.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:05

Amado7 schreef:
Is een praktijk die niet via de GGZ gaat. Een tweedelijnspraktijk.


Bij mij werd tweedelijns ook gewoon vergoed? Bedoel je een praktijk die niet gecontracteerd is? Of heb je geen diagnose waar een vergoeding voor staat?

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:37

Sommige verzekeringen oa vgz vergoeden voorkeurs medicijnen zonder dat je eigen risico hoeft te betalen (behalve afhandelings kosten).Dat kan soms een voordelige keus zijn ligt er aan of en welke medicijnen je gebruikt.
Een gratis testje bij Independer kan ook wel fijn zijn is mijn ervaring.

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:52

Amado7 schreef:
Is een praktijk die niet via de GGZ gaat. Een tweedelijnspraktijk.

Ook psychologische hulp in de tweedelijn wordt gewoon uit je basisverzekering vergoed, als je aan een aantal voorwaarden voldoet (contract met de verzekeraar en de “juiste” diagnose voor vergoeding). Waar wringt dan de schoen? (Als je het wil zeggen hoor, ik denk graag mee)

Liiesjjj

Berichten: 1184
Geregistreerd: 08-01-08
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 21:54

Voor wie wil gaan voor een restitutiepolis is het handig om op deze website te kijken welke polissen geschikt zijn: https://contractvrijepsycholoog.nl/vergoedingen-2022/

Rode opmerking bij het pakket betekent positief advies (en dus 100% vergoed) en meteen welk pakket je moet kiezen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 22:55

daantjuhhh schreef:
Cowgirl schreef:
Ik blijf fff volgen. Toevallig was ik net aan het kijken. Ik wil er graag tandarts bij maar had berkend bij unive dat ik iets van 175 euro premie betaal om 250 euro vergoed te krijgen. Is dat het waard? Of zet ik 20 euro per maand extra opzij. Ook loop ik nu bij ene chiropractor, nu niet vergoed dus alles zelf betalen. Mijn rug zal altijd een probleem blijven en zou voor behandelingen best verzeerd willen zijn. Het is zo duur. Fysio werkt niet.

Ik weet niet of het zo is. Maar ergens ligt mij bij dat je dan ook geen tandarts vergoeding krijgt bij een ongeval.
Dus stel je flikkert van je fiets en mist 4 voortanden… volgens mij krijg je bij een ongeluk 100% vergoed als je een tandartsverzekering hebt.
Maar ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat het echt zo is?


Bij unive moest je die ongevallen verzekering weer apart. Bij FBTO dacht ik ook. Verder ben ik nog niet gekomen. Ik zit momenteel bij Unive.

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:41

Heb jaren bij Ditzo gezeten, maar stap nu over. Ga €14 omhoog, vind dat iets teveel van het goede.
Nu collectief IZZ/ CZ gaat mij het meeste om het behouden van mijn eigen tandarts.
De rest verdiep ik me meestal niet in

Gebruik geen medicijnen en heb geen ziekte oid. Eigen risico blijft op €385

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 23:45

Ik blijf dit jaar ongewijzigd zitten. In vergelijk met vorig jaar betaal ik 20 euro meer op jaarbasis geloof ik. Verzekeraar doet niet zo heel moeilijk meer met medicatie vergoeden. Het is wel best. Een kwak geld, 1561 euro per jaar ex eigen risico en ex inkomens afhankelijke premie, ex tandarts. Maar goedkoper is geen optie kwa aanvullen.

Edit Wel zitten kijken nog. Het verschil tussen ziezo van zilveren kruis en de normale polis scheelt 21 euro per maand. Maar wat is het verschil? Alleen de fysio? Toch ruim 240 euro goedkoper.

Sybelle
Berichten: 816
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 01:02

Liiesjjj schreef:
Voor wie wil gaan voor een restitutiepolis is het handig om op deze website te kijken welke polissen geschikt zijn: https://contractvrijepsycholoog.nl/vergoedingen-2022/

Rode opmerking bij het pakket betekent positief advies (en dus 100% vergoed) en meteen welk pakket je moet kiezen.


Wat fijn. Ik was aan het kijken naar een restitutiepolis maar het overzicht kwijt. Dit is heel handig. Dank je wel. :)

Lavitabella

Berichten: 1710
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 01:25

Ik blijf ook zitten. Door ziekte haast onmogelijk om ergens anders te gaan verzekeren met aanvullende verzekering. Ik moet wel weer meer gaan betalen bij VGZ. Echt steeds duurder word het allemaal.. eigen risico laat ik wel staan. Die is ieder jaar op bij mij. :+

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 07:08

Ik las pas op fb (nog niet gecheckt) dat als je bij ing zit korting krijgt bij cz

MaNdiii

Berichten: 1771
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: OBL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 07:41

daantjuhhh schreef:
Cowgirl schreef:
Ik blijf fff volgen. Toevallig was ik net aan het kijken. Ik wil er graag tandarts bij maar had berkend bij unive dat ik iets van 175 euro premie betaal om 250 euro vergoed te krijgen. Is dat het waard? Of zet ik 20 euro per maand extra opzij. Ook loop ik nu bij ene chiropractor, nu niet vergoed dus alles zelf betalen. Mijn rug zal altijd een probleem blijven en zou voor behandelingen best verzeerd willen zijn. Het is zo duur. Fysio werkt niet.

Ik weet niet of het zo is. Maar ergens ligt mij bij dat je dan ook geen tandarts vergoeding krijgt bij een ongeval.
Dus stel je flikkert van je fiets en mist 4 voortanden… volgens mij krijg je bij een ongeluk 100% vergoed als je een tandartsverzekering hebt.
Maar ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat het echt zo is?


Daantjuhhh dit zit vaak ook bij je aanvullende verzekering. Dus tand heb je daar niet speciaal voor nodig.

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 07:47

Ben wel benieuwd of iemand ervaring heeft met de zorgverzekering van de Hema.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 08:13

Ik heb zojuist de verzekering bij Anderzorg aangepast naar het ‘compact’ pakket. Ik zag ineens dat ie wel erg veel duurder was geworden, en dat kwam schijnbaar doordat ze ineens meerdere pakketten hebben. Ik zie alleen nog niet echt het verschil tussen beide..
Ik betaal volgend jaar iig 89 euro per maand.

Anoniem

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 08:20

Ik blijf bij Menzis en ga 159,- betalen. Dit is inclusief een aanvullende verzekering en een tandartsverzekering.

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:03

Ik blijf denk ik bij CZ. Ik ga wel een stapje terug in het pakket en dat scheelt me ongeveer 10 euro per maand. CZ heeft vaak contracten met HMC.
Ik heb ooit bij VGZ gezeten maar daar kon ik in november niet meer terecht omdat het zorgplafond bereikt was.
Ik heb een jongerenpakket bij CZ. Deze is heel ruim vind ik.

Bon_ita

Berichten: 401
Geregistreerd: 18-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:32

Ik zit bij ZieZo Zilveren Kruis. ZieZo is goedkoper omdat je alles zelf online/via de app moet regelen. Voor mij geen probleem. Ik heb ZieZo Basis met aanvullend 1 en ben 118 euro per maand kwijt. Eigen risico staat op 385.

Ik slik alleen de anticonceptiepil (en die wordt vergoed *\o/* ). Voor de rest heb ik op dit moment geen extra zorg nodig, vandaar dat ik erg basis verzekerd ben.

Morganlefay

Berichten: 8696
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:38

Zit bij DSW, al jaren en ik ga niet wisselen. Mijn mond is een reden dat andere verzekeraars een uitgebreidere tandartspolis weigeren.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 10:50

Ik zit nu bij Ditzo en ben erg tevreden, maar ben toch van plan over te stappen. Ditzo gaat toch echt wel wat duurder worden. Ga toch even spieken bij Zilveren Kruis (daar zat ik voorheen altijd al, maar toen was Ditzo nog goedkoper). Volgens mij zijn de rollen voor een basisverzekering nu bij beide omgedraaid :)) Vind het altijd wel weer een uitzoekwerkje...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:10

Ik heb zitten rekenen en kom op iets raarsuit. Ziezo is zoalshierboven 118 euro per maand of 1407 euro per jaar.

Zilveren kruis is 139,70 euro voor een vergelijkbare verzekering. Maar per jaar 1659.

Als ik per maand betaal is het verschil 260,40 euro. Best fors dus.

Maar wat ik per post aan premie ontving is 1571 euro voor dezelfde verzekering waar ik nieuw afgesloten 1659 voor betaal.

Voor die 160 euro per jaar ga ik niet overstappen. Als volgend jaar dat verschil groter is wel. Al heb ik een hekel aan alleen online dingen moeten regelen ipv bellen.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:13

Ik moet maandag naar de plastisch chirurg voor een 1e intake. Mijn siliconen moeten verwijderd worden. Hoop dat de verzekering het gaat vergoeden, maar kan weleens lastig zijn. Zit nu bij Ditzo.
Ik hoop dus wel dat ze voor 1 januari een beslissing hebben genomen over het vergoeden of niet, anders stap ik over.

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 11:28

Ik ben nu bij Ditzo. Daar blijf ik ook, ben er blij mee. Eerder wel vaak overgestapt maar verwacht volgend jaar toch wel wat rekeningen en vind het fijn om dan geen gedoe te hebben en hoop dat ik zo tevreden blijf.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:10

Booooo schreef:
Ik moet maandag naar de plastisch chirurg voor een 1e intake. Mijn siliconen moeten verwijderd worden. Hoop dat de verzekering het gaat vergoeden, maar kan weleens lastig zijn. Zit nu bij Ditzo.
Ik hoop dus wel dat ze voor 1 januari een beslissing hebben genomen over het vergoeden of niet, anders stap ik over.


Houd er rekening mee dat een zorgverzekering kijkt naar het moment dat een DBC is geopend: het dossier dus. Ik heb dit ooit gehad met een ooroperatie en was daardoor alsnog €1400 én hogere kosten door betere verzekering kwijt. Is iets wat niet heel veel mensen weten, daarom deel ik het zoveel mogelijk als ik dit soort dingen voorbij zie komen. Daarnaast zijn er voor een flink aantal operaties ook regels dat je bijvoorbeeld minimaal 1 of 2 jaar al verzekerd moet zijn bij die verzekering.

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:14

Ja ik ga het maandag nog eens bij de plastisch chirurg navragen, want het is wel een rot periode zo om niets te weten :+ Bedankt voor de tip!

Flower033

Berichten: 754
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Niet meer op bokt

Re: de zorgverzekering 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:21

Voor operaties vergoed uit de basisverzekering hoef je niet ergens 1 of 2 jaar verzekerd te zijn. Tenzij dit uitdrukkelijk in de basisverzekering is opgenomen. Maar dan geldt dat voor alle verzekeraars.

Als Ditzo het verwijderen van siliconen niet vergoed, zal een andere verzekeraar dat waarschijnlijk ook niet doen. Er moet een medische noodzaak zijn. Google maar eens op "borstprotese verwijderen zorgverzekering"

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 12:28

Ik heb een medische noodzaak. Alleen zelfs dan schijnen er nog verzekeraars lastig te doen.