Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:35

Poeh Leonie, weer zo'n flink tempo. Knap.
Ik doe wel wat yoga en pilatus, dat vind ik nog net leuk genoeg :')

Horsii, gefeliciteerd met je verjaardag, het afronden van je studie en met je nieuwe hond. Ben benieuwd naar hem/haar.

Irisje, bedankt voor de tip. Ik heb nog een korte broek nodig, dus ik ga eens kijken.

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 10:40

Oh oeps, gefeliciteerd met je verjaardag Horsii!

Ik hoop dat je een fijne plek vind in het onderwijs SV! Er is volgens mij vraag genoeg, maar ik weet niet of dat regio gebonden is

Mbt krachttraining, normaal kickboks ik 2x per week, dat is heel alllround en ik vind het echt heel leuk.
Maar nu in de voorbereiding tot die run, neem ik wat meer rust tussen door.
En voordat ik ga lopen doe ik oefeningen met een elastiek. Die ben ik ga doen Op aanraden v een fysio na een liesblessure vorig jaar.
Hou ik tenminste nog iets van billen over ;-)

LV Wat leuk die run! Je heb tijd genoeg om je voor te bereiden voor die 10km!

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 11:03

Horsii, gefeliciteerd!
En een nieuwe hond, wat leuk! :D

Sall, kickboksen lijkt me ook heel gaaf. Maar ik denk dat ik mezelf echt te vaak zou blesseren ermee :+

LV, die 10 km is heel goed haalbaar als je nu op 6 km zit. Heel veel succes alvast :D

Leonie, flink tempo had je ingesteld!
Ik loop dat tempo op mn tweehonderdjes :')

Hier geen spierpijn van de interval van gisteren. Had ik wel verwacht, het viel me nogal zwaar.
Kan mn lichaam toch meer hebben dan ik dacht. :))

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:10

Oeee ook nog gefeliciteerd met je verjaardag Horsii!!

LV soms is het beter om gewoon je rust te pakken dan om te trainen. Morgen lekker lopen *\o/*
Die 10KM gaat je echt wel lukken! Met nog 10 weken voor de boeg, gewoon met beleid op blijven bouwen en dan komt dat helemaal goed.

Wel heel vervelend SV... Toch wel een stressor als je je daar druk om moet maken :(

ow maar Goof dat is toch ook onwijs goed voor je open op de juiste spiergroepen? Daar heb ik dus juist weer echt geen geduld voor :+

Leuk Sall kickboksen!

Mijn doel voor de 10km maandag zou wel echt onder de 4:45 liggen. Tijdens de HM liep ik de eerste 10km ook op 4:50 dus het moet echt gewoon kunnen. Mits ik me goed voel wat de laatste trainingen een beetje ontbrak. Mijn Pr staat op 48:57 en daar zou ik graag onder lopen. Even afwachten of het lukt.

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:13

Horsii gefeliciteerd :)F Ik ben ook benieuwd naar je nieuwe hond :j

Leonie wat knap echt die tijden dan heb je talent hoor :j

Goof Pilatus en yoga zijn ook heel goed hoor. Helaas kan ik me daar niet toe zetten. Dan mond het al snel toch in iets van kracht op de grond ofzo. Zwemmen vind ik heel leuk maar ik kan me er ook niet toe aanzetten om op zwemles te gaan ofzo. Dus binnenkort maar weer x core doen als ik nog iets fitter ben.


Bedankt voor de lieve worden van iedereen <3

Zo lekker als het gister ging gaat het vandaag nog niet :') Erg slecht geslapen maar 11 min diep := maar toch een goede HRV dus ben net lekker een uurtje wezen dribbelen

Afbeelding

De workout was 30min naar ik heb gewoon langzaam diorgedribbeld.
Afbeelding

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:23

Heerlijke loopjes dames!
En gefeliciteerd Horsii! *\o/* Ik wil ook graag een foto van de hond :j
SpeedyLeonie!

Ik heb vandaag ook nog 'verplicht' rust, mijn man heeft vanochtend hond en pony's gedaan en ik ben tot 8 uur in bed blijven liggen, dat viel nog niet mee. Ik kom volgens Garmin iets bij, vanavond maar proberen vroeg te slapen, de wekker gaat denk ik wel rond 2:30 :') Wat een hobby is het ook.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 11:46

2:30 :wow:

Nou ben ik ook met enige regelmatig rond dat tijdstip wakker, maar dan niet vanwege een wekker. :=

horsii

Berichten: 7601
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:46

Sall, overloonse duinen. Onze achtertuin

Ninus, fijn dat je wat langer kon blijven liggen. Succes morgen.

