Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-22 10:07

Ik moet ook eens kijken voor een podcast, voor tijdens lange trainingen.

Musli, pijntjes heb ik momenteel niet. Verkoudheid is bijna weg. En de zenuwen zijn met vlagen aanwezig. :+

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 10:18

Wat leuk Musli, ik ben net begonnen met de Pacer. Dat luister ik dan in de auto en tijdens het koken, afwassen en schoonmaken. Is wel gelijk heel professioneel/gericht op de lange afstand voor mijn gevoel :o maar ik probeer dan maar de tips naar mijn niveau te vertalen. Ik ga de andere podcasts die je tipt ook bekijken of daar iets voor mij bij zit.

Suusje dat klinkt echt als een heerlijke loop :) wat fijn ook dat het zo leuk was voor de kinderen. Hopelijk vind je ook nog wat tijd om de rest van je training in te plannen. Ik weet niet of je flexibel bent met werken maar ik begin anderhalf uur eerder als dat lukt en dan kan ik overdag lopen.

Zelf zit ik ook stiekem op de hardloopkalender te kijken. Ik loop nu 5,5 km, wel met 2x3 min wandelen tussendoor. Lijkt me leuk om in november ergens een 5 km te lopen. Dat moet wel haalbaar zijn.

ieris

Berichten: 1781
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 09:40

Sv, prachtige foto's zeg! En gaaf dat je zo dicht bij die liggende koe kon komen!

Ninus mooi gelopen, knap hoor zo een vlot tempo alweer na je marathon, je gaat als een soeer!

Sherivey gefeliciteerd met je medaille, wat leuk zo een set bij elkaar.
Fijn dat je lekker gelopen hebt!

Musli, mooie foto, ziet er heerlijk rustig uit daar, en nog mooi weer ook!

Suusje, knap gedaan hoor! Vind het echt een nette tijd, mooie prestatie!
Zeker als je maar 2x in de week loopt.
Waren er veel heuvels of viel het mee?

Hier gister 14km gelopen, met wat tempo wisselingen, en nu wil ik rustig aan doen om er zondag tijdens de wedstrijd goed tegenaan te kunnen.
Ik vind het nog wel lastig met het afbouwen, hoeveel kun je nog wel en niet doen in de week voor de wedstrijd, denk ook een beetje inschatten hoe je je voelt.
Hoeveel dagen rust of rustige loopjes doen jullie nog voor de wedstrijd dag?
Vandaag nog even meetrainen met mijn zoontje en zijn vriendje, die zondag mee gaan doen aan de kids run, zo leuk om te zien dat enthousiasme!

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:21

Het ligt eraan hoeveel km de wedstrijd is, of je voor een p.r. wilt gaan, of hij op de weg is of op de trails en of het dan zwaar terrein is. Ook hoeveel km je gewend bent om normaal door de week te lopen. Dus moeilijk te zeggen.

Ik heb gisteren nog 6km gelopen en morgen doe ik ook nog zoiets en dan rust tot zaterdag.

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:29

Moggûh! :wave:

Kom ook weer eens aanwaaien. Leuk dat het topic weer wat drukker is. Lees braaf mee maar bijleesposten gaan vanaf m’n telefoon niet zo handig.

Zondag de halve van Amsterdam. Heel erg veel zin in! :):)
Hoe gaat het met jou, Sherivey, ben je er helemaal klaar voor?

Hoe rustig aan je doet voor een loop is heel persoonlijk, Ieris. Ik heb zondag Amsterdam. Vanavond ga ik op rustig tempo trainen met de loopgroep en donderdag loop ik nog een km of 5 duurloop met mijn collega. Maar ik ben nu een stuk beter qua conditie dan eind juni. Toen heb ik de week voor m’n halve alleen een rondje van 4 km duurloop gedaan.

gaucho

Berichten: 9535
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:35

Ik kom ook weer ff zwaaien. Hardnekkige verkoudheid die mijn longen flink bezig houd, Garmin vind dat ik vooral rust moet nemen :') Dat doe ik maar braaf, want voel me ook echt niet fit.

