Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Supervixen

Berichten: 12888
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 21:32

Ow bah zo geen zin in!

Sherivey
Berichten: 8717
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 22:21

He bah, nee, sneeuw mogen ze houden :=

Doe mij maar gewoon een zonnetje.

Ninus
Berichten: 1730
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 22:46

Zelfs vies ben je knap Elmo :+:

Wat een leuk feestje SV! Ik ben in augustus ook 20 jaar in dienst, ik zeg altijd voor de grap dat ik minderjarig was toen ik begon, maar daar kom ik inmiddels niet meer mee weg ^) :))

Trampoline is ook leuk Ieris :j :D en ik heb ook geen waterdichte schoenen voor het hardlopen vanwege de zweetvoeten. Ik geef me er maar aan over, op een gegeven moment voel ik het niet meer.

Wat een weer, niks aan. Gelukkig is de bak droog en kan ik morgenvroeg wel even wat met de paarden doen tussen het werken door. Ik had in het donker geen zin meer.

Sneeuw wil ik ook niet….. ben benieuwd.

suusje26

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:39

Sneeuw en dan met heerlijk winters zonnetje en blauwe lucht zie ik wel zitten. Heerlijk vind ik dat. Maar geen vieze natte sneeuwbende...

Ook al 20 jaar in dienst Ninus. Ik werk nog geen eens 20 jaar :Y) Hopelijk heb je vandaag een drogere dag voor de paarden!

Mijn rug voelt gelukkig alweer wat beter na een nachtje slaap. Kijken of ik vanavond nog even een rustige loopje op de hardloopband kan doen.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 12:26

Goedemorgen! Gelukkig is het weer vrijdag... bijna weekend!

Interessant artikel over twee keer per dag lopen. Klinkt wel logisch wat er wordt beschreven.

Goed uitgekiend qua weer, Kylan. Weer wat kilometers in de pocket!

Toch maar weer gelopen, Sherivey, toppie!

Gefelie met je jubileum, SV. Wat een leuke taart!

Groot gelijk, Goof dat je bent gaan fietsen. Ideaal dat je dat binnen kan doen.

Fijn dat je rug weer wat beter voelt, Suusje. Wat een heerlijke foto van Elmo, pretletter. :D

Ook lekker natgeregend gisteren, Ieris? Hier ook... alweer. :n Wel lekker gelopen, zo'n 8,3 km.

Sneeuw? Doe maar met kerst of zo... nu geen sneeuw... en liefst ook geen regen en harde wind.

Morgen RFR Drents-Friese Wold. Zin in, ondanks de weersvoorspelling.

Ninus
Berichten: 1730
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 14:17

Wrijf het er maar in Suusje ^) :D

Ik ben al 2 keer natgeregend vandaag en net kwam er als bonus nog hagel bij tijdens het wandelen met de hond, dus ik ga straks op de crosstrainer. heb ik besloten. De planning voor morgen is rond, voor de organisatie ook wel stress hoor, deze weersomstandigheden, maar ze pakken het heel grondig aan en we worden continu geïnformeerd.

Supervixen

Berichten: 12888
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:51

Heel veel plezier morgen Puera! Hoeveel km ga je lopen?

Suusje wat fijn dat het beter gaat met je rug.

Ik heb sinds heeeele lange tijd een halve marathon op de weg gelopen.
Ik zone 3, als basistraining.
Heel tevreden over hoe het ging, zeker gezien de regen en wind.
21.1km - 2.02.34 - 5.49 min/km - gemiddelde hartslag 138.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:59

Lekker, SV.

Morgen ga ik de 22 km lopen. Als het goed is, tref ik Ninus en man ook. :j

Sherivey
Berichten: 8717
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-23 18:58

Succes Puera, en veel plezier

SV vloog weer over de weg :j

Ik heb zelf een rondje getraild.
Zou eigenlijk een uurtje herstelloop en een uurtje krachttraining moeten doen. Maar heb gisteren een enorme offday gehad. Vannacht ook 10 uur geslapen :=

Dus ipv trainen zou ik een uurtje gaan trailen, zo'n 8 a 9 km. Liep ietsje anders. Ik verdwaalde en liep uiteindelijk 11 km :')
Wel avontuurlijk en een mooie route gelopen met veel smalle, slingerende paadjes.

Staat voor zondag wel een 25 km op het programma met 2x 5 km halve marathon tempo. Al denk ik dat ik die blokken aanpas naar marathontempo, als het te zwaar voelt.

Ze voorspellen ook best veel wind voor zondag

Ninus
Berichten: 1730
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 19:00

Netjes SV!

Ja, het wordt het weekend niet veel beter Sherivey := Vind 25km altijd een fijne afstand :j
En klinkt als een mooi rondje ook al ben je verdwaald :D

Ik ben klaar voor morgen! Nog even laatste werk afronden en dan vind ik het tijd voor weekend!

suusje26

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:00

Hopelijk is het bij jullie een beetje droog Ninus en Puera. Heel veel plezier samen!

Ah verdwalen is niet altijd even fijn. Zeker niet als je een bepaald doel had. Soms vind ik het wel fijn ergens onbekend te lopen. Succes morgen met je 25, klinkt als een pittig loopje.

Het was maar goed dat ik vanmorgen met Ieris afgesproken had. Hoorde de regen en was niet echt gemotiveerd om mijn warme bed uit te komen :z uiteindelijk hebben we door de regen een fijn rondje kunnen lopen!


Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8717
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 14:22

Pfoe, bikkel hoor, in dit weer

Goof

Berichten: 28890
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 14:49

Succes vandaag!

Ninus
Berichten: 1730
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 15:46

Lekker Suusje en Ieris, leuk dat jullie elkaar zo motiveren. En knappe (en witte) Elmo :+:

Man, man, wat een avontuur :D We hebben heerlijk gebaggerd en genoten van de omgeving, ik vond het echt gezellig, heb leuke gesprekken gevoerd en mijn ogen uitgekeken met wat er beschikbaar was bij de verzorgingspost, de keuze was echt reuze :D

Mijn horloge was wat van de rel, maar dat zag ik pas bij de finish, heb helemaal niet gekeken onderweg. Mijn man had het echt heel zwaar en had niet zoveel praatjes, dus ik heb heerlijk achter hem aan gekeuteld en ik kon aan het einde de hoge trap naar de uitkijktoren nog oprennen :))

Heb Puera niet meer getroffen, ik moest natuurlijk nog een stressplasje doen en ik was niet de enige, dus we zijn later dan gepland gestart. En het was te vies weer om te wachten op elkaar.

De paarden net maar naar binnen geslingerd, wat een weer. We hebben ook wat lekkage, gelukkig gaan ze binnenkort toch het betreffende raam er uit halen en de isolatie aanpassen, maar ik heb er toch de balen van ^)

Supervixen

Berichten: 12888
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:11

Lekkage is echt helemaal ruk.
Ja de verzorgingsposten is waarom we van trails houden <<) :))
Fijn dat je hebt genoten!

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:33

Fijn dat je toch nog lekker hebt kunnen lopen, Sherivey. Hoop dat het morgen meevalt qua weer… maar denk niet dat het veel beter dan vandaag is. :=

Suusje en Ieris, bikkels! En Elmo ook natuurlijk!

Balen van de lekkage, Ninus.

Normaliter heb ik echt een graftakkehekel aan in de regen lopen maar ik heb vandaag genoten!

Helaas Ninus en haar man misgelopen. Vanwege het weer toch maar niet op elkaar gewacht. Achteraf had ik je gewoon even moeten bellen misschien, voordat ik m’n telefoon helemaal opborg. Voor de volgende keer!

Liep met een collega, en dat ging mooi gelijk op.
Bij de verzorgingspost ook lekker van het buffet genoten.
Bij een paadje kwamen we een paar flinke plassen tegen en het was vrij lastig om er bij langs te gaan dus er maar vol doorheen gespetterd. :))
Het voordeel van dit weer was wel dat de stukken over de Kale Duinen prima waren te doen. Normaliter vind ik die zwaar vanwege het mulle zand.
De laatste 3 á 4 km waren pittig, daar zaten flinke hoogteverschillen in. Die trap waar jij het over had, Ninus, ben ik ook heel fanatiek op begonnen maar halverwege toch zwaar hijgend moeten gaan lopen. :+

Maar wat is het trailen toch gaaf! :D Zelfs als je geen droge draad meer aan hebt.
Volgende maand is er weer een RFR bij Ommen… kriebelt toch wel om die ook te gaan lopen.

MuSLi

Berichten: 5259
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:13

Netjes hoor @Ninus en @Puera. Het was echt wel rukweer. Toch fijn dat jullie er wat moois van hebben kunnen maken! En het buffet bij trails is inderdaad altijd wel de moeite waard :j

Ik deed gisteravond een training van 6km met WU, 4x 200/200 + 400/400, CD. Was een leuke, afwisselende training. Waarbij de versnellingen allemaal qua tempo best goed gingen (laatste nog sneller dan eerste versnellingen) :D ondanks de wind. Haha.

Vandaag had ik nog een duurloopje op het programma staan, in plaats van morgen, dan ga ik kickboksen. Gezien het weer (harde wind en regen) ben ik naar het bos gereden en heb ik daar een rondje van 10km gemaakt. En ik kwam er wonder boven wonder redelijk droog vandaan. Kortom: ik ben weer helemaal tevreden _/-\o_

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:17

Wat heerlijk dat jullie ondanks het weer zo genoten hebben Ninus en Puera! De verzorgingsplaatsen bij trails zijn heerlijk inderdaad :D

Suusje en ieris mooi dat jullie met elkaar het weer hebben getrotseerd! Mooi plaatje weer van die knappe Elmo :)

Sherivey verdwaald, Oeps! Gelukkig had je wel lekker gelopen ondanks dat het iets verder was dan gepland.

SV zo'n halve marathon tijd is voor velen (oa voor mij :') ) een doel op zich, wat voor jou een basis training is. Knap hoor en duidelijk dat je goed getraind bent.
En nog gefeliciteerd met je werk-jubileum!

Mooie training Musli met die wisselende versnellingen! Dat soort loopjes zijn leuk om te doen. En dat je het droog hebt gehouden in het bos vandaag, dat is inderdaad wonderlijk...

Ik heb echt een mega drukke week achter de rug. Op het werk van startoverleg naar kick-off naar planningsoverleg racen, twee zieken in mijn team wiens werk ik over moest nemen en tussendoor ook zelf nog wat gedaan proberen te krijgen. Eigenlijk wilde ik gisteren na werk nog lopen, maar ik was volledig gesloopt toen ik thuis kwam en heb alleen nog hersenloos op de bank gehangen :)) Na een lange nacht voel ik me vandaag weer een beetje mens. Eerst maar eens het huishouden weer een beetje op orde gemaakt, eind van de middag zei de buienradar dat het even droog zou zijn. Dus hup naar buiten!! Droog was het uiteindelijk zeker niet en er stond flink wind, maar ik heb wel enorm lekker gelopen. Ik genoot op een of andere manier echt van het lopen in dit weer. Zonder er op te letten ook een paar km 5:30 gelopen, in totaal 7,5km in 6:00 gemiddeld :#
Ik hoop op morgen nog zo'n lekker rondje!

MuSLi

Berichten: 5259
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:28

Fijn dat je ondanks de regen lekker gelopen hebt @Kylan en hopelijk gaat de drukte op je werk gauw liggen. Dat kan je inderdaad wel echt slopen...

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:36

Toppie dames, lekker gelopen! +:)+

Supervixen

Berichten: 12888
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:13

Goed gelopen allemaal, ondanks het bagger weer!
Trailen bij Ommen, zeker doen!
Ik heb me met een trailmaatje ingeschreven voor de rfr hart van drenthe in april, 43km.

Ik popel na al deze verhalen om morgen even lekker het bos in te gaan.

En ik kan het nu hier ook eindelijk neerzetten. Ik heb een nieuwe baan!
Na 18 jaar op dezelfde basisschool heb ik de stap genomen en ga ik op een andere school werken.
Ik heb daar geen eigen groep, maar ga tot de zomer alle groepen ondersteunen. Wat ik na de zomer ga doen weet ik nog niet.
Ik ga kijken of ik wat dichter bij huis aan de slag kan. Of misschien kan ik blijven bij de school waar ik nu ga werken. Niks is zeker.
Maar ze staan overal te springen om leerkrachten, dus daar maak ik me geen zorgen over.
Ik heb er zin in! Het is trouwens al per 1 februari.

Sherivey
Berichten: 8717
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 21:23

Puera en Ninus, fijn dat het trailen zo bevallen is :D

Muesli, slim idee om in het bos te gaan lopen.

Kylan, lekker gelopen dus :j

SV, gefeliciteerd! *\o/*

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 21:32

Wat een enthousiaste verhalen ondanks dit megaslechte weer! Goed gedaan dames! _/-\o_

Gefeliciteerd met je nieuwe baan SV! Spannend ook wel als je niet weet wat er na de zomer staat te gebeuren.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:03

Gefelie met je nieuwe baan, SV. Weer een heel avontuur.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:05

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Leuke uitdaging en je kan vanuit daar altijd weer verder kijken wat je wilt :)