Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10667
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 15:27

Vanavond moet ook ik er aan geloven en voor mij is het ook niet het ideale moment van de dag. Ik heb net om 15:30 mijn diner naar binnen zitten werken want als ik dat na 18:00 doe dan kan ik het wel vergeten. Ook heb ik dan salade met een stukje zalmfilet en een paar frietjes uit de airfryer. Echt een zware maaltijd hoef ik ook smiddags niet te doen. Twee weken terug had ik een restant macaronie en had dat om 13:00 al op en tijdens het lopen had ik idd last van de darmen dus dat doen we niet meer.
Er loopt iemand in mijn groepje die had vorrige week twee uur voor de training gewoon stamppot boerenkool met worst _O- En die had er totaal geen last van. Ik begrijp echt niet hoe dat kan. Ik zou al binnen 10min in de bosjes zitten.

O Namiro, fijn dat je horloge er is, ik hoop dat hij je bevalt.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:06

Ja dat eten is even een dingetje.. ik ga om 17.00 uur een stuk van mijn quiche eten en dan na het rennen nog maar iets..vrees dat ik anders de hele run spinazie en geitenkaas proef :x

Horloge bevalt tot nu toe goed maar heb nog niet veel tijd gehad om dingetjes te proberen.

BeFunny

Berichten: 10667
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:30

Oh het was 14:30 en dat was al aan de late kant voor mij.

Smorgens kan ik wel yoghurt of een krentenbol eten en koffie drinken en dan kort erop gaan lopen.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 16:47

Ik kan ‘s ochtends juist niet met koffie lopen, dat gaat vreselijk oprispen. :=
‘s Avonds lopen na het eten gaat prima, als ik maar niet al teveel eet en er minimaal een uur tussen zit. Liefst meer.

Ninus
Berichten: 1727
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 17:03

Succes Namiro! 's Avonds lopen vind ik ook heel lastig, ik probeer het wel af en toe te doen, maar dan eet ik dus ook heel weinig of vroeg, maar dan heb ik nog nooit zo'n trek. Het is maar een kwestie van uitproberen wat het beste past denk ik :j
Oh brrrr, lopen na een bord boerenkool met worst zou bij ook niet goed gaan :r

Ik ben niet zo zorgzaam, dus dit geeft wel een verkeerd beeld van mij :)) maar als je elkaar al langer en goed kent en veel samen loopt dan pik je snel op dat het anders is dan anders. We hebben geen enkel (nou ja, misschien een beetje) risico genomen, hartslag in de gaten gehouden en ik heb heel subtiel geprobeerd vragen te blijven stellen zodat ik kon toetsen of hij nog helder was en dat was hij :D

Ik houd nog maar even hardlooprust tot vrijdag, ik voel de hoogtemeters in mijn bovenbenen nog wel. Denk dat jullie wel herkennen dat dit tegen je natuur in gaat, maar het is verstandig :+

Loop jij ook nog de 4 mijl van Sneek Puera?

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 18:51

Verstandig zijn en doen is niet altijd leuk. :))

Die sla ik over, denk ik. De eerstvolgende loop is de Vechtdaltrail op 8 juli. Ik twijfel nog over de Mar-Athon of misschien kom ik nog een andere leuke loop tegen in juni.

Mijn Forerunner 955 is ook binnen! :):) Morgen maar even lekker prutsen.

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 20:24

@musli, voordat ik een plan ingesteld had gaf mijn garmin ook wel eens voorgestelde workouts. Maar nooit gekeken wat dat inhield omdat ik mn eigen plan trok haha.

@Befunny, mooi horloge!

@Ninus, klinkt best heftig met je man zo maar toch mooi dat jullie er doorheen gekomen zijn en samen gefinisht zijn!

@ieris, mooie hoogtemeters!
Mijn nachtmerrie geloof ik, ik krijg spontaan paniek als ik een heuvel zie. Maar goed ik struikel al over een verkeersdrempel >;)

@Namiro, hopelijk gaat/ging je avondloopje goed!

Hier kan ik ook echt niet lopen na het avondeten. Dan wordt ik misselijk en mega veel opboeren en zuur.
Het beste liep ik op nuchtere maag maar dat gaat ook steeds minder :=

Voor nu lijkt het beste te zijn dat ik toch gewoon ontbijt en dan zo net voor de lunch ga hardlopen. Maarja dat lukt niet altijd met de planning :D

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:10

Nou het zijn er 10 geworden.. we hadden een route die een tikje verouderd was.. nou niet te doen.

