Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Puera

Berichten: 8127
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 15:49

Fijn dat je weer mag opbouwen, Kosseh!

Da’s die loop op en rond het circuit van Zandvoort, toch? Had daar van de week een mail van. Lijkt me wel ontzettend gaaf, zo’n omgeving!

Vanmiddag het laatste rondje lopen en dan zondag de halve van Amsterdam. Ik heb geen streeftijd, ik ga genieten!

kosseh

Berichten: 2616
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 16:17

Klopt Puera, over circuit, strand en door centrum van Zandvoort heen.
Is voor mij een thuiswedstrijd, dus leuke om mee te beginnen.

Succes in Amsterdam zondag. Ze zijn al aan het opbouwen zag ik vanochtend. Was al lastig om bij de fysio te komen, die zit bij het begin volgens mij.

Sherivey
Berichten: 8784
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-22 17:15

Kosseh, welkom terug.
Circuitrun gaat m voor mij waarschijnlijk niet worden. Teveel andere plannen :+

Ik ben net klaar met werken. Gesprek met teamleider gehad. Ze zijn erg blij met me. Fijn om te horen :j

Dus nu blij mn vakantie in. Straks een rondje lopen en daarna uitrusten. En dan is het zondag erop of eronder. {:}

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:11

Dat is altijd fijn om te horen Sherivey!

10 uur hardlopen %)

Welkom terug kosse. Wij hebben ook in Zandvoort gelopen en volgend jaar wat mij betreft weer. Parkeren was wel echt dubbeldik drama, dat gaan we nu dus anders doen.

Ga je ook mee Puera? *\%/*

Ik ga even kijken of ik een route kan ontdekken hier voor morgenvroeg. Leuk, zo'n andere omgeving!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 18:28

Beterschap suusje!

Kosseh, welkom terug. Fijn dat je weer kan lopen! Die circuit run is een mooi doel.

Fijn dat je teamleider blij is Sherivey! Altijd leuk om te horen toch :) Nu kan je helemaal lekker ontspannen je marathon weekend in.

Lien lekker dat je weer zin hebt om te lopen! Magnesium gebruik ik al regelmatig en helpt zeker tegen de kramp. Dus goeie tip ;)

Wat een organisatie SV om over na te denken, welke spullen je op welk moment op welke plek wilt hebben. Fijn dat je vriend je komt ondersteunen!

Puera

Berichten: 8127
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 19:08

Fijn om te horen dat ze blij met je zijn, Sherivey! Dan ga je lekker met vakantie.

Als jullie naar Zandvoort gaan, ga ik graag mee, Ninus! :j Toppie! :D

Beterschap, Suusje.

Net nog zo’n 7 km gelopen met m’n collega. Eerst wat last van m’n zij maar toen dat afzakte lekker kunnen lopen. Ik ben er klaar voor!

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:10

Yes, mezelf nog even van de bank af kunnen schrapen voor een rondje. En ja ja het ging lekker :):) :# Geen pijntjes, geen kramp, gewoon echt fijn gelopen!

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-22 21:44

Goedzo Kylan!

Gezellig Puera!

Ik heb 4 collega's kunnen strikken voor de 9km route morgenvroeg :))

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 06:07

Wat gezellig Ninus dat je collega’s mee gaan.

SV, slaap je ergens in de buurt van de start dit weekend? Wat een organisatie komt er bij kijken zeg op zo’n lange afstand.

Kylan goed bezig, toch nog de motivatie kunnen vinden om een stuk te lopen.

Kosseh welkom terug.

Sherivey altijd fijn als je teamleider zich positief over je uitspreekt!

Lien neem je bewust wat langer pauze na een marathon? Ik lees wel vaker over rust gelijk na de marathon, zit daar een gedachte achter? Bij de paarden (internationaal eventing) die ik heb getraind gingen we juist de dagen na de wedstrijd licht trainen en dan wat later pas echt rust. Als je meteen dag na de wedstrijd rust geeft zie je juist dat ze stijf worden.

Puera leuk vooruitzicht zondag.

Supervixen

Berichten: 12955
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 06:25

Ja we slapen in een b&b op een kwartiertje rijden van de start, dus daar rijden we begin van de avond heen.

Een marathon is over het algemeen best een aanslag op je spieren, dus die hebben herstel nodig.
Ik heb dit jaar tien (ultra)marathons gelopen tot nu toe, mijn herstel gaat best snel, mijn lijf is het al aardig gewend. Na een niet te zware marathon heb ik op dag twee al bijna geen spierpijn meer. Na twee dagen rust loop ik wel weer een rondje hard.
Veel mensen pakken een week rust.

Fijn zo'n goed gesprek sherivey!

Kylan dat zijn de leukste loopjes. Met tegenzin gaan en dan heerlijk lopen.

Sherivey
Berichten: 8784
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 07:11

Nog even rust vandaag dan SV?
Spannend hoor!

Ik weet qua rust nog niet wat ik ga doen. Eerst even kijken hoe ik me de dagen erna voel.
Advies van mijn sportmasseur: luister naar je lichaam, maar probeer iig een beetje te wandelen of rustig te fietsen.
Hardlopen mag ik doen wanneer ik zelf de behoefte daaraan heb en dit zonder pijntjes kan. :)

Hoe dat zal zijn, geen idee. Mogelijk heb ik zoveel spierpijn dat ik even niet aan hardlopen moet denken. Maar het kan ook zomaar zijn dat ik 2 dagen later in mn hoofd alweer vind dat ik kan lopen. :+

Supervixen

Berichten: 12955
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 07:44

Nou ja noem het maar rust.. werken, door naar de supermarkt, spullen inpakken, koken, eten en 2 uur in de auto richting b&b :+

Sherivey mijn voorspelling is dat je de dag erna moeite hebt met de trap af lopen en dan een dag of drie spierpijn hebt. Vooral in hamstrings en bovenbenen.
Ben zo benieuwd hoe je het gaat doen en hoe je het vindt!
Hoe is het met de zenuwen? Hier volop aanwezig. Het weer lijkt redelijk ok!

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 08:10

SV nog even over de nattere bodem in Drenthe. Wij wonen in grensgebied Drenthe/Friesland en onze weide is bijzonder droog voor deze tijd van het jaar. Ook tijdens het lopen en wandelen in het natuurgebied hiernaast valt het op dat het droog is voor de tijd van het jaar. Er liggen geen plassen op de plaatsen waar die normaal altijd liggen. Grond watermeter gaf zelfs -1,5 m aan. Dat is jammer genoeg dik in het rood, maar geeft wel iets aan over hoe de bodem hier nu is.

Sherivey
Berichten: 8784
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 08:34

Supervixen schreef:
Nou ja noem het maar rust.. werken, door naar de supermarkt, spullen inpakken, koken, eten en 2 uur in de auto richting b&b :+

Sherivey mijn voorspelling is dat je de dag erna moeite hebt met de trap af lopen en dan een dag of drie spierpijn hebt. Vooral in hamstrings en bovenbenen.
Ben zo benieuwd hoe je het gaat doen en hoe je het vindt!
Hoe is het met de zenuwen? Hier volop aanwezig. Het weer lijkt redelijk ok!

Ohhh je moet ook nog werken. :oo

Ik heb heel luxe vrij. 2 dagen ervoor er 5 erna. :+

Ben benieuwd of je voorspelling uitkomt. :D

Mijn zenuwen vallen op dit moment mee. Maar die komen echt met vlagen.
Zo even naar de paarden. Daarna naar de winkel on te kijken of ik ergens een wegwerpponcho kan vinden.
En vanavond even een rondje mee fietsen met vriend en paard.

Verder wat uitrusten. Morgen reizen, startnummer ophalen en niks doen. :)

Supervixen

Berichten: 12955
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 09:53

Ja gewoon werken, in het basisonderwijs zit je vast aan de schoolvakanties en verder kun je nooit vrij nemen.
Dus maandag ook weer werken.
Ik zou dus ook nooit zo'n afstand op de zondag lopen, tenzij ik daarna een week vakantie heb. In mijn klas moet je er altijd vol tegenaan, met 110% energie en concentratie. Anders ben je ze kwijt.

