Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 19:46

Lieke schreef:
Even er vanuit gaand dat je met Garmin loopt. Ik heb geen idee hoe je het dan vanaf de kaart zou moeten doen, maar ik doe hardlopen, dan de koers en dan starten, dan zie je ook je kaartje. Vergeet naast je koers niet ook workout tracken aan te zetten als je dat wel wilt (ik vergeet dat vaak).

Misschien dat ik toch wel ga heuveltrainen dan, ipv interval op snelheid. Nijmegen is ook wel te doen en voor mij te combineren met familiebezoek. Bedankt voor de tip.


O workout tracker zal ik even moeten onthouden. Ik ga voor het eerst op de koers lopen. Zal wel wat misgaan mij kennende :')

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:08

Ik heb net de training gedaan die ik hier ook bij anderen al voorbij zag komen... 15min warming up, 8x20 seconden snelle cadans/45seconden herstel, 15min cooling down.

Afbeelding

Het verschil is in ieder geval goed terug te zien :P

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:20

Ik zwaai nog even gedag voor ik een paar dagen van de radar ben. Roparun begint morgen dus voorbereiding in volle gang.

Veel plezier iedereen dit weekend met het heerlijke weer en loopjes die gedaan worden.

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:32

Veel succes en vooral plezier Suusje *\o/* *\o/* *\o/*

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 20:49

Zet ‘m op, Suusje! Veel plezier!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:34

Heel veel succes Suusje!!

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met op de kaart lopen BeFunny. De kaart van je koers op de telefoon?

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:36

Supervixen schreef:
Heel veel succes Suusje!!

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met op de kaart lopen BeFunny. De kaart van je koers op de telefoon?


Haha. Nee. Je kunt dus die aangemaakte koers gebruiken.
Of via de kaart navigeren naar een punt.
Omdat ik het morgen voor het eerst gebruik vroeg ik me af of daar verschil in zit. Kwa hoe je dat ziet op het horloge zeg maar.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:46

BeFunny schreef:
Haha. Nee. Je kunt dus die aangemaakte koers gebruiken.
Of via de kaart navigeren naar een punt.
Omdat ik het morgen voor het eerst gebruik vroeg ik me af of daar verschil in zit. Kwa hoe je dat ziet op het horloge zeg maar.

De koers start je vanuit het selecteren van koersen. Navigeren naar een punt start je via navigeren. Daar zit dus wel verschil in.

Vaak is een koers gemaakt met tussenpunten die de route verplicht overneemt bij het uitzetten van die koers op de kaart. Bij navigeren naar een punt op de kaart/een adres is Garmin vrij om zelf de route te bepalen en kun je dus ineens heel anders lopen dan je zelf zou kiezen ;)

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:50

Zet m op Suusje! *\o/* en vooral veel plezier!

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 21:54

-Namiro- schreef:
Zet m op Suusje! *\o/* en vooral veel plezier!

Gefeliciteerd *\o/*

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 22:26

MuSLi schreef:
BeFunny schreef:
Haha. Nee. Je kunt dus die aangemaakte koers gebruiken.
Of via de kaart navigeren naar een punt.
Omdat ik het morgen voor het eerst gebruik vroeg ik me af of daar verschil in zit. Kwa hoe je dat ziet op het horloge zeg maar.

De koers start je vanuit het selecteren van koersen. Navigeren naar een punt start je via navigeren. Daar zit dus wel verschil in.

Vaak is een koers gemaakt met tussenpunten die de route verplicht overneemt bij het uitzetten van die koers op de kaart. Bij navigeren naar een punt op de kaart/een adres is Garmin vrij om zelf de route te bepalen en kun je dus ineens heel anders lopen dan je zelf zou kiezen ;)


Ja die tussen punten klopt.
Ik liep met wandelen met de Garmin Etrex wandel navigatie en daar kon je dan kiezen offroad en dan gewoon de navigatie kiezen. Maar met jou uitleg ben ik er Iig uit dat ik gewoon idd de koers ga starten _/-\o_

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 22:28

suusje26 schreef:
Ik zwaai nog even gedag voor ik een paar dagen van de radar ben. Roparun begint morgen dus voorbereiding in volle gang.

Veel plezier iedereen dit weekend met het heerlijke weer en loopjes die gedaan worden.


Wow. Zet hem op :)F en en veel plezier +:)+

Karin_deB

Berichten: 8251
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 23:02

@Suusje, succes en veel plezier *\o/*

@musli, mooie pieken, niet te missen idd :D

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 07:18

Suusje, leuk zeg! Geniet er van en veel plezier daar!

Musli, mooie training!

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 10:22

Mooie training MuSLi, het verschil is inderdaad duidelijk :))

Gezellig als je ook meegaat Ieris! Ik ben de maand augustus vrij en dan zijn mijn ouders er ook om op te passen.

Ik navigeer slecht, dus geen advies :+

Ik heb er 16km op zitten, het was heerlijk rustig en het weer is echt fantastisch! Nu uitpuffen en dan weer met de bosmaaier op pad. Vanavond naar Bruce Springsteen met (bijna het volledige) gezin, jeugdsentiment, fijn dat ik dit nog met mijn ouders kan doen :j

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:26

Ninus, zo dat doe je goed! Alweer 16km na die pittige marathon, knap hoor! Ja het weer is echt fantastisch nu, niet te koud en niet te warm!
Wat leuk dat jullie naar Bruce Springsteen gaan met de familie, geniet er van!
Augustus heb ik de eerste week vakantie, en ben verder altijd op de dinsdag en donderdag vrij, dus dan kunnen we vast een datum vinden!

Ik heb vanochtend ook heerlijk gelopen, was wel al vrij druk in het bos door het mooie weer.
Heb een paar heuveltjes meegepakt en verder heerlijk gelopen!

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 11:55

De trail van vanmorgen ging goed.
Alleen de koers die ik gemaakt had bleek vooral verhard. Dat was ik na 4-5 km wel zat toen ik doorhad dat dat zo bleef ben ik Leersumse veld ingedoken en daar de Etrex aangezet en offroad naar Veenendaal west genavigeerd. Mooi gebied wel <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ook de toerist uit lopen hangen klik klik klik.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En waar ik even een noten proteïne reep naar binnen werkt maakt ik gelijk vriendinnen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

O ja de tas bevalt. Alleen dat bovenste ding die dicht moet irriteerde op mijn borst. Dus die had ik open gedaan verder echt heel fijne tas. Past heel veel in _/-\o_

Afbeelding


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 27-05-23 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:00

Maar de Etrex kan toch hetzelfde navigeren als de navigatie functie van de 955? Ik zie daarin geen verschil. Dan stel je een punt in, geeft aan dat je offroad wil en dan stuur hij je daarheen...

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:01

MuSLi schreef:
Maar de Etrex kan toch hetzelfde navigeren als de navigatie functie van de 955? Ik zie daarin geen verschil. Dan stel je een punt in, geeft aan dat je offroad wil en dan stuur hij je daarheen...


Ja alleen ik was bang als ik opnieuw ging instellen dat de workout dan stopte

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:04

Lekker bezig allemaal!

Wat heerlijke foto’s, BeFunny! Jij loopt van A naar B, zie ik. Hoe doe je dat qua vervoer, ga je met de trein?

Ik ben donderdag even met koersen aan het stoeien geweest. Had de route van een eerder loopje ingeladen maar er zat toch wel een kleine afwijking van zo’n 30 m in. Als het horloge zei dat ik eraf moest, dan had ik de afslag al genomen. Maar het kan zijn omdat ik die koers uit een eerdere activiteit heb gehaald die ik nog met de vívoactive gelopen heb, binnenkort maar weer eens prutsen.

Veel plezier vanavond bij Bruce, Ninus. Gaaf!

Vanochtend 24 km afgelegd met de buuf. Eerste helft ging heerlijk, lekker lopen en kletsen. Het laatste stukje ging wat minder soepel. :+
We hadden een mooie route over de landerijen, en het weer wat perfect.

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:13

Ja ik loop NSTrails en ook wel gewoon wandelend met mijn hondjes. Ik heb geen rijbewijs namelijk ;)

Hij was nu alleen net iets minder kms. Maar wel lekker want de trein kwam praktisch meteen dus haha.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:32

Oh ja, daar schreef je laatst ook al wat over. Mooi dat je je zo kunt redden. Rijbewijs is handig maar als het OV goed is qua verbindingen, kun je je in het algemeen prima redden zonder rijbewijs.
Ik ga eens in die NS Trails duiken! Kijken of ze die hier ook hebben.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:47

BeFunny schreef:
Ja ik loop NSTrails en ook wel gewoon wandelend met mijn hondjes. Ik heb geen rijbewijs namelijk ;)

Hij was nu alleen net iets minder kms. Maar wel lekker want de trein kwam praktisch meteen dus haha.

Ja, leuk! NS trails. Ik heb die van Zandvoort naar Santpoort Noord wel eens gelopen. Was ook een leuke :j

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 12:51

MuSLi schreef:
BeFunny schreef:
Ja ik loop NSTrails en ook wel gewoon wandelend met mijn hondjes. Ik heb geen rijbewijs namelijk ;)

Hij was nu alleen net iets minder kms. Maar wel lekker want de trein kwam praktisch meteen dus haha.

Ja, leuk! NS trails. Ik heb die van Zandvoort naar Santpoort Noord wel eens gelopen. Was ook een leuke :j


Ja langs de Kennemer duinen hè. Die wil ik ook doen nog.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-23 13:13

Goed gedaan BeFunny, leuke foto met die koe!

Ik heb vanmorgen de ijsselsteinloop gelopen met mijn vriend, het ging superlekker. De benen voelden top, ik had een fijn tempo te pakken wat ik redelijk makkelijk volhield en heb de laatste twee kilometer kunnen versnellen.
Dik tevreden aangezien ik maar heel weinig op tempo train en het heel lang geleden is dat ik een 10km bij een evenement op de weg liep.

Afbeelding

Afbeelding