Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 10:54

@Lisitano ik vind het vaak jammer dat er zo weinig (vrije) tijd in een week zit om alles te doen wat ik echt graag zou doen op sportief gebied ;)

Ik ben echt fan van de Clif Bloks. Gisteren ook meegenomen met mountainbiken. Zo makkelijk (en lekker) om even een paar van die blokjes naar binnen te smikkelen Y)(^)

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 13:46

Ik vond de smaak van de cliff bloks prima, maar ik vond ze zelf wat te plakkerig.
En duur ook, drie van die verpakkingen voor 10 euro.

Goed gelopen allemaal zeg!
Ik heb na de zaterdag van gisteren zondag een trail van 25km gelopen op lage hartslag.
Vanavond kracht, dinsdag rust en woensdag weer lekker trailen.

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 14:42

Leuke foto's SV, ziet er uit als een geslaagde dag!
Zo en dan de dag erna even 25 km trail in de benen, goed bezig!

Musli, fijn dat iemand mee wilde van je mountainbike clubje! Mooie fiets heb je!
Hoe hard fietsen jullie gemiddeld en hoe ver?
Wel leuk om te combineren met lopen.

Zo Suus dat is nogal een pittige workout voor de zondag! Jammer dat je niet 1e bent geworden met je uitdaging, maar wel gaaf dat je een p.r aan stappen hebt gezet!
Leuke foto ook!

Be funny, fijn dat het weer goed gaat!
Goed bezig, ga zo door, leuke foto.

Ninus, veel plezier in NY city!

Zarerdag echt een mooie trail loop gemaakt met Suusje, en zondag een klein stukje uitgelopen met mijn zoontje.
Hij loopt al makkelijk 4km mee in rustig tempo.
Mijn man wilde ook meelopen, maar die had bij 3km zijn tong al op zijn schoenen hangen ;)
Het word nu echt warmer hé, had geen handschoenen meer nodig vandaag!

suusje26

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 15:28

Wat goed dat je man ook mee is gegaan Ieris. Het was ook heerlijk weer gisteren. Leuk dat je zoontje ook zo goed gaat!

Hier vanavond ook kracht, morgen de piepjestest met mijn leerlingen en misschien nog een kleine ronde.
Ga de clif bloks ook eens proberen.

Heerlijk Musli op de fiets weg. Herkenbaar dat er te weinig tijd voor dat soort activiteiten in de week zit. Wel leuk dat je een fietsgroepje hebt.

Haha, Lisitana, weet waar je aan begint. Ik was wel een beetje doorgeslagen. Gisteren wandelend op de hardloopband met mijn vriend ernaast in zijn luie stoel onze serie bekeken om maar aan die stappen te komen :Y)

Wat fijn dat je al zo goed gaat na je operatie BeFunny.

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 18:38

Hahaha! Ik zie het gewoon voor me.

Musli, er is inderdaad veel te weinig tijd. Ik vind het gaaf, met ook een jong kind toch zoveel lol in het sporten. Ik ken er maar weinig. Ik vind sporten zelf ook heel leuk en maak er tijd voor, maar jij bent er nog veel beter in. Goed! En inspirerend natuurlijk. Ik word altijd blij als moeders met jonge kinderen ook tijd voor zichzelf maken.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-23 21:25

Lisitano schreef:
Hahaha! Ik zie het gewoon voor me.

Musli, er is inderdaad veel te weinig tijd. Ik vind het gaaf, met ook een jong kind toch zoveel lol in het sporten. Ik ken er maar weinig. Ik vind sporten zelf ook heel leuk en maak er tijd voor, maar jij bent er nog veel beter in. Goed! En inspirerend natuurlijk. Ik word altijd blij als moeders met jonge kinderen ook tijd voor zichzelf maken.

Wat lief! <3 ik heb het voor mezelf ook echt nodig. Mijn man maakt ook tijd voor zichzelf om te sporten en als het kan, nemen we samen de tijd ervoor :)

Afbeelding

suusje26

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:09

Herkenbaar, kleine kinderen en sporten is echt plannen en tijd maken. Gelukkig steunt mijn vriend mij hierin ook erg, hij heeft zijn 2 vaste avonden per week en ik ook. Kinderen sporten gelukkig zelf ook graag, mijn zoontje is pas 4 maar zit al ruim een jaar op judo en hij vind dat echt fantastisch. Dochter wil naast gym, judo en zwemles nu ook op paardrijden want sporten is gezond zegt ze :Y)

Wat fijn dat jullie het zo goed kunnen regelen samen Musli, heerlijke foto ook <3

Ik heb de piepjestest overleefd, trap 11 gehaald. Had nog wel door kunnen gaan maar was erg benauwd in het gymlokaal en had maar 20 minuten voordat ik de volgende les weer moest geven. Dus niet alles gegeven, denk dat ik zeker trap 12 nog wel had kunnen halen. Leerlingen deden het super leuk mee, en 1 jongen heeft trap 11,5 gehaald nadat ik geweest was, hij was helemaal kapot daarna maar zo trots dat hij verder gekomen was. De eerste leerlingen vielen na trap 3 al uit, dat vind ik eigenlijk best zorgelijk. Gemiddelde van de klas was geloof ik trap 7,5.

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:28

Musli, leuk dat je man ook zo sportief is! Leuke foto!
En zeker waar Lusi, belangrijk om ook tijd voor jezelf te maken!

Suusje, wow super goed gedaan trap 11 gehaald! En ook top van de leerlingen

Nou vandaag had ik behoorlijk wat tijd voor mezelf genomen, alleen dat was niet helemaal de bedoeling!
Ik wilde eens zelf proberen of het zou lukken om op gpx te lopen, de route van de vorige keer in Rheden van de Jutberg trail zat nog in mijn telefoon.
Ik wilde graag het rondje van 15 nog eens lopen, vond het een prachtige route.
Eerst Ollie naar school gebracht, daarna gelijk doorgefiets naar Dieren, is ongeveer 40 minuten met de fiets.
Op de zelfde parkeerplaats mijn fiets geparkeerd, toen de koers aangezet, en gaan.
De eerste 4 a 5 km leken aardig goed te gaan, al gaf mijn horloge wel eens een aanwijzing om naar links te gaan, zonder dat daar ook maar een pad zat.
En helaas krijg ik daarna geen alternatieve route.
Na 5km was gps echt de kluts kwijt, bleef maar zeuren dat ik naar rechts moest, ook al was ik al naar rechts gegaan.
Ik herkende ook maar weinig meer van de paden.
Maar goed ik loop wel door, kom ik vast weer wat bekende paden tegen.
Ja gelukkig ik herkende het hoge bergplateu met het mooie uitzicht door de glooiende bossen.
Alleen op de een of andere manier kwam ik daar niet goed weg.
Mijn horloge wilde me de straat op sturen, maar daar had ik geen zin in.
Dus weer terug het bos in.
Gelukkig had ik mijn mobiel bij voor dit soort gevallen wel handig dacht ik.
Maar ik had geen locatie bereik ;(

Toen voelde ik me wel een beetje verloren, ik wilde ook niet meer dan 15km maken, maar had geen idee waar ik zat.
Na een tijdje rennen kwam ik gelukkig 2 mensen met een hond tegen,en die hebben me een eind de goede richting in gestuurd.
Daarna nog 2x de weg gevraagd, en toen kwam ik na 22km eindelijk bij mijn fiets *\o/*
Ben even naar een winkel gefietst voor wat proviand, en kon darna gelijk weer door naar Ollie's school, jee was me het middagje wel zeg.

Dit was de originele route:



Afbeelding

En deze heb ik vandaag gemaakt! :D

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:12

Navigeren kun je leren :P
Ik ben in het begin ook wel eens fout gelopen, toen ik net met gpx aan het stoeien was. De gpx van de route klopte toch echt hoor!
Als je koersfout krijgt, moet je terug lopen tot de afslag die je verkeerd hebt genomen.
Niet opgeven en gewoon nog eens proberen, je wordt er vanzelf handiger in.

Suusje wat goed dat je tot trap 11 kwam! En idd bij mij vielen leerlingen ook uit bij trap 2/3. Dan kunnen ze nog geen 300m hardlopen achter elkaar. Zorgelijk ja.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:25

Haha! Ieris, dit zou mij ook gebeuren.. maar waarschijnlijk kwam om nooit meer hij mijn fiets :o
Ik vind jouw route wel een stuk spannender hoor! Haha

Trap 3 voor de jeugd is echt zorgelijk.. maar ik geloof niet dat er veel gesport wordt door de jeugd dus ook wel logisch.

Hier is een combi met sporten en een driejarige ook lastig want mijn vriend wil ook veel sporten.
Oplossing hier is een eigen crossfit-ruimte. In Corona-tijd alles bij elkaar gekocht en nu sporten we samen zodra ukkepuk in bed ligt. Daarnaast dan nog ieder een vast hardloop-moment.
En de paarden die probeer ik daar dan weer ergens tussendoor te plannen..

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:10

Vanmorgen een trailmarathon gelopen.
De zonsopkomst was schitterend. In het begin wel fris, maar later erg warm in de zon. Was blij dat ik korte mouwen mee had.
De laatste kms waren zwaar, maar wel genoten.

Fotospam (sorrynotsorry)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 17:40

Respect SV! Helemaal in je eentje?
Foto’s zijn prachtig <3

Hier gisteren 11 km gelopen. Ging weer lekker.
Stiekem toch op zoek naar een trailrun om ons voor in te schrijven. Hebben jullie nog tips waar deze te vinden zijn?

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:00

Yep alleen. Heerlijk vind ik dat, genieten van de geluiden in de natuur.

Kijk eens op:

Trailrunning.nl
Trail-events.eu
Cairnadventures.nl
Veluwsetrailrun.nl
Trail.nl

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:27

Prachtig zeg! Deelerwoud?

Lekker aan het lopen allemaal!

