Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 15:01

Goed gelopen allemaal!
Kylan lekker dat je weer zoveel kilometers hebt aangetikt.

Puera gezellig dat je partner meeging.

Ninus mooie kilometers!

Hier heuvels gelopen met de stokken. Een halve marathon met 434 HM. Natuurlijk ook lol gemaakt :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

XxLMMxX
Berichten: 3125
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 20:19

Ik heb gister de Texel trail gelopen.
Ik heb lange tijd 10 km gedaan, nu voor het eerst weer 15.
Ik geniet van jullie hardloopverhalen.

Puera

Berichten: 8089
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-23 21:05

Haha, maffe foto’s SV. :))

Leuk dat je op Texel gelopen hebt, LMM! Was het weer daar ook zo goed?

Toch maar weer van de bank, Musli. Mooie afstand!

Lekkere afstand, Ninus. Zo’n drukke week vliegt vast om en dan lekker bijkomen in NY!

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:13

Wat een leuke foto's SV :)) Jullie hebben zo te zien genoten!

Mooie omgeving om te lopen LMM!

Benen van beton klinkt niet heel soepel MuSli, toch nog een mooi rondje gedaan!

Ik ben me aan het voorbereiden op veel werk en weinig vrije tijd :z :Z Gelukkig is mijn werk leuk :D Ik hoop morgenavond na het werk nog een rondje te doen, dat klinkt op papier altijd makkelijker dan het is, maar als het rustig weer blijft zoals vanochtend dan moet het lukken :=

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:53

:wave: Goedemorgen,

Drukke week achter de rug en een fijne hardloopdag gisteren. Ga een poging doen tot bijlezen.

Succes deze week met werk en weinig vrije tijd Ninus. Ben je al gestart met je traject? Komende week is het weer wel beter dan afgelopen dagen heb ik gehoord op de radio. Lekker hoor die 25 km gisteren! Goede afsluiting van je week.

LMM; wat goed van je! Was het qua weer ook goed te doen op Texel, ik vond het hier in Apeldoorn al erg waaien.

Gave foto's SV; prachtige omgeving heb je weer uitgezocht.

Een voordeel van benen van beton Musli, je waait niet zomaar weg :Y) 11 km in de volle wind is dan een hele mooie prestatie!

Zaterdag was het echt lekker weer Puera, leuk dat jullie samen op pad geweest zijn.

Kylan dat klinkt zeker als een gezellige loop samen met je collega. En toch weer mooi 18 km! Wat een afstand zeg.

Volgens mij ben ik zo weer een beetje bij.

Begin vorige week totaal niet fit, verhoging en woensdag zelfs thuis gebleven omdat ik geen stem meer had (niet handig in het onderwijs). Donderdag is altijd mijn vrije dag en die 2 dagen rust hebben mij goed gedaan. Vrijdag voelde ik me een stuk beter. Wel besloten om niet meer te lopen omdat ik de 10 EM echt alles wilde geven. Zaterdagmiddag komt er in de groepsapp van de sportclub een bericht dat er nog een startnummer voor de 8 over was. Mijn vriend grapte dat hij die ging lopen als ik mee zou gaan (vriend is totaal geen hardloper) dus ik zei ok. Uiteindelijk kon hij niet meer mee omdat ons zoontje ziek is geworden maar ik heb dus de 10 EM en een kleine 2 uur daarna nog de 8 km gelopen.

Op de 10 EM gingen we vlot van start, Ieris was ik na 3 km al kwijt, die ging als de brandweer. Merkte dat haar tempo mij toch iets te snel ging, dus iets terug in tempo gegaan. De eerste 8 km was allemaal vals plat naar boven. Heb daar mijn tempo mooi vast kunnen houden. Na de 10 km zou alles wat meer naar beneden gaan. Dat voelde ik ook en zag mijn tempo ook iets sneller worden. In de laatste km liep iemand van de sport naar mij toe en die zette een eindsprint in (van een km, die man is gek }:0 ) maar ik wilde hem niet meer loslaten. Dus een hele sterke laatste km neergezet, maar helaas op 8 seconden na heeft hij mij ingehaald. Zijn eindsprint was iets beter. Uiteindelijk gaat het niet om de tijd natuurlijk maar het was leuk geweest als ik hem voor had kunnen blijven. Uiteindelijk in 1.24.29 de finish over gekomen. Daarna nog wat bekende bij de 25 km aangemoedigd en toen op voor de 8 km. Doel was rustig uitlopen met een tempo rond de 5.50. De eerste 4 km gingen hier weer vals plat naar boven en daar voelde ik mijn kuiten goed. De laatste 4 km gingen weer lekker en uiteindelijk in 44.54 de finish over gekomen. Het was enorm druk met de 8, er was geen plekje op de route waar geen touwschouwers stonden.

De foto upload werkt helaas niet bij mij, dus die volgen later.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 08:53

Nee, @Ninus dat loopt ook echt niet lekker. Hoop dat (spier)pijn de komende dagen lekker wegtrekt en ik vrijdag gewoon weer eens lekker een rondje kan lopen :)

Hopelijk red jij het ook nog om morgen een rondje te doen na het werk.

Mooi verslagje van gisteren @Suusje. En super gelopen zeg _/-\o_ *\o/*

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 09:04

Heel knap gelopen Suusje!

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 10:10

Super gelopen suusje, wat een tijd ook. Ik was al blij met 1:54 gister. Het was ook echt een gaaf, goed georganiseerd evenement met mooie routes. Echt een aanrader om een keer te doen...

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:00

IMAY1990 schreef:
Super gelopen suusje, wat een tijd ook. Ik was al blij met 1:54 gister. Het was ook echt een gaaf, goed georganiseerd evenement met mooie routes. Echt een aanrader om een keer te doen...


Ah je hebt ook meegelopen?

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:09

Imay, gaaf zeg had jij ook meegedaan, wat leuk!

Suusje, echt superknap dat je na die 16km de 8 nog hebt gedaan!
En top dat je laatste km zo snel ging bij de 16!

Gave foto's SV! Ziet er echt mooi uit daar, mooi uitzicht op dat plateau!

Musli, hoop ook dat je gauw van je spierpijn af bent, niks aan die benen van beton.

Ninus, klinkt heavy, maar gelukkig is je werk wel leuk, dat scheelt ook veel hé.

Gister de 10 EM gelopen met Suusje in Apeldoorn, was echt een gaaf evenement.
Heb haar gezellige sportclubje ontmoet, en veel andere leuke mensen.

Ik was van plan om dit keer rustig aan te beginnen, om een negatieve split te lopen.
Dat wil zeggen dat je de eerste helft bewust langzamer loopt om kracht te sparen voor een snellere 2e helft.
De vorige wedstrijd was me dat door een te snelle start niet gelukt, en had ik een positieve split, waar dus niks positiefs aan is, ging steeds langzamer, en was compleet verzuurd.

Nu ging de start heerlijk, we hadden meteen een lekker tempo te pakken.
Voor mijn gevoel vrij rustig, ik wilde niet boven de 5.00m/km lopen, heb me tot precies de helft goed in weten te houden.
Onderweg nog her en der wat gekletst met mensen.
Na 8 km mocht ik wat versnellen van mezelf, en vanaf die afstand ging het ook nog eens naar beneden, heerlijk wind in de rug, en gaan.
Onderweg ook nog geoefend met drinkbekers aanpakken, en drinken, jee nog niet zo makkelijk zeg, de eerste beker water vloog recht mijn neus in.
2e bekertje ging over mijn borsten.
Bij de 3e en laatste post besloot ik voor sportdrank te gaan, klotste het zo recht mijn oog in, gatsie zo vies die plakzooi in je gezicht.
Gelukkig na veel gevrijf niet meer zo veel last van.
Het tempo ging steeds lekkerder, de laatste kilometer was echt geweldig, zo veel mensen die stonden aan te moedigen, een groot feest.
Heb ook nog een eindsprintje gemaakt en daarmee de snelste km van de race gelopen.
Was zo blij bij de finish dat het nu eindelijk gelukt was om een negatieve split te maken!
Voelde me ook heel goed, echt heerlijk gelopen daar.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:09

suusje26 schreef:
IMAY1990 schreef:
Super gelopen suusje, wat een tijd ook. Ik was al blij met 1:54 gister. Het was ook echt een gaaf, goed georganiseerd evenement met mooie routes. Echt een aanrader om een keer te doen...


Ah je hebt ook meegelopen?


Ja, ik was alleen niet zo goed voorbereid en kwam daarnaast ook direct uit een hockey teamweekend door. Mijn doel was onder de 2 uur blijven dus ik mag niet ontevreden zijn...

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:12

Leuk zeg! Goed bezig Imay!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 11:59

Wat een prestaties! Wat was je eindtijd Ieris? Wat kan jij snel zeg. 5:00/km droom ik alleen nog van.

Ik ben weer aan het opbouwen. Ben daar niet zo goed in want ik sta al weken te popelen weer te gaan. Gisteren dus wat te vlot gelopen wat ik nu wel een beetje voel. Volgende uitdaging is dan maar een loopje op hartslag en dat ik het tempo op mijn horloge verstop. Ik richt me veel te veel op tempo. Nu is duur en lopen zonder pijn even belangrijker.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 12:00

Netjes gedaan dan hoor @IMAY! :j

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 17:52

Ja wow ik had jullie snelheden al bewonderd via Garmin Suusje en Ieris :)) Echt super! *\o/*

En dat drinken is herkenbaar, ik knoop gewoon mijn rugzak(je) om, ik kan niet drinken uit een beker ^) en zit er dan altijd onder, afschuwelijk.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 18:41

Ieris wat een mooie prestatie!

En die bekertjes met drinken is echt ellende ja. Gelukkig zijn de meeste trails bekervrij en staan mensen daar gewoon even gezellig te kletsen bij een vp.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-23 19:35

Lekker gelopen allemaal zeg.

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 08:39

Lisi, ik had 1:18 uur gelopen.
Ja herkenbaar dat te snel willen beginnen, goed idee om op je hartslag te gaan lopen.
Succes met je herstel!

Ninus, SV, ja ik was nu inderdaad jaloers op mensen met van die trail rugzakjes!
Ik ga daar ook eens naar kijken, liefst in een goede trail store, wil dan verschillende soorten passen, moet wel goed zitten, want je loopt er wel lang mee.
Lijkt me wel een stuk beter dan die wegwerp bekers!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-23 18:21

Wat een mooie resultaten en leuke verslagen allemaal van Apeldoorn! Goed gelopen dames *\o/*

Drinken uit een beker tijdens het lopen is bij mij ook kansloos. Rugzakje is fijn op langere afstanden en anders gewoon even stilstaan en relaxen bij de verzorgingsplaatsen.

Lisitano fijn dat je weer mag opbouwen! Rustig aan is moeilijk, misschien helpt het om op je horloge alles te verbergen of je horloge thuis te laten zodat je echt op gevoel loopt?

Die tweede foto van SV vind ik echt geniaal, arme vriend aan de stok geregen :')

Musli, ik hoop dat het beton snel uit je benen trekt ;)


Het was vanmiddag zo mooi weer dat ik nog een kort rondje heb gemaakt. Heerlijk van het zonnetje genoten {:} Ik had niet al te veel tijd dus het was een klein ommetje.
Collega ook nog even gezien op kantoor vandaag, haar fysio vond dat we vaker samen op pad moeten dus zondag gaan we weer :Y) Kennelijk doet het haar blessure erg goed dat we door het vele kletsen een rustig tempo lopen.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:12

Goedemorgen,

Ja het is heerlijk buiten he! Lekker dat je nog even hebt kunnen genieten van de zon Kylan.

Ik heb ondertussen een rugzak aangeschaft Ieris, neem hem zaterdag wel mee. Is voor jou te groot waarschijnlijk maar kan je wel even voelen hoe het zit. Mochten er nog meer zin hebben in een rondje van ongeveer 15 km, we starten bij de Loenens waterval.

Blijft lastig dat opbouwen he als je hoofd meer wil dan je lichaam aan kan. Hoe gaat het vandaag?

Ik heb gisteren nog net een beetje in het licht kunnen lopen. Geëindigd in het donker, maar wel fijn te merken dat de dagen weer wat langer worden. Een herhaling lange passen training van Greg. Ging me goed af. Het was dat ik op tijd terug moest zijn zodat mijn vriend naar de judo kon, anders had ik er nog een lusje aan vast willen plakken. Vandaag een rustdag. Alhoewel, heb een uitdaging met een vriend gemaakt via garmin wie de meeste stappen zet deze week. We zijn beide best fanatiek en zitten nu rond 45000. Doe nu alles lopend en loop een extra rondje door de klas :Y)

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:15

Lekker genieten Kylan! En leuk dat je vaker samen met je collega op pad gaat!

Leuk die uitdagingen Suusje, motiveert inderdaad lekker :D En de dagen worden snel weer langer, heerlijke tijd vind ik dit. Zeker met dit weer, helder, windstil en fris!

Ik had na 2 kantoordagen vanochtend dringend behoefte aan een rondje :))

Dus ik heb en snelle 5km gedaan, was al even geleden dat ik rond de 12kmpu aantikte, dat voelde ik wel :=
Vanavond nog een rondje personal training en dan zaterdag een duurloop met mijn zusje *\o/* en zondag lopen mijn man en ik samen een rondje in Amsterdam.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:50

Ninus schreef:
Lekker genieten Kylan! En leuk dat je vaker samen met je collega op pad gaat!

Leuk die uitdagingen Suusje, motiveert inderdaad lekker :D En de dagen worden snel weer langer, heerlijke tijd vind ik dit. Zeker met dit weer, helder, windstil en fris!

Ik had na 2 kantoordagen vanochtend dringend behoefte aan een rondje :))

Dus ik heb en snelle 5km gedaan, was al even geleden dat ik rond de 12kmpu aantikte, dat voelde ik wel :=
Vanavond nog een rondje personal training en dan zaterdag een duurloop met mijn zusje *\o/* en zondag lopen mijn man en ik samen een rondje in Amsterdam.


Waar in Amsterdam gaan jullie lopen?

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 11:54

Geen idee, we slapen een nachtje in een hotel en mijn man is van de routes :D

Als je opties hebt dan hoor ik het graag, geloof dat we 10/11km hadden.

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 12:19

Ninus schreef:
Geen idee, we slapen een nachtje in een hotel en mijn man is van de routes :D

Als je opties hebt dan hoor ik het graag, geloof dat we 10/11km hadden.


Amsterdamse Bos is wel leuk lopen, lekker ruim ook. Ik loop zelf altijd rond de Sloterplas maar dat is omdat ik er letterlijk aan woon. Is een rondje van 5.5km dus wat te kort voor jullie dan

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 14:50

Mooie tijd Ieris! Echt knap gelopen.

Ninus, wij gaan toevallig ook een nachtje Amsterdam doen dit weekend. Even kijken of ik vriend mee krijg een rondje te rennen. Ik wil heel graag.

Gisteren het hardlopen even overgeslagen. Ik doe maandagavond ook behendigheid met de hond waarbij ik korte stukken sprint en draai. Dat voelde ik gisteren in mijn been, dus wijs gedaan en een dagje extra rust. Vandaag prachtig weer (alweer!) dus ik sta echt te popelen om te gaan. Moet wel even met kinderwagen. Ik zit te wachten tot hij eindelijk wakker is en we kunnen gaan. Dit weer mag van mij wel even blijven <3

Suusje, leuk zo’n stappenuitdaging! Ik word daar ook altijd fanatiek van. 45000 is al veel zeg.

Kylan, samen lopen motiveert wel goed hè? Fijn dat dat zo goed gaat!

Ik doe trouwens ivm die blessure yoga waaronder ook af en toe runners yoga. Gewoon via YouTube. Maaaaannnn wat ben ik een stijve plank. Maar dat rekken is echt heerlijk. Als hardloper ben je natuurlijk ongeveer zo soepel als een hark :)) Hierbij voel ik mijn bloed weer stromen. Een aanrader! 20 minuten even de benen oprekken. Yoga with Adrienne heet het.