Lien_

Berichten: 2504
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 12:42

Voor de klas staan lijkt me echt pittig SV. Kan me voorstellen dat je niet de dag ervoor 77km wil lopen!

Sherivey lekker dat je vakantie hebt, en mooi dat ze blij met je zijn, top om te horen

MizzMontana ik ben wel benieuwd waar je woont, niet toevallig bij Appelscha/O'wolde?
Ik wilde m'n lichaam wat tijd geven om te herstellen, zeker omdat het mijn eerste marathon was. Ik heb meer gewandeld ipv hardlopen, dus wel beweging maar met minder impact.

Ik had ongeveer twee dagen last van spierpijn, maar merk dat ik nu pas weer goed hersteld ben, gisteren klein stukje hardgelopen en weer op mijn normale niveau kunnen klimmen :)

Welkom terug kosseh!

Puera veel plezier zondag :)

Kylan fijn dat je lekker gelopen hebt!

MuSLi

Berichten: 5283
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:09

Hier vanmiddag een rondje gedaan in de miezer. Zeiknat natuurlijk, maar wel lekker gelopen :) 7,5km en elke laatste 100m van de kilometer versnellen... Geeft weer een goed gevoel.

Succes voor iedereen die komend weekend een wedstrijd/evenement op de planning heeft! Hopelijk werkt het weer voor jullie mee en kunnen jullie er een mooie loop van maken _/-\o_

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 17:13

Vanochtend een rondje van 9km gedaan, wat een chaos als je op onbekend terrein met min of meer onbekende mensen loopt :+ Het was hilarisch, maar wel een goede teambuilding :)) Uiteindelijk weinig bos en hei gezien, maar het was ook pikkedonker en ik was de enige met verlichting.

Heel veel succes morgen SV, ik ga je volgen!

Travel_me

Berichten: 1274
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 20:49

Succes iedereen dit weekend!

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:04

SV je bent als het goed is al onderweg, heel veel plezier en succes vandaag! Ik ga gelijk even kijken of het lukt om te volgen.

Ninus klinkt hilarisch het rondje met je collega’s.

Lien ik woon inderdaad in een dorpje daar vlak bij een loop zo vanaf huis het Drents-Friesewold in. Ik las gisteren een onderzoek over herstel van marathon lopers en daarbij kwam inderdaad rust beter naar voren dan licht gaan joggen. Eventueel wat beweging in de vorm van fietsen of wandelen.

MuSLi wat heerlijk dat je lekker hebt kunnen lopen in de regen.

MizzMontana

Berichten: 5692
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:24

Afbeelding

SV is al goed onderweg, ruim 10 km al gelopen zo te zien.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:34

:)) ik heb vanochtend ook eerst gekeken en toen de paarden gedaan :D
Leuk om zo te volgen!

Hier vandaag een rustdag qua lopen, morgenmiddag gaan we een rondje lopen op Ameland. Zin in!

Sherivey
Berichten: 8784
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 07:49

Go go go SV, als iemand het kan, ben jij het. :D

Ze zit op 13,23 km nu *\o/*

Puera

Berichten: 8127
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:52

Succes SV!

Leuk dat je met je collega’s gelopen hebt, Ninus. Veel plezier op Ameland vandaag!

Goed bezig, Musli, in de regen gelopen! Zo af en toe is dat best lekker.

Fijn dat je toch nog zo lekker gelopen hebt, Kylan!

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 07:59

Succes SV!

Leuk Ninus, morgen Ameland. Veel plezier!

Ik heb gisteren eindelijk weer groen licht gekregen om weer te mogen hardlopen na die spierscheur. Daarna ook meteen geslaagd voor nieuwe schoenen, ik ben uitgekomen op een paar Brooks. Liep in ieder geval een stuk beter dan mijn vorige paar := Wel heel rustig opbouwen maar ik ben allang blij dat ik überhaupt weer mag!