Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 10:13

Ik heb net mijn ronde van 14km (80min) er weer op zitten. Best bijzonder, zon, windkracht 5, hagel en sneeuw :))

Mijn kuit voelde in het begin een beetje stijf, maar dat trok gelukkig na de eerste km weg.

Hoe vond je het zaterdag XxLMMxX?

Puera

Berichten: 8121
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 12:23

Bikkel! Het weer is echt prut. :=

-Namiro-

Berichten: 1953
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 14:21

Pff Ninus! Knap hoor..

Het weer is echt verschrikkelijk vandaag.. koud, nat en nu sneeuw afgewisseld met hagel..
echt geen zin om zo een rondje te gaan vanavond.. -O-

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 15:04

Wow Ninus dat is inderdaad knap gedaan, zo vanuit je warme bed de kou in en gaan lopen! Leuk dat je zo gemotiveerd bent!

Ik bracht vannochtend Ollie naar school met de fiets en werd helemaal nat van dikke natte sneeuw vlokken, bleh.
Toen ik thuis kwam even de paarden gedaan, en moed bij elkaar geraapt, en gegaan. Gelukkig was het in het uurtje dat ik weg was net droog!
Heerlijk gelopen.
Nog 2 weken voor mijn 1e halve marathon, best spannend! Heb er zin in.

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 19:39

Nou.. je officiële halve ieris, want wij hebben die afstand toch al samen gelopen. Jij loopt als een malle, dus dat wordt vast een mooie tijd!

Net een rustig rondje basistempo gelopen met mijn vriend. En het was droog!
7.5km op 6 min/km HS 136.

Morgen het bos in, ik hoop heel erg dat het droog is.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 20:17

Kom op Namiro! Je kan het *\o/*

En Ieris dat komt helemaal goed :)) Je trainingen zien er goed uit, dus qua tempo en afstand hoef je je geen zorgen te maken, ben benieuwd naar je tijd! :):)
Goed dat je ook nog even gegaan bent :j

Hier blijft het wisselvallig, ‘moet’ eigenlijk nog even paardrijden, maar het is zo lekker warm binnen :=

-Namiro-

Berichten: 1953
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-23 22:14

Helaas, een warm bad heeft hier gewonnen.. geen hardlopen vandaag. Het is hier ook nog niet droog geweest overigens..
Denk ook beter want had behoorlijk spierpijn van Crossfit zaterdag en gisteren..
af en toe even pas op de plaats.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 10:53

Ah logisch ook wel Puera dat je dan zonder verlichting loopt. :Y)

Leuk dat je hond het zo leuk vind Namiro, ik houd dat aantal km ook een beetje aan, maar merk dat als hij los loopt het veel langer volhoud. Vreemd eigenlijk omdat ze dan juist meer meters maken dan aan de lijn. Haha, had hetzelfde, bank overwon het van het lopen. Maar heb nu mijn spullen mee naar het werk, laatste uur is verzet dus kan ik mooi nog rondje buiten lopen vandaag. Wij hadden maandag veel buikspieren in de WOD zitten, kan nog steeds niet lachen :')

Ja er werd wel wat omgeroepen over de route dat ze wat anders moesten doen wegens een weg afzetting o.i.d SV, maar goed. Uiteindelijk heb ik het leuk gehad en moet je dat tijdens de route ook maar gewoon loslaten, anders kom je jezelf helemaal tegen denk ik.

Bikkel Ninus, door zon, wind, hagel en sneeuw. Lijkt wel of jij traint op weersomstandigheden i.p.v afstand :brr:

Mazzel Ieris, fijn dat je lekker droog hebt kunnen lopen. Jij gaat echt een super HM lopen! Ik gok dat je dik onder die 1.50 blijft. Met jouw snelheid en doorzettingsvermogen ben jij echt een goede loper *\o/*

Hier vandaag een gelukje met mijn lesrooster waardoor ik op tijd klaar ben. Heb de hardloopspullen dus meegenomen zodat ik lekker buiten een rondje kan lopen i.p.v op de band.

EedihcrO

Berichten: 789
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 13:59

Zo, stelletje die hards hier. Lopen door weer en wind. Snap ook wel dat het warme bad het gewonnen heeft bij sommige.

Suusje, jammer van de saaie route, maar verder best fijn gelopen dus. Een hele prestatie!

Hier 2 dagen eraf gelegen door een soort buikgriep of iets. Kon niet spugen of naar de wc, maar heb zo’n buikpijn gehad. En met zo’n last van mijn darmen ook meteen last van rug en bekken, dus niet gelopen gister. Vandaag of even rustig aan en morgen hopelijk weer een stukje rennen.

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:18

Suusje dat is waar wat je zegt over de route, gewoon niet aan denken en het leuk maken met de mensen waarmee je rent.

Ik had vanmorgen geen zin om in het bos natgesneeuwd te worden of ergens in het bos last te krijgen van mijn voet en dan wandelend verder te moeten in de kou. Dus vanuit huis gelopen.
Ik heb er een mentale training van gemaakt: 10 dezelfde rondjes van 2.5km op duurlooptempo.
Valt niet mee om je huis voorbij te lopen als je wat vermoeider wordt en dat is dan meteen ook weer het mooie, om die strijd aan te gaan in je hoofd.

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5279
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:24

Zoals ik al zei: You're nuts :')

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 14:35

Guilty!

Naar mijn mening word je sterker van zulk soort trainingen.

-Namiro-

Berichten: 1953
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:22

Pff SV! Respect.. dan zit er toch wel een aapje op je schouder die zegt: ‘je kunt ook stoppen hè?’ Of ‘een rondje minder is ook niet erg’..

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 15:39

Ja die zit er, maar die moet je de mond snoeren :').

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:04

Stoer SV! Wij lopen ons huis (of auto) ook wel eens voorbij, maar niet zo vaak en zeker niet op het einde van deze afstanden :')

Hier is het weer nu echt prachtig, maar ik ga zo naar de personal trainer in plaats van lopen, heb net in de zon mijn thee opgedronken bij de paarden. Morgenavond na het werk hardlopen, is ook wel weer een mentaal ding. Het zijn lange dagen en aan het einde van de week roept mijn bad dan ook heul hard. Zouden ze moeten verbieden :D

Oef zere buikspieren Suusje := Ik kon een keer mijn bed niet uitkomen, moest er echt met een zijwaartse rol uit, toen voelde ik me echt oud :')

Vervelend van de buikgriep Orchidee :(:)

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:26

Zon? Ik ben jaloers. Hier regent/sneeuwt het al de hele dag. Met een paar droge momenten tussendoor.

Na het werk hardlopen vind ik ook altijd pittig.

betadine

Berichten: 3244
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:37

Namiro: extra motivatie hé zo een hond die voor je uit rent. Hoe doe jij dat met de leiband ? Ik doe deze voorlopig in mijn jaszak. Zoek iets handigs om handsfree te kunnen lopen, maar ook om geen gedoe te hebben met de leiband als hij losloopt.

SV: abnormale mankepoot :D Ben je niet bang om het erger te maken door te blijven trainen ? Ik wens je in ieder geval een voorspoedig herstel in aanloop naar je volgende ultra.

Hier vanmorgen een klein stuk gelopen van 5km. Laatste 2 weken wat verkouden + bronchitis waardoor het lopen wat minder fijn ging. Vandaag gelukkig wel een goed gevoel en de sneeuw werkte heel motiverend.
Afbeelding

Ik heb me ingeschreven voor mijn allereerste trail. Volgende week zondag 7km in Loverval. Moet je iets van materiaal kopen ? Ik denk bvb aan een bevestiging voor je nummer ofzo. Hoe lang op voorhand gaan jullie meestal ? Do's en dont's ? Eten en drinken heb ik op deze afstand in ieder geval niet nodig.

Lisitano

Berichten: 4945
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:43

Supervixen schreef:
Guilty!

Naar mijn mening word je sterker van zulk soort trainingen.

Goeie!

Supervixen

Berichten: 12948
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:03

Betadine het is inmiddels zo goed als over gelukkig. Vanmorgen geen last van gehad tijdens het lopen.

Je startnummer bevestig je met veiligheidsspelden, die krijg je bij je startnummer of ze hebben bij de uitgifte van de nummers doosjes met veiligheidsspelden staan.

Verder hoef je niks speciaals te kopen. Veel trails zijn bekervrij, dus dan is een opvouwbare beker handig, maar dat heb je bij jouw afstand nog niet nodig.

Ik ben zelf graag zo'n 45 minuten voor de start aanwezig. Dan kun je nog wat eten of drinken van tevoren, even rustig naar de wc, je tas inleveren, enz.
Ik hou er niet van om te haasten.

Lekker van die 7km gaan genieten!

Een gouden regel voor wedstrijden is wel: niks nieuws proberen tijdens je wedstrijd of wedstrijddag zoals bijvoorbeeld nieuwe dingen eten of drinken die je anders nooit eet voor het hardlopen, op nieuwe schoenen lopen of nieuwe kleding aan.

suusje26

Berichten: 2430
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:19

Ah balen orchidee dat je wat last van je buik had. Hopelijk nu geen last meer.

Lekker bezig SV, over "saaie" routes gesproken, 10 keer een zelfde rondje is wel even wat anders!

Stop je bad vol met koud water of spijkers Ninus, dan wil je er vast niet in. Of je sluit een compromis en gaat na het hardlopen lekker in bad.

Leuk betadine je eerste trail, inderdaad niet anders dan anders. Ik ben normaal ook 40 tot 50 minuten eerder dan de start. Vaak moet ik nog plassen en toch nog wisselen van shirt ofzo.

