Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8691
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 09:46

Oh gezellig! Welke afstand?

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 09:49

De 5km, die vriendin loopt niet zo veel hard dus die vond dat wel genoeg...

Supervixen

Berichten: 12868
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 12:28

Vanmorgen een lekker duurloopje gedaan van 13.5km. Nog een flinke bak regen op mijn kop gehad, maar dat vond ik wel verfrissend.

Veel succes voor degenen die meedoen met de singelloop!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 14:26

Succes vandaag iedereen!

Ik heb vandaag een rondje van 7 km gedaan. Het weer viel alles mee, het zou stormen en regenen maar vanochtend was het weerbericht gewijzigd. Gisteren ook 4,5 gelopen in 4:54/km wat voor mij echt racen is en morgen loop ik 10 km harbour run dus ik heb het tempo laag gehouden vandaag en genoten van de omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jeika
Berichten: 2985
Geregistreerd: 20-01-15
Woonplaats: De achterhoek

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:09

Wauw mooie foto’s hoor! <3 en 4:54?! Pff dat zou voor mij sprinten zijn. Goed bezig!

Ik heb vandaag ook weer gelopen, 6km. Het doel was om 20 min te joggen zonder wandelen en dat is gelukt. :) Afbeelding
Precies toen de 20 min erop zaten werd ik beloond met een mooie regenboog!

Supervixen

Berichten: 12868
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:18

Dat is nog eens een mooie beloning!

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 18:41

@Jeika 4:54 is voor mij ook echt sprint snelheid. En wat leuk die regenboog, ik had er ook een vanochtend. Helaas niet aan het einde van mijn rondje maar halverwege, tijdens een 5 minuten hoosbuitje dat niet voorspeld was op buienradar en buienalarm.

Ik zou eigenlijk nog een long run moeten doen deze week maar ik had er gewoon geen zin in. Heb uiteindelijk een kleine 6½ km gejogt en ben toen lekker naar huis gewandeld. Ik weet dat ik op pure koppigheid de ene voet voor de andere kan blijven zetten en heb wel vertrouwen in uitlopen over 2 weken, but it aint gonna be pretty....

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 19:59

Wat grappig, allemaal Breda! Ik woon daar dus :) Succes allemaal!

@Lisitano: Jij ook succes morgen. 4.54 km is echt snel :)

@Jeika: Lekker bezig geweest!

@Imay: Ook jij lekker bezig geweest. Precies, op wilskracht kun je sws ver komen

Zelf heb ik net met een jankkop een rondje gerend. Had vervelend nieuws gekrgen van de box waar ik crossfit les geef. Ik moet stoppen met lesgeven. Niet omdat ik dat niet goed doe. Nee omdat ik dingen zeg die niet oké zijn en de eigenaar kan totaal niet tegen kritiek. Helpt ook niet dat die constant glashard in m'n gezicht staat te liegen, want daar reageer ik dan ook weer op.

Maar oke vanochtend nog gewoon getraind en vanmiddag belt die om te zeggen dat ik moet stoppen. Super netjes ook. Recht in m'n gezicht durft die niet.
Wel echt super poedersuiker, want ik ben daar al 2 jaar echt iedere dag. Heb zo'n leuke groep mensen daar. Maar door 1 idioot die dan ook nog de eigenaar is, gaat alles kapot...

Dus moest er echt even uit. Weer 0.5 km verder gelopen, dus nu 5,5 km. Vorige keer deed ik 5 km in 5.21/km en nu 5.09/km. Ook weer en flink stukje sneller dus :)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 20:43

Wat ontzettend zuur zeg, Travel me. Extra naar dat het niet face to face gezegd is, daar zou ik ook moeite mee hebben. Luchtte het op het eruit te rennen? :(:)

IMAY, je bent geweest dus ik juich evengoed voor je *\o/* Komt wel goed, komende week een paar trainingen pakken en gewoon gaan.

Jeika, voor mij is het dat normaal ook maar ik had soms hulp van de hond :)) Dan is het alsnog flink werken hoor maar je tempo gaat echt veel makkelijker omhoog.
Die regenboog is echt prachtig, wauw <3

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:07

Ja dat maakte het wel echt extra oliebol. Plus ik heb zoveel voor die man gedaan. Bijvoorbeeld op zijn huis gepast tijdens vakanties (z'n vriendin heeft 4 paarden aan huis). En dan krijg je dit zo op zo'n manier.

