Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lien_Jarig

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:13

Bedankt voor de antwoorden! Het is hier altijd redelijk nat en modderig, misschien dat een paar trailschoenen toch handig is dan :j ik heb een paar hoka's voor op de weg, maar die voelen op langere afstanden voor mij net iets te smal aan, dus ik weet niet of ik nog een keer een paar zal aanschaffen. Binnenkort maar eens bij de hardloopwinkel schoenen testen :D

Oortjes weet ik niet. Ik heb precies twee keer met m'n AirPods geprobeerd te lopen, maar ik loop dus liever niet met muziek. Maar de AirPods bleven verder wel zitten.

Ik heb vanmiddag een rondje van ong 8.5km gelopen. Er stond een flinke wind, wat ik met de weg terug wel merkte. Ik loop wel op onverlichte paden hier als ik 's avonds loop, ik draag lampjes, maar het is hier ook zo plattelands dat ik me niet onveilig voel. Ik kom sowieso bijna nooit iemand tegen.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 23:24

Ik geloof wel dat ik al mijn PR's ga verbreken als ik met Inova ga hardlopen :D :)) _O- :)F :=

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 08:54

Photo friday: posten jullie je rondje vandaag met een foto? #selfie #strava #runkeeper #sightseeeing #herfst
Ik ben vrij vandaag, heb mijn hardlooppakkie al aan en kan niet ontkennen dat dit topic mij de hele week al motiveert...

Moe na 6 km, hoezo?!? Er zijn mensen die lopen 80 km zonder piepen _/-\o_ #GO!

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:41

Ik loop vandaag niet, morgen wel.

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 09:54

Goeiemorgen, wat gaat het hier snel!

Ik loop vandaag ook niet. Misschien morgen.

Dinsdag training met de loopgroep gehad, voelde m’n spieren nog wel na de trail. Maar heb het er lekker uit gelopen. Gisteren met de collega’s getraind.
Zondag over een week de halve marathon. :):)

gaucho

Berichten: 9586
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:00

Ik ga morgen naar Kootwijk *\o/* vandaag de benen even wat rust, alleen wat krachttraining voor bovenlijf.

Date vroeg of ik zaterdag wat met hem ging doen, toen mijn antwoord was dat ik een trailrun ging doen was het antwoord dat hij dan wel mee wou :') Ben benieuwd :D

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 10:14

Ik loop vandaag ook niet.

Gisteren wel, 13 km piramidetraining.
Was behoorlijk pittig. Helaas besloten mijn longen er na de laatste interval de middelvinger aan te geven...
Kon ineens niet meer in of uitademen. Gelukkig niet in paniek geraakt (gebeurde voorheen wel), dus kon na even wandelen wel weer met de groep mee dribbelen.

Beetje een walk of shame wel... :=

Afijn, heb het ook aangekaart bij de dokter.
Kans is dat het gewoon een hele hoop stress is. Maar voor de zekerheid willen ze dinsdag bloedprikken en een hartfilmpje maken.

gaucho

Berichten: 9586
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:19

Hoop dat het allemaal meevalt Dilan, en dat er met bloed prikken en hartfilmpje in ieder geval ernstige zaken worden uitgesloten.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 10:25

Ik hoop het ook. Maar denk dat het ook wel meevalt :)

In oktober een inspanningstest gedaan. En behalve een wat mindere longfunctie, wat kan duiden op inspanningsastma, kwam er niks geks uit.

Heb dit ook aangegeven. Dokter wil graag de testresultaten bekijken en dan even zien of ze daar iets mee kunnen.

IMAY1990

Berichten: 1903
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 10:30

Oh, dat klinkt als een nare ervaring Dilan, hopelijk valt het mee.

@Gaucho, veel plezier met trailrunnen met je date dan zaterdag...

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 11:57

@Dilan93 dat klinkt echt niet fijn, sterkte dinsdag en even pas op de plaats dan maar tot je de uitslagen hebt.

@Gaucho een trail-date - wat leuk! En diegene kent geen plankenkoorts dus blijkbaar. Hoeveel km is jullie rondje Kootwijk. Ook echt een super mooie omgeving dus leuk wordt het sowieso!

Ik ben ook weer retour, rondje in Heiloorbos. 100% genoten!
Goed weekend allemaal!
Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:43

Leuk @BB80, dan woon je dichtbij mij :)

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:55

He verdorrie... heel verhaal getikt, maar had ik i.p.v. quote, op pb geklikt. Sorry SV... dat was een foutje. :+

Enfin, verkorte versie dan maar ivm tijdgebrek, Dilan: hopelijk niks geks, wel heel vervelend en naar, SV: ik heb ook de forerunner 645! Alleen zonder muziek. Heb ook altijd telefoon bij voor veiligheid (en foto's), dus vond de muziek-opslaan-functie geen meerwaarde. Wel heel fijn horloge verder! Heb deze nu 2 jaar. Gaucho: veel plezier met je trailloop dit weekend! Mooi in Kootwijk! Suliko: een nieuwe omgeving verkennen door te gaan hardlopen is leuk en motiveert om erop uit te trekken!

Niet hardlopen vandaag. Hoewel de benen onrustig zijn, maar wil zondag alsnog samen met mijn man de 7H lopen. Hadden hotel en restaurant toch al geboekt, dus maken er een lekker (sportief) weekendje weg van.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 14:00

Duke, samen met je man is ook leuk :D

Supervixen

Berichten: 12959
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:04

Gaucho ga je die route van 13.5km doen?

MuSLi

Berichten: 5287
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:08

Ik ga vanavond even kickboksen in plaats van hardlopen en dan morgen of zondag weer een rondje hardlopen :D nog geen idee wat en waar, maar dat zal in de loop van de dagen wel bekend worden denk ik ;)

Nog terugkomend op de oortjes: ik heb Sony draadloze oortjes, althans: wel een draadje tussen de oortjes :') maar connect via Bluetooth.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 16:02

BB80, mooie plaatjes hoor!

Wat een heerlijk loopweer, jammer dat ik nog maar zo kort kan. Vandaag 3x 3minuten. Ik had wel een hoge hartslag en moest flink hijgen, maar het voelde verder eigenlijk vrij gemakkelijk. Volgende keer ga ik voor 2x 5 min.

Lien_Jarig

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 16:35

Wat lekker Lieke! Hopelijk gaat het steeds gemakkelijker dan :)

BB80 mooie foto's!

Dilan, hopelijk valt het allemaal mee. Wat een nare ervaring zeg

gaucho dat is tof, dat je date gewoon mee gaat! Hopelijk is het gezellig :j

Ik sla vandaag ook over, morgen weer. Ook lekker weekend, dus dan kan ik ook een langere afstand lopen :D

Goof

Berichten: 28995
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:42

Oh bah Dilan, even spannend ook wel. Hoop dat het niks is.

Ik ben vandaag, na 7 weken, eindelijk weer een klein rondje gegaan. Had groen licht van de fysio om te proberen. Ging goed en was erg fijn weer. Ik voel mijn enkl toch nog een klein beetje, dus moet rustig aan blijven doen, maar het was wel weer erg lekker.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-21 17:48

Fijn dat je weer mag :D
Was er idd goed weer voor

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 20:21

Hopelijk niets ernstig dilan! Stress kan flink op de adem slaan idd maar onderzoeken is altijd goed.

Hier ook niet lopen vandaag. Bedrijfsuitje gehad en thuis de apero verder zetten :D

IMAY1990

Berichten: 1903
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:48

Zo, ik heb het hardloop rondje van de dag er ook op zitten, 4 keer 8 min vlug - 4 min wandelen. Ik vertaal vlug naar Tempoduur. Op dit schema(van Run2day.nl) staan enkel 'rustig' en 'vlot', wat een stukje minder tastbaar en meetbaar is dan de hartslagzones waarop ik tot aan de zomer trainde. Dus maar even een vertaling gemaakt voor mezelf. Ik merk dat ik met 3 maanden bijna niet lopen echt wel wat snelheid ben verloren, maar dat het stukje basis dat ik vorig jaar vanaf -100 heb opgebouwd niet zomaar weg is. Toen ik vorig jaar Oktober begon met hardlopen was het met een couch to 5k programma en was 8 keer 1 minuut joggen, 1½ minuut wandelen echt al in het rood en nu loop ik zo 30 minuten achtereen zonder problemen en ook het 'vlot' van vandaag hou ik vol.

Al met al is dus de moraal van het verhaal dat gestructureerd trainen over een langere periode echt resultaten geeft :D

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:32

Ja en je leert ook lopen. Zelfs na lang stil liggen pak je het beter op dan vanaf 0.
Heb zo onlangs mijn oude bijrijdpaard gereden. Het was bijna 3 jaar geleden dat we nog echt getraind hadden. Hij wordt nog gereden maar vooral buiten: lekker de gas erop.

Maar hij weet nog precies hoe hij zijn lijf moet gebruiken. Toen hij 11 was duurde het 5 jaar voor we dat correcte lopen echt hadden gevonden. Nu zit het gewoon in zijn lijf.

Ik vind dat wel iets bijzonder.

Lisitano

Berichten: 4947
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:25

Heerlijk hoor Imay, dat geeft ook wel wat vertrouwen in je lijf denk ik. Ik heb een zwangerschap tussendoor gehad en vind het terug opbouwen ook verrassend goed gaan.
Ik heb alleen wel (weer) last van slappe enkelbanden en ik trail graag dus dat moet wel weer even opgebouwd.
Ik heb deze week 4x gelopen! Ik voel me echt zo goed nu!

Gisteren een rondje bos van 7,5 km en die ging na 4 km echt slecht, steken in m’n zij, die slappe enkels over de gladde bladeren en verstopte boomstronken waardoor het doortrok naar mijn kuit. Ik had niet door dat het zo’n pijn deed tot ik over het verharde naar de auto liep. Gelukkig voel ik het vandaag een stuk minder dus ik heb goede hoop dat het morgen hersteld is.
En hé, niet elke loop kan zo goed gaan. Ik heb mezelf tot nu toe is elke keer verbaasd omdat ik dacht dat ik het niet kon.
4 december moet ik 13 km in Lunteren lopen dus ik moet even dooroefenen :=

Plaatje van gisteren, wat een bof met het weer!

Afbeelding

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 09:46

Wauw, mooi uitzicht hierboven en wat gaat iedereen goed met opbouwen van hun rondjes! Echt zo leuk om te lezen hier.
Vanmorgen moest ik lachen toen ik mijn mailbox opende, iemand interesse?

Afbeelding