Hier lekker rondje bos kunnen doen waar ik laatste tijd weinig meer kom. Sinds 2 jaar controleren ze erg veel en kunnen we met de paarden daar niet meer komen. Er lopen ruiter routes maar die zijn vanaf stal via een omweg van 5 km pas te bereiken, terwijl het nog geen 2 km is naar dat stuk toe maar dan over de mtb route. Nog wild gespot. Nieuwe schoenen zijn ook echt in gebruik nu. Liep de route de "verkeerde" kant op waardoor ik eerste stuk goed moest klimmen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

-Namiro-

Berichten: 1953
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 19:40

betadine schreef:
Namiro: extra motivatie hé zo een hond die voor je uit rent. Hoe doe jij dat met de leiband ? Ik doe deze voorlopig in mijn jaszak. Zoek iets handigs om handsfree te kunnen lopen, maar ook om geen gedoe te hebben met de leiband als hij losloopt.
.


Ik heb een canicross-set voor de hond en mijzelf.. dus een soort trektuig voor de hond en voor mijzelf een soort klimbroek waar een elastieke band aan zit. Als de hond niet vast zit sla ik die over mijn schouder en knip dan weer vast. Soort lus dus om me heen en zo heb ik er geen last van.

Veel plezier met je eerste trail!

XxLMMxX
Berichten: 3129
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 00:02

Doet iemand van jullie mee aan de lage vuursche trail 25 maart?

(Ik ben nog aan het nadenken of ik tijd heb)

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 07:46

Ziet er uit als een heerlijk rondje Suusje! Balen dat jullie daar met de paarden niet meer kunnen komen....

Fijn dat het lopen weer lekker gaat Betadine en mooi plaatje zo met je hond :+:

Ik ben altijd ruim op tijd voor een evenement, vooral omdat mijn blaas een ramp is en ik vaak moet plassen ^) Wanneer we 's ochtends vertrekken dan leg ik de avond van tevoren altijd alles al klaar, ik laat weinig aan het toeval over. Ook de mail met informatie zoek ik dan nog even op. Op de dag zelf ben ik wat chaotisch en ik overtreed de gouden regel van niks nieuws regelmatig :D Dat doe ik overigens niet bewust, maar soms gaat het zo. Ik weet natuurlijk inmiddels wel wat ik prettig vind, maar ik draag regelmatig een nieuwe broek of andere sokken. Veel plezier alvast!

Ik heb mijn spullen voor vanavond al klaargelegd, dat helpt vast *\o/* Het was vanochtend zo heerlijk helder en windstil dat ik spijt had dat ik nog niet eerder ben opgestaan, maar ja, achteraf..... :))

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 10:46

Dank je SV, Ninus en Suusje! Moet vast gaan lukken met die hv marathon! Tot nu toe is 16km mijn verste afstand op een wedstrijd, 5km meer is niet zo heel veel verschil inderdaad.

Suusje, wat een prachtige foto's!
Fijn dat je zo lekker gelopen hebt.
Mooie nieuwe schoenen!
Ik heb helaas nog niks in mijn brievenbus gehad, heb nog nooit zo vaak de bus gecheckt!

Mooi Ninus dat je er alweer een rondje op hebt zitten! Knap hoor, heb wel respect voor de vroege vogel activiteiten van je!

Betadine, succes op je eerste trail, leuk ! Gaat vast goed komen!
Wat heb je een bijzondere hond trouwens, dacht eerst steeds aan je profiel foto te zien dat je een wolf liefhebster was, maar zie nu aan de sneeuw foto dat het je hond is! Wel mooi zo een flink pak sneeuw, hier ligt bijna niets.

Eedicro, beterschap ermee!

SV, knap zeg 10 rondjes van 2,5 km, jij hebt zeker een sterke mindset!
De buurt zal jou zeker ook wel goed kennen na al die rondjes op hetzelfde stukje!
Hier heb ik ongeveer 3, a 4x per week dezelfde aanloop route naar het bos, en de bewoners van die straat waar ik doorkom kennen me bijna allemaal al van het voorbij lopen. Krijg dan wel eens te horen, weer of geen weer, jij gaat altijd hé! En goed bezig, en je ziet er nog zo fit uit op de terugweg! (als ik er zwaar doorheenzit) Wel leuk als je dat hoort.
Ga zo ook nog een rondje doen nu het nog droog is.

Lisitano

Berichten: 4945
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 15:19

Dat is leuk, Ieris!
Ik kom regelmatig dezelfde loopgroep tegen in de duinen. Ik ben wel redelijk herkenbaar met de hond. Die zijn ook altijd zo enthousiast en aanmoedigend. Ik word er elke keer weer helemaal blij van.

Hier inmiddels terug van wintersport en wil zo graag gaan lopen. Helaas partner corona, logeerhond erbij, peuter thuis doordat partner corona heeft, nog alle chaos rondom de verbouwing en verhuizing. Ik ben weer toe aan vakantie :)) Er ligt even veel op mijn bordje en heb net eindelijk weer eens kunnen douchen. Hopelijk kan ik er vanavond toch even tussenuit. Volgende week loop ik de trail in Ameland.