Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fenn

Berichten: 6154
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 12:27

Supervixen schreef:
Deze prestatie _/-\o_

[ [url=m/OTgUcU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jasmin Paris die als eerste vrouw ooit de Barkley Marathons finisht.
Bijna 60 uur hardlopen, zonder paden, zonder sporthorloge, boeken zoekend, twee keer de hoogtemeters van de mount everest overbruggen..
Wat. Een. Heldin.


Ja, echt te gek! Deed een Nederlander mee en die haalde de "fun"run, maar niet het einde. Zo knap dat überhaupt al! En van haar, tweede poging, eerste vrouw die m uitloopt. Bizar.

Vind iedereen die hardloopt sowieso een topper, jullie dus ook. Ik kruip weer onder mijn meeleessteen. Zwanger en wel. Trouwens @Lusitano, je kunt nog overwegen een paar afleveringen naar de Vaantjes te luisteren. Suzan Krumins heeft een kindje gekregen en af en toe komt haar opbouwen ook voorbij en afgelopen wk deed ook iemand mee die dit jaar bevallen is. Bespreken ze ook. Vind ik wel leuk om te luisteren met in mijn achterhoofd dat ik over een maand of 8 weer op mag gaan bouwen :+ tot die tijd lees ik weer stil mee.

iiSunshine

Berichten: 1262
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 22:53

hoe is het gegaan suliko?

iirrssjjee, succes morgen met de urban trail
en ninus (sijbren :D) en musli ook heel veel succes morgen in zandvoort
*\o/*

Suliko

Berichten: 4338
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 00:11

Ja wow, wat een prestatie van Jasmin Paris! Echt diep respect, wat een sterke vrouw. Ik las ook over haar prestatie bij de Montine Spine Race van 431 km met 13.000 hoogtemeters waar ze het record verbrak met 12 uur en eerste werd van alle mannen en vrouwen. 4 dagen deed ze over de race, met enkel 2 uur slaap en bij de stops was ze aan het kolven voor haar dochter van net 1 jaar. Hoe dan?!

Welkom Felien_Kyra!

Verder even geen puf om uitgebreid op de rest te reageren. Maar ik zag weer vlotte loopjes voorbij komen bij SV en Leonie, wel stom dat je knie raar voelt, gelukkig geen pijn!

iirrssjjee, ninus en musli, heel veel plezier en succes morgen! +:)+

Mijn eerste halve marathon is een feit en best wel consistent 10 km/u gelopen. *\o/*

Mijn doel was genieten en de eerste helft rustiger, dan de tweede helft eventueel versnellen. Om te genieten, moet ik alleen niet bezig zijn met tempo of tijden, dus ik ging gewoon lopen met de route op display en sinds ik tot nu toe altijd moet inkomen, had ik er vertrouwen in dat ik rustig zou beginnen. Dat ging wel een beetje mis. :') Ik kwam er op een gegeven moment achter dat ik de eerste helft erg snel had gelopen (5:55 gemiddeld), zag later dat ik begonnen was met een temp van 5:45. Het ging wel allemaal heel erg lekker! Dus ik had de hoop dat ik op hetzelfde tempo (nog steeds gevoelsmatig) de 2e helft kon volbrengen en daar ging ik voor, maar toen merkte ik na 15 km wel dat ik tegen mijn max vermogen aan zat. De route werd toen ook opeens heel mul voor een stuk. Wel doorgezet, met als resultaat dat ik op het einde flik gepiekt heb in mijn hartslag. :=
Les voor de volgende keer, toch beter mijn tempo in het begin in de gaten houden, maar zodoende leert men.

Genieten is gelukt en ik ben trots dat ik mijn eerste HM met een gemiddeld tempo van 6:00 heb gelopen, ondanks dat ik geen tijdsdoel had!

Ben wel bijna in mijn enkel gebeten door een stomme chihuahua. Rond 16 km kreeg ik nog een stortbui over me heen met wat hagel, daarna had ik het opeens koud, vooral mijn handen en moest ik aan ieris denken. Dat is echt naar en had ik nog niet eerder zo onderweg gehad! Verder was het wel echt fantastisch weer, fris met zon.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suliko op 24-03-24 00:28, in het totaal 4 keer bewerkt

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 00:14

Ja dat van die borstvoeding ook echt... dat kost zoveel energie ook nog eens. Bizar.

Super goed Suliko! En fijn dat je genoten hebt. Minstens net zo belangrijk als die eindtijd :).
Gefeliciteerd! *\o/*

Hier vanmorgen tijdens de krachttraining eigenlijk geen last mijn knie. Nu vanavond voel ik hem wel weer wat maar ik heb goede hoop dat het binnen de gestelde week van de fysio over zal zijn.

Succes morgen dames!

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 08:03

Super goed gedaan Suliko, mooi gebied om in te lopen.
Lekker genieten van je prestatie!

Wie ook bezig is met een topprestatie is Hilde Dosogne (marathonwoman366). Zij loopt dit jaar elke dag een marathon om in het guinnes book of world records te komen en voor het goede doel.
Inmiddels heeft ze er dus al meer dan 80 gelopen. 150 achter elkaar is het record voor een vrouw en 365 voor een man, dat ze dus kan verbeteren omdat het een schrikkeljaar is.

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 08:34

SV, zo dat is ook een prestatie zeg! En Paris heeft het echt knap gedaan, echt gaaf dat zij als eerste en enige vrouw binnen is gekomen! Knappe prestatie, zeker als ze een kleintje heeft, misschien is dat juist de reden dat ze zo goed zonder slaap kan ;)
Fijn om te horen dat het lopen bij jou weer lekker gaat!

Suliko gefeliciteerd met je resultaat! Goed gedaan zeg! Goed van je dat je genoten hebt, en op gevoel hebt gelopen.
Ja het was echt koud hé gister, hier ook last gehad van mega hare wind.
Ik was wel goed ingepakt, handschoenen en muts weer op!
Leuk hondje heeft je moeder trouwens! Gezellig om daar samen kilometers mee te maken.

Leonie, fijn dat je minder last hebt van je knie, hoop dat het snel weg trekt en iets kleins was.

Succes Musli, Ninus, en Irisje op Zandvoort vandaag!

Hier een drukke week gehad, gister moeten overwerken, en daarna nog een klein rondje gedaan.
Vandaag staat de langste ronde voor de marathon op het programma 32km.
Hoop dat het minder koud is als gister!

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:36

Hier staat in ieder geval flinke wind @ieris! Dus ik zou niet te veel hopen op warmer weer dan gisteren... Voorspelling voor Zandvoort is tussen de 6-8 graden.

Suliko

Berichten: 4338
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 09:56

Dankjewel Leonie! Ik hoop met je mee dat je knie snel weer beter is!

Supervixen, dankjewel! Heel tof, ik ga haar volgen. Ik vind het echt top dat er steeds meer records worden verbroken door vrouwen.

Dankjewel ieris! Ik vond zelf de temperatuur en het zonnetje echt perfect loopweer en had het vooral heel warm, maar na die stortbui en dan de wind erbij :brr:
Veel succes en plezier met je 32 km loop! Daarna ga je je training afbouwen tot aan de marathon denk ik?

Ik hoop dat het zonnetje blijft schijnen voor iedereen die loopt vandaag en dat jullie geen popcornbuien met regen en hagel tegenkomen!

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:04

Wauw wat een prestaties.
Ik wil tussen de buien door nog even lopen. Van mij mag het voorjaar beginnne; hoor.
Gisteren rondje met het paard in het bos gedaan, enige voordeel van dit weer is dat het lekker rustig buiten is.
Allemaal een fijne (sportieve) zondag!

