Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ieris

Berichten: 1781
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:19

Musli, dank je! Wow jij hebt ook mooi gelopen daar in de duinen zeg!
Knappe prestatie, en mooie foto's!

Ninus, ja snap helemaal dat je vrijdag je rondje ingekort hebt, jee wat een belabberd weer zeg.
Ik fietste naar huis van werk, dat is maar 2km maar het deed gewoon zeer in mijn gezicht die horizontale sneeuw storm.
Was echt een ijslollie toen ik thuis kwam.

SV, wat een mooie foto's weer! En fijn dat je alweer 31 km in de benen hebt zitten! Knap gedaan!

Ninus, klinkt heerlijk jullie trail, wat leuk dat jullie samen zijn gegaan.
Mooi dat het zo goed ging! En bijna 25km knap hoor!

Tiggs, jammer dat je benen wat zwaar voelden, gaat vast goed komen. Succes met je verdere trainingen.

Wow Puera, ik dacht even dat je een foto uit het buitenland plaatste!!!
Wat een flink pak sneeuw ligt daar zeg!
Gaaf dat je zo een geslaagde dag hebt gehad, en fijn hebt gelopen!

Ik heb gisteren heerlijk gelopen met Suusje, we hebben wat mooie plekjes gespot, het amphi theater bij de mega hoge heuvels, en de waterbron.
Was echt genieten met de zon er bij.

Ninus
Berichten: 1723
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:18

Tiggs ik sluit me aan bij de rest, gewoon in je eigen tempo uitbouwen en desnoods een les nog een keer lopen. Ik ben ooit met de eerste reeks start-to-run begonnen (met mijn iPod :)) ) en ik weet nog dat les 8 echt hel was voor mij, dat demotiveerde zo, maar dat is uiteindelijk ook helemaal goed gekomen.

Heerlijk Suusje en Ieris! En ik zag dat Elmo er ook was <3

Vandaag is het weer prut buiten, echt zo’n mazzel gisteren! Ik ben voor volgend weekend wat nieuwe routes aan het uitzetten, ik moet er nu echt aan geloven en weer doorzetten richting de 30. Ik heb nog wel wat routes van vorig jaar, maar vind het ook wel leuk om wat nieuwe routes te lopen :j

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 15:46

Ah, dank allemaal! Fijn om te horen dat jullie ook zo begonnen zijn.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 16:58

Geen zorgen hoor.. een waterdichte broek komt er echt niet hoor. Zweet me nu al af en toe te pletter.. dus met een waterdichte broek kom ik in een soort van zwembad thuis denk ik.. :+

Had dit weekend nog willen lopen maar heb een mega hoofdpijn die bij iedere gewone pas al door dreunt in mijn hoofd.. dus hardlopen laten we maar helemaal zitten.

Tiggs, ik ben 100x begonnen met het programma en ook eenzelfde aantal keer gestopt. Paste echt niet bij mij. Uiteindelijk met een vriendin samen begonnen en gewoon op gevoel gaan lopen.
Afstand bepalen en als het niet lukt om volledig te rennen stukje lopen tussendoor en zo uitbouwen. Werkte voor mij/ons veel beter.
Dus: luister vooral naar je eigen gevoel en lijf! Er bestaat geen programma dat precies bij iedereen past.

Ik dacht even dat je op vakantie was Puera! Wat een sneeuw! Gelukkig is hier dit keer nauwelijks iets gevallen.

Rest ook allemaal goed bezig! Kan het even niet bijhouden met mijn bonkende hoofd.

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:39

Dat is een goede tip Namiro, om eens een afstand te lopen in plaats van een tijd. Thanks!

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 10:51

Ah balen Namiro van je hoofdpijn. Beterschap!

Ja wat een verschil in weer het weekend zeg! Leuk dat je nieuwe routes aan het uitstippelen bent Ninus.

Gave foto's Puera, echt magisch ja! Leuk dat jullie het zo gezellig gehad hebben. *\o/*

Inderdaad, luister naar je lichaam Tiggs. Doe een extra week de trainingen van deze week als het teveel word, of probeer het en als het niet gaat stop je eerder. Zet hem op!

De foto's van SV zijn ook weer prachtig. We hebben bijna je voetsporen kunnen zien, liepen bijna in hetzelfde gebied. Wij waren alleen wat later en was al veel minder sneeuw. Hoe is het met je voet nu?

Haha, Musli, die extra meters maken het wel weer leuk toch... Fijn dat je zo lekker hebt kunnen lopen!

Zaterdag gezellig met Ieris op pad geweest, was heerlijk weer. Ben ook nog verwend met een mooi pakket (met koekjes, chocolade, bakje met hyacinten, boekjes en een mooie zelfgemaakte kaart) voor het lopen van mijn HM vorige week, zo lief! <3 Elmo was ook weer gezellig mee inderdaad! Voor de verandering eens wat meer foto's gemaakt. Elmo had die ochtend ook de kinderen nog voortgetrokken op de slee en was zaterdagmiddag helemaal op, hij kon zijn ogen niet meer open houden, ziet er dan zo schattig uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Ben vanmorgen opgestaan met lichte verhoging en een hoofd vol snot, veel mensen om mij heen met corona en heb zo geen zin om ziek te worden :Y) (Niemand natuurlijk...)

XxLMMxX
Berichten: 3127
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:17

Heerlijk die foto’s suusje!

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 16:19

Dat ziet er echt heerlijk uit ja! Vrolijke koppies :D

EedihcrO

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 18:03

SV, Lekker veel gelopen weer. En die foto's in de sneeuw <3 . Hier is niet zoveel gevallen hoor. En het meeste was weg voordat het opgehouden was met sneeuwen.

Betadine, ook al een mooie foto. En de sneeuw werkt motiverend? Ik zou denk ik bang zijn om uit te glijden.

Suusje, jammer dat het bos zo dichtgezet is. Maar gelukkig ook mooi om te lopen dus. En leuk kleurtje schoenen :)

Lisitano, Jammer dat je niet van huis kon. Maar wel vreemd van de opvang. Zolang de kleine negatief test mogen ze niet weigeren volgens mij. Zou wat zijn zeg. Hopelijk zijn jullie verder gewoon negatief gebleven.

Ieris, leuke prijs. En ook leuk dat hij binnen is. Krijg je dat niet direct mee?

Ninus, met zulk weer is de route inkorten niet zo gek nee. Het deed gewoon zeer aan je gezicht soms en met een brainfreeze zal ook niet echt lekker lopen.
En een paar dagen later dus weer een heerlijke run gehad. Lekker bezig.

Musli, mooie route gelopen zeg. Wat een afstand ook. Loop je dan veel door mul zand?

Tiggs, lastig dat je benen zo zwaar voelen dan he. Ik heb daar nog geen tips voor, maar er zijn er al wel gegeven. Hoplijk kun je zo toch weer verder opbouwen.

Balen van de hoofdpijn Namiro. Hopelijk is dat inmiddels weer over.

Suusje, lekker veelzijdige hond zo. Lekker sleeen en hardlopen. Snap wel dat hij moe was :P

Leuk ook dat sommigen van jullie samen lopen. Wonen jullie bij elkaar in de buurt?

Voorbereidingen voor trails. Hier nog niet direct nodig. Maar ik beken schuld dat ik al wat heb zitten spieken of er in de buurt dingen met behapbare afstanden worden georganiseerd O:) . Ik zag in Goirle wat voorbij komen.

Ik heb zaterdag pas weer gelopen. Tandje langzamer dan normaal, maar was blij dat het weer lukte. Gezien het weer van afgelopen week zijn er ergere weken om ziek te zijn. Hopelijk deze week iets minder regen. Vandaag een prachtige dag wel, maar met morgen een training en vandaag 2 kinderen thuis is lopen nu geen optie.

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 19:40

Eergisteren nog gestart in -4 graden met trailrunnen, net in 16 graden een rondje gemaakt. Idioot :+ .
Lekker rondje op basistempo van 7.5km gemaakt.

Ben je weer helemaal opgeknapt eedichro?

ieris

Berichten: 1781
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:11

SV, ja echt wat een verschil hé.
Grappig ik had vandaag bij basis dezelfde opdracht als jou, heb hem ook gedaan!

Eedichro, succes met je training morgen, hopelijk is het niet te nat.

Suusje, beterschap hopelijk valt het mee!
Hoe is het nu met je?

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-23 20:23

Best relaxed zo'n basisrondje.

Ninus
Berichten: 1723
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:24

Leuke foto's Ieris en Suusje!

En inderdaad, wat een bizar verschil in temperatuur. Het ging hier gisteren echt heel erg tekeer, gelukkig was ik niet thuis en heeft mijn man de boel in de gaten gehouden, zo op de ruimte en met de paarden vind ik het altijd wat spannend, maar het is goed gegaan gelukkig :j

Fijn dat je weer een rondje gemaakt hebt Orchidee!

Ik ga vanmiddag een klein basisrondje van een km. of 8/9 denk ik, heb een herstelweek, dus lekker rustig aan. Dit weekend een leuke 26km route in gedachten, zin in!

Loop jij mee met de RFR Hart van Drenthe SV? Ik denk dat wij de 27km doen :j

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 09:57

Goed vooruitzicht @Ninus, aankomend weekend.
Hier voor nu even geen plannen meer qua loopjes.

In de week van 27 maart zijn we in Limburg, dan wil ik wel even wat leuks lopen.
Iemand bekend met het Water Wandel Wereld pad in het Leudal? :)

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 10:46

Ja klopt ninus, ik loop ook de hart van Drenthe, maar dan de 43km.
Ik start dan om 10 uur.

suusje26

Berichten: 2428
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:01

De RFR staat ook nog op mijn lijstje. Super leuk ziet dat er uit!

Niet bekend met het Walter Wandel Wereld pad, wel een leuke naam. Ben benieuwd naar je ervaring als je er gaat lopen.

Veel plezier Ninus met je ronde. Maar rustweek en dan 26 km in één keer lopen?


Fijn dat je weer lekker hebt kunnen lopen Eedichro, veel plezier met je training vandaag.

Hier gisteren gesloopt tijdens de crossfitt, iets te fanatiek geweest met de pull ups en nu doet mijn linkerarm erg zeer. Gelukkig niet "zieker" geworden en gewoon een verkoudheidje. Vanavond rustig rondje op de hardloopband ik vertrek kijken. :Y)

Lisitano

Berichten: 4934
Geregistreerd: 05-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:04

Drenthe lijkt me ook leuk om eens te trailen. Ik kom daar nooit omdat het zo’n eind rijden is maar voor een trail rijd ik er wel heen.

Ik heb zenuwen voor die Koning van Spanje. Ik heb trainen weer opgepakt maar nog heel wat te gaan :=
Jullie inspireren altijd weer 8-)

Ook nog crossfit Suusje, stoer! Hopelijk valt je arm mee.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 12:18

MuSLi schreef:
Goed vooruitzicht @Ninus, aankomend weekend.
Hier voor nu even geen plannen meer qua loopjes.

In de week van 27 maart zijn we in Limburg, dan wil ik wel even wat leuks lopen.
Iemand bekend met het Water Wandel Wereld pad in het Leudal? :)


Dan ben je in mijn achtertuin MuSLi! Het Leudal is echt een prachtig gebied om te lopen. Deze route (neem aan die 14,6) heb ik nog nooit gelopen maar ga ik wel op mijn lijstje zetten!

Oei Suusje, voorzichtig met je arm! Doe je strict PU?
Wij hadden gisteren EMOM op het programma staan.. vriend zei: oh die is niet zo zwaar.. nou we lagen allebei KO na 18 min. :')

Welke afstand ga je rennen bij de koning Lusitano?

Hier vanavond weer met mijn vriendin op pad. Moet om 14.00 uur bij de tandarts zijn om twee gaatjes te vullen dus hoop dat ik daar vanavond geen last meer van heb..

Ninus
Berichten: 1723
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 13:48

De 27km. start om 1030 SV, maar we zijn er wel voor 10 uur denk ik, want 2 keer plassen :')

Sssst Suusje, daar gaat het wat mis in mijn schema omdat ik volgende week 16km op Zandvoort loop (met mijn man en Puera) en dan eigenlijk de 26 gepland staat. Ik heb echter de km's nodig en fysiek kan ik dat ook wel aan, dus ik heb het dit weekend wat opgeschroefd en het weekend daarna is het weer wat minder. Overall blijft de balans wel oké. En ik moet verder gewoon zoals altijd naar mijn lichaam luisteren.

Oeps, iets te fanatiek := En fijn dat het bij een verkoudheid is gebleven!

Zet 'm op Lisitano, jij kan de koning de baas!

Wat is EMOM? KO kan ik dan weer wel :=

MuSLi

Berichten: 5257
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 14:09

Ninus schreef:
De 27km. start om 1030 SV, maar we zijn er wel voor 10 uur denk ik, want 2 keer plassen :')

Sssst Suusje, daar gaat het wat mis in mijn schema omdat ik volgende week 16km op Zandvoort loop (met mijn man en Puera) en dan eigenlijk de 26 gepland staat. Ik heb echter de km's nodig en fysiek kan ik dat ook wel aan, dus ik heb het dit weekend wat opgeschroefd en het weekend daarna is het weer wat minder. Overall blijft de balans wel oké. En ik moet verder gewoon zoals altijd naar mijn lichaam luisteren.

Oeps, iets te fanatiek := En fijn dat het bij een verkoudheid is gebleven!

Zet 'm op Lisitano, jij kan de koning de baas!

Wat is EMOM? KO kan ik dan weer wel :=

Every Minute On the Minute. Elke minuut begin je met een oefening.
Je moet dan een aantal herhalingen doen en de tijd die je over hebt, heb je rust (of niet, net hoe snel je bent/hoeveel herhalingen je moet doen of welke oefening je moet doen :'))

Ninus
Berichten: 1723
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:26

Oh dat klinkt niet alsof ik dat leuk vind :D

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 15:50

MuSLi schreef:
Ninus schreef:
De 27km. start om 1030 SV, maar we zijn er wel voor 10 uur denk ik, want 2 keer plassen :')

Sssst Suusje, daar gaat het wat mis in mijn schema omdat ik volgende week 16km op Zandvoort loop (met mijn man en Puera) en dan eigenlijk de 26 gepland staat. Ik heb echter de km's nodig en fysiek kan ik dat ook wel aan, dus ik heb het dit weekend wat opgeschroefd en het weekend daarna is het weer wat minder. Overall blijft de balans wel oké. En ik moet verder gewoon zoals altijd naar mijn lichaam luisteren.

Oeps, iets te fanatiek := En fijn dat het bij een verkoudheid is gebleven!

Zet 'm op Lisitano, jij kan de koning de baas!

Wat is EMOM? KO kan ik dan weer wel :=

Every Minute On the Minute. Elke minuut begin je met een oefening.
Je moet dan een aantal herhalingen doen en de tijd die je over hebt, heb je rust (of niet, net hoe snel je bent/hoeveel herhalingen je moet doen of welke oefening je moet doen :'))


Klopt! Dit keer 1ste minuut 175 meter roeien. 2e minuut 10 burpees over de roeier en 3e minuut 15 wallballs. Er bleef weinig rust over.. en dat 18 minuten

Tiggs

Berichten: 7528
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 18:20

Pfff, training ging vandaag slecht. Kostte veel energie en kon niet doorzetten (mentaal). Ben sinds gisteren in Zwitserland en zit nu op ongeveer 450m boven NAP, dus misschien nog niet helemaal gewend?

Supervixen

Berichten: 12863
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:25

Het lijkt me niet dat dat ermee te maken heeft.
Misschien had je gewoon een mindere dag.

EedihcrO

Berichten: 787
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-23 19:37

Het kan zelfs aan de periode van de maand liggen hoe je loopt heb ik wel eens begrepen. Hopelijk voel je je snel weer fit.

Sv, wat een verschil in temp hè. Helaas dingetjes alweer voorbij. Het hoeft echt geen 30 graden te worden, maar meer dagen zoals gister zou toch wel fijn zijn. Maar op andere plekken heeft het wel bizar gewaaid begreep ik idd. Dat is dan weer minder fijn.

Suusje, hopelijk niet te lang last van je arm. En gelukkig niet echt ziek geworden. Hoewel verkouden al vervelend genoeg is met lopen.

Wat is de koning van Spanje Lisitano? En momenteel even wat minder fanatiek dus. Komt hopelijk wel weer.

Namiro, hopelijk kun je gewoon lekker lopen vanavond. En dat programma klinkt wel heftig ja.

Hier wat moe. Vanmiddag ook al paard gereden. Vanavond lekker rustig aan lopen maar. En dan donderdag weer op mezelf. Ik voel me lichamelijk wel beter, maar ik ben nog steeds wel moe. Komt ook door de onrustige nachten van de meiden wel. Hopelijk is iedereen snel beter en kunnen we weer lekker slapen