Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 22:08

Lekker gelopen weer Sherivey. Vanmorgen was het idd koud zeg. Vanmiddag heb ik in de tuin gezeten met een korte broek in de zon. Maar vanavond op de fiets naar de hardloop club nat geregend.

Maargoed we zijn weer geweest nu gelukkig wel lang lang want het was best fris.

Afbeelding


Afbeelding

Wij hebben tussendoor gewandeld en yoga oefeningen gedaan, rek oefeningen en gesquat.

horsii

Berichten: 7624
Geregistreerd: 06-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-24 23:20

Ik ga weer meelezen.
Zondag werk uitje gehad en vermoed voedselvergiftiging opgelopen, maar was de enige vd twaalf..
Ben zo beroerd geweest. Werkdagen doorkomen was een marathon lopen. Nog niet fit. Maar morgen een vijf km proberen.
Even geen puf gehad dus om bij te lezen.

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 07:09

Och, wat vervelend, beterschap!

Ook beterschap en sterkte voor de anderen die niet helemaal fit zijn.

Mooie training, BeFunny, ondanks de regen. Wij hadden ook een paar buien met de loopgroep gisteravond en het was inderdaad koud. Verder wel aardig gelopen. Het schema is me momenteel iets te zwaar maar ik kan donderdag een lichtere training kiezen. Denk dat ik dat maar ga doen. Komende zondag gaan we 3 uren lopen. :wow:

Je was er maar vroeg bij gisterochtend, Sherivey! Heerlijk, opstarten met het zonnetje erbij.

Gaaf dat je je hebt opgegeven voor je eerste halve, CalipsoLover. Je gaat hoe dan ook een PR zetten. ;)

40 km wandelen, mij niet bellen. := Wel bijzonder, in de nacht lopen en een mooi goed doel erbij. Gaat jullie vast lukken, Suliko!

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:00

Hoi allemaal!

Beterschap voor de mensen die in de lappenmand zitten!

Ik wil vanmiddag weer een rustig rondje doen. Merk dat ik een beetje het vertrouwen in mijn lijf kwijt raak en het hardlopen uitstel.
Heb over een paar weken een 5,5 km run dus mooie stok achter de deur

MuSLi

Berichten: 5256
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:03

Gefeliciteerd! *\o/*

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:07

Gefeliciteerd Sall **\O/**

Sherivey
Berichten: 8679
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:21

Gefeliciteerd Sall!

Hoe komt het dat je het vertrouwen kwijt raakt?

horsii

Berichten: 7624
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:36

Sall, gefeliciteerd. Hopelijk een fijn rondje vandaag.

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:40

Dank jullie wel!

@sherivey Omdat ik na mijn 14K run op zondag 7 april, de donderdag erna eerst een klein rustig herstel loopje had gedaan 3,4km 7.14min/km en dat ging goed, de run erna (op zaterdag) was ruim 6km interval 6.34min/km en ging eigenlijk ook goed en afgelopen zaterdag samen met een vriendin gingen we wel iets sneller van start, maar toen kreeg ik op 3.95 km last van mjin knie.
dat was de volgende dag gelukkig weer weg.
De dagen dat ik niet hardloop, rij ik paard of kickboks en of wandel ik.

Ik heb fijne oefeningen voor mijn knie gekregen van CalipsoLover <3
Daar ben ik ook mee bezig.

Maar twijfel nu wat ik moet doen
stapje terug? qua afstand? of juist terug in tempo...

dat bedoel ik met vertrouwen beetje kwijtraken

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:43

Gefeliciteerd Sall!
Vervelend. Ik zou een rustig rondje lopen (zonder dat die persé een training is) en kijken wat je knie doet. Bij last terugkeren naar huis, gaat het goed dan rustig een rondje uitlopen.

Beterschap aan wie (nog) ziek is.
En verder zag ik leuke loopjes en mooie foto's. Lekker.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 11:46

Ik had ook last van mijn knie en ben gewoon rustig blijven lopen.
Ik voel het nu nog heel af en toe. Maar ik heb de indruk dat het verbeterd is door juist te lopen. Dus ik zou wel rustig lopen idd op rustig tempo dus en voel je hem toch teveel dan gewoon wandelend naar huis. En ik zou dan dus ook niet te lang doen.
Ik zou voor je knie nu iig niet het tempo opschroeven totdat je geen last meer hebt en dan kun je weer versnellen proberen. Ik zou het dus niet forceren.

Sherivey
Berichten: 8679
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 11:49

Wat mij toen bij mijn lopersknie aangeraden is, is om korte stukjes te lopen, eventueel afgewisseld met wandelen.
Ik mocht het voelen, maar zodra het ging irriteren/ pijn ging doen, moest ik stoppen.

Dus ik heb een poosje niet meer da. 3-4 km kunnen lopen. Maar binnen een paar maanden kon ik weer naar de 10 km toe.

Vooral goed blijven voelen en liever een keer te vroeg stoppen of een training overslaan, dan over je grens gaan.

Voel die knie nu af en toe nog hoor. Voornamelijk na een training als ik dan de trap af loop. En het stretchen oversla. Blijft een zwakke plek.

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:03

Met trap aflopen voel ik het ook na een NS wandeling dat is meestal toch meer dan 10km. Maar tijdens heb ik geen of nauwelijks last.
Ik had alleen meer een "springers knie" dan een lopersknie.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:07

Gefeliciteerd Sall!

Beterschap voor de zieken. Ik heb vanochtend een 5 km gelopen met wat interval stukjes erin. Woensdag werk ik meestal thuis, dus kan ik voor het werk even lopen.

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:10

Gefeliciteerd Sall! *\o/*
Even een hersenspinsel: hoe oud zijn je schoenen? Kniepijn is soms ook een teken dat de demping van je schoenen op raakt.

Lekker Samantha!

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 12:42

Goede tips hierboven voor Sall en gefeliciteerd!

Vanmorgen met een vriendin een heerlijke halve trailmarathon gelopen met 403 hoogtemeters.
Lekker rustig aan gedaan en veel gekletst. Wat is het bos toch mooi nu!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8679
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 12:45

Toffe paadjes daar in Montferland :D

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 13:09

Heerlijke foto’s!

CalipsoLover

Berichten: 5571
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 14:41

Heel veel succes Suliko! Dat gaat zeker lukken :j Gaat het intussen al wat beter?

Sunshine: Ik probeer binnen de 2u-2u10 te finishen, er is een max. tijd van 2,5 uur maar dat gaat sowieso wel lukken. Mooie route weer gedaan zo te zien :D

Goed gedaan Samantha!! Soms moet je de app van Garmin volledig sluiten en dan opnieuw opstarten. Die van mij upload ook niet altijd automatisch.

Sherivey: Brrr, koud, maar wel hele leuke foto's! <3

Goed gedaan BeFunny!

Veel beterschap horsii :(:) Rust maar goed uit voor je weer begint met lopen, je mag de impact daarvan niet onderschatten.

Gefeliciteerd met je verjaardag Sall! **\O/** Blij om te horen dat de oefeningen je kunnen helpen. Ik heb hier eens een schema gepost voor na een blessure terug op te bouwen. Ik zou niet langer dan een half uur lopen of intervallen doen met altijd 1 min stappen tussen. Ook nooit over je pijngrens gaan.

Oh leuke foto's SV! *\o/* Knap gedaan!

Ik gisteren een snelle 5km gedaan, hartslag ging weer alle kanten op en gemiddeld tempo is weer door de voetgangers en stoplichten wat naar beneden getrokken. Voelde me niet helemaal lekker maar wel goed kunnen lopen. Wil vrijdag 16 kilometer doen. Vandaag voel ik me ook wat bleh want gisteren 2 glazen wijn gedronken :')
Afbeelding
Afbeelding

iiSunshine

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:33

befunny dat ziet er weer uit als een productief loopje. lekker zo met die afwisseling van yoga en rekken tussendoor.

beterschap horsii

van harte gefeliciteerd sall!!
vervelend dat je je vertrouwen wat kwijt raakt. wat betreft je knie inderdaad goed luisteren naar je lichaam.

samantha, goed bezig!

ziet er weer gezellig uit SV. prachtig al dat groen hè. ik word er zo vrolijk van!

calipso, best wel een snelle 5 inderdaad ondanks dat je moest stoppen tussendoor. succes alvast met je 16! lijkt me wel pittig als het zo druk (en warm?) is.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:36

Netjes gedaan hoor Calipso, valt toch wel mee met die hartslag alle kanten op?
Ik zie een net verloop en als je even moet stoppen gaat hij omlaag en weer geleidelijk omhoog als je verder loopt.

Sall

Berichten: 6732
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 15:50

Dank allemaal voor de felicitaties en het meedenken!

Puera schreef:
Gefeliciteerd Sall! *\o/*
Even een hersenspinsel: hoe oud zijn je schoenen? Kniepijn is soms ook een teken dat de demping van je schoenen op raakt.

Lekker Samantha!


Mijn schoenen heb ik nu een paar maanden

Denk echt dat ik meteen boven mijn trainingstempo ben gaan lopen zaterdag (ben een oudere diesel :+ )

Ben net terug van ruim 5k met in het begin een paar keer 2 minuten wandelen
De laatste km’s heb ik gewoon uit kunnen hardlopen
Ik ben trots
Was een lekker verjaardagsrondje, in m’n korte broek én net voor de bui weer binnen *\%/*

BeFunny

Berichten: 10612
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 17:34

Lekker Sall :j

Calipso idd snel. Maar ik vind je doel voor de halve ook heel snel :j

Sv weer prachtige fotos <3

Ik was net op de sportschool. Was ik mijn mobiel vergeten dus kon mijn bandje niet koppelen om de apparaten te scannen zeg maar. Dus ga ik morgen mijn bandje koppelen maar niet sporten maar dan zie ik later terug wat ik gedaan heb en hoeveel calorieën verbrand enzo. Ik weet nu hoe ik de apparaten in kan stellen/de gewichten kan veranderen. En er is een schema met 8 apparaten die ik gebruik en per apparaat doe ik 3 sets oefeningen dan zit ik aan 45min kracht oefeningen voor Benen/borst/rug/armen. Best pittig ook. Ik heb vandaag niet opgenomen met Garmin dus volgens Garmin vandaag niks gedaan.

iiSunshine

Berichten: 1255
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 19:12

sall, wat super zeg *\%/*

befunny, wel fijn dat je nu weet hoe alles werkt. 45 minuten met 8 oefeningen klinkt inderdaad best zwaar! volgens garmin wellicht niks gedaan maar je voelt je vast wel voldaan! +:)+

hier een “van alles wat” rondje. garmin had wat bedacht, maar ik bedacht onderweg weer wat strava segmenten te willen verbeteren. alleen iets te hard gegaan daarmee, dus daarna echt te moe om de volledige training af te maken. daarom nog maar wat sprintjes er uit gegooid. ook prima, ben iig weer in beweging geweest :D

Afbeelding
Afbeelding

leonie87

Berichten: 4467
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-24 22:12

Gefeliciteerd Sall!