Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

.

 
Profiel   

Geen zorgplafond of budgetplafond, is de reden dat ik jaren geleden heel bewust voor een eigenwijze kleine verzekeraar heb gekozen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 17:56 



 
Profiel   

Als ik zorg nodig heb dan wil ik die ook gewoon krijgen en niet om de reden dat het plafond is bereikt en je daardoor niet daar geholpen kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 17:59 



 
Profiel   

Hema is Menzis toch?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 19:15 



 
Profiel   

Flower033 schreef
Over de zorgverzekering van de Hema. Dat is een gelabeld product van Achmea (oa Zilveren Kruis). Dat wordt niet afgehandeld door de Hema, maar door werknemers van Achmea.


Kinke schreef
Hema is Menzis toch?


Ik ben eens gaan zoeken.
Volgens mij valt de zorgverzekering onder menzis en de andere verzekeringen zoals schade onder achmea.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 07:52 



 
Profiel   

[ img ]

Je hebt gelijk. Is inderdaad Menzis

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 09:45 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ik ga komend jaar juist eigen risico naar beneden doen en tandartsverzekering doen. Ik ga volgend jaar voor het eerst in jaren op controle en geef het een redelijke kans op gaatjes (voor het eerst in mijn leven, maar toch). Ook is het een nieuwe tandarts en weet ik niet in hoeverre hij het eens is met mijn beslissing om de verstandskiezen te laten zitten, mogelijk overtuigt hij me toch voor anders. Met 75% en 250 euro vergoed, betaal ik zo'n 130-140 euro. Dat verwacht ik er wel uit te halen (zou neerkomen op 180 euro tandartskosten) en anders is het fijn om er in ieder geval geen zorgen over te hoeven maken..


Voor wat betreft de tandarts;
Als je jarenlang nooit naar de tandarts bent geweest, pas dan goed op of de tandartsverzekering gelijk dekking geeft.

Het kan zijn dat je een aantal maanden “wachttijd” krijgt.
(= maanden waarin je wel de premie betaalt, maar nog geen vergoeding kan krijgen vanuit die tandartsverzekering)
Of dat de verzekering eist dat je eerst je gebit (op eigen kosten) laat saneren, voordat je voor vergoeding vanuit de tandartsdekking in aanmerking komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:11 



 
Profiel   

als het trekken van je verstandskiezen in het ziekenhuis gebeurt, dan valt dat onder de basisverzekering. En is er eigen risico van toepassing (als dat al niet voor iets anders in rekening is gebracht)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:21 



 
Profiel   

Ik mag helaas niet meer overstappen maar ben zeer tevreden met A.S.R. voorheen de Amersfoortse, misschien niet de meest voordelige maar ik heb ze aardig wat geld gekost, nooit ergens iets over gehoord, ze kwamen zelf met vergoedingen waar ik aanspraak op kon maken. Zorgplafond, geen eigen keuze van ziekenhuis, nooit dat ik daar voor zou kiezen in deze tijd :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:36 



 
Profiel   

daantjuhhh schreef
Cowgirl schreef
Ik blijf fff volgen. Toevallig was ik net aan het kijken. Ik wil er graag tandarts bij maar had berkend bij unive dat ik iets van 175 euro premie betaal om 250 euro vergoed te krijgen. Is dat het waard? Of zet ik 20 euro per maand extra opzij. Ook loop ik nu bij ene chiropractor, nu niet vergoed dus alles zelf betalen. Mijn rug zal altijd een probleem blijven en zou voor behandelingen best verzeerd willen zijn. Het is zo duur. Fysio werkt niet.

Ik weet niet of het zo is. Maar ergens ligt mij bij dat je dan ook geen tandarts vergoeding krijgt bij een ongeval.
Dus stel je flikkert van je fiets en mist 4 voortanden… volgens mij krijg je bij een ongeluk 100% vergoed als je een tandartsverzekering hebt.
Maar ik weet niet of ik dit gedroomd heb of dat het echt zo is?


Een aantal zorgverzekeringen hebben wel gratis als extra een tandongevallenverzekering. Of dit krijg je bijvoorbeeld als je via Independer het afsluit.
Vind ik toch wel een fijn idee. Want inderdaad stel je valt van je fiets/paard/oid dan kan het een hoop geld kosten.


Ik de afgelopen jaren regelmatig over en kan zo toch flink wat geld besparen. Dus het uitzoeken loont zeker! En overstappen is altijd vlekkeloos gegaan.