Sherivey
Berichten: 8708
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 10:49

Ieris, succes met je duurloop.
Staat veel wind en ik vond het best fris.

Musli, opzich een fijne temperatuur toch?

Ik heb vanochtend een rondje deels verhard, deels onverhard gelopen. Liep in lang/lang + handschoenen. :')

Afbeelding

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 10:53

Succes vandaag ieries!

Ja Suliko de wind was echt heel koud dus als je dan nat bent, koel je gewoon te ver af denk ik. :(

Lekker rondje sherivey! Ik snap de outfit wel. Realfeal is hier 1 graad :brr:

Ja eens Morris. Kom maar door met het betere weer!

Elke dag een marathon... ga er maar aan staan hoor.

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:17

Goed bezig Sherivey! Je maakt mooie stappen zo.

Hier een halve trailmarathon met 550 hoogtemeters. De helft van de tijd liepen we in de regen.
Ik liep in korte broek en shirt met lange mouwen, maar die had ik na km 3 al opgestroopt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Suliko

Berichten: 4338
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 14:56

Elke dag een marathon, ik kan me niet voorstellen hoe je voeten gaan voelen op den duur en wat er van overblijft. := Of van de rest van je benen. Wel veel respect, want ongemak dat zal er zijn.

Sherivey, lekker bezig en mooie omgeving zeg!

Heerlijk SV! Ik kan de geur van nat bos bijna ruiken als ik je foto's zie! Hele gave foto van jou met de zon op de achtergrond. Wel jammer dat het onderweg zoveel regende.

Ik begon gister de laatste kilometers mijn rechtervoet te voelen en die voel ik nog steeds. Ik kan wel lopen, maar zodra ik er gewicht op zet en afwikkel, doet het best wel pijn, vanaf de bal van mijn voet tot aan mijn hak. In het midden en de buitenzijde. Mijn lichaam moet nog wennen aan dit soort afstanden natuurlijk, dus ik maak me nog geen zorgen. Ik heb morgen een afspraak bij een fysio, omdat het me sowieso verstandig leek om het rennen van langere afstanden en mijn beenlengteverschil onder de loep te nemen, dan kan ik mijn voet gelijk meenemen.
Verder alleen lichte spierpijn in mijn bovenbenen, niets geks. Zo meteen wat stretchen en lichte krachttraining doen.

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:07

Slim om dat even te laten controleren bij de fysio.

BeFunny

Berichten: 10669
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:08

Suliko top gedaan hoor daar mag je mega trots op zijn. En wat een stomme chihuahua :j

Sv jij ook goed gelopen en weer hele mooie foto's

Shervey ook jij heel goed gedaan.

Suggestie van Garmin voor mij was een duurloop 73minuten. Dus dat heb ik gedaan. Ik liep in de rietveldse polder en daar stond wel heel veel wind. Kwam niet echt vooruit maar toch gedaan. Dus ben blij.
Afbeelding

O ja, ik had een 3/4 broek aan en een trui met lange mouwen. Maar had het koud, vooral mijn handen. Ik heb het echt snel warm maar op het einde leken mijn handen wel ijspegels
Ik heb ook hagel, regen, windstoten etc gehad. Had beter Tshirt en jasje kunnen doen en dunnen handschoentjes erbij.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 24-03-24 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:09

Sherivey, nou dat lang+lang en handschoenen was wel nodig he, jee wat een wind staat er nog, niet grappig.
Goed gelopen, ziet er mooi uit daar! Fijn dat je het plezier in lopen weer terug hebt gekregen!

SV, wow wat een mooie omgeving daar! En die hoogte meters echt veel zeg!
Ben jij aan het oefenen voor de Barkley marathon :D ;)
Mooie foto's, daar zou ik ook nog wel eens een keer willen lopen!

Dank je Leonie, ja voor mijn gevoel is het zelfs -1 :brr:

Morris, inderdaad, laat het voorjaar maar komen! {:} ik ben er klaar voor!
Ja herkenbaar dat het zo rustig is in het bos met dit weer, bijna niemand tegengekomen hier, op een paar mega fanatieke mountainbikers na.

Suliko, ja kan me goed voorstellen, dat je dan flink afkoelt met die hagel en stortbuien tussendoor, maar je hebt het wel mooi gedaan, volgende keer met beter weer gaat het alleen maar makkelijker!
Ja na deze week is het inderdaad afbouwen naar 14 april toe.
Bijna in elk marathon schema is de 3e week voor de wedstrijd het zwaarst, dan blijf je wel in vorm, en heb je nog genoeg tijd om te rusten.

Nou de 32km zit erop!
Wij wonen buitenaf, in een vrij open gebied, tussen de weilanden, en hier voel je de wind altijd harder dan in het bos, of de bebouwde kom.
De eerste kilometers gingen echt zwaar, had volle wind tegen, en het begon net wat te regenen, ik had 2 lange mouwen shirts, en thermo broek, en handschoenen, en wilde eigenlijk heel graag omdraaien om mijn gevoerde winterjas te gaan halen :brr:
Toch maar doorgelopen, kwam niet lekker in het ritme, steeds kilometers van minder dan 10km per uur.
Terwijl mijn plan was om de hele afstand rond 10,5 km p/u te lopen.
Ik zag het al letterlijk en figuurlijk in het water vallen! Het begon ook steeds harder te regenen.
Na 6 a 7 km ging het iets beter, na 10km kwam ik in een heel mooi deel van het bos, het is daar zo stil, en de paden voelen zachter als alle andere paden.
Elke keer als ik daar loop krijg ik meer energie, gewoon van de omgeving!
Deze keer ook weer, ik kreeg meer energie en het tempo ging omhoog! Zo fijn gelopen daar,de rest van de route naar huis ging ook goed, ik had het rondje op gevoel gelopen, en precies goed uitgemikt qwa kilometers, bij 32 stond ik weer op ons erf.
Bij 30km heb ik nog even gekeken of ik nog wat kon versnellen, en dat lukte ook goed, had wel dikke wind mee :D
Ben blij dat het uiteindelijk toch nog lekker is gegaan, en heb de 10,5 km p/u ook gehaald.
Nu zit ik na een warme douche lekker voor de houtkachel, heerlijk :)

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:29

Wat goed ieris! Nu lekker bijkomen en afbouwen naar Rotterdam. Dat gaat helemaal goed komen.
Maar zoveel kleren.. ik zou dood gaan van de warmte :'). Grappig dat dat zo verschilt bij iedereen.

Volgend weekend zitten we in Limburg dus dan zullen we ook aardig wat hoogtemeters lopen gok ik.

BeFunny

Berichten: 10669
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:57

Goed gedaan Ieris, je tempo ook.
Knap de afstand.

Hier ook buitenaf en in de polder, heeel open tussen de weilanden. Dit soort paden.
Afbeelding

Een deel in boskoop vanuit de lucht

Afbeelding

Mijn omgeving :') Als het waaide heb je hier altijd de volle laag.

Sherivey
Berichten: 8708
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-24 16:08

SV, weer een mooie omgeving waar je hebt gelopen :D

Suliko, altijd goed om het even aan te kaarten bij de fysio :j
Ik heb al meerdere malen een blessure gehad omdat ik te lang door bleef lopen met een pijntje. Op tijd er naar laten kijken voorkomt vaak een hoop ellende.

BeFunny, netjes gedaan!

Ieris, wat goed!
Ik krijg ook altijd meer energie van in het bos lopen en loop dan ook vaak met een hoger tempo :j
Zachte paden vind ik ook fijner lopen, tenzij het heel erg mul zand is. :+

Ik zit aan de kust, dus sowieso vrijwel altijd wind hier, zeker in de polder.

Ik doe niet zoveel meer vandaag. Al vanaf vannacht last van mn maag en darmen. Gelukkig tijdens het lopen niet heel veel last gehad (op wat borrelen na). Scheelt ook dat ik nog geen lange afstanden loop.
Heb heel snel last van maag/darmen, dus is met de langere afstanden ook altijd weer even uitproberen wat wel of niet goed valt. De sportdrank die ik meestal gebruikte, Tailwind, ging altijd wel goed.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:12

SV prachtige ronde zeg.
Ieris, ik vond het vandaag geen weer om in het ritme te komen. Best lastig lopen zo.
BeFunny, goed dat je gegaan bent. Vanaf nu wordt het gewoon mooi weer, en minder wind.
Suliko, fijn dat je morgen de fysio hebt. Dan weet je hopelijk wat het euvel is.

Ik was net een kilometer onderweg, en jawel regen, even bij een bushalte geschuild. Maar oi oi oi wat een wind, lastig om ritme te houden. Ik slingerde behoorlijk op de dijk :D . Het rondje is 8km geworden, blij dat ik gelopen heb, als ik nu naar buiten kijk…………was ik niet meer gegaan.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:14

Ik ben nu op een Belgische zender wielrennen aan het kijken, vind ik altijd heerlijk op de zondagmiddag sport op tv kijken.

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 16:59

Wij doen meestal een dutje na een lange duurloop, als we geen verplichtingen hebben, vandaag was dat niet anders :+.

BeFunny, op die paden bij jou vang je vol de wind zo zeg.

Morris goed gedaan! En mooi geluk met die bushalte.

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:07

SV ik doe ook een dutje , heerlijk wegdummelen met de tv aan :D

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:21

Hier ook. Dat is toch heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 18:31

@ Morris: ja die wind vandaag was wel behoorlijk vervelend. Was echt beuken om er tegen in te lopen.

@ Sherivey: Aan de kust lijkt het mij vandaag wel echt heel heftig qua wind. Vervelend dat je last hebt van je maag. Hier trouwens ook vaak last van mijn maag en darmen maar sinds ik het hardlopen weer heb opgepakt en wat gezonder ben gaan eten gaat het nu een stuk beter. Is inderdaad even goed puzzelen wat je wel en wat je niet kan eten.

@ ieris: netjes zeg 32km!! vooral in dit weer lijkt mij dat behoorlijk zwaar. Maar jeetje 2 lange mouwen shirts en een thermobroek? Heb jij het altijd zo snel koud?

@ Supervixen: Wauw ziet er uit als een mooie trailrun!

@ Suliko: gefelicteerd met je eerste halve marathon!! Flink tempo heb je er ook in gehad zeg! Wel weer een leerpunt voor de volgende keer om iets rustiger te starten :Y)


Hier tussen de middag ook maar op pad gegaan. Was nog even aan het twijfelen vanwege de wind maar met in mijn achterhoofd dat 1000den lopers tijdens de Venloop ook aan het lopen waren in dit weer heb ik mezelf maar een schop onder m'n kont gegeven en ben de deur uit gegaan. Training 2 van de garmin coach. Ik wist niet zo goed wat ik er van moest vinden gezien ik dingen er tussen zag staan waarvan ik zo iets had van uhhh? wat moet ik hiermee. Maar de laatste opdracht in de training waren 4x 800 meter versnellen (tempo tussen de 5:25 en 5:45 per km) en tussendoor steeds 3 minuten wandelpauze. Die snapte ik wel *\o/* Bij de eerste keer 800 meter moest ik halverwege al afhaken omdat ik te snel ging en gewoon leeg was. De 2e 800 meter gingen iets beter en de 3de en 4de 800 meter heb ik op dat tempo kunnen volhouden.

Zat ook wel flink te vechten tegen de wind het eerste stuk. Het laatste stuk had ik gelukkig wind mee. In totaal toch nog 5,81 km gelopen.