Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 22:07

Fijn dat je een leuke nieuwe plek gevonden hebt @SV. Hopelijk ga je het daar fantastisch naar je zin hebben :) een verandering is soms juist een hele goede zet.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 23:40

Wat een bikkels! Het was wel echt rotweer vandaag. En dan hebben jullie ook nog eens zo goed gelopen, respect hoor! *\o/*
Helaas ren ik nog steeds niet, dus ben ik weer aan het bootcampen. In de stromende regen vanmorgen.

Gefeliciteerd SV! Gave stap. Ik hoor inderdaad niet anders dan dat er lerarentekort is dus je zit vast goed komende tijd!

Ik heb me ingeschreven voor de Koning van Spanje 30 km. Hopelijk is wel voor het eind van deze maand die blessure eindelijk weg, anders ben ik bang dat ik niet voldoende kan trainen.

Supervixen

Berichten: 12884
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:43

Gaaf Lisitano, wel wat hoogtemeters trainen van tevoren hè. Hopelijk is die blessure snel over.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 10:29

Jij bikkel, Lisitano, bootcampen met dit weer. Balen van je blessure. Hopelijk is die snel genezen zodat je lekker kunt gaan trainen voor de Koning van Spanje.

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 12:16

Hopelijk gaat je blessure snel over Lisitano en kun je lekker genieten van de Koning van Spanje trail!

Ik heb er vanmorgen alweer een ronde op zitten. Dit keer geen regen maar wel nog hardere wind dan gisteren. Toch lekker kunnen lopen, een uurtje/ruim 9km. Ik twijfelde nog om er tien km van te maken, maar nog een km extra tegen de wind in bikkelen zag ik toch niet helemaal zitten :+ Maar het voelt goed, de naast de snelheid beginnen nu ook de afstanden weer iets makkelijker aan te voelen. Geen maagpijn of buikkrampen meer tijdens het lopen *\o/*

Sherivey
Berichten: 8714
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 13:28

Lisitano, leuk, de KvS trail :D
Misschien zie ik je daar nog. Ik loop de 22 en de 10 :)

Kylan, fijn dat het lopen zo goed ging :D

Ik had vanochtend een duurloop van 25 km met wisseltempo staan. Om de 5 km wisselen van duurlooptempo naar halve marathon tempo.
De eerste 7 km had ik vol wind tegen, dat was wel pittig. Daarna liep ik heerlijk en kwam de zon nog door ook. :D

En weer een PR op de halve marathon afstand. :+

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:24

Respect, Sherivey. Top dat je zo fijn gelopen hebt!

Super dat je weer zo lekker kan lopen, Kylan. *\o/*

Supervixen

Berichten: 12884
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 15:54

Jij gaat echt lekker Sherivey!
Hopelijk kun je dat vasthouden.

Kylan goed gedaan, de wind is hels hè.. pff.

Ik heb een heerlijke 21.5km met 300HM getraild met mijn vriend. Eindelijk wat zon erbij!
Mijn nieuwe schoenen liepen ook heel fijn. Wat een verschil toch weer met de oude.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 16:13

Knappe afstanden weer dames! :j

Ik heb zometeen les met mijn paard.. het is dat ik dus ‘moet’ anders was hij lekker blijven staan. Je waait bijna uit je jas hier..
laat staan dat ik moest gaan hardlopen vandaag!
Dus respect!

Ninus
Berichten: 1728
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 17:20

Goed bezig Sherivey!

Mooie foto's weer SV, fijn dat de zon erbij kwam! En gefeliciteerd met je nieuwe baan, lijkt me best spannend na zoveel jaar, maar ook wel weer heel leuk!

Fijn dat je geen klachten had tijdens het lopen Kylan *\o/*

Ik hoop dat je blessure snel weg is Lisitano :(:) Ik heb nog nooit van de Koning van Spanje gehoord, zal het eens opzoeken (het evenement, niet de persoon :+ )

MuSli ook goed bezig in de wind!

Lessen met dit weer vind ik ook stoer hoor Namiro! Mijn jonkie is ontzettend mak, maar mijn cap waait gewoon van mijn hoofd hier (geen grap), dus ik heb gelongeerd.
Verder doen we rustig aan, beetje met de hond gewandeld en wat achterstallig onderhoud aan het huishouden. En bij het wassen van het kattenkleed heb ik per ongeluk een dode muis mee gewassen :r Gelukkig hebben we een aparte wasmachine voor alle dierenspullen, maar toch :=

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:00

Ninus, gatsie dat is minder prettig een dooie muis in je wasmachine, heb ik ook een keer gehad, lag die precies voor het raampje te kijken toen de wasmachine klaar was!
Ja inderdaad wat een wind hé, hier ook zo erg, niet normaal.