Maar ik heb eigenlijk nooit wat, op een paar fysio behandelingen per jaar.
Dus de afgelopen jaren ook verhoogd eigen risico en in 1x betalen ipv per maand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:35 



 
Profiel   

dat maakt me nieuwsgierig: waarom mag jij niet overstappen? Niet dat het moet, hoor. Maar het is in Nederland een vrije keuze welke verzekeraar je kiest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:35 



 
Profiel   

Ik was vijftien jaar niet naar de tandarts geweest en ben aan het einde van vorig jaar eindelijk gegaan met de vraag, heeft het zin om me te gaan verzekeren? Hij heeft onderzoek gedaan en vervolgens geadviseerd om dat niet te doen. Het ligt er echt aan wat er gedaan moet worden.

Ik heb vorig jaar ook echt gekeken of ik dat zo kon afsluiten maar niemand deed moeiljk. Maar goed ik heb dus geen tandartsverzekering en toen mijn tandarts dit jaar zei dat mijn verstandskies eruit moest, stuurde hij me sowieso door naar de kaakchirurg dus dat kost me ook niets extra.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 16:51 



 
Profiel   

Flower033 schreef
dat maakt me nieuwsgierig: waarom mag jij niet overstappen? Niet dat het moet, hoor. Maar het is in Nederland een vrije keuze welke verzekeraar je kiest.


Dat is niet helemaal zo, als je vrij ernstig ziek wordt of bent geweest houdt dat op. Je bent dan een flink risico voor de volgende verzekeraar dus hebben die samen besloten dat je daar dan bij blijft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 18:17 



 
Profiel   

mvdbijl schreef
Flower033 schreef
dat maakt me nieuwsgierig: waarom mag jij niet overstappen? Niet dat het moet, hoor. Maar het is in Nederland een vrije keuze welke verzekeraar je kiest.


Dat is niet helemaal zo, als je vrij ernstig ziek wordt of bent geweest houdt dat op. Je bent dan een flink risico voor de volgende verzekeraar dus hebben die samen besloten dat je daar dan bij blijft.


Voor de basisverzekering zou dat absoluut niet mogen! De basisverzekering moet iedereen toelaten en mag geen onderscheid maken op medische gronden. Als die indruk wel gewekt is door verzekeraars zou dat bij de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) gemeld kunnen worden, het is absoluut niet toegestaan.

Overigens is dat nog niet altijd genoeg helaas, want voor de aanvullende verzekering mag je wel worden uitgesloten, en daarnaast spelen er soms praktische problemen, zoals zorgmachtigingen en hulpmiddelen die je weer helemaal vanaf het begin moet aanvragen. Maar rechtstreeks uitsluiten op basis van 'je bent al ziek geweest dus nu mag je niet meer kiezen' mag niet.

(Overstappen mag niet als je schulden hebt bij de verzekeraar of via de regeling voor achterstanden een hogere premie moet betalen... )

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:09 



 
Profiel   

Gisteren besteedde TROS Radar aandacht aan de aanvullende zorgverzekering:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... veel-geld/

De aanvullende verzekeringen zijn de laatste jaren zo uitgekleed dat het soms (vaak?) niet meer lonend is.
Ik ga dit weekend om maar eens rekenen of we die aanvullende verzekering nog willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 19:20 



 
Profiel   

Voor zover ik weet hebben DSW en Ditzo 100% acceptatie, die kijken niet naar voorgeschiedenis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 20:34 



 
Profiel   

Over de Hema verzekering, kijk goed naar de vergoedingen die je sowieso zou gaan gebruiken.
Mijn vader heeft deze verzekering ook, hij heeft diabetes maar zit in zorgprofiel 1. Dat betekent dat hij z'n pedicure behandelingen niet vergoed krijgt omdat ze alleen vergoeden bij een stuk of 5 specifieke aandoeningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 21:12 



 
Profiel   

Citaat
Voor de basisverzekering zou dat absoluut niet mogen! De basisverzekering moet iedereen toelaten en mag geen onderscheid maken op medische gronden. Als die indruk wel gewekt is door verzekeraars zou dat bij de NZa (Nederlandse Zorgautoriteit) gemeld kunnen worden, het is absoluut niet toegestaan.

Overigens is dat nog niet altijd genoeg helaas, want voor de aanvullende verzekering mag je wel worden uitgesloten, en daarnaast spelen er soms praktische problemen, zoals zorgmachtigingen en hulpmiddelen die je weer helemaal vanaf het begin moet aanvragen. Maar rechtstreeks uitsluiten op basis van 'je bent al ziek geweest dus nu mag je niet meer kiezen' mag niet.

(Overstappen mag niet als je schulden hebt bij de verzekeraar of via de regeling voor achterstanden een hogere premie moet betalen... )


Helaas worden sommige dingen die ik nodig heb enkel vergoed uit aanvullende pakketen die ik bij een nieuwe verzekeraar dan dus niet meer krijg. Vaak omdat ik daar op een groter pakket uit kom en dan moet je een gezondheidsverklaring invullen.

Nu ben ik tevreden met mijn verzekeraar al betaal ik een flink maandbedrag, blijf wel zitten hihi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 23:22 



 
Profiel   

Ok, duidelijk. Het zit in je aanvullende verzekering. Er zijn niet veel aanvullende verzekeringen meer waar nog vragen voor worden gesteld.

Ik snap dat je die dan wilt houden.
Ik was even bang dat er een verzekeraar was die tegen je zei dat je niet mocht overstappen omdat je hoge kosten hebt gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-21 00:00 



 
Profiel   

De reden dat de AV's zo uitgekleed zijn komt omdat een groep mensen alleen een AV nemen als ze kosten in de planning hebben en m nadat ze deze flink hebben geconsumeerd eruit gooien. Denk aan beugels }>
Gevolg is dat dit wordt ondervangen door wachttijden, hoge premies en vragenlijsten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:35 



 
Profiel   

Mizora schreef
Ik blijf bij Ditzo. Hij is niet duur en met ASR vitality verdien ik altijd best wel wat geld nog extra terug via bol.com tegoedbonnen. Tegenwoordig is het nog "maar" maximaal 195 euro (als je bij de intersport zou bestellen is het nog wel 260€), maar dat is toch mooi meegenomen.



Doe je dit alleen met de stappen tellen? Of krijg je als je verzekerd bent via Ditzo meer punten? Want ik haalde die stappen op een gegeven moment niet meer terwijl ik 5 dagen in de week 13-15.000 stappen zet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:40 



 
Profiel   

Ik doe alleen stappen tellen. Het maximum is 800 punten per week. 7500-9999 stappen levert je 50 punten op, 10k-14.999 levert je 100 punten op en 15k+ levert je 200 punten op. Met 4 dagen 15k+ stappen heb je dus altijd je punten binnen, maar zelf zit ik vaak op 3-5x 100pt en 2-4x 200pt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:43 



 
Profiel   

Morganlefay schreef
De reden dat de AV's zo uitgekleed zijn komt omdat een groep mensen alleen een AV nemen als ze kosten in de planning hebben en m nadat ze deze flink hebben geconsumeerd eruit gooien.

Daar werken de verzekeraars ook zelf wel een klein beetje naar toe, met spotjes als 'verzeker alleen wat je nodig hebt.' (Ik weet niet of die ook dit jaar nog rond gaan hoor, maar dat was toch wel een van de verkoopslogans een tijdje terug.) Dan krijg je dus ook dat mensen inderdaad alleen maar verzekeren wat ze nodig hebben. Waarmee het uiteindelijk niet echt een verzekering meer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 18:59 



 
Profiel   

karuna schreef
Ik heb zitten rekenen en kom op iets raarsuit. Ziezo is zoalshierboven 118 euro per maand of 1407 euro per jaar.

Zilveren kruis is 139,70 euro voor een vergelijkbare verzekering. Maar per jaar 1659.

Als ik per maand betaal is het verschil 260,40 euro. Best fors dus.

Maar wat ik per post aan premie ontving is 1571 euro voor dezelfde verzekering waar ik nieuw afgesloten 1659 voor betaal.

Voor die 160 euro per jaar ga ik niet overstappen. Als volgend jaar dat verschil groter is wel. Al heb ik een hekel aan alleen online dingen moeten regelen ipv bellen.


Zilveren kruis is 139,70 euro voor een vergelijkbare verzekering. Maar per jaar 1659.

je ontvangt bij
ZK 1% korting op je premie als je het per jaar betaald vandaar dat je op dit
Bedrag uit komt :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-11-21 23:51 



 
Profiel   

Shadow0 schreef
Ik blijf zitten, maar waardeloos dat er nu vrijwel geen mogelijkheden meer zijn om eigen behandelaar te kiezen in de GGZ en de wijkzorg, de meeste restitutiepolissen zijn nu combi-polis geworden.

ONVZ…

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 00:10 



 
Profiel   

Nee, ONVZ ook niet meer. Ze schrijven dat er in de GGZ en thuiszorg een kleine groep ondernemers is die onnodig veel gebruikt maakt van hun vergoedingen. En als een zorgverlener in het algemeen onredelijk hoge tarieven vraagt, moet je zelf bijbetalen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-11-21 10:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 11 [ 251 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen