Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 15:26

Yoga met Adrienne is leuk ja! Hele fijne filmpjes met gerichte oefeningen voor een "probleem", of juist voor ontspanning. Heb ik ook een tijdlang regelmatig gedaan maar het is een beetje ondergesneeuwd geraakt. Goede reminder dit Lisitano, ik zal mijn matje er ook weer eens bij zoeken binnenkort!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:11

Zaterdag loop ik al met een groepje in Ruurlo, anders was ik aangehaakt suusje.

Yoga is niet mijn ding, maar erg goed voor hardlopers hoor ik.

Ik mag meteen een hele week werken op mijn nieuwe school (normaal ben ik woensdag vrij), vandaag verplicht studiedag. Moest om 9 uur op school zijn, dus vanmorgen vroeg op en intervallen gelopen, 10.5km bij elkaar. Met daarin 800-800-600-600-400-400-200-200-500m versnellen.

Gisteren lesgegeven aan groep 4, een collega was ziek. Moest keihard aan de bak met allemaal nieuwe methodes, twee brutale kinderen en een kind die ik twee keer schreeuwend en huilend op de gang heb gezet. Hij vond het maar raar dat hij stil moest zijn als ik aan het praten was. Totaal gesloopt gisteren, ik lag om half 9 in bed. Morgen draai ik die groep weer, dus ik gok dat ik er weer vroeg in lig.

Intervallen:
Afbeelding

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 16:53

Ik vind het leven met één kind al intensief en die kan niet eens fatsoenlijk praten dus ik heb veel respect voor je, SV :')
Pittige eerste week voor jou dus!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 19:38

Jazeker pittig, zoveel nieuwe informatie, meteen een klas draaien, geen vrije dag, nieuwe kinderen, nieuwe regels, 200 namen leren, nieuwe collega's, nieuwe methoden..
Uitputtend wel.

Eind van de middag nog een rondje van 7km gedaan om mijn hoofd leeg te maken.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-23 22:34

Pff Supervixen.. je zit er wel meteen lekker in zullen we maar zeggen! Knap dat je dan toch zo vroeg opstaat om te lopen +:)+

Fijne tip voor de yoga. Die ga ik er ook eens bij pakken.

Gisteren weer 10km gelopen. Ging echt heel fijn.
Merk wel dat ik pijn in mijn tenen krijg.. denk dat mijn schoenen te klein zijn.
Maandag crossfit en gisteren gelopen en vandaag bovenbenen van beton.. spierpijn!!

Alvast veel plezier aan degenen die een weekend weg gaan.

ieris

Berichten: 1778
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 11:57

Jee heavy zeg SV, niet niks zo meteen voor een drukke klas geplaatst worden, maar zeker respect voor hoe je het aanpakt!
Goed dat je de brutale eruit geknikkerd hebt!
Mooie intervallen!

Bedankt voor de yoga tip Lusi, ik ga er ook naar kijken.

Ramiro wow weer 10 km op de teller goed bezig! Nu even bijkomen, heb je wel verdiend!

Gelukkig nog mooi weer vandaag, ga zo ook nog even een stukje lopen.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 15:50

Lekker bezig Ieris! Bewaar je nog wat voor zaterdag :Y)

De yogatip ga ik ook eens bekijken. Kan ik wellicht mooi combineren met de hardloopband. Buiten doe ik vaak wel WU en CD.

Lekker bezig Namiro, zere tenen is dan iets minder fijn maar als het door je schoenen komt gelukkig zo op te lossen.

Heftige start zo SV, gelukkig bijna voorjaarsvakantie. Vandaag een iets rustiger dag?

Vanmorgen eerst naar de sportclub. Daar stond weer een pittige work-out op de planning met onder andere Curtis P (die namen zijn zo grappig..) Door de stappenchallenge had ik bedacht een flink stuk te wandelen, helaas zou ik dat allemaal niet meer redden qua tijd dus besloot ik toch de hardloopschoenen aan te trekken. Dus daarna nog een rustig rondje erachteraan gedaan met de hond.

Ik heb met mijn leerlingen een weddenschap afgesloten en ben nu bang dat ik mijzelf overschat. Ze hebben volgende week dinsdag de piepjestest, en ik zei dat ik wel mee zou doen en trap 10 makkelijk moet halen.... }:0 Maar ik ben helemaal geen sprinter dus ben benieuwd....

