Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:19

Lekker bezig weer allemaal.

Ieris wat schrikken joh van die hond! Zoals anderen hier zeggen inderdaad: zorg dat je tetanus vaccinatie op orde is/bij gezet wordt. Echt belangrijk want tetanus wil je echt niet krijgen. Ik probeer ook altijd afstand te houden van honden maar helaas lukt het niet altijd. Gelukkig nog nooit iets gebeurd maar ik ben er altijd huiverig voor.

Imay wat leuk die test event! Lijkt me een leuke ervaring :)

MizzMontana fijn hè die motivatie/zin om gewoon te gaan! Maar rustdagen zijn ook belangrijk...

Lien wat een scherpe streeftijd! Veel succes! Inderdaad gewoon lekker met je rugzak op als je daar normaal ook mee loopt en je vooral niks aantrekken van wat iedereen denkt/vindt. Gewoon doen wat je zelf fijn vindt!

Hier is het de laatste dagen nogal onrustig qua werk, hopelijk morgen weer lopen. Ik heb het mentaal wel even nodig zegmaar :+

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:55

Jemig Ieris, wat een toestand met die hond. Goed na laten kijken hoor en inderdaad een tetanus prik laten zetten. Dat kan nooit kwaad. Ik was dol op honden, maar vorig jaar met wandelen ook een keer gebeten toen ik tussen een loslopende hond en onze pup terecht kwam. Hond viel onze pup aan en ik sprong er tussen om de pup te beschermen. Daarna greep hij mij ook in m’n been. Sindsdien ben ik een stuk alerter bij loslopende honden.

Kylan hopelijk lukt het je om morgen een stuk te lopen zodat je je zinnen even kan verzetten en los kan komen van je werk.

Sherivey goede aankoop dus dat jasje. Ik heb ook de hele dag de regenjas aangehad op de fiets. Dat was wel nodig inderdaad!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 23:30

Jeetje ieris wat een nare ervaring. Hadden die mensen door dat je gebeten bent? Zeker naar de dokter mee gaan hoor! Niets zo vuil als een kat- of hondenbeet.

Ninus
Berichten: 1724
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:38

Fijn dat het zo lekker gaat MizzMontana! En goed dat je ook rustdagen neemt, zeker als je nog niet zo lang loopt.

Vervelend Ieris, ik heb onze hond altijd vast en let heel goed op de omgeving. Hij is superlief, maar het is bijna 40 kilo enthousiasme en ik begrijp heel goed dat niet iedereen hier op zit te wachten. Ik vraag me ook af waarom je een hond die dit gedrag vertoont geen muilkorf om doet, het zal vast niet de eerste keer zijn geweest. Hoop dat het meevalt!

Je gaat goed Jeika! Dat kwartier heb je maar weer, je zult zien dat het straks veel makkelijker gaat!

Goede investering dus Sherivey! Hoeveel weken nog tot de grote dag? :):)

Werk zit hier ook altijd in de weg Kylan, best vervelend :+ Hoop dat het lukt vandaag.

Hier vanochtend met mijn zusje een rustig rondje van 7km. gelopen. Het is fantastisch weer, windstil, zonnetje. Genoten en nergens last van!

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 09:41

Nog een kleine 3 weken. :=
16 oktober gaat het als het goed is gebeuren.

En eerlijk gezegd is mijn angst om niet te kunnen starten om wat voor reden dan ook, groter dan de angst dat ik de finish misschien niet haal :o

Fijn dat het zulk goed weer was, Ninus. Hier schijnt nu de zon, maar tussendoor wel steeds flinke hoosbuien :+

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:51

Sherivey schreef:
Nog een kleine 3 weken. :=
16 oktober gaat het als het goed is gebeuren.

En eerlijk gezegd is mijn angst om niet te kunnen starten om wat voor reden dan ook, groter dan de angst dat ik de finish misschien niet haal :o

Fijn dat het zulk goed weer was, Ninus. Hier schijnt nu de zon, maar tussendoor wel steeds flinke hoosbuien :+


Die intense hoosbuien tussendoor steeds zijn zo irritant. Dan kijk je naar buiten naar een strak blauwe lucht en ga je er op uit en 10 minuten later is het net monsoon season. En weer 10 minuten later is het weer droog met een zonnetje...

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 09:53

Maar echt! Gisteren was het tenminste nog de hele tijd grijs.nu zou je in een shirt vertrekken, om 1 straat verdee compleet te verregenen.

Lien_

Berichten: 2498
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 09:55

ieris de bergen vallen hier in de stad nog wel mee natuurlijk. Of nouja, wij wonen in een vlak deel, ik loop voornamelijk langs de rivier of in het park. In de winter wil ik wel iets meer heuvels gaan trainen, in het oude stadsdeel of buiten de stad. Afgelopen januari heb ik een race in de Alpen gelopen, dat is best dichtbij en was zo gaaf <3

Wat een pech van je beet. Dat is echt heel naar, wat onverantwoord van die mensen zeg. Ik ben gek op honden maar desondanks vind ik het ook niet fijn als een hond op me af komt tijdens het hardlopen, laat staan echt aanvallen. Ik zou inderdaad controleren of je een tetanus injectie nodig hebt, zeker met zo'n vieze diepe wond als een hondenbeet is. Ik ben in maart ook gebeten door een hond (niet bij het lopen), en toen ook een tetanusprik moeten halen. Hopelijk genees je snel!

Jeika goed bezig :)

Kylan, hopelijk heb je vandaag tijd voor een rondje :)

Ninus heerlijk met zulk mooi weer!

Sherivey het gaat helemaal goedkomen! Ik snap de angst wel. Ik ben niet erg blessuregevoelig (klopt af :') ) maar ik ben bang om zomaar covid oid te krijgen.

Ik heb gisteren 9km gelopen, 6km rustig en toen iets sneller met wat tempowisselingen. Gemiddeld 5'07/km, laatste kms heb ik rond 4'30-4'40/km gelopen wat nog prima 'te doen' voelde. Dan vraag ik mezelf af, hoe dan := Heb voor mijn gevoel deze zomer niet heel goed of consequent getraind, alleen veel in warm weer gelopen. Vandaag doe ik een korter rustiger rondje

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:01

Sherivey schreef:
Maar echt! Gisteren was het tenminste nog de hele tijd grijs.nu zou je in een shirt vertrekken, om 1 straat verdee compleet te verregenen.


Ja, ik ben echt buienradar in de gaten aan het houden om te zien wanneer er een gat van vijf kwartier in de buien/regenwolken gaat zitten om mijn tempoloop van de week te doen. Vooralsnog zou het hier vanaf een uur of 16 droog moeten blijven dus dan kan ik mooi na werk er even tussenuit

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 10:02

Lien, ja nou precies. Covid, of gewoon een flinke verkoudheid. Of gewoon zoiets doms als mn enkel verstuiken ofzo. :=

Er is een reden dat bvb boulderen momenteel on hold staat. Er val/spring iets te vaak onhandig uit die routes. :+

Lekker tempo heb je gelopen :j

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:59

Handig dat je alle spullen zo op je werk kan kopen Sherivey, motivatie blijft dan ook wel hoog denk ik, als je elke keer al die spullen verkoopt/adviseert :) Aftellen is dus begonnen. Snap je angst hele goed, zo zou vervelend zijn als je helemaal topfit getraind bent en dan een "stomme" reden is dat je niet meer kan lopen.

Kylan, hopelijk snel rust in je werk en kan je vandaag lekke rlopen. Het weer zit er hier uit als fijn loop weer.

Ah, Ninus fijn dat jij al lekker een ronde hebt kunnen maken. Ik zit ook jaloers naar buiten te kijken als ik hardlopers voorbij zie komen.

Wauw Lien, wat loop jij lekker vlot zeg!

Ik heb vandaag een erg lange dag, hopelijk is het morgen net zo lekker weer en kan ik even wat kilometers gaan maken :)

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:03

Je wordt er wel een beetje hebberig van denk ik, in zo'n winkel werken en alles bij de hand hebben en zo kunnen kopen :')

Krijg je nog personeelskorting @Sherivey?

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 14:19

MuSLi schreef:
Je wordt er wel een beetje hebberig van denk ik, in zo'n winkel werken en alles bij de hand hebben en zo kunnen kopen :')

Krijg je nog personeelskorting @Sherivey?

Ja, ik zie continu dingen waarvan ik denk "da's ook leuk".

Ik krijg korting op de huismerken :j

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 14:55

Hebben ze nog zweetbandjes bij de decathlon? Elke keer dat ik er kijk kan ik ze niet vinden, maar ik heb er ooit hele fijne gekocht.

Hier geen hardlopen vandaag, hoe graag ik ook wil. Ik voel me erg moe en gisteren en vandaag ook vlagen met maagpijn. Lag om 12 uur al te slapen op de bank. Dus nog rust vandaag en zo richting tattooshop.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:00

Rustig aan SV. Zweet bandjes hebben ze sowieso bij tennis dacht ik.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:53

@SV: Zweetbandjes hangen inderdaad bij de tennis. Adidas en huismerk (Artengo)

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 17:19

Bij tennis en bij de beachtennis. :j

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:42

Ieris, wat eng! Jeetje, hoe gaat het inmiddels met je hand? Ik heb zelf honden en ben erg alert op hardlopers. Het triggert toch vaak wat in honden als iemand langs rent. Mijn jonge hond wilde nog weleens opspringen. Ik weet niet of hij dat nu nog doet. Ik ben één keer in de zeikregen verrast door een hardloper die van achteren kwam. Ik had hem niet gehoord of gezien door de regen op mijn capuchon. Mijn jonge hond sprong dus omhoog (niet ertegenaan) en dat vond ik al vreselijk kwalijk. Daarna nooit meer de kans gegeven.
Hopelijk valt het mee :(:)

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 18:50

Bij tennis was helemaal niet in me opgekomen :')
Volgende keer even kijken dan.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:16

Haha, handig die tips van de Decathlon experts hier :))

Vanmiddag was het eventjes droog en heb ik een korte ronde gemaakt. Na anderhalve kilometer mega steken in middenrif/maag regio. Dat deed direct een lichtje branden, ik heb dat eerder gehad in een stressvolle periode en toen ontdekt dat ademhalen best handig is :+ Dat vergeet ik dus als ik gestrest ben en met lopen is dat niet lekker. De rest van het rondje dus heel bewust geademd en langzaamaan gedaan. De pijn ging gelukkig snel beter, toch nog 5,5km afgelegd.

ieris

Berichten: 1781
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 20:01

Hoi, het gaat gelukkig al wat beter met mijn hand, de huisarts zij dat het goed is dat ik langskwam, heb inderdaad een tetanus injectie gehad, en een antibiotica kuur voor 7 dagen, omdat er vaak veel bacteriën in een hondenmond zitten, hij vertelde dat het ook nog wel eens voorkomt dat na die 7 dagen een extra kuur nodig is, omdat hondentanden best scherp zijn, en vrij diep door de huid dringen
Ik hoop in ieder geval dat het na 7 dagen genoeg is, ik neem er nu 3 per dag.

Ik weet niet of de eigenaar van de hond door had dat hij beet, toen het echt pijn begon te doen dacht ik wel even ik ga terug om de wond te laten zien, maar was zo bang dat hij weer zou bijten, dat ik het er maar bij gelaten heb.
De eigenaar was in ieder geval wel erg boos op de hond, hoop echt dat hij een cursus gaat volgen en hem volgende keer korter aan de riem houd.

Kylan, jee dat voelt ook niet lekker zeg, goed dat je de signalen herkende, en fijn dat ademhalings oefeningen je helpen.
Mooi dat je nog 5,5 km gemaakt hebt.
Ik vind het zelf ook moeilijk om in een drukke periode rustig aan te doen, wil maar door, terwijl rust juist een betere remedie is.

SV, dat had ik vorige week ook!
Zocht me lens bij de Declathon naar die zweet pols bandjes!
Ik dacht dat ze bij elke sport wel zouden liggen, maar uiteindelijk inderdaad bij de tennis gevonden, heb 2 blauwe van Artengo gekocht.
Jij ook een dipdagje vandaag, lekker rustig aan doen is ook niet verkeerd, kun je weer opladen.
Hier kwam vandaag ook weinig uit me, was nog zo moe van gisteren.

Sherivey fijn dat je nog lekker gelopen hebt in de regen, welk jasje heb jij precies?
Ik heb het waterafstotende fietsjasje, maar vond het dinsdag vrij warm worden, heb het toen om mijn middel gebonden.
Ja dat zou inderdaad flink baalen zijn als je net ziek zou worden voor je Marathon, hoop dat je heel blijft!

Lien, dat lijkt me ook gaaf zeg in de Alpen lopen! En wat een vlot tempo heb je, misschien juist omdat je de zomer weinig gedaan hebt, is je lichaam goed uitgerust, en ga je nu knallen!

Ninus, goed bezig! Alweer 7 kilometer er op zitten, mooi dat het goed ging!

Imay, nog gelopen tussen de buien door gisteravond?

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-22 20:48

Kylan, balen van die steken!
Gelukkig hielp het goed ademen er tegen.

Ieris, ik heb het witte regenjack van Kalenji. Is €30 :)

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 21:40

Tattoo staat erop. (Het zinnetje, de kat is ouder)
Hopelijk morgen na het werk weer energie om een rondje te doen.

Afbeelding

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 22:08

Supervixen schreef:
Bij tennis was helemaal niet in me opgekomen :')
Volgende keer even kijken dan.


Ik heb er ook een half jaar gewerkt, was manager van de running & walking :D heb veel onthouden haha.

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-22 09:50

poes schreef:
Supervixen schreef:
Bij tennis was helemaal niet in me opgekomen :')
Volgende keer even kijken dan.


Ik heb er ook een half jaar gewerkt, was manager van de running & walking :D heb veel onthouden haha.

Ohh wat leuk! :D

Ja dan blijven er toch dingen hangen :))

Vanochtend stond mijn wekker om 6u. Een half uur later stond ik, ietwat kleumerig, buiten.
Heb zelfs een 3/4 legging aan gedaan. Dus geen blote knieën meer. Geen overbodige luxe ook, het was kouddd.
Had ook last met ademhalen door de mist. :=
Daar tegenover stond wel een prachtig zicht toen de zon eenmaal op kwam. En een hoop reeën gespot in het bos. Zelfs een aantal die heel dichtbij bleven staan. <3

Ik zie ze bijna altijd als ik het bos in ga, maar het blijft leuk.

Uiteindelijk de geplande 18 km ook gewoon vol gemaakt.
Wel een wat onrustige rechterknie. Schrik... maar gelukkig hielp even een aantal passen knieheffen, trok het weg en heb ik probleemloos de laatste 4 km kunnen lopen.