Afbeelding

Leek wel Mikado.. we zijn er een heel stuk doorheen geklommen maar daarna klopte de route helemaal niet meer. Uiteindelijk nam het allemaal zoveel tijd in beslag dat we maar richting auto gegaan zijn.

Wel een hazelworm, een ree en een prachtige roofvogel gezien.. en 235347462836 muggen :')

O.. en geen last van het eten +:)+

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 21:12

Oh wauw dat is wel next level obstakeltraining :D

BeFunny

Berichten: 10667
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 22:23

Met de loopgroep. Ging wel lekker.

Afbeelding

Afbeelding

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 08:01

Mooi verdeeld over de zones ;)
Bevalt je nieuwe klokkie? :D

Ik heb gisteravond weer een rondje gedaan met de racefiets.
Dat is mijn vaste dinsdagavond activiteit in het seizoen *D
Toch weer bijna 43km afgelegd. Wel veel wind en die was fris :brr:

BeFunny

Berichten: 10667
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 10:27

Ja hij bevalt. Ik heb nu een foto van mijn hondjes in de wijzerplaat.
De eerste kaart heb ik er via all trails op kunnen zetten maar nu lukt het niet meer om ze over te zetten ofzo. Dus moet dat verder uitvogelen.

Op de fiets was gister avond idd koud en dan 43 km dan heb je vast koude handen gehad ;)

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:48

Leuke route Namiro, dat heb ik ook regelmatig als mijn vriend en in weer eens een gpx van internet hebben geplukt.

Lekker gelopen BeFunny.

Vanmorgen heb ik 22.5km getraild met bijna 500 hoogtemeters.
Doel was lekker rustig aan op lage hartslag.
Is redelijk gelukt, gemiddelde hartslag was 131, maar heuvelop wel rond de 155 ongeveer.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suusje26

Berichten: 2429
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 15:58

Heerlijk weer had je erbij vandaag SV.

Fijn dat je nieuwe horloge bevalt BeFunny.

Lekker bezig Musli op de racefiets. Hoe lang fiets je over 43 km, is dat door het bos of over de weg?


Haha, Namiro, een echte trail route dus. Je hebt wel weer wat gezien dus!

Houden je benen de rust nog vol Ninus :Y)

Hier een beetje gefrustreerd. Ik moest op de hardloopband omdat kinderen op bed lagen en vriend weg was. Maar doordat Jeff van Garmin mij nu traint heb ik ineens hele andere trainingen die niet werken op de hardloopband. Na 25 minuten was ik er klaar mee en toch nog een beetje doorgezet naar 35, maar toen was mijn hardloopband al 2 op de noodstop gegaan omdat ik te hard liep en het klipje los schoot, registreert mijn horloge niet de snelheid die ik op de loopband loop (lees ik moest van Jeff tussen 4.24 en 4.42 uit mijn hoofd lopen, ik liep 13,5 op de hardloopband en nog zeuren dat ik te langzaam ging, terwijl 4.25 13,5 moet zijn, dat hield ik niet vol... dus toen maar uitgelopen en onder de douche gestapt) Iemand tips om die gekke trainingen van Jeff aan te passen aan een hardloopband activiteit?

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:22

Jeff is niet zo aardig voor je zeg! Hij kan die hardloopband niet waarderen blijkbaar. Geen idee hoe je dat aan moet passen, Jeff en ik hebben nooit een relatie gehad :+

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:28

Suusje, ik kan je niet helpen maar ik heb wel hartelijk gelachen om je verhaal! Misschien Jef inruilen voor een ander als je op de loopband moet rennen?

Dat ziet er heerlijk uit SV! :j

Ik had gisteren ruzie met mijn waterzak.. krijg de slang er wel goed in gewurmd (salomon trailvest) maar mijn slang zit dan ergens dubbel waardoor ik niet kan drinken.. slang is ook erg lang heb ik het idee..
iemand ervaring mee??

BeFunny

Berichten: 10667
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:33

Je kan ze wel inkorten.
Sommige tassen hebben van die clipjes daar kun je ze doorheen steken. Anders zou ik hem inkorten zodat die precies goed hangt voor jou :j

Karin_deB

Berichten: 8267
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:25

@Suusje, als ik mijn workout van de dag selecteer op mijn horloge kan ik altijd aangeven of ik ga hardlopen op de loopband ga.
Heb jij die optie ook?

Supervixen

Berichten: 12880
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:35

-Namiro- schreef:
Suusje, ik kan je niet helpen maar ik heb wel hartelijk gelachen om je verhaal! Misschien Jef inruilen voor een ander als je op de loopband moet rennen?

Dat ziet er heerlijk uit SV! :j

Ik had gisteren ruzie met mijn waterzak.. krijg de slang er wel goed in gewurmd (salomon trailvest) maar mijn slang zit dan ergens dubbel waardoor ik niet kan drinken.. slang is ook erg lang heb ik het idee..
iemand ervaring mee??


Die slang moet je op maat maken door er een stuk af te snijden.
Vind je dat fijn, die waterzak? Ik gebruik die nooit, want het beweegt ontzettend op je rug.

-Namiro-

Berichten: 1926
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Het Limburgse land..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:10

Aha, ik heb nu die van mijn vriend gebruikt dus daar ga ik maar niet in knippen.. dan haal ik er nog eentje bij de decathlon.

Ik vind ze wel fijn SV. Ik vind het klotsen wel meevallen. de zak zit strak in zo’n extra zak (lekker duidelijk) die bij mijn vest zat en dan nog in mijn vest vastgezet.

BeFunny

Berichten: 10667
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 19:17

Ik heb ook geen moeite met de zak eigenlijk.

Ik heb de rugtas bij Decathlon besteld ben wel benieuwd hoe die daarbij hangt.

Ga ik zaterdag uitproberen. Hoop dan van Veenendaal west naar Maarn te lopen.

Puera

Berichten: 8109
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:30

Tip van mijn collega was om de zak na het vullen op de kop te houden en de lucht eruit te zuigen. Werkt perfect, geen klotsend water.
Als ik mijn telefoon achter in het vakje heb, moet die bovenop, en de waterzak op m’n rug, dan zit alles mooi stevig.

Ninus
Berichten: 1727
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 20:40

Ziet er weer super uit SV!

Mikado voor gevorderden := Maar wel fijn dat het in de avond lopen goed ging, biedt voor nieuwe mogelijkheden.

Lekkere afstand op de fiets MuSLi!

Ik zou een punt achter deze verkering zetten Suusje, wat een gedoe :(:) :=

Ik gebruik ook altijd de waterzak, heb er geen last van op mijn rug. Ik zorg ook altijd dat ik de boel vacuüm trek voordat ik weg ga, dat geklots word je gestoord van. Maar ik denk niet dat SV dat bedoelt, er zit sowieso wel wat beweging in, daar moet je van houden. Zo kan ik absoluut niet tegen iets om m'n middel, dat vliegt alle kanten op bij mij :D Is even uitproberen :j

Hier een half uurtje getraind met de pt, viel me niks tegen. Vrijdag mag ik een rondje lopen van mezelf, morgen weer een lange kantoordag :z :Z

MuSLi

Berichten: 5258
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:06

@Suusje, we hebben 1:42 uur gefietst. Allemaal over de weg met de racefiets :)

Balen dat Jeff en de hardloopband niet zo goed samengaan. Ik heb er geen ervaring mee, ik loop nooit op de band.

Om mijn middel/heupen iets meedragen is hier ook geen optie. Alles kruipt omhoog en daarna gaat het dan rond je middel draaien @Ninus. Krachttraining met PT, of iets anders?

Ik heb vandaag de benchmark run gelopen voor het halve marathon schema van Garmin. Geen idee wat er precies de waarde van is, want je krijgt niet echt feedback. Maar we gaan het zien ;) daarna nog maar even doorgelopen. Totaal even meer dan 7km gelopen, op een fijn tempo.

Goof

Berichten: 28874
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 21:14

Ik kom weer even binnenvallen :o
Lees trouw mee overigens en geniet van jullie foto's en progressie.

Ik vroeg me af of jullie dit patroon lbt hartslag herkennen? Het valt me op dat mijn hartslag nooit geleidelijk omhoog gaat, maar de eerste (doorgaans) 8 á 10 minuten rustig blijft en dan ineens omhoog piekt en daar blijft.
Dit ongeacht afstand en tempo dat ik loop. Ik vind het zelf vrij typisch.

Afbeelding