Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:04

Puera lekker 18km en in de trailshort die ik dus ook heeel fijn vind :j

Ik heb weer een trailtje gelopen over de heuvelrug van Driebergen Zeist naar Maarn erg mooi ook. 15 km, ook wel wat gewandeld vandaag maar dat geeft niet natuurlijk. Ook in de trailshort van evadict _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 13:09

Goed bezig allemaal! Leuke foto's.

Hier dan toch eindelijk een hardlooprustdag na zes dagen achter elkaar hardlopen. Vanmorgen lekker 10km gewandeld en misschien vanmiddag of vanavond nog even fietsen. Morgenochtend vroeg op voor een trailtje.

Fenn

Berichten: 6174
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 14:17

Leuk rondje BeFunny!

En ik ga ook eens op zoek naar dat Short. Ik ren in ninepine zowel kort als lang. Fijn, maar met dit weer niet luchtig.

Puera

Berichten: 8121
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-23 17:09

Mooie omgeving, BeFunny!

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 09:43

Goedemorgen! Ik heb om kwart over 7 al een rondje gelopen. Ik kwam daarbij door een hondenlosloopgebied en vroeg me af of het eigenlijk 'not done' is om daar doorheen te rennen?

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:08

Ik loop daar ook wel eens doorheen.
Maar ik ga wel rustiger lopen als ik losse honden zie en als ze komen begroeten ga ik even wandelen (het kan anders een trigger zijn) en ben ik ze genaderd dan weer door. Als je gewoon rekening houd met elkaar moet dat prima kunnen ;)

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:13

Ja precies, als er een hond naar me toekwam, liet ik 'm wel aan m'n hand ruiken en keek ik hoe hij reageerde.

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:58

Tiggs schreef:
Ja precies, als er een hond naar me toekwam, liet ik 'm wel aan m'n hand ruiken en keek ik hoe hij reageerde.


Dat doe ik ook idd. Behalve bij hele kleintjes want dan moet je bukken. Bij grote hou ik mijn hand open als ik ze zie komen en ik zeg hallo lieverd. Gaan ze standaard blij kwispelen haha. Dan loop ik gewoon door. Nooit ook maar een probleem gehad. En zie ik dat een hond blijft hangen dan wacht ik gewoon even. Mensen die bang zijn voor honden of een hekel hebben aan honden die doen er goed aan niet door een losloop gebied te lopen want die krijgen gegarandeerd moeite.

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:58

Ik loop af en toe door losloopgebied, dan neem ik echt tempo terug en als een hond geïnteresseerd is, ga ik even wandelen. Maar ik ben geen hondenfan, dus ik vermijd het liever.

Mijn vriend en ik hebben vanmorgen een halve trailmarathon gelopen. De laatste twee km waren zwaar. Verder ging het redelijk met de hitte.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:16

Wel heel mooi gebied weer.
En de warmte dat houden we nog wel even. Ik heb liever toch iets kouder of een regenbuitje dat zou ook wel lekker zijn. Maarja.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:19

Lekker SV!

Hier vanochtend om 7:15 vertrokken en echt heerlijk gelopen. Het was eerst nog bewolkt en vochtig en de laatste 15km werd het warm. Ik verdroeg het best redelijk, de laatste kilometers (in de stad) waren wel wat pittiger. Maar ik heb genoten, het is zo verschrikkelijk mooi op deze route. Daarna lekker op het terras gezeten bij een goede vriend en mijn vader heeft ons weer opgehaald :+:

Nu lekker in de tuin met een boek. Gisteren waren we uit eten en daarna heb ik nog paardgereden, toen was het lekker afgekoeld, voordeel van de paarden aan huis, om 22:00 opstappen is geen probleem :D

ieris

Berichten: 1787
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:46

Ninus, wow jij hebt echt een onuitputtelijke energie zeg! Goed bezig hoor! Poe dat zou ik niet kunnen om 22 uur nog paardrijden, en dan weer vroeg op!
Klinkt als een mooie route, en leuk idee om bij een terras te eindigen!
Mooie afstand weer in de benen!

SV, gave foto's weer, mooi zeg! Herkenbaar stukje waar je liep, het is ook altijd prachtig daar hé!
En weer een hvm in de benen, goed bezig hoor!

Tiggs, ook al vroeg uit de veren, wel fijner dan midden op de dag hé!
Ik vind het ook nooit fijn als honden uit het niets naar me toekomen, je weet nooit wat ze gaan doen, en ben altijd blij als de baasjes ze even bij zich roepen.

Be funny, wow mooie foto's! Mooie afstand heb je ook gelopen!
Leuk die rode bus!
En geeft toch niet dat het niet zo snel is, je geniet er wel van zo te zien, daar gaat het om!

Puera, ook weer 18km er op zitten, goed bezig hoor!

Hier vanmorgen vroeg samen met Suusje op pad geweest, was gelukkig nog redelijk te doen met de warmte.
We kwamen onderweg echt wel een stuk of 10 hertjes tegen, heb er in het hele jaar ervoor nog nooit zo veel gezien als op deze dag.
Ze waren ook nauwelijks bang, niet eens van hond Elmo, denk dat ze een beetje bevangen waren door de hitte en dorst misschien.
Nou maar hopen op veel regen, dan koelt het tenminste wat af, en kunnen de wilde dieren wat beter drinken.

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:54

Wat leuk Ieris, weer met Elmo op pad! En Suusje natuurlijk :D

Hier hebben we geen specifieke wandelgebieden voor honden, ze lopen hier wel vaak los, ben een liefhebber, maar ben ook wel eens gepakt. Gelukkig zonder schade, maar ik ben er niet meer zo happig:+ op :n

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:01

Ninus hoeveel km heb je totaal gelopen? Iig wat een energie dat dat je eigenlijk zo makkelijk af gaat. Dat vind ik bij meerderen hoor. En dan merk ik wel dat ik nog niet zo lang loop en zeker in de bossen heb ik het best zwaar hoor. Maargoed dat blijft een kwestie van blijven gaan.

En Ieris ook heerlijk gelopen zo te lezen samen met Suusje en herten spotten geeft altijd iets extra's.

En tempo daar ben ik tijdens het lopen eigenlijk als ik trail niet mee bezig. Hier in de polder probeer ik Iig wel steeds net een beetje sneller en dan ben ik nog traag haha. Maar voor mij is zo'n trail echt telkens iets speciaals de natuur daar kan ik echt intens van genieten dus hoeft dat ook niet snel. Maar gister heb ik net wat meer moeten wandelen dan dat ik zelf zou willen. Dat is toch anders dan als je even stopt om te drinken of om die foto te maken. Maar echt moeten wandelen om weer wat op adem te komen :j

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:08

En omdat ik toch twijfel over stokken en dan met name welke
Zo licht mogelijk is natuurlijk fijn.

Maar ik twijfel tussen die van Evadict van 100 euro en een aantal wat duurdere. Is daar echt verschil in? En ik zou ook een regenjasje willen die heel licht is die ook wel bij hikes aan kan. Wij gaan naar Scandinavië en niks is daar zo veranderlijk als het weer. Maar ook daar vind ik het lastig. Ik heb wel een regenjas maar vind dat meer voor de winter nu veeeel te warm voor mij en bij 10 graden ook veel te warm.

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:16

Ik heb slechte ervaringen met regenjasjes. Na één keer wassen, zijn ze vaak niet meer waterdicht en ik zweet me er altijd kapot in. Heb er dus nooit meer een aan.
Als je de verschillen wilt weten, moet je de specificaties naast elkaar leggen. En hoe vaak ga je ze gebruiken? Denk dat die van de decathlon ook prima voldoen.

Ieris echt veel herten hebben jullie gespot. Geluksvogels.

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:24

Ik ga ze enkel voor de vakantie en misschien vakanties gebruiken. Ik hoop wel vaker trail met TRCU mee te lopen ook en die doen ook wel eens naar de Ardennen etc maar dit is wat ik in de toekomst "hoop" te gaan doen. Zelf denk ik dat die van Decathlon ook voldoen.

Ik heb helaas met regenjasjes ook geen goede ervaringen in het verleden maar dacht er zijn vast ook fijne _O-

Ninus
Berichten: 1743
Geregistreerd: 10-07-04

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:03

Ik heb een heel eenvoudig regenjasje van de decathlon. Die heb ik mee op langere afstanden in mijn rugzak als het koud is. Mocht er onderweg wat gebeuren en ik sta even stil dan koel ik niet of minder af.

Vanochtend hebben we 30km gedaan. Vorig jaar kon je me opvegen na mijn eerste 30km (was in augustus denk ik), nu heb ik alweer van alles gedaan. Dus inderdaad, gewoon doorgaan en ervaring opdoen :j

Fenn

Berichten: 6174
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:57

BeFunny schreef:
En omdat ik toch twijfel over stokken en dan met name welke
Zo licht mogelijk is natuurlijk fijn.

Maar ik twijfel tussen die van Evadict van 100 euro en een aantal wat duurdere. Is daar echt verschil in? En ik zou ook een regenjasje willen die heel licht is die ook wel bij hikes aan kan. Wij gaan naar Scandinavië en niks is daar zo veranderlijk als het weer. Maar ook daar vind ik het lastig. Ik heb wel een regenjas maar vind dat meer voor de winter nu veeeel te warm voor mij en bij 10 graden ook veel te warm.


Nooit gerend met stokken, maar wel gehiked (bergen en bepakking) en ik heb zowel duurdere als die van de decathlon gehad. Er zat iets gewichtsverschil in, desondanks vond ik het als grammenjager het geld niet meer waard om voor de dure stokken te gaan, te weinig verschil in zowel gewicht als kwaliteit en ik gebruikte ze zowel voor lopen als om schaduwdoek (grondzeiltje tent) te bouwen. Zou dus voor de goedkopere stokken gaan.