SV, wow je lijkt wel een regenboog met die nieuwe schoenen, staat je goed hoor!
Wat een prachtige ronde hebben jullie weer gemaakt, ziet er mooi uit.
Gaat ook weer lekker met de kilometers zo!

Lusi, goed voornemen, hopelijk ben je op tijd hersteld!

Puera, klinkt gaaf die trail die jullie gelopen hebben! Knap hoor in dat vieze weer!

Fijn dat het lopen weer wat beter gaat Kylan.

Sherivey, goed bezig weer 25 km in the pocket!

Hier gister 25 km gedaan,verste afstand ooit en pr op de hvm dank zij Suusje hebben we elkaar door de buien heengesleept.
Was echt tot op mijn onderbroek nat.
Vandaag even rustig 12km uitgelopen.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:12

Jullie hadden er mooi weer bij, SV. Hier heeft het bijna de hele dag geregend en gewaaid.

Mooie afstand, Ieris!!

Welverdiend, een relaxte dag, Ninus. Balen dag je de muis ook mee uitgewassen hebt. :=

Heb je nog lekker gelest, Namiro!

Ik ga straks met familie uit eten naar de pizzeria. Zin in! :):)

Sherivey
Berichten: 8714
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 18:20

SV, die schoenen vallen lekker op!
Mooie plaatjes van jullie trail :D

Ninus, ahh getver, een muis tussen de was :r

Puera, lekker hoor, geniet ervan :9

Ik lig te wachten tot onze friet straks bezorgd wordt. :')

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:36

Ook lekker, Sherivey. Geniet ervan!

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 18:37

Les ging buiten verwachting fijn, maar het was grondwerk gelukkig!! Erop stappen was toch een ander verhaal geweest :o

Krijg helemaal zin om dinsdag weer mijn wekelijkse loopje te gaan doen door al jullie enthousiaste verhalen.. *\o/*
dit topic motiveert enorm!

Ooh gadver die muis!!

Smakelijk eten allemaal! Heerlijk contrast met die muis hierboven…

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 10:43

Grondwerken was altijd wat een ver-van-m’n-bed-show. Niets voor mij. Maar een jaar of wat geleden heb ik een aantal lessen gehad en vond het hartstikke leuk! Ik hoop het ook met m’n veulen te kunnen doen als ze wat ouder is.

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:23

Haha hier ook Puera! Ik vind grondwerk nu ook leuk en interessant, nu is rijden een ver van mijn bed show ;)

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 12:34

Puera schreef:
Grondwerken was altijd wat een ver-van-m’n-bed-show. Niets voor mij. Maar een jaar of wat geleden heb ik een aantal lessen gehad en vond het hartstikke leuk! Ik hoop het ook met m’n veulen te kunnen doen als ze wat ouder is.


Hier exact zo.. totdat ik niet meer verder kwam met mijn nieuwe paard en het roer moest omgooien. Nu les met de methode van Chris Irwin en ik vind het echt heel gaaf!

Laatste dag met grote hoeveelheden regen vandaag.. volgens de voorspelling!
Dus hopelijk weer meer droge loopjes de komende dagen

suusje26

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 13:35

Wauw wat een bikkels allemaal. Door weer en wind mooie prestaties neergezet dit weekend _/-\o_

Las nog iets over een dode muis in een wasmachine... Hij was in ieder geval goed schoon :+ Was ie nog wel intact?

Aan alle ervaringsdeskundigen heb ik een vraag. Ik ga in maart met Ieris de halve marathon lopen. Ik denk dat ik daar klaar voor ben. Wil daarna graag doortrainen voor een marathon. Maar waar begin ik, welk schema, hoe pak ik dit aan? Ik train nu nog steeds met Greg voor de halve. Hij heeft geen training voor een hele.(of nog niet beschikbaar...?) Ik eet/drink niets onder mijn trainingsloopjes en op evenementen neem ik hoogstens wat water onderweg. Dat is dus ook een aandachtspuntje. Maar zie door het bomen het bos niet meer... dus wie wil zijn/haar ervaring delen met mij :)

Supervixen

Berichten: 12884
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 14:53

Ik heb het nooit met een schema gedaan, maar alleen op gevoel rustig uitgebouwd. Schema's werken voor mij niet, leveren me alleen maar stress op.
Op gevoel kun je doen, maar als je een schema fijn vindt, zou je die van runners world kunnen proberen.
Als je googlet op runnersworld marathon schema, dan kun je hem vinden en downloaden.
Ik weet dat sherivey loopt met een schema van het boek: de marathon magisch of waanzin.