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:00

Die trap 10 haal je wel, die heb ik vorig jaar gelopen met mijn leerlingen. Eentje kon me bijhouden tot trap 10 (groep 4 ook) De truc is om een beetje ovaaltjes te lopen. Dan hoef je niet zoveel te remmen.
Trap 10 is qua afstand ongeveer een kilometer, maar bij voortgezet zullen de afstanden wel iets groter zijn.

Vandaag weer groep 4 gedaan, ging 10 keer beter dan dinsdag. Fijne dag wel! Morgen nog een halve dag in die groep.

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 19:17

Nog een tip.
Ik heb dinsdag de app eRoutes op mijn telefoon gezet. Hele makkelijke app.. je geeft aan hoeveel kilometer je wil lopen en de app maakt drie routes voor je vanuit je startpunt.
Vervolgens navigeert de app terwijl je loopt.
Ik vond het ideaal. Ik heb echt het richtingsgevoel van een stoeptegel dus ik ren altijd hetzelfde rondje omdat ik anders verdwaal.. en nu kun je afwisselen en doet de app het uitzoekwerk {:)-:(

Fijn dat het vandaag beter ging SV!
En succes Suus! Komt vast goed!

Zaterdag afspraak voor mijn schoenen.. benieuwd wat er uit gaat komen en wat dat weer gaat kosten :$

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-23 20:04

Handig, met garmin kan dat ook. Die kan ook routes verzinnen. Nog nooit getest.

Ben benieuwd welke het worden!

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 15:44

:wave:

Fijn dat het beter ging SV!

Ik heb mijn persoonlijke navigator mee tijdens het hardlopen, die verzint de routes en is (meestal) heel betrouwbaar :))

Nieuwe schoenen is een leuk vooruitzicht! Vergeleken met de paardenhobby is hardlopen een eitje qua kosten :D

Alvast succes volgende week Suusje, je bent wel van de challenges, leuk!

Yoga vind ik echt helemaal niks, heb heel vaak een poging gedaan, allemaal verschillende soorten en vormen, maar ik kom haak altijd helemaal af. Misschien later als ik groot ben :j

Hier de laatste loodjes voor de vakantie, valt nog niet mee := Gelukkig vertrekken we zondag pas, dus heb wat speling. Heb alleen woensdag gelopen. Gisteren een lange (maar leuke) dag op locatie, morgen een duurloop met mijn zusje en zondag in Amsterdam een rondje met mijn man. En daarna lopen we gewoon in NY *\o/*

betadine

Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:56

Haha Namiro, zo herkenbaar. Ben vandaag nog verloren gelopen. Steeds op gsm kijken is zo onhandig en mijn batterij gaat te snel plat in navigeermodus. Mijn vriend is nu op de terugweg met een garmin horloge die ik op fb market voorbij zag komen. De fenix 5. Die kan ook met kaarten overweg en gpx bestanden. Een vroeg valentijnskadootje zeg maar :D
Ben ook benieuwd naar je schoenmeting.

Suusje: Ik kijk naar je op, 2x op een dag sporten kan het luie kindje in mij nog niet aan.

SV: fijn dat het beter ging vandaag. Pittig zo een week.

Ninus: fijne vakantie. Hopelijk zien we hier wat foto's verschijnen van het lopen in New York.

Vandaag voor de eerste keer eens langer gelopen. Was nogal slechtgezind opgestaan, boos op de hond geworden omdat hij weer irritant zat te blaffen naar de paarden voor niks en ben dan zonder hem gaan lopen :(:) (leuk hé ongesteld zijn :') )
Normaal loop ik gemiddeld zo een 6 km, laatste tijd ook 8, maar vandaag dus 15km , was beetje te veel van het goede, maar wel trots op mezelf. Morgen sowieso rustdagje qua lopen.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 19:33

Ninus wat een gaaf vooruitzicht! Geniet ervan!

Betadine goed gedaan zo'n lange afstand.

Ik heb net 5km gelopen met 6x1 minuut sprint.
Morgen 15km trail en zondag hopelijk nog zo'n 25-30km trail.

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:50

Gaaf vooruitzicht @Ninus. NY... Ben benieuwd hoe het jullie bevalt daar.