Befunny, fijn toch een een ontspannen loopje ondanks slechte nacht.

Leonie, wat een snelheid.


Wij onderweg naar huis met bodi.
Hopelijk wennen hij en Jody snel aan elkaar.

Onze Mechelaar Jody
Afbeelding

En meet Bodi, onze nieuwe hond
Afbeelding

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 11:58

Wat een leukerd horsii. Veel plezier ermee!

BeFunny

Berichten: 10537
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:02

Horsii ik vind je Mechelaar ook een plaatje hoor <3 En de nieuwe ziet er iig leuk uit dus daar ga je vast veel plezier mee hebben.

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 12:34

Sherivey, ik heb wel echt les van een professionele kickbokser en hij let erg op techniek en uitvoering
Daar gelukkig nooit geen echte blessures opgelopen.


Wat een prachtige honden! Leuk zo’n langharige weimaraner! Die zie je niet vaak

Heerlijk om de duinen in je achtertuin te hebben.

Volgende week zondag is de 14 K run. Ik zag er als een berg tegen op, maar heb nu meer rust.
Morgen nog 1 lange run (wil deze in een rustige interval lopen, kijken of dat bevalt om eventueel die zondag ook te doen)

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-24 12:41

Horsii, wat een leuke honden :D

Sall, moet je dan ook echt sparren, of met boxzak?
Die 14K gaat vast goedkomen :D

Sall

Berichten: 6713
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:01

Sherivey schreef:
Horsii, wat een leuke honden :D

Sall, moet je dan ook echt sparren, of met boxzak?
Die 14K gaat vast goedkomen :D
dank voor je vertrouwen :D

Het is echt sparren

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 13:02

Omg een Weim!!! Onze hond was ook een Weimpie <3 (zie profiel) loveeeee it.
Mechelaars zijn ook echt zo mooi <3 Heerlijk duo!

iiSunshine

Berichten: 1247
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 18:37

jeetje SV, wat balen van je baan. hopelijk vind je gauw iets anders waar je op je plek bent.

leonie, jammer dat je trainer er mee stopt. de alternatieven klinken ook niet echt je-van-het nee. hopelijk snel een geschikte vervanger. en anders moet jij maar les gaan geven :D jeetje mina jij loopt wel echt hard hoor. ook wel een pittig doel voor maandag maar dat moet vast lukken als ik jouw instelling zo hoor. hoe lang ben je al bezig met hardlopen eigenlijk?

sherivey, nette interval training hoor. en dat je dan het tempo er na ook nog een stukje weer oppakt, dat vind ik ook erg knap. na zo’n interval strompel ik echt naar huis :’)

ieris, dat het dan precies weer droog is is wel weer typisch hè. maar wel weer een mooie interval gedaan! lekker bezig!

befunny, goed dat je voor jezelf kiest. en ik ben super blij voor je dat jij je zo fijn en lekker voelt! loopje van vandaag ziet er lekker uit.

iirrssjjee, mooie prestatie van je hartslag. dat moet vast goed voelen inderdaad.

horsii, gefeliciteerd met je verjaardag. wederom mooie omgeving en gezellig met de hond. lekker in het roze, hou ik van <3 prachtige hondjes heb je!

LV, mooi doel er bij, dat lijkt me prima haalbaar!

ik heb vannacht heerlijk (bijna) 10 uur geslapen, dus vanmiddag een mooie drempel training (garmin suggestie) gedaan: 10 min 148bpm (zone 3), 20 min 179bpm (zone 3) en weer 10 min zone 3. dit soort drempel trainingen zijn wel het zwaarst maar stiekem ook wel het lekkerst. let vooral op het verschil in tempo (6:30 gemiddeld vs 8:30!) voor en na die 20 minuten maar wel met dezelfde hartslag.
Afbeelding

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:05

Mooie training sunshine! Lekker temp blok zo!

haha je bent al de 3de vandaag die dat oppert :+ . Ik zou het oprecht best leuk vinden maar niet voor deze training. Dat niveau ligt fiink hoog :o
Ik weet niet of het me gaat lukken maar ik ga het proberen. Ik heb mijn doel gebaseerd op mijn 10km het weekend voor de HM die 49:00 was en deze 6km run waarbij ik me gewoon prima voelde:
Afbeelding
Ik heb ongeveer 3 jaar gelopen voor mijn blessure/zwangeschap en nu sinds een jaar weer. Wel echt heel rustig op moeten bouwen na mijn keizersnee en baarmoederverzakking. In het begin had ik na 3km al echt pijn en moest ik gewoon stoppen. Ik heb denk ik wel 3/4 maanden vast gezeten op 6km. En toen opeens kwam ik los en ging het weer soepel. En nu, sinds mijn nieuwe schoenen, zit de snelheid er ook weer lekker in :Y) . Ben altijd snel geweest, vroeger op school al. Maar er zijn er nog een heleboeel veeeel sneller hoor :')

iiSunshine

Berichten: 1247
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-24 21:29

haha, je kan het best een keer proberen toch, in de tijd dat er nog geen goede vervanger is ;)
je hartslag blijft wel mooi stabiel bij dat tempo op de afbeelding. ah oké, dus wel echt een poos moeten oefenen, maar als je vroeger al een van de snelleren was zit het vast ook in je genen. klinkt inderdaad best heftig wat je lichaam heeft doorstaan, gelukkig heb je het nu weer mooi opgebouwd. fijn dat de nieuwe schoenen zoveel hebben gedaan ook.

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 09:05

Nou, mijn rondje zit er alweer op voor vandaag. :o
Heb zo'n 3 á 4 uur geslapen. Rond 6:00 uur heb ik mijn pogingen tot weer in slaap vallen opgegeven en ben ik maar gaan lopen.
Volledige ronde in de regen. :=

Afbeelding

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 09:24

He getsie, maar wat een motivatie joh.

Ninus
Berichten: 1716
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 10:06

Wij hebben genoten :D Was uiteindelijk 18km en een km of 2 in de kano en daarna krijgen we een heerlijk ontbijt, ik heb een uitzondering gemaakt en meegegeten. Het weer was perfect, geen regen en de afstand was dus goed te doen.



Afbeelding


Nu in bad en daarna nog de hele dag voor de boeg :D

Balen dat je niet kon slapen Sherivey, maar je hebt je tijd nuttig besteed zo te zien :(:)

iiSunshine

Berichten: 1247
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 11:01

jeetje sherivey. knap rondje voor 3 a 4 uur slaap ook. hopelijk vanavond een goede nacht rust!

klinkt goed ninus! doe je normaal aan intermittent fasting oid dat je een uitzondering hebt gemaakt?

leonie87

Berichten: 4464
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:20

Wauw sherivey! Dat is nog eens motivatie _/-\o_

Super tof Ninus! Lijkt me echt mooie ervaring.

Vanmorgen even spinning en bootcamp gedaan. En nu hopen dat ik niet te veel spierpijn heb maandag. }>
Vind het wel gek dat mijn hartslag gewoon niet echt super hoog gaat terwijl mijn benen het echt zwaar hebben en mijn ademhaling ook echt omhoog gaat.
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 13:34

Stiekem is die motivatie gewoon een copingmechanisme voor stress :o

Ninus, pfooeee jij was er vroeg bij! :wow:

Leonie, bij mij is het precies andersom: hoge hartslag terwijl mn benen zoiets hebben van 'dat kan harderrrr' :+

Goof

Berichten: 28796
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 13:40

Sherivey schreef:
Stiekem is die motivatie gewoon een copingmechanisme voor stress :o

Leonie, bij mij is het precies andersom: hoge hartslag terwijl mn benen zoiets hebben van 'dat kan harderrrr' :+


Dat laatste herken ik echt heel erg.
En je copingsstrategie ook. Maar juist die hebben me waarschijnlijk wel genekt en daarom zit ik nu thuis van werk :+
Dus f*ck copingsstrategieën.

Ninus, wat gaaf joh!

Sherivey
Berichten: 8633
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-24 13:48

Oh ja, in zekere zin heeft dat me vorig jaar ook genekt.
Mn lichaam zei ineens 'nee' tegen hardlopen.

Coping helpt ook nooit op lange termijn als je het probleem niet aanpakt. Maarja, zolang ik nog geen hulp krijg, doe ik het maar even zo. :=