Qua regenjas kan je overwegen om voor een relatief goedkope en eenvoudig inpakbare te gaan. Ik hike en ren in andere regenjassen als ik er al in 1 ren.

Wat leuk dat jullie samen zijn gaan rennen!

En mooie afstanden komen al voorbij. Lekker bezig Ieris, Suusje, Ninus! Mooie trail ook weer SV. Ik vind dat jullie allemaal bakken energie hebben. Wat een afstanden! Leuk ook al dat wild.

Ik loop bijna altijd een stukje door een losloop gebied (het bos achter mijn huis start met een stukje losloop) en doe wat de rest zegt: wel rennen, maar rekening houden met de honden. Gaat vrijwel altijd goed en ik houd echt niet van honden. Ik probeer ze wel uit de weg te gaan als ik ze zie.


Straks weer een stukje, 12 keer 30 seconden :+

Tiggs

Berichten: 7537
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 16:19

BeFunny schreef:
Ninus hoeveel km heb je totaal gelopen? Iig wat een energie dat dat je eigenlijk zo makkelijk af gaat. Dat vind ik bij meerderen hoor. En dan merk ik wel dat ik nog niet zo lang loop en zeker in de bossen heb ik het best zwaar hoor. Maargoed dat blijft een kwestie van blijven gaan.


Troost het een beetje als ik vertel dat ik vanochtend 4 kilometer gerend heb in 7:55 min per km?
:)

Het was inderdaad heerlijk, Ieris, zo vroeg! Ik vind de sfeer op zondagochtend ook altijd zo fijn, je ziet bijna alleen sporters. En kerkmensen :+

Ninus: jaloers op jouw energie!

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 17:37

Haha nee dat troost niet.
Dat hangt namelijk af van de omstandigheden. Maar ik vond het gister jammer dat ik voor mijn gevoel dus te vaak moest wandelen. Soms is dat een keuze en dan is dat niet erg zeg maar. Als je stopt omdat je weet ik veel wat wil doen maar als je gewoon echt moet stoppen en even wandelen en dan pas weer een stuk kan joggen dat is waar ik dan van denk Jolanda dat had je niet aan de orde want een aantal weken terug liep ik de 17km aan één stuk. Bij trails kies ik vaak zelf ook voor stukjes wandelen dan ik even rustig een foto maken. Maar dat heeft dan niks met uithoudingsvermogen te maken. Maar gister moest ik stukken wandelen.


@fenn. Om nog even dieper in te gaan de Decathlon heeft ook stokken van aluminium die zijn 69 euro dus 30 euro goedkoper. Het hoeft niet het goedkoopste van het goedkoopste maar als het in gebruik niet veel uitmaakt dan zou ik ook daarvoor kunnen kiezen. Ik weet dus ook niet of dat echt een wereld van verschil maakt carbon of aluminium ;)

En kwa regenjas zou ik gewoon een heel licht jasje die je ook in je zak zou kunnen doen mee willen nemen.

Supervixen

Berichten: 12947
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:15

In gewicht wel denk ik?

Het is nou eenmaal zo dat de ene keer beter gaat dan de andere.
Ik heb een keer een 50km gelopen die ik bijna fluitend deed, maar ook eentje waarbij het bij 30km al loodzwaar was.
Het ligt maar net aan het weer, je gemoedstoestand, stressniveau, of je lekker geslapen hebt, enz.
Ik loop met deze warmte echt als een dweil voor mijn gevoel, maar ja, dat is dan maar even zo.
Ik zie het dan als een goede mentale training. Gewoon omdenken.

Deze week in ieder geval ondanks de warmte en 40 uur werken een mooie trainingsweek gehad van 65km hardlopen en 15km wandelen, dus ik mag niet klagen.

Fenn

Berichten: 6174
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:37

Qua stokken zal het idd schelen. Is maar net waar je voorkeur ligt en waar je in wilt investeren.

En het lopen ging al beter! Tempo wisselt tussen 6.15 en 7.30 p.k. , maar ik loop ook soms berg (nouja heuvel) op en soms af.

BeFunny

Berichten: 10856
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:49

Ok het worden de stokken van Decathlon van Carbon. Dankjullie wel <3 Wij gaan pas 22 of 23 juli weg maar ik hoop er ook nog wat mee te kunnen oefenen voor die tijd om te kijken of ik er überhaupt mee overweg kan.

Lieke

Berichten: 11353
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 23:18

Be funny, mooie plaatjes, loop je dan van station naar station?
SV, ook mooie foto’s weer!
Hondenlosloop gebied loop ik gewoon doorheen, is hier het park waar ik bijna wel doorheen moet. Probeer daar gewoon rustig te lopen en geen intervallen te doen.
Iedereen lijkt wel goed aan het lopen dit weekend.

Hier een weekendje weg naar België om te klimmen, vanochtend een leuke ronde gedaan van 10k met 400 hm.
Afbeelding