Gisteren zolen gekregen voor de artrose klachten. Die voelen goed. schijnt wel dat je er snel blaren mee krijgt de eerste periode. Starten met een kilometer of 4 max was het advies van de podoloog. Als de verkoudheid enigszins meewerkt ga ik dat morgen eens rustig proberen. Vrijdag lang weekend Parijs, dus dan wil ik wel echt flink opgeknapt zijn.

Spannend Sherivey & SV :):)

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:10

Wat een tof vooruitzicht, hopelijk ben je dan fit!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:42

Bedankt voor de podcast tips!

Helaas is mijn werk niet flexibel in te plannen, denk niet dat mijn leerlingen blij worden als ik vraag om 7.30 klaar te staan.. Opzich vind ik in het donker lopen niet erg, maar voor ik alles thuis aan kant heb om te kunnen lopen is het 20.00 uur en ik slaap nooit zo goed als ik daarvoor intensief sport. Dus daar loop ik vaak vast met mijn planning.

Lekker bezig MizzMontana, die 5 km moet dan zeker lukken. Welke omgeving kom je ook alweer vandaan? In Apeldoorn hebben ze ook een 8 km, erg leuke gezellige route met muziek en veel mensen langs de kant.(Keerzijde is dat het dus ook druk is met lopers)

Lekker bezig Ieris, ook zo leuk dat je zoontje lekker mee gaat doen.

Puera, veel plezier alvast in Amsterdam!

Gaucho, goed dat je naar je lichaam en Garmin luistert ;)

Hier gisteren op de sport ook nog een nieuw record 1 km roeien gehaald(3.31), ik dacht dat het niets zou worden na mijn 10 km. Maar alles voelde goed en heb dus lekker kunnen sporten.

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 12:58

Hoeveel ik loop in de dagen ervoor verschilt heel erg.

Zondag mn marathon. Ik loop vandaag 45 minuten en donderdag 40 minuten.

Maar voor bvb 5 of 10 km bouw ik niet af. :)

Of ik er klaar voor ben? Geen idee :+
In theorie zou dat wel moeten. Maar ik heb geen idee wat ik kan verwachten. En dat maakt me onzeker.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:54

Leuk MizzMontana, gewoon inschrijven voor een 5km. Het is een leuke extra motivatie om te trainen als je wat hebt staan en als je toch niet helemaal fit bent kun je met tussendoor wandelen ook prima die afstand afleggen.

Ieris voor een langere afstand wedstrijdje loop ik meestal 2 of 3 dagen niet. Maar het ligt helemaal aan je conditie en waar jij je fijn bij voelt. Merk je zelf dat je beter loopt als je twee dagen achter elkaar gaat, dan zou ik dat ook voor een loopje aanhouden. Dus, doen waar je je fijn bij voelt.

Puera leuk dat je er weer bent en succes alvast voor de halve in Amsterdam!

Fijn dat je nu zooltjes hebt gaucho, op naar weer vele kilometers pijnvrij lopen :)

Suusje plannen is altijd lastig, jij ontkomt er dan inderdaad bijna niet aan om in het donker te lopen. Welke loop is dat in Apeldoorn waar veel mensen en muziek langs de kant zijn? Misschien ook wel iets voor mij ;) Ik loop harder met wat afleiding en aanmoediging haha.

Sherivey nu lekker focussen op heel blijven en met een goed gevoel lopen. Volgens mij ben je super voorbereid op je marathon. Kunnen we je nog ergens volgen op de dag?

Ik heb vandaag tussen de middag een ronde gemaakt. Ging nog niet heel lekker, toch wel erg snel verzuring in de kuiten. Ik had zaterdag ook een lekkere kramp aanval gehad tijdens het fietsen en dat was blijkbaar nog niet helemaal hersteld. Gelukkig was het doel deze keer langzaam, dus ik heb er een run walk run van gemaakt met steeds 2 minuten lopen, halve minuut wandelen en zo toch gemiddeld het gevraagde tempo gelopen. In totaal 50 minuten, net over de 7km.
Hopelijk ga ik snel weer fijner lopen. De laatste tijd wat te veel pijntjes, vermoeidheid en andere struggles... Ik ben sowieso snel moe en echt onverzadigbaar qua eten, met mega chocolade-cravings. Zal wel te maken hebben met de korter wordende dagen, daar ga ik nooit zo goed op.

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 17:15

Volgen kan zeker. Amsterdam Marathon app is te downloaden. Mijn startnr is 16812 :)

Ik zit in de metro met mondkapje, as we speak.
Vind het ondingen en normaal vind ik ze ook niet nodig. Maar vorige week flink verkouden geweest en de halve bezetting in de metro zit te hoesten en snotteren :=
Dan liever zo'n ding op mn waffel. Is gelukkig maar voor 3 dagen.

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:38

Je bent heel goed voorbereid. Ja de laatste kms worden vast zwaar, maar met je training en instelling kun je dat aan!

Bij genoeg deelnemers op de 75 en 100km ben ik ook te tracken, maar heb er nog niks over gehoord.

Ik hoop ook dat ik er klaar voor ben.
Ik heb de route gedownload.. 77.6km. Help!!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 17:58

Leuk, ik ga je volgen en telepathisch toejuichen *\o/*

Pfffft SV niet normaal, ook nog een paar bonus kilometers dus boven op de 75. Heftig.

Ninus
Berichten: 1724
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:01

Wat leuk dat je ook in A'dam loopt Puera!

Die onzekerheid herken ik Sherivey. Stom hè? Want volgens mij ging jouw training ook helemaal prima :j Ik denk ook dat wij hetzelfde schema volgen/hebben gevolgd :D

Balen dat het nog niet helemaal lekker gaat Kylan :(:) Zou best kunnen dat het wisselen van seizoenen daar mee te maken heeft.

Wow SV, het is echt een enorme afstand, stoer wijf ben je!

Voor de marathon heb ik wel netjes het schema inclusief afbouwen gevolgd. Ben niet zo ervaren op de langere afstanden, maar tot de halve maak ik me niet zo druk en bouw ik niet af. Tenzij mijn lichaam daarom vraagt.

Fijn dat je lekker hebt kunnen sporten Suusje!

Inderdaad fijn vooruitzicht Gaucho, hoop dat het meevalt met de verkoudheid. Ben benieuwd of je verschil gaat voelen met je zooltjes.

Ik ga morgenochtend een rondje 12km. denk ik. Zal echt wel in het donker moeten, aan het einde van de dag heb ik paardrijles en mijn man moet nog naar zijn personal trainer dus heel laat eten zit er niet in. Hij was overigens vandaag naar Texel voor het werk en had ook nog tijd om daar een km. of 15 te lopen, ik doe iets niet goed denk ik ^) :D

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 18:37

Sherivey schreef:
Volgen kan zeker. Amsterdam Marathon app is te downloaden. Mijn startnr is 16812 :)

Ik zit in de metro met mondkapje, as we speak.
Vind het ondingen en normaal vind ik ze ook niet nodig. Maar vorige week flink verkouden geweest en de halve bezetting in de metro zit te hoesten en snotteren :=
Dan liever zo'n ding op mn waffel. Is gelukkig maar voor 3 dagen.


Hoe weet je je startnummer? Ik zal wel met mijn neus gekeken hebben tot nu toe maar ik heb de mijne nog niet gevonden. Of krijg je die alleen vooraf als je de hele doet?

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 20:27

SV, pfff want 75 km was nog niet genoeg :wow:

Ninus, heb jij ook het schema van Runnersworld/ Run2day/ Decathlon gevolgd?

Imay, dat nr krijg ik te zien als ik mn naam opzoek in de app. :)

Puera

Berichten: 8108
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 22:09

Heb je geen mail gehad met je startnummer?

Vraagje voor de mensen die al eens eerder in Amsterdam gestart zijn. Ik heb een shirt bij mijn inschrijving besteld.
De expo is tot 12.00 uur open maar afhalen startnummer is tot 13.00 uur. Dat geldt toch ook voor de shirts of moet je die wel voor twaalven ophalen?
In de categorie Domme vragen. :=

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 06:57

Gaucho hopelijk loopt het fijn met je nieuwe zolen en krijg je niet al te veel blaren in het begin.

Suusje dat laat sporten niet bevorderlijk is voor de nachtrust herken ik wel. Dan kan je inderdaad beter in de ochtend in het donker lopen.

Sv ik kwam jouw route ook tegen tijdens mijn zoektocht naar een leuke 5 km. Echt een hele mooie omgeving daar. Met die afwisseling van het landschap gaat het vast goed komen om ook die laatste 1,6 km te lopen.

Ninus soms is het leven oneerlijk verdeeld…. Wel heerlijk voor je man dat hij op Texel nog zo’n afstand heeft kunnen lopen.

Kylan wat vervelend dat je niet fit bent en zo’n last hebt van de seizoensovergang. Is het in zo’n geval nog goed om echt even wat rust te pakken? Krampaanval tijdens het fietsen klinkt niet heel plezierig.

Sherivey alles voor de marathon! Lekker met je mondkapje op in de trein, ik snap het wel dat je nu echt niets wilt oplopen. En die marathon ga je rocken! Met de voorbereiding die je hebt gedaan komt dat helemaal goed.

Sherivey
Berichten: 8689
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 07:40

Trouwens, Kylan, slik je toevallig al vitamine D bij?

Ik ben dat gaan doen op aanraden van de huisarts, omdat ik ook heel veel last had van de donkere dagen.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 07:56

Goeie tip Sherivey! Ik slik wel een behoorlijk uitgebreide multivitamine, maar ik zal eens kijken hoeveel vitamine D daarin zit. In het verleden heb ik wel eens losse capsules vit D geslikt.

Ninus
Berichten: 1724
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:22

Vanochtend heerlijk rondje gedaan, uiteindelijk 13,5 km in 5:40. Het is zo ontzettend mooi in de ochtend, tussen de schapen en de koeien met de volle maan. Genieten!

Ik denk dat ik inderdaad het schema van Runnersworld heb Sherivey! Heb verschillende bekeken en uiteindelijk paste dit ook het beste in mijn schema.

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 08:51

Sherivey schreef:
SV, pfff want 75 km was nog niet genoeg :wow:

Ninus, heb jij ook het schema van Runnersworld/ Run2day/ Decathlon gevolgd?

Imay, dat nr krijg ik te zien als ik mn naam opzoek in de app. :)


Ah, ik heb mezelf ook opgezocht. Ik heb nr. 41364

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 10:39

MizzMontana welke route van 5km bedoel je? En die 1,6km, wat bedoel je daarmee?

Jaaa Ninus het was mooi vanmorgen hè.
Hier mijn laatste loopje vanmorgen gedaan voor de ultra. Bij zonsopkomst 7km gelopen met 400/300/200/100m versnellen.

Zo langzaamaan alles bij elkaar zoeken voor zaterdag.

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:24

Supervixen schreef:
MizzMontana welke route van 5km bedoel je? En die 1,6km, wat bedoel je daarmee?

Jaaa Ninus het was mooi vanmorgen hè.
Hier mijn laatste loopje vanmorgen gedaan voor de ultra. Bij zonsopkomst 7km gelopen met 400/300/200/100m versnellen.

Zo langzaamaan alles bij elkaar zoeken voor zaterdag.


Ben jij ook te volgen zaterdag? In ieder geval alvast succes

Supervixen

Berichten: 12865
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 11:41

Alleen bij voldoende deelnemers op de 75 en 100km. Ik heb er nog niks over gehoord, de inschrijving sluit volgens mij vandaag.