Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Altijd koud tijdens werk, ideeën?

 
Profiel   

Die eerste laag is (was) hier ook te koop. Zag het liggen in een outdoorwinkel en twijfelde even. Helaas hadden ze alleen herenmaten en ik ben nogal klein.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 13:06 



 
Profiel   

mysa schreef
Die eerste laag is (was) hier ook te koop. Zag het liggen in een outdoorwinkel en twijfelde even. Helaas hadden ze alleen herenmaten en ik ben nogal klein.


Ik draag met mijn 1.55 herenmaat S, beetje baggy is niet erg. Meer lucht om je warm te houden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 14:46 



 
Profiel   

En van Bertschat het verwarmende shirt met oplaadbare accu? Heeft lange mouwen en draag je als een soort van hemd overal onder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-11-21 15:16 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ir111 schreef

Dat ziet er top uit! Die ga ik proberen, dank. :) Hoe valt de maat? Ik kan niet tegen erg strak zittende shirts, kan ik veilig mijn eigen maat bestellen denk je?


Ja heel fijn. Ik heb maat M/40 (zie maattabel dilling) en dat valt normaal op maat. Die ribbels zijn heerlijk elastisch. Ik had ooit bij mijn eerste bestelling ook een wol-zijde hemd besteld en dat vind ik echt een strak hels kriebel ding.

Ik heb deze besteld en binnen gekregen. Top ding, heerlijk warm. Wel op t randje van kriebelen maar net te doen. En ik vind ze vrij krap vallen maar dat is persoonlijk, ik kan slecht tegen kleding die ook maar enigszins strak zit... Ben er in ieder geval wel heel blij mee, dus dank voor de tip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:17 



 
Profiel   

Inderdaad bedankt voor die tip, ik heb er vier en draag ze heel graag, het zijn mooie longsleeves en ze vallen inderdaad smal, wat perfect is voor mij.
De warmte voel ik dus niet :') maar ze zijn wel mooi en prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:19 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Hannanas schreef


Ja heel fijn. Ik heb maat M/40 (zie maattabel dilling) en dat valt normaal op maat. Die ribbels zijn heerlijk elastisch. Ik had ooit bij mijn eerste bestelling ook een wol-zijde hemd besteld en dat vind ik echt een strak hels kriebel ding.

Ik heb deze besteld en binnen gekregen. Top ding, heerlijk warm. Wel op t randje van kriebelen maar net te doen. En ik vind ze vrij krap vallen maar dat is persoonlijk, ik kan slecht tegen kleding die ook maar enigszins strak zit... Ben er in ieder geval wel heel blij mee, dus dank voor de tip!


Super! Mooi dat je er tegen kunt.

Tegen die jij gekocht hebt kan ik niet, kriebelt mij teveel en te strak.

De ribbel shirts van dilling zijn daarentegen veel zachter en rekbaarder (ze hebben die ribbels in hemd, tshirt en lange mouwen col).

Plus de ribbels werken met extra warmte. Door die luchtlaag. Ik heb ook sport truien van ribbel, werkt echt perfect. Bijv het RAB Nexus vest, ook ribbels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:22 



 
Profiel   

Oh bummer. :(

Degene die ik kocht is ook 100% merino en ook met ribbeltje. Maar wel anders dan die uit jouw link. Wat irritant! Nou dan ga ik die it jouw link toch ook nog proberen. Minder kriebel = veel beter.

@sheran, welke heb jij? Die ik gekocht heb of die uit de link van Hannannas? Ivm de maat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 17:47 



 
Profiel   

Ik heb die met ribbels in de kleinste maat. Dilling.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:00 



 
Profiel   

Ir111 schreef
Oh bummer. :(

Degene die ik kocht is ook 100% merino en ook met ribbeltje. Maar wel anders dan die uit jouw link. Wat irritant! Nou dan ga ik die it jouw link toch ook nog proberen. Minder kriebel = veel beter.

@sheran, welke heb jij? Die ik gekocht heb of die uit de link van Hannannas? Ivm de maat.


Wacht even, nu wordt het ingewikkeld :D zie dat ze de zonder en met ribbels even duur hebben op de website.
Jouw truitje heeft dus wel meer ribbels dan deze gele (kleur maakt het makkelijk te zien)? https://www.dilling.nl/Dames-ondergoed/ ... ramel.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 18:49 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Wacht even, nu wordt het ingewikkeld :D zie dat ze de zonder en met ribbels even duur hebben op de website.
Jouw truitje heeft dus wel meer ribbels dan deze gele (kleur maakt het makkelijk te zien)? https://www.dilling.nl/Dames-ondergoed/ ... ramel.html

Ja, de mijne heeft meer, of eigenlijk andere ribbels. Als je op de onderste foto klikt kun je het zien: https://www.dilling.nl/Dames-ondergoed/ ... nowol.html Wat verwarrend! En het viel mij op dat het truitje van jouw link per kleur een andere 'titel' heeft. Dat maakt zoeken nog lastiger, soms is het "Geribde longsleeve met staande kraag merinowol" dan weer "Merino wollen top met hoge hals voor dames" of "Geribde merino dames trui met hoge kraag". Dat maakt het lekker overzichtelijk! :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:02 



 
Profiel   

Ik zie het! Heb je ff pb gedaan. Zie dat er verschil in prijs en gram wol zit, maar ze geven het echt slecht aan :/

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:26 



 
Profiel   

Ik heb in een groentezaak gewerkt, die zijn deuren tot vijf graden boven nul, buitentemperatuur, openhield. Dit betekende, dat in de winkel zelf ook een graad of 10/11 is.
Het toppunt was, winkel temperatuur op 4,8 graden. En dat hield mijn lichaam echt niet vol.
Soms was het qua gevoel zo koud, dat je in de grote koelkast nog kon opwarmen.

Ik had aan....
Boven:
Hemd, T-shirt, thermoshirt, shirt lange mouw, vest, en daarover nog een blouse van de werkgever.

Daaronder had ik een maillot, een thermobroek en een spijkerbroek.
Ik kocht thermosokken.

Bij extreem koude dagen, kocht ik warmtepleisters.
Dat hield mij goed warm op de nieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 19:53 



 
Profiel   

O bij de traiteurs zaak hebben wij ook de deur open! Dus altijd boven de koude toog en temp als buiten. Maar omdat dat best fysiek is krijg ik daar hoogstens koude handen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 20:07 



 
Profiel   

Ik ben gisteren naar een skiwinkel gegaan en na 2 u passen uiteindelijk de Picture Pluma gekocht. Superwarm en nog mooi ook.

Ik vertelde de verkoper over mijn dagelijkse strijd tegen de koude, en hij zei mij dat de laatste optie een verwarmde vest is. Hij zei mij dat dit zalig is gewoon :D .

Ik probeer het nu met mijn nieuwe jas, en anders wordt het misschien een verwarmde jas :') .

Al is mijn man daar niet echt voor, want om den duur kun je nergens meer tegen, en daar heeft hij ook wel een punt vind ik ...

Enfin, ik wou je dit ook toch eens meegeven dat dit ook nog een optie is voor ts :D.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:50 



 
Profiel   

poes schreef
O bij de traiteurs zaak hebben wij ook de deur open! Dus altijd boven de koude toog en temp als buiten. Maar omdat dat best fysiek is krijg ik daar hoogstens koude handen.


Hier niet, ook hele stukken rust.

Maar gelukkig werk ik er niet meer, want mijn lichaam trok het echt niet! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 13:52 



 
Profiel   

Je kan ook investeren in leren omgaan met kou door middel van de Wim Hof-methode.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 16:46 



 
Profiel   

jiehaaa schreef
Je kan ook investeren in leren omgaan met kou door middel van de Wim Hof-methode.


_O- briljant...

Wij verwachten binnen een paar dagen een uitspraak van de rechter over de kachels...

Bewegen/stukje lopen gaat heel lastig als je 3,5 uur achter elkaar zit. Weglopen achter het stuur is geen optie. Bus stuurt nog steeds niet vanzelf.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-21 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen