Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:28

Ik weet niet of je ervoor open staat.
Misschien is het goed om eens een afspraak te maken met een osteopaat, homeopaat of orthomoleculair arts.
Het klinkt alsof je lijf wel wat ondersteuning kan gebruiken.

LWDaisy

Berichten: 4779
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:30

Zo'n haarband, gevoerd met fleece? Dat werkt hier echt heel goed.
Iets van onderhemd dat je in je broek kan steken, zodat je rug altijd bedekt blijft, doet hier ook wonderen.
En zorg ervoor dat je warme voeten hebt!

Ik ben zelf ook een koukleum hoor. Mijn gem. lichaamstemp. is +- 35°c.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:33

Komt je trui tot over je polsen? En is je onderrug goed bedekt met een hemd of zo? Die plekken verlies je ook veel warmte. Ik merk het tenminste altijd als m'n mouwen met te kort zijn om m'n handen half mee te bedekken. En verder zou ik idd even bloedwaarden laten nakijken.

BigOne
Berichten: 38269
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 00:52

Je kunt van alles bedenken maar bloed prikken zou ik eerst eens doen.

Kookaburra

Berichten: 5390
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 06:40

Gooiske schreef:
Misschien ipv warme drankjes eens gewoon koud drinken nemen?

Ook een goede. Dan denkt je lichaam: 'day is koud, interne kachel moet maar even aan'.

Rocamor

Berichten: 10879
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 06:45

Eet je thuis ook noodles?

Als ik bv boterhammen eet, word ik moe en krijg ik het koud. De vertering trekt op een of andere manier energie uit mijn lichaam.

Kun je benieuwd iets anders warms eten, waar minder KHD in zitten?

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 06:55

Wat voor thermoshirt heb je? Veel thermoshirts zijn namelijk voor het sporten gemaakt en werken dan niet als je stil staat. Je moet echt een thermo hebben die ook geschikt is voor stilzitten anders blijf je het koud hebben. Dat probleem heb ik zelf ook gehad

Mando

Berichten: 15695
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 07:59

Als je fiets transpireer je ook, en dan ga je voor de klas staan. Misschien eens op je werk als je aankomt schoon droog shirt aantrekken.

Suzanne F.

Berichten: 49229
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:33

Ik heb altijd een warm vest mee naar mijn werk maar ik zie dat jij al goed uitgerust bent met thermo ondergoed en vesten. Ik zou inderdaad zorgen voor multivitaminen en ijzertabletjes of Floradix ofzo.
Je bent warm genoeg aangekleed zou je zeggen.

Hannanas
Berichten: 13016
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:50


DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 08:56

Ik heb precies hetzelfde ts. Maar heb ook wel een fiks B12 tekort dus ik hoop dat het straks weer iets beter gaat. Ik zeg altijd dat mijn thermostaat een beetje kapot is. Echt gek word ik er van. Zolang ik lichamelijk bezig ben gaat het goed. Maar bij rustige bewegingen kan ik het zo ontzettend intern koud hebben.

Ik zat ook al aan Dilling hemden te denken.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:02

Eet je genoeg en voedzaam?

Sinds ik beter ben gaan eten heb ik het een stuk minder koud.

JorineV
Berichten: 1092
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:03

Hoi ts, er zijn al veel suggesties gegeven. Aanvulling over b12 en ijzer: Die zijn beide nodig om voldoende hemoglobine aan te maken. In de volksmond, en helaas ook bij de huisarts, wordt er bij een laag hb-gehalte vaak direct gesproken over een ijzertekort - ook als de oorzaak eigenlijk bij een b12-tekort ligt. Iets om misschien eens op door te vragen n.a.v. bloedonderzoek/vingerprik.

Ik deel de ervaring van annibel: voel me veel beter, minder koud, met een b12-supplement.

Tip uit een heel andere hoek: probeer tijdens het staan/rondlopen je lijf goed actief te houden. Als je een bepaalde spiergroep herhaaldelijk kort aanspant en weer loslaat, verhoog je de toestroom van bloed. Zo kun je heel je lichaam aflopen (als je genoeg ruimte in je hoofd hebt om te multitasken), of elke keer dat je van de ene leerling naar de volgende loopt even "je rug rechten" en je bilspieren meepakken. Hoeven geen grote bewegingen te zijn, dus niemand die het ziet ;).

Leo

Berichten: 50140
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:04

Ik wilde ook Dilling aanraden :j altijd een (merino) wollen basislaag en daarna met andere laagjes werken.

Ik klikte je topic aan omdat ik het ook snel koud heb op werk, zodra ik achter de computer zit of in bespreking. Maar dat weet ik op te lossen met een wollen omslagdoek die ik op mijn werk heb hangen en een thermosfles thee. Zo te lezen heb jij dat allemaal al geprobeerd zonder succes.
Mijn vriend gaf mij laatst nog de tip om op stal (koude voeten) radiatorfolie in de maat van de binnenzool in mijn schoenen/ laarzen te doen. Nog niet geprobeerd, maar ik kan me voorstellen dat het isolatie biedt!

Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:15

UGGs! :j

Bij mij op kantoor (oud pand, geen isolatie) is het ook altijd een vrieskist. Warme voeten helpen dan enorm. Aangezien ik veel moet typen en stilzit doe ik ook vingerloze handschoentjes aan. Als je handen en voeten warm blijven heb je het vaak ook warmer. Ik draag dan ook altijd 's standaard een thermoshirt en thermolegging. Wat ik wel merk met laagjes is dat als je het eenmaal koud hebt het opwarmen langzamer lijkt te gaan doordat alles strak zit. Mijn tip is dus om wat lossere kleding te kiezen zodat er een laagje (warme) lucht tussen kan gaan zitten. Dat is natuurlijk de beste isolatie die je kunt krijgen.

En de laatste tip: af en toe even langs de verwarming lopen of er tegenaan gaan staan. Heerlijk. :+

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 09:36


mysa

Berichten: 10487
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:04

Wol en verwarmde kleding lijkt me de beste oplossing. Wol draag ik al. Maar verwarmde kleding ga ik ook eens kijken.

Ik heb het koud, zodra ik stil zit. Mijn hele leven al. En hier geen ijzertekort en B12 krijg ik per injectie dus dat kan het niet zijn.

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:22

Goed warme schoenen, daar verlies je namelijk veel warmte.
Denk aan gevoerde panama jack laarsjes, flink dikke zol. Als ik mijn nikes draag heb ik standaard een trui nodig maar met die laarsjes loop ik vaak in een T-shirt.
Verder zijn noodles niet bepaald voedzaam. Probeer eens een bak(je) kwark met noten en wat fruit of een rijk gevulde salade. Of een kracker/rijstwafel met dik pindakaas extra kan ook al wat helpen, maar khd kan veel energie kosten om te verteren.
Kleding een beetje los zittend kopen, luchtlaagjes zorgen voor warmte.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:27

Ik ken het probleem, maar ik sta dan ook in een winkel zonder isolatie en verwarming :+
Wij hebben heerlijke vesten besteld bij ome Alie, deze verwarmt d.m.v een powerbank.

Even gauw een voorbeeldje:
https://nl.aliexpress.com/item/1005003479738579.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.1df36e2a5EV62h&algo_pvid=599aaaf3-e83f-4071-ba99-5bfe8e511ac1&algo_exp_id=599aaaf3-e83f-4071-ba99-5bfe8e511ac1-0&pdp_ext_f=%7B%22sku_id%22%3A%2212000025973241013%22%7D

Wij hebben eentje zonder kraag, deze is zo dun dat er makkelijke een trui of vest overheen kan.

marley93

Berichten: 6037
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:36

Hoe is je bloeddruk, Sheeran? Bij een gemiddeld lage bloeddruk wil kou ook nog wel eens een 'symptoom' zijn.

Theeglas

Berichten: 2544
Geregistreerd: 31-08-04
Woonplaats: Avenhorn (Noord-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 10:41

Ik sta zelf ook voor de klas met alle ramen en deuren open ivm de ventilatie. In mijn lokaal is het ook erg koud. Mijn leerlingen zitten veel met hun jas aan en zelf heb ik twee truien over elkaar aan. Verder een grote fles met hete thee (eerst op schoot als kruik en daarna opdrinken). Zelf heb ik een thermospot gekocht en neem ik iedere dag warme lunch mee (soep, paste, kliekjes, etc.). En voor echt koude dagen heb ik een mini elektisch kacheltje op mijn bureau waar ik af en toe achter kan zitten. :Y)

Christiene
Berichten: 7723
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:01

Mando schreef:
Als je fiets transpireer je ook, en dan ga je voor de klas staan. Misschien eens op je werk als je aankomt schoon droog shirt aantrekken.

Dit werkt zeker goed, als ik stil sta heb ik het ook koud na inspanning door natte shirt.

pien_2010

Berichten: 43335
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:08

Herkenbaar . Wat mij helpt is de laagjes net als jij maar dan wel 100% wol erbij hebben als hemd en als het echt koud is ook nog als t-shirt met lange mouwen. Thermo kleding geeft mij extra koude. Doet niets eerder integendeel, zo ook voor dat soort sokken.
Met wol→ Je transpireert nooit en je blijft veel gemakkelijker warm. Ik heb ook altijd dubbele sokken en dikkere zool (houdt je voeten warm) en om mijn nek een leuke warme (zijden→ sorry) sjaal. Dat scheelt al heel erg veel.

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:16

Hoi ts, geen tips jammer genoeg maar wel zó herkenbaar :( . Bij mij is de winter bijna overleven geworden ;( . Elk jaar word het precies erger, bij onder de 10 graden bevries ik precies :brr: . Zó frustrerend! Binnen in huis is het 22 graden, en heb ik het nog koud....

Ik hoop dat je er een oplossing voor vind, want als ik koud heb, dan bevries ik letterlijk en wil ik gewoon in mijn bed gaan liggen met 20 dekens := .

Enigste tip dat ik je kan geven, maar da's nogal moeilijk tijdens je werk :') , dat is een heet bad nemen. Da's het enigste wat werkt voor mij....

Succes, je bent niet alleen....

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 11:19

Echt warm drinken werkt toch juist averechts? Je lichaam krijgt het dan van binnen zo warm dat bloedvaten open gaan staan en je meer warmte verliest, lokaal heb je het dan zelf niet warm. Zelfde principe als dat je een onderkoeld persoon geen erg warme thee of melk moet geven. Lauw is dan beter :)