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:29

Gaaf weer @SV en respect voor de afstand ook weer. Wat een fitheid is daarvoor nodig _/-\o_

Hier vanmiddag na het werk en voor het eten ook nog even een rondje gedaan. Samen met mijn man en kind op de fiets. Kind met de fiets/rennend gehaald van de opvang en gelijk door gegaan voor een rondje <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:48

Goof schreef:
Prachtig zeg! Deelerwoud?

Lekker aan het lopen allemaal!


Nee, Delhuijzen, Terletse bos en Rozendaalseveld.
Het Deelerwoud is eigenlijk te klein om een marathon te lopen, na 25km heb je daar de meeste paden wel gehad. Nou vind ik het niet erg om paden dubbel te lopen, maar vandaag wilde ik ook wat hoogtemeters erbij.

Musli leuk rondje samen! En lekker weer hè!
Fit moet je wel zijn, maar het zit ook veel tussen je oren.
Je kunt veel meer dan je denkt.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:06

Supervixen schreef:
Yep alleen. Heerlijk vind ik dat, genieten van de geluiden in de natuur.

Kijk eens op:

Trailrunning.nl
Trail-events.eu
Cairnadventures.nl
Veluwsetrailrun.nl
Trail.nl


Dank!! Heb al wat leuke opties voorbij zien komen.

ieris

Berichten: 1782
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:44

SV, wow gaaf zeg, gewoon even een marathon gelopen! En ook nog een knappe tijd, petje af hoor!
Prachtige foto's weer!
Lijkt me ook erg mooi daar.
Ja je hebt gelijk over de navigatie, ik moet het beter onder de knie krijgen, maar of me dat gaat lukken? Ik probeer het nog wel een keer samen met Suusje als ze dat aandurft!

Namiro, leuk dat je een trail wilt gaan lopen!
Welke afstand heb je in je hoofd?

Goed bezig Musli, jij combineert altijd alles zo handig!
Leuke foto's!

Hoorde van Suusje dat onze geplande hv marathon helaas niet doorgaat in Eerbeek.
Nu zijn we aan het kijken voor een alternatief, zelf loop ik er het liefst een door een rustig bosgebied.
Kent iemand de hv van Sint Anthonis?

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:46

Jeetje SV, wat knap in je eentje een marathon te lopen! Heb je niet af en toe moeite met je eigen gedachten?

Musli, wat een goede actie _/-\o_

Hier rustig aan de kilometers aan het opbouwen en eindelijk helemaal pijnvrij *\o/* 30 minuten rustig lopen vandaag. Met de kinderwagen viel me nog tegen, misschien toch conditieverlies of door de plotse warmte. Uiteindelijk iets te vlot gelopen maar ik voelde me top.
Wat een weer!
Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:03

Ieris die ken ik niet, maar sint anthonis is wel een mooi gebied. Een vriendin van mij woont er vlakbij.
Jammer dat Eerbeek niet doorgaat. Hebben ze gedoe met de vergunningen?
De marathontijd is wel exclusief pauzes hoor, had lekker de tijd, dus veel foto's gemaakt, tussendoor op een bankje wat gegeten en van de zon genoten.

Lisitano soms wel, als het moeizaam gaat, maar ik probeer het altijd om te draaien naar een positieve gedachte. Dat gevecht aangaan met jezelf in je hoofd, dat vind ik wel mooi.

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:03

Ook fijn samen gelopen @Lisitano... En een mooie foto, met die zongloed op de achtergrond! :j

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 21:22

ieris schreef:
SV, wow gaaf zeg, gewoon even een marathon gelopen! En ook nog een knappe tijd, petje af hoor!
Prachtige foto's weer!
Lijkt me ook erg mooi daar.
Ja je hebt gelijk over de navigatie, ik moet het beter onder de knie krijgen, maar of me dat gaat lukken? Ik probeer het nog wel een keer samen met Suusje als ze dat aandurft!

Namiro, leuk dat je een trail wilt gaan lopen!
Welke afstand heb je in je hoofd?

Goed bezig Musli, jij combineert altijd alles zo handig!
Leuke foto's!

Hoorde van Suusje dat onze geplande hv marathon helaas niet doorgaat in Eerbeek.
Nu zijn we aan het kijken voor een alternatief, zelf loop ik er het liefst een door een rustig bosgebied.
Kent iemand de hv van Sint Anthonis?


Ik heb nu twee trails gezien die wel zouden passen:
Gulbergen trail —> 7,25 of 10.3 km
Halve zolen trail —> 10 km

Ik neig naar de gulbergen trail en dan de 7.25 km.
We hebben nu nagenoeg alleen verharde weg gelopen en dan is 10 km trail misschien teveel voor een eerste keer..

Supervixen

Berichten: 12881
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 22:19

Gewoon doen, je kunt altijd wandelen tussendoor hè.

betadine

Berichten: 3243
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:48

Wauw SV, dat jij dit in je eentje zomaar even doet.

@ Lisitano: Goed bezig. Zolang het kindje nog wil blijven zitten :D

IMAY1990

Berichten: 1889
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 00:52

Love to see it, al deze prachtige foto's. Ik heb nog heel even reis stress, maar als ik eenmaal aan de andere kant van de wereld ben zal ik ook wat sfeer foto's delen...