Ik heb net een rondje gedaan. 1000x beter dan de vorige 2 trainingen van vorige week samen :') een rondje van 8km gedaan, waarvan 7,5km rustig aan en de laatste 500m versnellen. Was lekker :D

Leuk @Betadine. Een Garmin Fenix. Ik heb zelf een 6S en ben daar heel erg tevreden over. Sowieso alle producten die ik van Garmin heb/gehad heb. Allemaal topspul :j

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:11

Tof betadine, leuk cadeautje inderdaad.
Hier de fenix 7s sapphire solar, beste aankoop van vorig jaar.

Ninus
Berichten: 1717
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 13:33

Hier ook een tevreden Garmin gebruiker, dus ik vind het ook een leuk cadeau!

Fijn dat het beter ging MuSli!

Veel plezier SV!

Hier 12km gedaan met mijn zusje, ik had 15 in mijn hoofd, maar ook dat is weer een goede training voor mij :D Wennen aan de hogere temperaturen, maar heerlijk gelopen, mooie route, leuk gezelschap en nu lekker inpakken en opruimen!

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 16:43

Een hele gezellige ochtend gehad in Ruurlo. Na het lopen nog even met zijn allen geluncht.

Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1925
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 17:56

Dat zijn leuke cadeautjes!
Hier geen Garmin gebruiker.. heb een Apple Watch. Ook tevreden over maar qua sport natuurlijk een stuk beperkter.

Dat ziet er gezellig uit SV!

Hier mijn schoenmeting gehad.. was een hele puzzel.
10 paar schoenen aan gehad en de drukmeting liet steeds een ander beeld zien dan de film. Meting zag er heel mooi uit maar op de film zag je mijn voet flink naar binnen komen en andersom.. uiteindelijk uitgekomen bij de Brooks Defyance.
Zaten erg fijn. Hopelijk morgen tijd om ff een kort rondje te maken.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 19:58

Fijn dat je uiteindelijk een goede schoen gevonden lijkt te hebben Namiro. Veel plezier morgen op je nieuwe schoenen.

Super leuke foto SV; ziet er erg gezellig uit ook! En een prachtige route zag ik voorbij komen. De tip van ovaaltjes lopen kreeg ik ook al van de sportdocent. Dus dat ga ik zeker doen, en even opletten met eten, want de les start direct na de lunchpauze, dus denk dat ik mijn broodje maar daarna eet :7

Lekker bezig Ninus, helemaal klaar om te gaan dus! Haha, ja challenges doen het goed voor mijn motivatie. Maar kan er ook wel een beetje in overdrijven, zit vandaag om ruim 37000 stappen en in totaal nu richting de 140000 deze week. Dat voelen mijn voeten wel. Ben blij als het morgen over is. We zijn aardig aan elkaar gewaagd en beginnen elke dag dus weer opnieuw. Degene die morgen het eerst in bed ligt verliest gok ik.

Jij ook Musli, ook fijn dat je zelf zo'n goed gevoel over de trainingen hebt.

Gefeliciteerd met je Garmin betadine. Ik heb er ook 1 en zeer tevreden. Ondek nog steeds nieuwe functies. Is ook een van mijn meeste gebruikte apps volgens mijn telefoon :Y) Wat goed dat je zo'n lange afstand hebt gelopen, kan je zeker trots op zijn. Dat zijn dus eigenlijk ook 2 loopjes van 7,5, dus ook jij kan 2x op een dag sporten, haha.

Hier vandaag voor het eerst met mijn trailvest gelopen. Ook geoefend met eten en drinken onderweg, maar dat lukt mij rennend niet goed. Dus dan maar wandelen. Had niet goed ontbeten omdat de kinderen uitgelslapen hadden dus voelde ook wel een dipje opkomen. Fijn met Ieris gelopen en geprobeerd het tempo laag te houden, in de app zie ik dat ik daar nog veel beter op kan letten, alle kleuren van snelheid komen daarin terug. Uiteindelijk nog best een leuke afstand gelopen en moe en voldaan naar huis. Doordat ik beter bij mijn telefoon kon ook nog eens wat meer foto's gemaakt onderweg. Helaas liep Elmo van de week niet helemaal lekker dus die mocht thuis blijven. Hopelijk kan ie morgen een korter rondje mee.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 20:44

Welk trailvest heb je gekocht suusje? Ziet eruit als een toffe route. Gewoon oefenen met drinken en eten, ik kan het rennend. Wel dingen die makkelijk te kauwen zijn.

Namiro fijn dat je goede schoenen hebt gevonden.

Gisteren een bestelling van de decathlon opgehaald. De bloks ga ik testen, die zijn een soort van winegums. Musli was hier erg tevreden over. Ik vind ze wel duur.

Het andere gebruik ik veel bij lange afstanden, naast tailwind. De bovenste doos zijn van die knijpzakjes fruit. Erg fijn vind ik, hoef je niet op te kauwen.

Afbeelding

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:53

Goedemorgen.

Iedereen een fijne (hardloop)zondag gehad? Rustig hier :)

Ik heb een simpel vest van de Decathlon gekocht om te proberen en bevalt tot nu prima. Inderdaad, lekker oefenen. Ik heb die energy fruit jellies had ik ook gekocht, maar die vond ik lastig weg te werken tijdens het rennen. Dacht dat het makkelijker zou zijn als een gel omdat die vloeibaar zijn. En de smaken daarvan staan me niet zo aan. Nog even wat uitproberen dus.

Gisteren nog lekker een kort rondje met paard, honden en vriendin + haar dochter gedaan. Haar dochter rijd nu zo leuk dat we ook toe zijn aan stukjes galop. Dat betekent wel hard rennen }:0

Afbeelding

Het was echt heerlijk in het bos, lekker rustig ook nog. Was genieten van dit uitzicht en ook nog eens heel gezellig.

Afbeelding

Mijn stappen uitdaging heb ik verloren. Had er uiteindelijk 173.935 (een record per week voor mij) maar de ander had er 181.110, hij heeft gisteren nog even 21 km hardgelopen. In de middag had ik een zittende activiteit dus heb hem niet meer kunnen inhalen. Wel super leuk dat we beide zo gemotiveerd en beetje competitief ingesteld zijn, we hebben het elkaar niet makkelijk gemaakt. Maar ben blij dat de week erop zit :Y)

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 08:57

Leuk, zo een rondje door het bos met paard/hond/vrienden. En een flink tempo wat je gehaald hebt zeg :wow:

Hier geen hardloopzondag gehad, maar een mountainbike zondag. Ik bedacht me ineens zaterdagmiddag dat ik zin had om te mountainbiken. Dus een appje de fietsgroep ingestuurd in de hoop dat er iemand mee wilde. En zowaar had ik een vrijwilliger :D Gisteren dus lekker met de mountainbike het bos/duin in geweest. Wel een fijne afwisseling ook :j

Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10549
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:23

Wat hebben jullie veel gelopen zeg allemaal . Suus wat ziet dat er gezellig uit met paard en honden <3

Ik ben een maand geleden geopereerd en had vorrige week groen licht gehad van de fysio om weer te starten. Heb de 5km hardlopen alweer aangetikt. En met wandelen de 8 km (wandelen mocht ik meteen al doen dus ben ik ook blijven doen) hardlopen wel heel traag. Maar we lopen weer :j en hopelijk kan ik dat blijven doen en verder opbouwen. Al ben ik nu blij met alles wat lukt.

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5243
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 09:57

BeFunny schreef:
Wat hebben jullie veel gelopen zeg allemaal . Suus wat ziet dat er gezellig uit met paard en honden <3

Ik ben een maand geleden geopereerd en had vorrige week groen licht gehad van de fysio om weer te starten. Heb de 5km hardlopen alweer aangetikt. En met wandelen de 8 km (wandelen mocht ik meteen al doen dus ben ik ook blijven doen) hardlopen wel heel traag. Maar we lopen weer :j en hopelijk kan ik dat blijven doen en verder opbouwen. Al ben ik nu blij met alles wat lukt.

[ [url=m/oUo3Ss.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom terug *\o/*
Fijn dat je de 5km alweer aangetikt hebt!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:29

Wat leuk dat je ook nog aan mountainbiken doet, Musli. Je bent wel echt een sportieveling _/-\o_

Suus, wat een leuke club zo. Wat een tempo! Ik moet lachen om jullie stappenchallenge :') Gelijk aan vriend voorgesteld om dat ook eens te doen maar die wilde niet. Bijna 174.000 is echt heel erg veel!

BeFunny, goed bezig! Welkom terug *\o/*

SV, ik heb ook die fruit jellies gekocht om te testen. Ik heb ze nog niet geprobeerd maar ik ben erg benieuwd. Heb je je Cliff block al getest? Ik zag dat je weer een mooie loop gedaan hebt 8-)