Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 02-03-24 06:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:08 



 
Profiel   

Ik stap elk jaar over.
Meestal doe ik elk jaar zo'n zorgwijzer-testje om te kijken welke het voordeligst uit komt. En vaak doe ik ook gewoon 800 euro aan eigen risico.

Dit jaar twijfel ik alleen of ik rekening moet houden met eventueel zwangerschap/alles wat daarbij hoort mee te verzekeren. Ik denk dat we er pas in 2023 aan beginnen, maar wie weet hoe het loopt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:12 



 
Profiel   

Monchou schreef
Ik stap elk jaar over.
Meestal doe ik elk jaar zo'n zorgwijzer-testje om te kijken welke het voordeligst uit komt. En vaak doe ik ook gewoon 800 euro aan eigen risico.

Dit jaar twijfel ik alleen of ik rekening moet houden met eventueel zwangerschap/alles wat daarbij hoort mee te verzekeren. Ik denk dat we er pas in 2023 aan beginnen, maar wie weet hoe het loopt..


Toen wij met deze plannen bezig waren ben ik naar Ohra gegaan, daar kan je gedurende het jaar je zorgverzekering aanpassen als je zwanger wordt ;)

Ik zoek het elk jaar wel uit, maar blijf meestal toch hangen bij de verzekeraars waarmee mijn werkgever collectiviteitskorting heeft geregeld :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:32 



 
Profiel   

Hier ook weer op zoek. In maart uitgerekend en moet gaan rekenen of het zin heeft om extra dingen rondom de bevalling te verzekeren. Verder tandarts (deels) en fysio (min 6 behandelingen).

@monchou hier nu voor de tweede keer zwanger, maar de meeste normale zorg (echo's, verloskundige, medisch noodzakelijke zorg enz) is gewoon gedekt door de basisverzekering. Indien je na maart zwanger raakt, zal je bevalling als het goed is in 2023 zijn en daar zit het grootste deel "extra" verzekering in (bijv niet-medisch bevallen in het zkh of geen eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen). En dat is best een dure, hier al wat gekeken, maar kwam al snel op 50 euro per maand extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:34 



 
Profiel   

Ik blijf zitten, maar waardeloos dat er nu vrijwel geen mogelijkheden meer zijn om eigen behandelaar te kiezen in de GGZ en de wijkzorg, de meeste restitutiepolissen zijn nu combi-polis geworden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:53 



 
Profiel   

miramii schreef
Hier ook weer op zoek. In maart uitgerekend en moet gaan rekenen of het zin heeft om extra dingen rondom de bevalling te verzekeren. Verder tandarts (deels) en fysio (min 6 behandelingen).

@monchou hier nu voor de tweede keer zwanger, maar de meeste normale zorg (echo's, verloskundige, medisch noodzakelijke zorg enz) is gewoon gedekt door de basisverzekering. Indien je na maart zwanger raakt, zal je bevalling als het goed is in 2023 zijn en daar zit het grootste deel "extra" verzekering in (bijv niet-medisch bevallen in het zkh of geen eigen bijdrage voor de kraamzorg betalen). En dat is best een dure, hier al wat gekeken, maar kwam al snel op 50 euro per maand extra.


Zoiets dacht ik al gelezen te hebben, maar wilde me nog verder gaan verdiepen.
Bedankt voor de info in ieder geval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 15:57 



 
Profiel   

Hier ook aan het kijken, ook in verband met een hopelijke zwangerschap. Nog aan twijfelen of ik aanvullend verzekerd wil zijn daarvoor, in ziekenhuis bevallen zal ik sowieso al moeten ivm medische noodzaak. Dus daar hoeft het niet voor..

Makkelijk is het niet en onderling verzekeraars op details vergelijken is erg lastig merk ik.

Zat altijd bij Besured, wat nu over gaat naar VGZ met collectiviteit korting. Als ik naar voorwaarden tov premie kijk nog niet zo slecht. Maar even rond kijken kan geen kwaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 16:00 



 
Profiel   

Onze zorgverzekering van promovendum wordt helaas automatisch overgeheveld naar VGZ.
En de nieuwe polis is echt te duur en heeft geen (goede) aanvullende verzekering die mijn specifieke probleem aanvullend verzekerd.

Balen, want vorig jaar had ik geen keuze, ik kon alleen bij promovendum terecht. Hopelijk dit jaar wel, anders heb ik een probleem.

Dus ik ga me ook dit jaar weer verdiepen in de tandverzekeringen. Dat vind ik ook best een leuk klusje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 16:24 



 
Profiel   

Ik blijf bij Ditzo. Hij is niet duur en met ASR vitality verdien ik altijd best wel wat geld nog extra terug via bol.com tegoedbonnen. Tegenwoordig is het nog "maar" maximaal 195 euro (als je bij de intersport zou bestellen is het nog wel 260€), maar dat is toch mooi meegenomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:18 



 
Profiel   

Hier ook aan het kijken. Zit nu bij FBTO, maar dat is onderdeel van Achmea.. en Achmea heeft ook een zorgverzekering die abortus etc niet vergoed. dus ik weet niet of ik überhaupt bij een Achmea bedrijf wil zitten. Keuze is alleen wat kleiner zo natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:21 



 
Profiel   

Ik kijk ook elk jaar weer waar ik het beste pas.
Ik heb sowieso veel fysio nodig.
Heb nu zilverenkruis basis budget, aanvullend 3* en tand 1*. Ik denk dat ik aankomend jaar tand ga schrappen gezien de kosten die ik afgelopen jaren heb gehad kan ik die beter gewoon betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:26 



 
Profiel   

Ik ga overstappen. Voor het eerst meer betaald dan vergoed gekregen..
Dus word tijd om over te stappen. En nieuwe werkgever dus even kijken waar collectiviteit nu het beste voor mij geregeld is.

belangrijkste is fysio behandeling en tandarts.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:26 



 
Profiel   

Abortus zit in geen enkele verzekering mag niet. Wij zijn een Calvinistisch land . Maar abortus an sich wordt via een subsidie regeling gewoon vergoed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:28 



 
Profiel   

Ik twijfel ook elk jaar. Maar durf het nooit aan.
Ik laat mijn eigen risico op 385€

Dit jaar toch blij mee geweest.
Normaal kom ik nooit bij een dokter. Maar dit jaar ivm knie problemen al een röntgenfoto en mri moeten maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 18:35 



 
Profiel   

Weet iemand zo of er aanvullende psych verzekering is? Die van mij gaat tot 500 en dan heb je de hoogste. Alleen als je die neemt heb je ook gelijk andere dingen erbij en ben je aan premie ook wel dat kwijt bijna. En dat zijn net 5 gesprekken die 500 euro. Dus ik kan mijn psycholoog nu niet verzekerd krijgen aangezien ze tweedelijns zijn en alleen met aanvullende verzekering wordt gedekt. Iemand enig idee ? Anders wil ik zeker overstappen want betaal me de blubber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:14 



 
Profiel   

linoleum schreef
Hier ook aan het kijken, ook in verband met een hopelijke zwangerschap. Nog aan twijfelen of ik aanvullend verzekerd wil zijn daarvoor, in ziekenhuis bevallen zal ik sowieso al moeten ivm medische noodzaak. Dus daar hoeft het niet voor..

Makkelijk is het niet en onderling verzekeraars op details vergelijken is erg lastig merk ik.

Zat altijd bij Besured, wat nu over gaat naar VGZ met collectiviteit korting. Als ik naar voorwaarden tov premie kijk nog niet zo slecht. Maar even rond kijken kan geen kwaad.

Geef je borstvoeding? En hoeveelste keer? Als het de eerste is en je bv gaat geven is aanvullend verzekerd sowieso beter. En ik zou het sowieso doen als je zwanger bent. Scheelt namelijk een paar honderd euro aan kraamzorg. Basisverzekering betaal je zo'n 4.40 eigen bijdrage aan kraamzorg, aanvullend niets. Dus dan betaal je het aan premie en heb je dus ook nog gratis recht op lactatiekundige etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:17 



 
Profiel   

Ik blijf fff volgen. Toevallig was ik net aan het kijken. Ik wil er graag tandarts bij maar had berkend bij unive dat ik iets van 175 euro premie betaal om 250 euro vergoed te krijgen. Is dat het waard? Of zet ik 20 euro per maand extra opzij. Ook loop ik nu bij ene chiropractor, nu niet vergoed dus alles zelf betalen. Mijn rug zal altijd een probleem blijven en zou voor behandelingen best verzeerd willen zijn. Het is zo duur. Fysio werkt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:29 



 
Profiel   

@cowgirl ik denk dat je ergens anders sowieso goedkoper kan zitten. Ik zit bij zilveren kruis en heb daar ook vergoeding voor alternatief inzitten (chiropractor, acupunctuur enzv) iets van 40 of 45 per behandeling tot 500 euro geloof ik. En ook veel fysio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:34 



 
Profiel   

Ik ben en blijf bij DSW!
Ga iets van 150 pm betalen met aanvullende verzekering en de normale behandelingen bij de tandarts en fysio.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:37 



 
Profiel   

Cowgirl schreef
Ik blijf fff volgen. Toevallig was ik net aan het kijken. Ik wil er graag tandarts bij maar had berkend bij unive dat ik iets van 175 euro premie betaal om 250 euro vergoed te krijgen. Is dat het waard? Of zet ik 20 euro per maand extra opzij. Ook loop ik nu bij ene chiropractor, nu niet vergoed dus alles zelf betalen. Mijn rug zal altijd een probleem blijven en zou voor behandelingen best verzeerd willen zijn. Het is zo duur. Fysio werkt niet.

Ik weet niet of het zo is. Maar ergens ligt mij bij dat je dan ook geen tandarts vergoeding krijgt bij een ongeval.
Dus stel je flikkert van je fiets en mist 4 voortanden… volgens mij krijg je bij een ongeluk 100% vergoed als je een tandartsverzekering hebt.
Maar ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat het echt zo is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:37 



 
Profiel   

Amado7 schreef
linoleum schreef
Hier ook aan het kijken, ook in verband met een hopelijke zwangerschap. Nog aan twijfelen of ik aanvullend verzekerd wil zijn daarvoor, in ziekenhuis bevallen zal ik sowieso al moeten ivm medische noodzaak. Dus daar hoeft het niet voor..

Makkelijk is het niet en onderling verzekeraars op details vergelijken is erg lastig merk ik.

Zat altijd bij Besured, wat nu over gaat naar VGZ met collectiviteit korting. Als ik naar voorwaarden tov premie kijk nog niet zo slecht. Maar even rond kijken kan geen kwaad.

Geef je borstvoeding? En hoeveelste keer? Als het de eerste is en je bv gaat geven is aanvullend verzekerd sowieso beter. En ik zou het sowieso doen als je zwanger bent. Scheelt namelijk een paar honderd euro aan kraamzorg. Basisverzekering betaal je zo'n 4.40 eigen bijdrage aan kraamzorg, aanvullend niets. Dus dan betaal je het aan premie en heb je dus ook nog gratis recht op lactatiekundige etc.

Helemaal nog niet eens zwanger, maar daar wordt aan gewerkt :') maar wens is wel om borstvoeding te geven, dus inmiddels de uitgebreide dekking alsnog gekozen. Wel fijn ook met een slecht bekken en hopelijk een zwangerschap, meer recht op fysio en dergelijke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:38 



 
Profiel   

Ik ben verkast, heb afgelopen jaar Jaaaah uitgeprobeerd maar dat was de meest ruk verzekering ooit. Je krijgt geen pasje en geen polis toegestuurd en die moet je downloaden in de app maar die app knikkerde mijn iPhone er constant uit. Daardoor was dat niet te doen.
Uiteindelijk met veel moeite wat gekregen van een medewerker met verkeerde achternaam op t polisblad :+

Ik ben verhuisd. Eigen risico altijd hoog en zelf sparen en heb dit jaar wel een kleine fysio verzekering erbij gedaan, toch wel fijn dat je daar naartoe kan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:38 



 
Profiel   

Amado7 schreef
Weet iemand zo of er aanvullende psych verzekering is? Die van mij gaat tot 500 en dan heb je de hoogste. Alleen als je die neemt heb je ook gelijk andere dingen erbij en ben je aan premie ook wel dat kwijt bijna. En dat zijn net 5 gesprekken die 500 euro. Dus ik kan mijn psycholoog nu niet verzekerd krijgen aangezien ze tweedelijns zijn en alleen met aanvullende verzekering wordt gedekt. Iemand enig idee ? Anders wil ik zeker overstappen want betaal me de blubber.

Als het goed is valt de ggz gewoon in de basisverzekering, mits een contract hebben met je verzekering. Dus die snap ik niet helemaal! Welk pakket heb je nu en van welke verzekeraar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:49 



 
Profiel   

Is een praktijk die niet via de GGZ gaat. Een tweedelijnspraktijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:57 



 
Profiel   

Ik blijf bij OHRA, zelf vind ik vrije zorgkeuze het allerbelangrijkst, dus baal ervan dat OHRA nu geen restitutiepolis meer biedt. Maar dat stukje is (nu nog) maar heel beperkt dus voor mij nog de beste keuze. Verder heb ik aanvullend heel beperkt gedaan, maar wel dat ik nog laagdrempelig naar de fysio kan. Ook eigen risico flink omhoog gedaan. Ik ben gezond en als je een paar jaar niets hebt bespaar je een hoop op je premie.

Het zwangerschap zou ik goed uitrekenen wat je bij aanvullend aan extra premie bespaard en wat je evt vergoed zou krijgen. Ik kwam daardoor uit om niet extra te verzekeren en dat heeft goed uitgepakt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-21 19:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen