Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Toilet staton Meppel? Waar?

 
Profiel   

Het klinkt misschien heel raar, maar zijn hier treinreizende bokkers uit Meppel die mij kunnen vertellen waar op het station het toilet te vinden is?

Ik heb komende woensdag een afspraak in het ziekenhuis in Meppel ivm aanhoudende blaasproblemen, zit hier al 4 jaar mee. Komt er op neer: als ik plassen moet, moet ik ook écht plassen. Ik kom met de trein naar Meppel, daar pikt mijn vader mij op de P+R op. In de trein kan ik evt wel naar de wc, daar zit een toilet in. Maar wat als ik op station Meppel, terwijl ik op mijn vader wacht, nodig moet? Op de site van de NS zie ik dat er ergens een toilet moet zitten. Maar als ik op Google Maps met streetview inzoom op de plek waar het toilet zou moeten zitten, lijkt het erop dat die daar niet zit. Of hij moet midden op het perron staan.

Dus: wie weet waar de wc daar zit? Zodat, als ik woensdag moet, ik hem weet te vinden. Je zou mij er heel erg mee helpen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:28 



 
Profiel   

In de trein gaan en zorgen dat vader er eerder is? Ik heb geen idee verder maar mocht er geen zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:30 



 
Profiel   

In de tijd dat ik nog vaak naar Meppel reisde, zat het station in de Kiosk (nu Stationshuiskamer). Vermoed dat dat nog steeds zo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:31 



 
Profiel   

Bij de Huiskamer daar zit een wc, een enkel toilet welke gedeeld wordt door mannen en vrouwen maar dat lijkt mij geen probleem voor je :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:32 



 
Profiel   

Sureido: Mijn vader komt uit Steenwijk en helaas ben je wel een beetje afhankelijk van elementen in het verkeer als verkeerslichten etc. Hij probeert op tijd te zijn, maar er kan altijd iets tegen zitten natuurlijk. In de trein kan ik zeker weten wel even gaan, maar mijn blaas is zo wispelturig soms... En ik ben liever goed voorbereid dan dat ik met zeer hoge nood nog moet gaan zoeken.

Muiz en xSwanheart: dank voor de info. Ga ik daar even kijken in dat geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:34 



 
Profiel   

Destijds in de stationsrestauratie/kiosk een stukje met tafeltjes en deur naar toilet zat toen daar. Weet niet of dat nog zo is, treinreizen is al even geleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:41 



 
Profiel   

Begrijpelijk, gelukkig is er wel eentje. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:41 



 
Profiel   

Maar als hij iets eerder weggaat? Z’n wereldreis is het ook niet.

Ik wil zeker je probleem niet bagatelliseren.
Maar van Steenwijk naar Meppel ben je ook zo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:42 



 
Profiel   

Ken je gratis app Hoge Nood?
Het toilet op het station van Meppel staat er ook in, in de stationshuiskamer. Je kunt ook op hun site zoeken: https://www.hogenood.nl/kaart .

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:48 



 
Profiel   

Heb je de hoge nood app op je mobiel? Volgens die app is er idd een toilet op het station zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 17:54 



 
Profiel   

Ja, die app heb ik. Helaas geen internet bij mijn abonnement, dus daar heb ik buitenshuis niet veel aan. En soms staan de stipjes ook niet op de goede plek kan ik uit eigen ervaring vertellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 18:12 



 
Profiel   

Net voordat je aankomst op het station, ga nog even naar toilet.

Zou dus zorgen dat je vader er al staat als je aankomst op station.

Kunnen jullie meteen doorrijden naar het ziekenhuis.

Mocht je toch echt nog keer moeten zijn er altijd tankstations langs de weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:53 



 
Profiel   

Dat is ook hoe ik het in mijn gedachten heb Love_myhorse. Maar dat plan kan altijd weer veranderen. Als er tegelijkertijd nog iemand in de trein naar de wc wil bijvoorbeeld. Of dat mijn vader ergens vertraging oploopt om wat voor reden dan ook. Dan heb ik graag een plan B achter de hand.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 20:58 



 
Profiel   

Sowieso zit direct naast het station bij de fietsenstalling “fietspoint”. Als je ze vooraf ff belt of je daar woensdag eventueel mag plassen..? Is dat een idee? Ook zit café neuf aan de overkant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:13 



 
Profiel   

Toilet zit inderdaad in de stationshuiskamer. Als je vanaf perron komt ga je trap af, dan naar links. Trap naar boven en dan weer naar links, schuifdeur in en dan ietsje rechtdoor en binnen is het weer links. In het hoekje bij de ‘stamtafel’.
Ik weet niet hoe het tegenwoordig is, maar eerder moest je 50 cent hebben om de wc in te komen, dus misschien handig om dat bij de hand te hebben.

De P+R zit aan de andere kant van station (perron trap af en naar rechts en weer omhoog), daar zit geen toilet.

Vanaf station richting ziekenhuis kom je nergens meer langs tankstation ofzo, ziekenhuis zit er heel dichtbij namelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:26 



 
Profiel   

Dank je wel Linoleum, die 50 cent heb ik wel bij de hand.

Fietspoint is inderdaad ook nog een optie. Dank voor die tip. Dan weet ik denk ik genoeg, dat moet wel gaan lukken woensdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:37 



 
Profiel   

Wat ik ook wel eens gedaan heb is gewoon bij een restaurant naar binnen gaan, zonder te vragen naar de WC gaan en dan achteraf aanbieden te betalen / excuses / uitleg geven. Ik heb som ook niet door dat ik moet en dan moet ik opeens extreem nodig. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 21:49 



 
Profiel   

De wc daar werkt op contactloos betalen, met je pinpas dus :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 00:18 



 

JPitty schreef
Sureido: Mijn vader komt uit Steenwijk en helaas ben je wel een beetje afhankelijk van elementen in het verkeer als verkeerslichten etc. Hij probeert op tijd te zijn, maar er kan altijd iets tegen zitten natuurlijk. In de trein kan ik zeker weten wel even gaan, maar mijn blaas is zo wispelturig soms... En ik ben liever goed voorbereid dan dat ik met zeer hoge nood nog moet gaan zoeken.

Muiz en xSwanheart: dank voor de info. Ga ik daar even kijken in dat geval.


Toilet zat altijd in het restaurant.
Je hebt 1 stoplicht in Meppel en dan zit je op de A32 richting Steenwijk, das een kwartiertje met de auto. In Steenwijk heb je ook amper stoplichten?
En het ziekenhuis is vlakbij, 2 of 3 stoplichten dacht ik zo.
Vraag anders even bij cafe aan de overkant, was altijd de Neufhoorn, weet niet of het nog steeds zo heet eigenlijk ....

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 00:29 



 
Profiel   

Misschien voor de zekerheid een luier broekje? Die zijn ook in volwassen maten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 05:00 



 
Profiel   

Rivendell schreef
Misschien voor de zekerheid een luier broekje? Die zijn ook in volwassen maten.


Te koop bij de ah en Etos idd. En de apotheek heeft ze zo ie zo.

Zorgen dat je zeker 2 uur voor af je trein reis even niks drinkt? Dan is je blaas ook niet (zo) vol?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 06:22 



 
Profiel   

Ik ga inderdaad maatregelen nemen in de trant van ff wat minder drinken inderdaad. Dankzij een paar andere bokkers weet ik dat in de restauratie een wc zit, kleingeld en pinpas heb ik altijd bij me, dus moet goed komen! Thanks voor alle tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:44 



 
Profiel   

Tegenover het station zit een cafe-achtig iets. Ik weet niet hoe laat je aankomt maar zij zijn vanaf 10u s morgens open. Daar mag je vast ook wel. Mijn ervaring is dat cafe's/restaurants daar geen probleem van maken als je het even vraagt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-11-21 22:50 



 
Profiel   

Op de site van de NS staat een plattegrond van het station waar ook het toilet op staat: https://www.ns.nl/stationsinformatie/mp ... lattegrond

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 15:27 



 
Profiel   

Klopt Annick75, maar die plattegrond klopt dus niet. Want dan zou de wc echt midden op het perron moeten staan := Of ik kijk scheel.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-11-21 22:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen