben. Ik ga toch wat meer intervaltrainingen doen in het vervolg :D

Thuis deed mijn touchscreen het nog niet. Uiteindelijk maar aan de lader gelegd en uitgezet toen het touchscreen weer even werkte. Daarna wilde ik hem weer aanzetten maar kreeg hele rare teksten in beeld en allerlei kleuren. Uiteindelijk ging die weer aan en nu doet mijn touchscreen het weer.

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 14:59

Jullie gaan echt enorm hard :wow:
Heb bijgelezen, maar geen bijleespost. :o

Echt belabberd geslapen.
Net even het bos in gegaan voor wat frisse lucht.

Fijne trail (grotendeels) gelopen. :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:19

Horsii, ah jammer, dat is inderdaad een beetje ver vanaf Limburg!

Ninus, wat irritant zeg, hopelijk gedraag hij zich een beetje vanaf nu. Balen dat je zo'n nacht hebt gehad, maar leuk dat je met je vriendin gaat lopen, over een rustige 5 km hoef jij volgens mij niet meer na te denken.

Suusje, ik zat gister naar de docu 1000km of chaos te kijken, van een Schotse ultrarenner die 500km races in Yukon en nog een keer in Lapland gaat lopen. Na een 200 km race zei hij (lezen in Schots accent) : "I think I broke a couple of bones in my left foot and probably lost some toenails of my right fout. I think someone smashed both knees with a sledgehammer. My hips don't feel good. A bit sunburnt and a bit windburnt. A bit tired, but it's all good. It'll be fine in a week and the memories will last forver." _O-
Komt goed! Het gaat vast niet de hele 42 kilometer comfortabel zijn, maar daar doe je het ook ergens voor en dat gevoel wat je erna hebt, kan niemand je afpakken. :D

Leonie, ik zal het onthouden, maar ik denk dat ik toch voor kortere stukjes de trein zal pakken! Ja, ik vind van A naar B reizen echt heerlijk. Ik fiets wel eens van Utrecht naar Amsterdam, Arnhem of Deventer. Vorig jaar en waarschijnlijk ook dit jaar ga ik naar familieweekend in Braamt fietsen vanuit huis. Zo leuk om die veranderende landschappen te zien en verbazingwekkend veel natuur ligt er dan toch tussen de steden! Nu nog hardlopend wat vaker proberen.

LV19952, zou gaan om ongeveer een kwartiertje trein, dus dat valt wel mee gelukkig! Ik loop vaak met een renvest waar 12L in kan, dus een jasje/vest/shirt meenemen is geen problemen. Misschien eens kijken naar een lange broek die heel dun en losjes is, zodat hij makkelijk mee kan en over mijn shorts passen. Afkoelen is inderdaad hetgeen waar ik bang voor ben. Zolang ik niet in de spits reis maak ik me niet echt zorgen om hoe ik er zelf bij zit. :')
Wat irritant dat je garmin zo raar deed! Ik weet niet of je de update kan verwijderen en opnieuw kan doen? Waarschijnlijk is er daar iets fout gegaan. Wel fijn dat je toch nog een lekker rondje hebt gelopen!

Sherivey, heerlijk! Mooie omgeving. Had ik goed onthouden dat jij in de buurt van Oostvoorne loopt?

Ik heb er al een ritje te paard op zitten in Schaarsbergen. Vanavond krav maga. Hopelijk heb ik morgenochtend tijd voor een rondje, maar een lange dag in Amsterdam, anders donderdag weer!

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 16:30

Ik loop idd in Oostvoorne :j

Ohh Krav Maga is ook wel intens geloof ik? Veel plezier :D

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 16:46

Ja lijkt me echt heerlijk Suliko zo beetje door alle natuur van nederland.
ik heb een broek van Under armour, echt heeel fijn ding. Heel dun, weegt weinig maar geeft wel echt warmte af. Die gebruik ik als ik naar de sportschool fiets bijvoorbeeld.
jij sport ook echt veel he :D

Ik heb de 10km maar gewoon ingeschreven 2de paasdag. We zien wel waar het schip strand :Y) . Kijken of ik een nieuw pr kan lopen. :j . Totaal niet getraind op snelheid de afgelopen tijd dus geen idee wat erin zit maar als ik stuk ga, is dat ook een antwoord haha. Vind dat op een 10 niet zo erg.

Ziet er heerlijk uit Sherivey. Zulke paden vind ik echt het allerfijnste!

Suliko

Berichten: 4316
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 17:02

Sherivey, mijn schoonouders wonen daar! Dus ik ben redelijk bekend met het bos en natuurstrand, zo mooi daar!
En ja, Krav Maga kan erg intens zijn. Soms is de les wat technischer en rustiger, maar bijna altijd is er wel iets van een stressdrill, sommige lessen zijn voluit lomp en intens, ik zit permanent onder de blauwe plekken. Maar het is ook heel leuk! :')

Leonie, thanks, ik ga er eens naar kijken! Ik sport zo'n 4-7 keer in de week met hardlopen, bootcamp, krav, krachttraining. En eromheen nog veel fietsen als vervoer, af en toe wandelen en met paard bezig, maar dat tel ik niet mee als training. :')
Leuk dat je je hebt ingeschreven, ben benieuwd hoe het gaat!

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 18:18

Suliko, zo dat is zeker actief zeg! Jij bent lekker bezig.
Met de trein ergens heen gaan lijkt me ook leuk, Suusje heeft een keer gezien dat er in elke provincie een leuke route is, waar je dmv een boekje, stempels van dierenpoten kan sparen.
Ik ben wel eens met de trein naar Nijmegen gegaan, en vanuit daar hardlopend naar mijn ouders in Molenhoek, maar als ik daar dan ben kan ik daar wel douchen, dat is wel fijn.
En verder heb ik de stoomtrein trail gedaan, dan ga je van Dieren naar Beekbergen, en loop je terug naar het beginpunt, dat was ook een erg mooie trail.

Suusje, gaat vast goedkomen, jij bent echt een bikkel, en mentaal sterk.
Als je zo lang op die loopband volhoudt, is het in Rotterdam over de weg, met veel mensen veel motiverender!

Sherivey, mooi rondje, leuke foto's! Jij woont ook zeker mooi daar!

Leonie, mooi dat je ingeschreven hebt! Gewoon proberen, goede instelling, hoop dat je knie zich nu rustig houdt.
Mooie foto's trouwens bij jou in de buurt!

LV, baalen van je horloge, gelukkig doet hij het weer, maar niet leuk als het niet goed gaat.
Gelukkig toch nog een mooi stukje gelopen.

Goof, knap jij hebt de moeilijke naam ontcijferd! Ik dacht al wat een lastige naam toch, maar andersom valt het wel mee!

Ninus, leuk dat je je vrienden op weg gaat helpen, op naar de 10, en wie weet meer!
En geef die vervelende hengst zelf maar een hengst, als hij je nog eens uit je slaap haalt, wat een beroerde nacht heb je dan.

Hier vandaag een klein rondje uitgelopen, dacht ik ga eens samen met mijn paard, ik hoefde niet ver, en niet snel, ideaal om aan paarden jogging te doen!
Eerst even gewandeld tot we in het bos waren, en ondertussen al 10x bedacht dat ik haar echt ga verkopen, het leek wel een gekke arabier, zo liep ze te snuiven.
De eerste kilometer was vooral draf,stop,stap, draf,stop,draf, overal zag ze wat.
Daarna ging het een stuk beter, ze leek een ritme te vinden, en ik kon het goed bijbenen.
Na 4km even plas en wandelpauze, daarna weer verder, maar toen ging de versnelling wel een tandje hoger, ik had helaas voor haar geen sprintjes op het programma staan, dus steeds even duidelijk gemaakt dat extra snel draven niet de bedoeling was.
Nou was wel een uitdaging, maar wel leuk.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 19:08

Mooi Sherivey, echt tof lopen daar. Het bos waarin ik loop is grotendeels echt vlak, dan heb jij toch wat meer uitdaging.
Leuk Leonie, gaat je vast lukken maandag.
Suliko, dat krav maga lijkt me echt hels. Maar ik ben sowieso kleinzerig :')
Ieris, wat grappig dat je je paard hebt meegenomen joh. Nog reacties van mensen gekregen onderweg?

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 21:26

Hahaha ieries. Flinke uitdaging dus. Toen mijn paard moest revalideren heb ik het ook veel gedaan met hem. Ze wennen er wel aan (tenminste he... :Y) ).

Dankjewel dames! We gaan het zien. :o

Ik had een intervaltraining voor mezelf gemaakt vanavond. Mehhh. Was al even geleden dat ik een echte gedaan had. Mijn eten kwam omhoog, ademhaling zat mega hoog, hartslag hoog (gevoelsmatig) en de rust was gewoon te kort (Misschien wel de rede dat de hele training zo slecht voelde). Na de 7de vd 10 echt ff mijn horloge stilgezet, even ademhaling onder controle, toen met heeeel veel moeite er nog 2 uitgeperst en de laatste maar gewoon rustiger gedaan.
Doel was 10x 1min +/-04:00, 30sec rust. 1km in en uit lopen.
Afbeelding
Als het geen moeite kost, word je er ook niet sterker van. :+

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 21:50

Ninus, gedraagt de leen pony zich inmiddels?

Suusje, knap zo lang op de loopband.

Lv19952, balen van je horloge. Wel een lekker vlot rondje gelopen.

Sherivey, heerlijk een trail rondje.

Druk dagje sulliko.

Leonie, succes 2e paasdag.

Ieris, wat een leuke uitdaging lopen met je paard.

Leonie, snelle pittige interval.
Knap.

Hier een 5 km rondje. Leek wel een interval door ontwijken van loslopende honden, 5,58 gemiddeld.

iiSunshine

Berichten: 1247
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:00

suliko, jij gaat ook lekker zeg. mooi tempo en dan ook nog kracht training er na! echt goed bezig.

suusje, dat is een mooie quote van kamp van koningsbrugge, jij kan dit zeker weten!

LV, wat balen van je horloge zeg. doet hij het nu wel weer? volgens mij lopen wij een beetje hetzelfde qua tempo, onder de 6:00 is echt super goed!! hoop dat het mij ooit eens lukt om dat een hele 10km vol te houden. wat zijn jouw PB’s?

sherivey, balen dat je slecht hebt geslapen. heb je dat vaker? wel een mooie trail. het bos begint langzaamaan wat groener te worden!

leonie, haha, ik kan jouw ‘we zien het wel’ mentaliteit wel waarderen :D dat zijn ook wel pittige intervals voor als je het een tijdje niet gedaan hebt. wellicht inderdaad wat minder en wat meer rust er tussen.

ieris, oeps, lopen met paard niet voor herhaling vatbaar dus? of vergt het gewoon wat training denk je?

horsii, hmm, loslopende honden ben ik ook niet zo’n fan van met hardlopen. hier in het topic zijn ook al verscheidene verhalen van loslopende honden die achter je aan rennen etc. loop je door een losloop gebied?

garmin suggestie van vandaag: 56 mins in zone 3. onderweg bedacht ik dat ik elke kilometer onder de 8 minuten wou lopen. alleen kwam ik daardoor wat in de knoei met m’n hartslag en af en toe in zone 4. uiteindelijk het grootste gedeelte wel in zone 3 gelopen. halverwege m’n oortjes nog uitgedaan omdat ik elke keer zo moest lachen om mijn podcast en dan raakte ik uit mijn tempo :’) de rest van de run zonder oortjes gelopen, dat beviel eigenlijk best wel goed.

lopen jullie met een podcast/muziek, en zo ja wat voor? ik zelf loop meestal met muziek (hardstyle/hardcore).

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:14

Neehoor dit was gewoon een rondje dorp. Ik mijd losloopgebied altijd. Mijn herder houdt er niet van als er honden achter haar aan blijven rennen.
Rustig lopend passeren had ook geen zin vandaag, al die honden hadden boomstammen in hun oren.

Klinkt als een fijne training.
Ik loop zonder muziek oid.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 22:16

Wat een hoog tempo Leonie, knap.
Horsii, wat vervelend zeg. Ik vind dat zo irritant.
Lekker gelopen sunshine.

Ik loop soms met een luisterboek, soms met muziek. Mijn laatste afspeellijsten zijn 90s Britpop en singer/songwriters. Wat lager in bpm in ieder geval.
Maar gisteren heb ik geluisterd naar de fluitende vogels in het bos en liep ik zonder oortjes. Ook fijn.

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 22:28

Ieris, leuk, met je paard op pad :D
Doe ik ook regelmatig, maar dan wel met veel stappen, want paard draaft nogal vlot.

Leonie, pittige interval!

Sunshine, als ik straks weer lange duurlopen ga doen, gaat er een podcast op. Nu loop ik alleen met muziek, allerlei soorten.
Ik gebruik wel een Shokz open ear koptelefoon. Dus ik hoor mn omgevingsgeluiden nog wel.

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:42

Wat voor grappige podcast luister jij sunshine? Tips zijn altijd welkom.
Wel lekker getraind dus?!
Met hardlopen heb ik (zachtjes) muziek op. Ook de shokz open ears pro. Zeeeer blij mee. De muziek stijl gaat alle kanten op. }>
En ja we zien wel. Normaal ben ik wel van de planning maar als ik er 21 kan lopen, zal 10 ook wel gaan :D en dan zien we wel of het lukt om onder de 48 te komen.

Lijkt me idd niet ideaal losloopgebied horsii. Dan is je hond denk ik ook afgeleid?

BeFunny

Berichten: 10545
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 00:50

Ik loop ook met Shokz. Luister naar muziek meestal en dat varieert vooral van soft Rock of oudere rock o.a van Queen Golden Earring, Dire Straits etc naar metal, Punk van o.a AFI, Green Day, metallica en soms een beetje NL van o.a de oude Hazes of Guus Meeuwis ofzo. Of bijv Doe maar de Musical. Of pop maar dan oudere muziek niet wat nu net uit is ofzo.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 07:39

Ik loop ook met shokz, de aeropex. In 2020 gewonnen op insta.
Heb heel lang problemen gehad dat hij uitviel bij iedere piep van mijn km ronde van het horloge.
Maar nu gaat het goed.
Ik vind de muziekkwaliteit echt bagger, maar fijn dat ik het verkeer kan horen. Gebruik hem ook op de fiets naar het werk.
In het bos loop ik zonder.

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 08:39

Het lijkt weer een prachtige hardloop-dag te worden! Mijn waarden zijn nog steeds niet al te best, maar Arie heeft me vannacht wel iets beter laten slapen :+
Ik hoop eind van de dag nog een rondje van een km of 10 te kunnen doen, het is niet mijn beste week qua planning, maar dat hoort er ook bij.

5km ging goed gisteren, netjes in iets minder dan 30 minuten, ik had vooral last van mijn maaltijd, dat is op kantoordagen puzzelen.

Hier ook Shokz en ik wissel podcasts af met muziek, ik zit een beetje in de hoek van Goof en als het echt, echt heel zwaar is dan wil ik nog wel eens de foute 90's playlist erbij pakken. Dat is zo slecht dat het afleiding geeft :D

Soms loop ik ook met niks, dan zak ik lekker weg in mijn gedachten. Maar ik heb graag wat te kiezen, laatst was ik ze vergeten en stond er een 30km training op de planning, dan heb ik wel de balen.

Sall

Berichten: 6716
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:40

Goedemorgen, mag ik mij hier melden?
Ben als niet duur/hardloper al een tijdje aan het trainen voor de Cruijff loop volgende week zondag.
Ik lig helaas een paar weken achter op schema, maar heb mijn fanatisme en ego naast mij neer kunnen leggen en heb als doel nu: de run uitlopen ipv een snelle tijd neer zetten.

Heb maandag in een langzaam tempo bijna 11 km gelopen, waarvan de laatste 2,5 in snelwandeltempo want alles ging verstrakken in mijn benen.
Heb gelukkig daar niks aan overgehouden behalve normale spierpijn.
Vandaag heb ik rust en wil morgen een interval training doen en dan dit weekend een laatste duurloop.
Ik zit er aan te denken om deze als een interval te gaan doen (5 km rustig paar minuten wandelen en dat herhalen en dan nog 3/4 km rustig en dan uitwandelen) en dan de volgende week een paar kortere lopen. En ik heb net een sportmassage gepland voor mijn benen volgende week. Daar ben ik ook wel benieuwd naar

en misschien als dat bevalt, dat ik de 14km run ook zo ga doen (interval)
Ondertussen ben ik redelijk besmet geraakt met het hardloop virus en ga ik in mei een 5 km loop doen in Ouderkerk. *\o/*

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 10:48

Dan hoop ik dat het weer bij jullie beter is Ninus, hier druppelt er wel wat water naar beneden, al is het niet koud en aardig windstil. 5 km in 30 minuten is al een mooi tempo zeg, goed gedaan van jou en je vriendin. Heeft ze ook een tijdsdoel voor die 10 km?

Ik loop nooit met muziek, in het verleden wel eens gedaan met die ouderwetse draadjes naar je telefoon. Maar ik vind het een naar gevoel geven in mijn oren. Soms denk ik onderweg wel eens, nu heb ik even muziek afleiding nodig, maar dan ga ik in mijn hoofd wel een liedje zingen :Y)

Vervelend van die honden Horsii, ik laat Elmo vaak gewoon los in losloopgebieden, dan heb ik er het minste last van. Soms al bijna een km verder loopt er nog een hond achter ons aan, maar dat vind ik dan niet mijn probleem.

Lekker bezig iiSunshine, 56 min in zone 3 klinkt ook al best pittig. Wat is tempo / hartslag die past bij jouw zone 3?

Vervelend van je eten en voor je gevoel slechte training. Ik vind dat je het nog knap gedaan hebt hoor, je hebt naar je lichaam geluisterd en het toch afgemaakt. *\o/*

Vanmorgen met Elmo op pad geweest, gisterenavond werd het toch laat op werk en vanmorgen viel er wat uit waardoor ik tijd had. Nu ben ik ook altijd vroeg/op tijd wakker dus kon ik mooi gaan lopen. Elmo blij en ik blij. Over honden gesproken, ik liep dus wel in een losloopgebied, loopt daar een man met 2 kleine hondjes en begint te schreeuwen dat ik Elmo moet aanlijnen omdat zijn honden loops zijn... Daar werd ik gefrustreerd van en ik zag het ook terug in mijn hartslag, grappig zo'n band die dat goed registreert :')
Blije hond <3

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8635
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-24 10:58

Welkom Sall :)

Suusje, awww Elmo is zo leuk <3
Lekker gelopen dus :D

Ik wil ook een hond. Niet alleen om mee te lopen trouwens, ben sowieso dol op honden. :')

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:01

Voor de verduidelijking ik loop dus nooit in losloopgebied omdat mijn hond het verschrikkelijk vind als er hypere opdringerige honden op haar af blijven komen. Gisteren was dus gewoon bij mn zus in het dorp.
Ik moet dan echt gaan wandelen en Jody bij haar halsband meenemen dan valt ze niet uit. Maar het haalt je wel uit je ritme.

Wat een leukerd Elmo. Met loopse honden in een losloopgebied, handig..

Welkom sall, succes.

Goof

Berichten: 28797
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:07

suusje26 schreef:
Ik loop nooit met muziek, in het verleden wel eens gedaan met die ouderwetse draadjes naar je telefoon. Maar ik vind het een naar gevoel geven in mijn oren.

Daar werd ik gefrustreerd van en ik zag het ook terug in mijn hartslag, grappig zo'n band die dat goed registreert :')


Ik trek dopjes in mijn oren ook echt slecht, daarom loop ik ook met Shokz. PLus dat ik omgevingsgeluid dan ook goed kan horen

Ah ja! Ook eens gehad toen er ineens een grommende hond achter me aan kwam. Ik had toen ook zo'n piek in mijn hartslag :')

Lekker gelopen, superleuke foto van je hond.

Welkom Sall. Lekker bezig. Ik vind sportmassages zelf erg fijn. Ik ga eens in de maand.

Ninus, ik weet niet waar jij bent, maar hier is het maar grijs en saai weer. Wel ene prima temperatuur, dat wel.

Misschien dat ik later nog even ga lopen, maar ik ben gisteren 2 uurtjes op mijn werk geweest en ben er echt doodmoe van vandaag :')
Dus misschien ga ik ook gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-24 11:10

@ suusje26: al sportief bezig geweest op de voege ochtend! Hond kijkt ook alsof die het prima naar z'n zin heeft :D Wel vervelend dat die man begon te schreeuwen. Als je hond loops is moet je niet naar een losloopgebied gaan denk ik dan.

@ Sall: welkom! Wat betreft trainingen kan ik je helaas geen tips geven maar het klinkt alsof je toch een beetje meer wil dan jouw lichaam aankan.

@ Ninus: prachtig hardloopdag? Waar ? :D Hier regent het en het is koud :brr:
Ja qua maaltijden vind ik het op kantoordagen ook altijd puzzelen. Ik kan dan alleen na het werk gaan hardlopen maar meteen na het werk heb ik vaak honger en na het eten is het alweer donker.

Qua muziek luister ik echt vanalles. Van top 40 tot hardstyle tot nederlands. Net waar ik die dag zin in heb. Ik loop trouwens nog steeds heel ouderwets met de standaard Apple oortjes met snoer eraan. Dit werkt voor mij prima. Ik ben veel te bang dat ik die losse kwijt raak.

@ iiShunshine: Horloge doet het nu weer :D Gelukkig maar want met al die DA rekeningen die ik gehad heb staat een nieuw horloge nog even niet op de planning. Volgens mij zitten wij idd ook rond hetzelfde tempo. Ik ben altijd heel trots als ik iets onder de 6:00/km kan lopen. Gezien ik pas weer een maand echt bezig ben met hardlopen houd ik mij niet té erg hier aan vast maar het is wel het tempo waar ik naartoe wil trainen voor de 10km die ik in september wil lopen. mijn PB op de 5km is 29:00 exact en op de 10km 1:02:59. Dit was allemaal in 2021 toen ik 2 maanden wat serieuzer op tempo aan het trainen was. Precies 1 maand later brak ik mijn enkel en was het over met het hardlopen. Ik heb het begin deze maand pas weer echt opgepakt. Ik merk wel door intervallen te doen dat mijn tempo heel snel weer toeneemt.

@ leonie87: klinkt als een pittige intervaltraining zeg!

@ ieris: Leuk dat je met je paard bent kunnen hardlopen! Lijkt mij inderdaad wel lastig om een tempo te vinden waarin het voor jullie beide comfortabel is. Dat hoef ik met die van mij niet te doen jammer genoeg. Ik ben maar klein en mijn paard is 1,80 met lange stelten er onder :')

Hier vandaag rustdag. Deze week wordt het hardlopen ook even wat lastiger plannen. Met 36 uur werken, paard 4/5 dagen in de week beweging geven, 2 dagen helpen op ons paasconcours én verplichte familiebezoekjes wordt het moeilijk. Voor nu is de planning om vrijdag voor het werk om 07:00 een kort rondje intervallen te doen en dan op zaterdag een rustig rondje van 6/7 km. Ik wil eigenlijk geen 2 dagen achter elkaar hardlopen maar ik krijg het anders niet gepland.