Sherivey
Berichten: 8714
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 16:10

Welk schema (en of een schema) werkt, is heel persoonlijk.
Ik heb pas mijn eerste marathon met het schema van Runnersworld gelopen.
Nu voor een schema uit een boek over de marathon gekozen. Die heeft meer variatie en meer kilometers.

Dit schema bevalt mij tot nu toe erg goed (zit in week 7 van de 20).

Voor mij werkt een schema juist wel weer. Geeft me een goede richtlijn en dus een bepaald soort rust.
Ik wijk soms wel eens wat af van het schema, al is er in dit schema ook rekening gehouden met offdays, dus wat flexibeler :)

Noeps
Berichten: 16931
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 16:52

Ik heb voor mijn marathon wel redelijk vast een schema gevolgd (van Runner's World). Alleen de intervaltrainingen liep ik bij de loopgroep en die weken dus wel af van wat op het schema stond, maar ach. Verder gaf het schema een fijne houvast in de opbouw van de lange duurlopen en de langere trainingen doordeweeks.

Iedereen die gisteren of zaterdag heeft gelopen: je bent een bikkel! Ik liep door de Groningse weilanden tegen de wind in te beuken, was blij dat ik op een gegeven moment weer het bos in kon, wat een wind. Mijn voorjaarsmarathon-plan heb ik toch maar laten varen. Gevoelsmatig sta ik nog steeds op 1-0 achterstand wat betreft energie (en zijn de nachten nog steeds pittig) en na de halve marathon voelde ik toch ook mijn bekken wat zeuren. Al met al niet de topfitte basis die ik graag wil bij aanvang van de marathonvoorbereiding. Dus ik focus me de komende periode lekker op alles tussen de 5km en halve marathon en dan zien we in het najaar wel weer! Als iemand nog een leuke voorjaars-halve-marathon weet... :D

Supervixen

Berichten: 12884
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 18:28

Op de weg?
Veel mensen vinden de Stevensloop leuk. Ik heb die ook eens gelopen.
Of de Asselronde van de midwintermarathon? Al is die 25km.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 19:13

In welke omgeving wil je die halve lopen, Noeps?
Goed naar je lichaam blijven luisteren. :j

Sherivey
Berichten: 8714
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 19:46

Idd, welke omgeving wil je?
En wil je drukte, of juist niet?

In februari heb je de Lansingerland Run en in maart de CPC loop, die hebben beiden een HM afstand :)

En anders heb je ook de Vestinglopen van Epic Runs nog. Geloof dat Gorinchem, Steenbergen en Hellevoetsluis in het voorjaar zijn. :)

Ik had een drukke dag vandaag :=
Ben de dag begonnen met een half uur krachttraining. Schema/ oefeningen veranderd, dus zal morgen wel weer spierpijn hebben :))
Meteen daarna door naar stal. In de zeikregen. Meteen drama, want paard besloot te gaan hangen toen ik 'm vast zette. (Hij heeft een poos niks gedaan door vorst, ziekte en dit rotweer, dan komen zijn 'slechte' kanten helaas naar boven).
Afijn, heb 'm los gekregen en ben een klein stukje gaan wandelen. Was tot op mijn ondergoed nat.

Naar huis gegaan, droge kleding aan en door naar de sportmasseur.
Na de behandeling zag ik dat het droog was. Dus naar huis geracet, omgekleed, boterham naar binnen gepropt en door naar mijn bijrijdpaard. Heb een klein rondje buiten kunnen doen zonder al te veel regen. :D
Ook nog even drollen geschept, veulens buiten gezet en toen kon ik weer naar huis.

Daar was het weer eten, omkleden en op pad voor mijn herstelloop. Die ging lekker! Wel geheel in de regen, dus weer een nat pak. Gelukkig had ik een regenjack aan.

Als laatste gedouched, lunch voor de komende dagen gekookt, avondeten gemaakt. En nu lekker rustig op de bank. :Z