Ninus
Berichten: 1724
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-22 21:29

Musli en Lisitano gerend met gezelschap :j Wat een tempo Lisitano! De hond heeft er zin in zo te zien!

Het weer was inderdaad wat onvoorspelbaar vandaag SV, fijn dat het voor verkoeling zorgde, dan is het minder erg.

Wat vervelend Travel_me, snap dat je daar verdrietig over bent :(:)

Mooie regenboog Jeika!

Beter een kleiner rondje dan geen rondje Imay, komt vast goed!

Hier vandaag vooral veel in de auto gezeten :+ dus weinig actie. Morgen lekker de benen weer strekken, ergens tussen de 10 en de 15 km denk ik.

Sherivey
Berichten: 8691
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-22 21:42

SV, lekker loopje in de regen dus :j

Lisitano, dat tempo loop ik alleen soms op mn 1 á 2 minuten intervallen :wow:

Jeika, gaaf die regenboog!

Travel-me, wat een nare manier van de eigenaar ook, om dat zo te brengen -O-

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:07

Lien heel veel succes vandaag en genieten in Lyon! Alle anderen die vandaag een loop hebben gepland natuurlijk ook zo :)

Travel_me wat ontzettend vervelend hoe het is gelopen met je baan. Heel jammer dat het dan ook nog telefonisch wordt gemeld. Stop je per direct? Of heeft je werkgever nog een opzegtermijn? Sterkte ook :(:)

Lisi succes met de run met kinderwagen. Je hebt wel echt een wagen die geschikt is om mee hard te lopen zo te zien. Leuke foto’s met de hond. Heb je met lopen met de hond aan je vast ook dat je vooruit getrokken wordt door de hond? Dat je echt wat boven je tempo moet lopen zeg maar. Of valt dat wel mee? Ik stel me zo voor dat ik door onze hond echt zo snel zou moeten lopen dat ik voorover op de grond val :=

Ninus wat fijn dat er vandaag weer tijd is om te lopen.

IMAY alsnog gelopen, altijd beter dan niet lopen.

Mooie regenboog Jeika!

SV lekker verkoeling gehad door de regen. Veel plezier met je loop in het kroondomein vandaag.

Sherivey succes met de singelloop!

Zelf 2 keer gelopen de afgelopen dagen en straks weer een ronde. Niets bijzonders, gewoon lekker mijn schema blijven volgen en dan hoop ik eind deze maand 5 km te kunnen lopen.

Supervixen

Berichten: 12868
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 08:14

Kroondomeinen wordt het niet, die zijn gesloten. Had op een of andere manier in mijn hoofd dat je in bepaalde delen wel kunt lopen.
Oeps.

Nu gaan we in de buurt van Gortel starten. Wordt een korte trail van iets van 13km geloof ik.
En daarna is mijn rustweek voorbij, met slechts een kilometer of 35 op de teller. Komende week wat meer kilometers en dan afbouwen naar de indian summer ultra.

Sherivey
Berichten: 8691
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-22 08:23

Balen SV, maar gelukkig genoeg mooie plekken te lopen. :j

Fingers crossed hier. Vrijdagavond begon mijn knie ineens weer te zeuren. Heb ik al die weken met mijn zware marathontraining geen last van gehad.

Pijn is het niet, maar straks toch maar niet te fanatiek lopen. :=

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:40

Ik liep vanochtend/vanmiddag mee met een trainingsloop in het Amsterdamse Bos. Rondjes van 6 & 6,2km. Uiteindelijk heb ik 4 rondjes gelopen en hem afgeklokt op 25km.. mijn benen zijn er helemaal klaar mee voor vandaag :') maar wel lekker gelopen en m'n verste afstand ooit :j op een mooi tempo.

Wat balen @SV dat de Kroondomeinen volledig gesloten waren. Fijn dat jullie toch een andere locatie hebben gevonden om een trailtje te doen :) lekker kunnen lopen evengoed?

Benieuwd naar @Lien haar marathon ervaring in Lyon...

Echt een treurige manier van niet meer hoeven komen zo zeg @Travel_me. Zegt meer over hem dan over jou. Maar daar koop je verder niks voor.
Laatst bijgewerkt door MuSLi op 02-10-22 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 15:46

Sherivey hopelijk was je knie even eenmalig aan het zeuren en heb je er verder geen last meer van.

MuSLi mooie afstand zeg!

Lien_

Berichten: 2498
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:06

Top afstand Musli!

Hopelijk was het eenmalig Sherivey :(

Travel_me dat is echt zuur zeg. Op zo’n manier ook

Jeika mooi die regenboog!

Lisitano leuke hond <3 jaloers op haha

Ik heb genoten van de marathon! Het was voor mijn doen wel heel vroeg (830am start), slecht geslapen van de spanning :') achteraf nergens voor nodig, ik liep echt heel lekker en heb veel sneller gelopen dan ik van plan was zelfs. Ben gefinisht in 3:32:59, en heb negatieve splits gelopen, met de laatste ~15km zelfs onder 5min/km. Laatste paar km waren wel pittig, maar super blij met het resultaat :D

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:08

Lien_ schreef:
Top afstand Musli!

Hopelijk was het eenmalig Sherivey :(

Travel_me dat is echt zuur zeg. Op zo’n manier ook

Jeika mooi die regenboog!

Lisitano leuke hond <3 jaloers op haha

Ik heb genoten van de marathon! Het was voor mijn doen wel heel vroeg (830am start), slecht geslapen van de spanning :') achteraf nergens voor nodig, ik liep echt heel lekker en heb veel sneller gelopen dan ik van plan was zelfs. Ben gefinisht in 3:32:59, en heb negatieve splits gelopen, met de laatste ~15km zelfs onder 5min/km. Laatste paar km waren wel pittig, maar super blij met het resultaat :D

Wauw, daar mag je ook wel echt heel blij mee zijn. Wat een ontzettend mooie tijd. Echt knap hoor :j

Ninus
Berichten: 1724
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:37

*\o/* *\o/* *\o/* Oh jemig Lien, wat een tijd zeg, super! Je zal vast lekker slapen vannacht :D

Mooie afstand Musli!

Ik heb net 12km op 5:50 gelopen. Was warmer dan ik dacht := maar lekker genoten. Nu nog even de laatste zon meepakken in de tuin :z :Z

Supervixen

Berichten: 12868
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 16:39

Wauw lien wat een prachtig resultaat! Daar kun je heel trots op zijn!

Musli mooie afstand zo.

Wij hebben in de buurt van gortel gelopen en daar was het ook prachtig. Een supergezellig rondje van 15km.
We maken er altijd een feestje van. En met een ijskar bij de finish maak je ons helemaal blij.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 17:59

Ah het Verscholen Dorp, en ijs van Rozeboom, tenminste die stond daar altijd.
Erg mooi daar inderdaad. Ook om te wandelen de moeite waard.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:44

Super resultaat Lien! Gefeliciteerd hoor met je mooie tijd *\o/*

Musli ook super gelopen. Leuk zulke georganiseerde trainingslopen :)

SV weer heerlijk gezellige trail fotos. En zo'n lekker ijsje is zeer verdiend en extra lekker na het lopen.

Ik geniet maar even van jullie lopen mee, ik ben nog steeds niet fit. Lang geleden dat ik zo lang niet heb gelopen -O-

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:51

Jij houdt wel van water zo te zien SV :D

Wat een ontzettend knappe prestatie Lien, daar mag je trots op zijn!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-22 19:56

Wauw Lien *\o/* gefeliciteerd met je mooie resultaat, goed gedaan!

SV, mooie foto's en wat leuk om met zo'n clubje te kunnen lopen.

Balen Kylan dat je nog niet fit bent. Frustrerend is dat.. beterschap :knuffel:

Voor jou ook een :knuffel: Travel-me, niet leuk dat je zo aan de kant gezet word.

Lekker tempo voor 12 km Ninus, nog lekker van de zon genoten?

Ik zag nog een leuke foto van de kinderwagen, toch even lekker kunnen lopen op deze manier! En de hond was vast ook blij met een ronde lopen.

Mooie foto van een regenboog, heerlijk om met dit weer te lopen. Geeft prachtige beelden.

Ik heb donderdag gezellig Iris gelopen, dat ging echt zo leuk, zelfde tempo en leuke route. Voor herhaling vatbaar.

Na een lange cursus dag vrijdag met vriendinnen een weekend weg geweest, zaterdag met een vriendin kort rondje van 5 km gelopen en vandaag de voorgestelde training gelopen. Leuk om eens in een andere omgeving te lopen.


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding