Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 22:33

Supervixen schreef:
Maandag is mijn krachttraining dag.
Maar die heb ik ook overgeslagen, want we hadden wat te vieren. Mijn vriend heeft vandaag een contract getekend voor een nieuwe baan.

Afgelopen zaterdag honderden kilo's puin geschept en gekruid bij een vriendin. Dat vond ik even genoeg krachttraining voor een paar dagen.

Morgen na het werk een rondje rennen.

Ohh wat goed! Gefeliciteerd. :D
Wat voor werk gaat ie doen?

Puin scheppen is idd prima krachttraining.

Ik heb vanochtend mijn oefeningen wel weer gedaan. Vond het ook geen weer om te wandelen. :')

Verder was ik vandaag voornamelijk moe, duizelig en had ik bijna heel de dag hoofdpijn. Dus vroeg naar bed vandaag.

IMAY1990

Berichten: 1903
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:34

Weet iemand of er in Nederland openbaar toegankelijke atletiekbanen zijn? Als in 400 meter buitenbanen waarop ik, eventueel tussen specifieke tijden, gewoon kan gaan lopen. Ik zou graag eens een training op een baan uitproberen, op afstand lopen in plaats van op tijd enzo maar ik zou eigenlijk niet weten waar dat zou kunnen...

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 22:44

Gaucho, you’re a winner! Wat een fanatiekelingen zeg!
Ik heb gewandeld, 50 minuten dus ook een rustdag.
Mijn voeten hebben een beetje last/spierpijn van mijn duinrondje van gisteren. Niks gewend haha...maar nog steeds blij met mijn leuke rondje.

Voor morgen mijn allereerste interval ingesteld, bijna zin in.
Ik ga voor 5x 1 km constant en 2 min. rust.
Benieuwd of ik huilend thuis kom :Y)

IMAY, Amsterdam heeft dat toch vast wel? Stiekem even gegoogled, ik ben ook enthousiast over rode sintelbanen. Misschien bij Atos?

Supervixen

Berichten: 12964
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 07:35

Dilan hij gaat bij een farmaceutisch bedrijf werken als technical service support officer. Jaja een hele mond vol.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 09:00

Supervixen schreef:
Dilan hij gaat bij een farmaceutisch bedrijf werken als technical service support officer. Jaja een hele mond vol.

Haha idd een hele mond vol :j
Iets compleet nieuws, of deed ie al soortgelijk werk?

Mijn rondje zit er al op voor vandaag :D
Zelfde training als zondag, 400m hardlopen, 100m wandelen.
Wil nog niet beweren dat mijn knie hersteld is, maar er zit nu toch echt wel vooruitgang in. Totaal 5 km gelopen (dit keer wel met een werkend horloge :+ ).

Merk dat ik het nu ook zelf kan voelen op het moment dat ik mijn lichaam niet goed gebruik.
Dan ga ik mijn knie voelen. Let ik dan met name op een stabiele, aangespannen core, dan doet mijn knie het beter.
Voelt ook wiebelig als ik niet goed loop. :')

Grappig hoe dat nu opvalt, terwijl ik altijd verkeerd liep zonder het te voelen.
In dat opzicht heeft die blessure me ook zeker dingen geleerd :j

En bij wijze van een challenge 'moet' ik nu dagelijks koud afdouchen.
Wat kan een minuut ineens lang duren :))

Supervixen

Berichten: 12964
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 11:07

Eindelijk vooruitgang, hopelijk gaat het elke keer beter nu!
Koud douchen.. wat doe je jezelf aan.

Het werk heeft grote raakvlakken met wat hij al deed, alleen is dit technischer.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 12:02

Supervixen schreef:
Eindelijk vooruitgang, hopelijk gaat het elke keer beter nu!
Koud douchen.. wat doe je jezelf aan.

Het werk heeft grote raakvlakken met wat hij al deed, alleen is dit technischer.

Ah oke :)

Haha ja, ik vraag me idd af wat ik mezelf aan doe :')
Naja, ben wel gelijk wakker erna. En het schijnt ook voordelen te hebben (waaronder een betere doorbloeding). Ben benieuwd :)

Supervixen

Berichten: 12964
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:25

Nou jij liever dan ik, ben ook benieuwd of je verschil merkt.

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 13:29

Jemig Dilan, jij durft! Echt gewoon volledig koud direct als je er onder stapt?
Echt een vooruitgang nu je zo bewust bent van het ontstaan van je blessure en hoe je dit zelf kan corrigeren.
Winst zou ik zeggen, echt fijn dat je weer kan!

Hier miss Interval om 7.00 vanmorgen.
In de regen en met tegenwind en een zeer correcte dame die in mijn oortjes brulde wat ik moest gaan doen :D
Wow! Weet nu weer even wat trainen is en wat hou ik er toch van!
Doorlopen 5x1000 was pittig en 2 minuten wandelen zeer welkom maar nog nooit zo bewust gelopen qua pasfrequentie/afstand en herstelfase.
Erg leuk en had ik veel eerder mee moeten starten. #wewantmore

MuSLi

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:05

Wat voor training volg je nu dan @BB80? Heb ik een beetje gemist volgens mij...

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:23

Jullie zijn allemaal lekker bezig zeg! Ikwas even in de meeleesstand geschoten :D

Mooie plaatjes en inderdaad: Appelscha is prachtig. Ook een halfuurtje vanaf hier ongeveer. Hoewel ik met die wind afgelopen dagen liever niet op het Aekingerzand was geweest :))

Oh en koud afdouchen. Respect.

BB80: Ik ben ook wel nieuwsgierig welk programma je volgt. Ook omdat ik nodig moet intervallen _O-

Hier eindigde de januari teller op 210 kilometer. En gezien dat ik tussen eind november en eind januari op hetzelfde tempo een hartslag heb van 15 slagen minder inmiddels :oo

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 14:49

Supervixen schreef:
BB80 hoe vaak loop je per week?

Als je drie keer loopt per week zou ik doen: lange duurloop - interval - kortere (tempo)loop.

Er zijn zoveel intervallen te bedenken! De mogelijkheden zijn eindeloos. Kun je ze zelf invoeren en verzenden naar je sporthorloge?



SV is niet alleen inspirator maar ook een topcoach :j Het moest even landen (een jaar of 4 _/-\o_ ) dat het echt beter voor je is om niet 3/4x per week alleen maar “gewoon hard te lopen”. Wil niet op een dood punt eindigen en kijken of het mijn uithoudingsvermogen en loopduur kan verbeteren.
Veel over gelezen en lang op zoek naar de vraag: maar hoe begin ik dan?

De leukste interval voorbeelden van internet geplukt, mijn runkeeper app ingesteld en opgeslagen om deze eigen top 5 schema’s te kunnen kiezen wanneer het past in mijn schema. En dus leek het ineens niet meer de ver van mijn bed show.

Ik ben bekend met intervallen in een sportschool training maar dit was echt nieuw voor mij. Lastig om net even boven mijn comfort zone te rennen (best hard voor mij gevoel) en dit vol te houden op 1000 meter maar zo ontzettend fijn gevoel na afloop.

Ik loop deze interval in de maand februari en ga in maart weer voor een nieuwe uitdaging. Leuk als je aanhaakt Winged :)F Je bent lekker bezig geweest in januari, fijn dat je zoveel progressie boekt! #justdoit

Supervixen

Berichten: 12964
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:10

Haha geweldig BB80, je hebt afwisselend hardlopen ontdekt!
Wat leuk dat je er nu mee bezig bent.
Wat voor een intervallen ga je lopen komende tijd? Geef eens een voorbeeld van wat op je schema staat?

Ik wilde 10km doen na het werk, maar mijn darmen gooiden weer eens roet in het eten en ik moest na 7.5km afbreken om naar de wc te gaan :roll: . Heb het maar bij 7.5km gelaten. Superfrustrerend.

Morgen trailen, zal wel een lekkere zutzooi zijn in het bos.

Sherivey
Berichten: 8791
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-22 20:13

BB80, leuk dat je verschillende trainingen hebt ontdekt :D

SV, ahh balen is dat :(

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 20:37

Waar zijn de dixies wanneer je ze nodig hebt? Super vervelend SV!

Afbeelding


5 minuten warm up en 5 minuten cool down plak ik voor en na elk interval schema (ook nieuw voor mij - #doet-ie-anders-nooit :+ )
De eerste is van deze maand:
5x 1000 meter tempo en 2 min. herstel

De 2e is een Piramide interval op tijd:
tempo/herstel
2 min tempo -1 min herstel
3-1. 4-2. 5-2. En dan weer terug
4-2. 3-1.
2 min tempo - 1 min herstel

En de laatste is een trap aflopend tempo-herstel op tijd:
10-2. 8-2. 6-2. 4-2. 2-2

Combineer het met een duurloop 1xp/w
Een korte tempo loop
En/of een leuke just voor fun route elders in ons mooie NL waar ik de weg niet weet :D

Dan is go with the flow mijn motto, hahaha!

Supervixen

Berichten: 12964
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 22:45

Leuke trainingen hoor, doe je goed.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-22 23:02

Klinkt heel goed BB80!

Balen SV dat je darmen niet mee wilden werken. Hopelijk gaat het morgen in het bos wel lekker en het zal inderdaad lekker blubberen worden ;)

Winged wat een kilometers in januari!

Dilan wat fijn dat het zo goed gaat! En koud afdouchen, brrrr bikkel :brr:

Hier even wat extra dagen rust gepakt, was niet helemaal fit en dan met het slechte weer had ik echt helemaal geen zin. Morgen gaan ik er weer voor!

Soepblik
Berichten: 1179
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:14

Ik heb een vraagje; heb anderhalve week stil gezeten door corona. Was aardig ziek, voel me inmiddels weer fit genoeg om te gaan lopen. Ik was in mijn beginners opbouwschema bij 10 keer 1,5 min rennen en 1,5 min wandelen. Zouden jullie aanraden om gewoon verder te gaan waar ik was gebleven, of een stapje terug te nemen (en hoeveel dan)? Opbouw ging tot nu toe vlot en was goed te doen.

IMAY1990

Berichten: 1903
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 11:16

Soepblik schreef:
Ik heb een vraagje; heb anderhalve week stil gezeten door corona. Was aardig ziek, voel me inmiddels weer fit genoeg om te gaan lopen. Ik was in mijn beginners opbouwschema bij 10 keer 1,5 min rennen en 1,5 min wandelen. Zouden jullie aanraden om gewoon verder te gaan waar ik was gebleven, of een stapje terug te nemen (en hoeveel dan)? Opbouw ging tot nu toe vlot en was goed te doen.


Ik zou het een keer proberen. Als het niet gaat merk je dat echt wel en dan kan je altijd nog een stapje terug doen. Tenzij je nu al merkt dat je conditie een flinke klap heeft gekregen van het ziek zijn, dan zou ik een stap terug doen en als het allemaal super goed gaat juist versneld weer terug naar waar je was voor je ziek was

Soepblik
Berichten: 1179
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 13:19

Gevoel zei 8x 1,5 minuut allebei, en dat was inderdaad net te doen. :j

Supervixen

Berichten: 12964
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 14:51

Gewoon proberen, je merkt het vanzelf als het niet gaat.

Hier vanmorgen weer een halve trailmarathon gelopen. Ik had erg zware benen, dus het ging zeker niet vanzelf. Wel genoten van veel groepen herten!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:52

BB80 schreef:
Niemand gelopen vandaag samen met Corrie? :D :+
Die vond ik niet geschikt als trainingsmaatje. :))

Mooi dat je enkel zich goed hield, gaucho. Dat geeft de burger weer moed!

Fijn dat je rondje goed ging, Dilan! Koud afdouchen, bikkel! Mij niet gezien. :brr:

Goed bezig met je interval, BB80! Fanatiek, dat schema!

Wauw Winged, wat een kilometers! Ik was al trots op m'n 100 km. :=

Gefelie met je vriend z'n nieuwe baan, SV! Balen dat je darmen gisteren roet in het eten gooiden. Maar dat heb je vandaag weer goed gemaakt, zo te zien. Weer heerlijke plaatjes!

Weer lekker kunnen lopen, Kylan?

Wat balen dat je geveld was door Corona, Soepblik. Gelukkig kun je nu weer los.

Gisteravond weer lekker getraind met de loopgroep. Door de harde wind kon ik mooi mijn nieuwe tight van Fusion uitproberen en ik ben er erg blij mee. Hij past perfect en is heerlijk warm.

MuSLi

Berichten: 5288
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:53

Toch de hot gekocht @Puera?

Puera

Berichten: 8130
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 15:55

Yes. Mijn collega heeft de unisex-versie en die voldoet hem prima. Ik zat alleen wat te twijfelen over de maat want ik had her en der gelezen dat het damesmodel in de warme uitvoering wat kleiner viel maar daar merk ik eigenlijk niks van.

Iemand ervaring met de app/site Wikiloc?

troi
Berichten: 17040
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-22 16:42

Het wordt warmer en binnenkort zal ik een dunnere broek gaan dragen en geen jack. Maar mijn zakjes dan??

Iemand tips voor dunnere broeken met hoge taille waar een mobiel en een flinke sleutelbos in passen? En graag in lekker felle kleur.

Ik weet dat sommigen een rugzakje dragen maar dat is me nu nog wat too much.

Ondertussen op 25 minuut hardlopen. Training vandaag vond ik zwaar (best warm en een route met veel omgevallen bomen dus half springparcours :P) maar ik heb het volgehouden. *\%/*