Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 16:02

Helaas heb ik geen idee wat de buikpijn veroorzaakt.... Ik denk dat het met stress te maken heeft, de werk stress begint wat af te nemen dus hopelijk gaat dat helpen!
Het is nu al een paar weken bijna elke keer raak als ik ga hardlopen. In het begin had ik er ook last van maagzuur bij, dat lijkt nu wel over. Maar of ik nou wel of niet eet van tevoren, in de ochtend, middag of avond ga, steeds buikpijn. Maar het goede nieuws is dat het punt waarop het begint naar achteren lijkt te schuiven. Vandaag voor het eerst weer ietsje verder van huis geweest in plaats van continu binnen 10 minuten van huis rondjes draven. Het komt wel weer goed maar leuk is anders.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 16:28

Hele leuke training Musli!

Vervelend Kylan! Hopelijk blijft het over een tijdje helemaal weg.

Net onze stokken opgehaald bij het pakketpunt. Nu al zin om ze te testen.

Afbeelding

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 20:47

Wat goed dat jullie hebben gelopen vanmorgen. Prachtige ochtend wel ondanks de kou.

Puera

Berichten: 8103
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-22 21:02

Wat een prachtige foto’s, dames! Genieten!

Balen dat je nog steeds zo’n buikpijn hebt, Kylan. Hopelijk ben je er snel vanaf.

Heb je nog gelopen, Ieris of ben je geveld door de snot?

Sherivey alweer thuis, of nog steeds in Friesland? Succes morgen met de Bruggenloop!

Ik ben vanochtend met de buuf naar het bos geweest, iets meer dan 20 km getraild. Was wel iets fris maar goed te doen.

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8671
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-22 22:47

Lekekr getraild Puera :D
Ik zit nu in de auto onderweg naar huis. :) (vriend rijdt)

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 17:38

Heerlijk Puera! Welk bos gaan jullie dan?

Ben benieuwd hoe de stokken gaan bevallen SV! Echt wel next level trailen zo, gaat een wereld voor me open :))

Vervelend van de buikpijn Kylan :knuffel: Hoop dat je snel van de stress af bent, een beetje stress houdt je scherp, maar (te)veel is niet gezond. Pas goed op je zelf!

Heb net toch maar een startbewijs gekocht voor de adventure run op Ameland voor zaterdag a.s. (hm), wilde overslaan omdat ik steeds zoveel van huis ben en de hoefsmid komt, maar die komt in de ochtend en er kwam een kaartje vrij van een vriend :+ De 24e loop ik de 10km tijdens de wintermarathon Leeuwarden. Daarna heb ik een week (of 2) verlof en wil ik een 30km lopen (training), is alweer even geleden en ik wil het op deze manier toch wat onderhouden richting een volgende marathon, ik ben getraind genoeg.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:34

:wave:

Wat zijn jullie weer druk geweest! Met lopen en berichten plaatsen.

Leuk Ninus dat je naar Ameland kan voor de HM. Je hebt al veel in het vooruitzicht. Had jij al een marathon in gedachten om te lopen? Aan je voorbereidingen gaat het niet liggen zo te lezen.

Hoe is de Bruggenloop gegaan Sherivey?

Klinkt als een geslaagde loop Puera, vond het gisteren ook fris. Vanmorgen hoefde ik i.i.g niet te krabben.

SV; stokken al uit kunnen proberen? Misschien overheen gelezen, maar waar dienen ze het meest voor? Is dat meer stabiliteit of juist voor het "klimmen" ?

Balen dat je nog zo last van buikpijnen hebt Kylan. Hopelijk merk je verschil nu je stress op het werkt afneemt.

Pittige training MuSli, goed gedaan. Leuk idee om zo eens met tijden te oefenen, deze ga ik onthouden!

Vanmorgen samen met Ieris op pad geweest. Was fris maar heerlijk rustig. Was op sommige delen zelfs nog erg glad. Elmo was ook weer mee, we liepen langs de auto om de trui van Ieris op te halen en daarna liep ik nog een km ongeveer mee zodat ik rustig uit kan lopen en ik ook aan mijn km kom. Toen had Elmo het wel weer gehad. Maar hij deed het super, daarna heeft ie wel de hele middag lui in zijn mand gelegen. :Y)

Afbeelding

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 18:50

Elmo, held! Ik heb het Dirk laten zien, hij snurkt nog even verder :))

Ja de bruggenloop, ben ik ook benieuwd naar, helemaal nu we gisteren ook een deel van de route hebben gelopen :D

Ik denk dat we in juni weer een marathon gaan lopen, maar ik schijt altijd een beetje in mijn broek vanwege de mogelijke warmte := Maar dat zien we tegen die tijd wel weer :D
Het kan ook zijn dat we in Engeland eentje gaan lopen samen met mijn zusje, maar daar moeten we ons nog in verdiepen.

MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:01

@suusje ik vind het fijn om er zo nu en dan eens een andere training in te gooien, zodat ik mezelf lekker een beetje uitdaag. "Gewoon" maar een rondje lopen wordt op een gegeven moment ook wel een beetje saai :x dat los ik op door of ergens anders te lopen, of een training te lopen die een beetje uitdaging biedt :D dit was een leuke.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:02

Ninus wat houdt die adventure run precies in?

Lekker eind Puera!

Suusje het is vooral bij het klimmen inderdaad om dat minder zwaar te maken, maar het schijnt ook je beenspieren te verlichten als je er gewoon mee gaat rennen.
Ik heb een route van 21km in het Reichswald bij Kleve in elkaar geknutseld op afstand meten. Die wil ik morgen lopen om de stokken te testen.

In juni een marathon is gewaagd, maar kan allemaal prima, als je maar goed drinkt en tempo terugneemt als het heet is. In Engeland zou toch ook tof zijn!

MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:06

@SV, wel tof. Even naar Kleve om de stokken te testen. Het is dat het voor mij echt te ver weg is, anders was ik met je mee gegaan :j

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:11

Alle eilanden hebben een loop, op Terschelling is het de Berenloop (dat is incl. marathon), Schier en Vlieland hebben meer echte trails volgens mij en Ameland heeft Adventure Run. van 5 tot de hm. Heb 'm zelf nooit officieel gelopen, afgelopen dinsdag wel zelf, maar het is een run over strand, door duinen en een stukje bos. Niet echt een trail voor gevorderden vind ik (met bijna 0 ervaring :+), maar op een eiland heb je wel altijd de strijd met de elementen, als het waait, dan waait het hard, als het regent, dan is er geen beschutting etc. :j En hoe kun je nu niet van de wadden houden <3

Ameland schijnt ook minder grootschalig te zijn dan Terschelling.

Ben benieuwd hoe het loopt met de stokken! Wordt het veel gebruikt?

Leuk om af te wisselen MuSli! Ik probeer ook af en toe op een andere locatie te lopen, maar vind het hier nooit saai. Op mijn vaste rondjes volg ik diverse verbouwingen :D en ik zwaai ook altijd naar vaste mensen onderweg (geen idee wie het zijn :)) ).

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:35

MuSLi schreef:
@SV, wel tof. Even naar Kleve om de stokken te testen. Het is dat het voor mij echt te ver weg is, anders was ik met je mee gegaan :j


Ja dat was leuk geweest, maar is inderdaad erg ver rijden voor jou. Voor mij is het ongeveer drie kwartier rijden.

Ninus het is dus eigenlijk een gewone loop, ik werd afgeleid door het woord adventure. Ik dacht daar moet je vast bij kaartlezen, kajakken, een kompas gebruiken, door de modder kruipen.. dat soort dingen :')

De stokken worden veel gebruikt bij (lange) trails met veel hoogtemeters.
Maar ook bij de summer ultra die ik in Drenthe liep, zonder hoogtemeters, hadden sommige 100km lopers ook wel stokken mee. Om de laatste 30km bijvoorbeeld minder zwaar voor de benen te maken.

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 19:38

Nee dan zou ik niet mee doen, ik ben een ramp met die dingen en zou niet heelhuids aankomen :')


Misschien dat de reis avontuurlijk aanvoelt als je van ver komt.


Ben wel benieuwd welk beeld je bij de berenloop hebt :))

Sherivey
Berichten: 8671
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 21:23

Ninus, mooie plannen :j
Qua warmte voor een marathon... ik loop de volgende in april, kan ook goed warm zijn. :=
Al was Amsterdam met 21 graden ook niet per se lekker koel te noemen :+

Suusje, lekker getraild :D
Elmo is echt leuk <3

De Berenloop, daar word je gehaast door beren toch? :))

Mijn Bruggenloop ging boven verwachting goed :):)
Ik werd vanochtend wakker met een bonkende snotkop. Maar ik wilde toch al een 2 km rondje gaan lopen om aan de kilometers van mijn schema te komen, dus kon mooi kijken hoe dat ging.

Behalve een loopneus ging dat eigenlijk heel fijn. Dus vol goede moed naar Rotterdam, vanmiddag.

Enigszins per ongeluk in de verkeerde startwave terecht gekomen, dus startte tussen de snelle jelles. :')
Mijn 'opdracht' voor vandaag was duurlooptempo (rond de 6:40/ 6:50), laatste 2 km wat versnellen. Ondanks dat ik voor mijn idee rustig startte, liep ik toch 6:10 in de eerste kilometers.
Tempo wat laten zakken, mede omdat er nog een Erasmusbrug en een Brienenoordbrug zouden komen. Vooral die laatste is berucht omdat ie lang en hoog is.

Ik liep uiteindelijk gezellig om me heen te koekeloeren en te genieten. Werd aan de lopende band ingehaald door mensen die best wel voluit gingen. Een aantal hadden het ook al zwaar.

Bij de Brienenoordbrug omhoog best nog wat mensen ingehaald.
Daarna me nog even rustig gehouden tot kilometer 13. Toen zat er nog een hele soepele versnelling in.

Uiteindelijk als blij ei de finish over gekomen.
Heb wel heel veel mensen zien wandelen, die laatste kilometers. De bruggen hakten er goed in. :=

Maar ik heb het ontzettend naar mijn zin gehad.
Toen ik op mijn horloge keek, was mn gemiddelde tempo nog lager dan ik dacht ook. :o
En dat met een hartslag van gemiddeld 140.

Afbeelding

Ninus
Berichten: 1721
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:32

Goed gedaan zeg! *\o/*

En nu weet ik ook waarom ik mijn billen een beetje voel, heb zowel de Brienenoordbrug als de Erasmusbrug gedaan gisteren :D

Sherivey
Berichten: 8671
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 21:35

Dat kan dan wel kloppen idd :j

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 21:50

Wat een mooie foto's waar de kou aan af te zien is.

Ik vond het heerlijk hardloopweer vanmiddag.


Afbeelding

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:41

Puera stevige afstand weer en een lekker winters plaatje!

Lekker gelopen suusje met Elmo! Flinke afstand, ik snap wel dat ie daarna zijn mand op heeft gezocht!

Sv gave stokken, lekker kleurtje. Ik ben benieuwd hoe ze bevallen.

Ninus drukke planning heb je al voor de komende tijd! Mooi om je niveau voor een volgende marathon zo vast te houden :)

Sherivey top gedaan op de bruggenloop! Lekker bezig!

BeFunny ook weer lekker buiten geweest, je hebt het ritme ook goed te pakken he! Hoe vaak loop je nu per week?

Ik ben vandaag niet gaan lopen, ik ben namelijk op mijn laatste werk reisje van dit jaar (nu echt :') ). Vanmiddag aangekomen in Bremen en nog even over de kerstmarkt gelopen. Morgen begint het programma pas om 12u, dus dan ga ik s ochtends lekker even lopen!

Sherivey
Berichten: 8671
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-22 22:46

Vervelend werk heb jij, Kylan :))

MuSLi

Berichten: 5255
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 22:59

Dit keer echt de laatste keer hoor @Kylan :') veel plezier morgenochtend..

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:12

Sherivey top gedaan en mooi met die lage hartslag.

BeFunny ook goed gelopen.

Kylan, wat een leuke reisjes, zijn er nog vacatures??? O:)

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:21

Hahaha ja erg hè :') Meestal zijn het wel intensieve reisjes maar deze is vrij relaxed. We zijn hier op uitnodiging van een fabrikant van apparatuur/software wat wij veel gebruiken. Morgen wat lezingen over de nieuwste snufjes en dinsdag een rondje door de fabriek maken. Vooral klantenbinding vanuit hun kant uit dus we worden in de watten gelegd. Ik vond het dus niet zo erg om hier nog heen te gaan ondanks dat het niet helemaal gepland was :o

Ik heb nog een leuke vacature voor een Data Scientist maar ik vrees dat die buiten je vakgebied valt SV :+

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-22 23:22

@Kylan. Ik probeer om de dag te lopen. Als het een keer minder gaat probeer ik de volgende dag opnieuw en als ik denk dat juist mijn benen even op zijn wacht ik juist een dag langer.

ieris

Berichten: 1780
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-22 08:14

Wat leuk Kylan, je mag ook wel eens genieten van je werk, na de stress die je hebt gehad, waardoor je buikpijn kreeg tijdens het lopen.
Fijn om te horen dat het nu beter gaat met lopen, hopelijk blijft het doorzetten!

Be funny, goed bezig! Mooi gelopen.
Ja zo ben ik ook begonnen om de dag.

Sherivey wat gaaf zeg dat je de bruggenloop zo goed gelopen hebt! En dan ook nog met een hoofd vol snot, knap hoor!
Leuke foto!

Ninus, leuk dat er op elk eiland wat te doen is qwa hardlopen.
Dus jij had de bruggenloop er al een dag eerder opzitten, goed gedaan!

SV, ben benieuwd hoe je stokken bevallen, zien er blits uit in ieder geval!

Hier gister met Suusje en Elmo mee gerend, ik was nog niet helemaal lekker, maar Suusje heeft me er echt doorheen gesleept. Echt heel fijn dat je dan een loopmaatje hebt, als het even wat minder gaat.
We hebben nog een mooie natuur trimbaan ondekt in het bos.
Was nu alleen nog nat en glad.
Toch weer iets meer dan 20km in de benen!