Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:34

Nirvana_ schreef:
Anne_GTI schreef:
Ik woon op mijn werk tegenwoordig in zo'n bodywarmer met verwarming, thermo-ondergoed en mijn laarzen met merinowol. Vindt mijn baas niet leuk maar heb hem de keuze gegeven: of deze outfit of ik ga naar huis. Ben helemaal klaar met dat blauwbekken.

Ben benieuwd naar zijn reactie als mijn verwarmde schootkleed binnen is...


Jeetje, wat voor bedrijf werk je? Het is bij mij zo'n 10 graden op kantoor, en gaat prima met handschoentjes en af en toe wat beweging :=


Bij tien graden kan ik echt geen kantoorwerk doen brrrrr. Eens ik stil zit moet het echt warm zijn.

Die noedels zou ik niet meer doen. Durf je soep meenemen in een thermos?
En dan echt grote vullende salades bvb?

Mager en ijzertekort/lage bloeddruk hebben echt een groot effect ja. Ik kan er echt naar van worden als ik lang koud heb, moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet zou volhouden denk ik.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 11:39

Soep in een thermos durf ik wel denk ik, ik kan uiteraard proberen of dat verschil maakt. Het klinkt vies maar misschien valt het mee :))
Mijn salades zijn voor mij al groot en vullend, red het meestal net niet om ze op te krijgen qua tijd :)) dus dat lukt me prima.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:43

Maar heb je dan ook de juiste dingen in je salade? Niet enkel rauwkost maar ook koolhydraten (quinoa, rijst, aardappel, couscous), eiwit (kip, peulen, kikkererwten, etc) en vet (olie, kaas, avocado, zalm, etc)? Mijn salades bevatten maar zelden veel sla maar zijn echt serieuze maaltijden.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:44

Eten is ook uitproberen. Als ik te weinig eet krijg ik het ook koud en warm pas op in warm bad. Maar salades met sla werken bij mij absoluut niet. Noodles werken meer omdat ik die pittig maak :') want van pittig eten krijg ik het warmer.
Maar heel eerlijk moet ik de hele dag door eten. En dan werkt brood bij mij wel en een salade niet. Een wrap weer wel, hoewel dat aan de vulling ligt. Als ik te lang niks eet koel ik ook zoveel af dat het niet meer opwarmt, zelfs niet na eten. Ik moet het afkoelen voor zijn... hier ook erg slank en ik zeg altijd dat mijn lichaam slecht met temperatuur kan regelen. 90% van de tijd koud en de rest ineens te heet. Ik heb het maar heel weinig lekker qua temperaturen. Hier dus ook veel laagjes, thermostaat broek onder normale broek, verschillende shirtjes en gevoerde schoenen en behalve voeten moet ik ook op mijn hoofd letten. Daar heb jij weinig aan, maar ik moet vanaf 10 graden iets op mijn hoofd hebben, anders krijg ik en enorme hoofdpijn en ik koel echt af.

Ik zag trouwens een legging voorbij komen in een reclame die eruit zag als een panty,maar gevoerd was. Ik zal eens zoeken, want die wilde ik zelf ook wel. Die zag er netjes uit haha

Rocamor

Berichten: 10831
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:44

Hebben je salades voldoende vetten en eiwitten?

Je kunt ook zelf soep maken (van die pureersoepen, net wat je lekker vindt) en die in de ochtend nog eens goed opkoken en in de thermosfles.

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:45


Taucha

Berichten: 1168
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:46

Ik heb gemerkt dat wanneer ik koude voeten heb, het niet uitmaakt of het zomer of winter is, ik het koud heb in mijn hele lichaam. Paar weken terug op tenerife nog bij 25 graden, ik zat te bibberen in de zon want mijn voeten waren koud. Bizar. Maar daar heb ik eindelijk wat op gevonden; skisokken van de ANWB met een verwarming en een accu *\o/*
Vooralsnog gaan ze op volle sterkte maar 3 uur mee, maar voor nu is minimale stand voldoende en blijven mijn voeten, en dus de rest van mijn lijf ook bijna een werkdag lang behaaglijk warm.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 11:54

Klinkt heerlijk!

Salade is meestal volkoren pasta, tomaat en mozzarella of couscous, rode biet, feta en avocado. Dat red ik nog nét als ik niet te vroeg hoef te beginnen :').

Sla zelf vind ik echt zonde van de maagvulling en het geld, haha :))

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 11:55

Sheran schreef:
Haha geeft niks. 'vervelend' dat je er bekend mee bent.
Noodles en heet water is wat ik nu standaard doe in de grote pauze :). Verder heb ik een koeltasje waarin ik dingen meeneem als wraps en een kleine salade bijvoorbeeld, met tomaat en mozzarella. Dat is dan wel weer koud natuurlijk.

kijk eens voor een vacuum machine en zakjes die mogen verwarmd worden.

Afgelopen week naar een demo van stoomovens van AEG gaan kijken, daar kan je groenten etc vacuum trekken, en je gaart ze in de stoomoven. Nadien kan je ze in het zakje heel gemakkelijk weer opwarmen (in de stoomoven of gewoon in heet water, dus ook prima in de waterkoker).
Hij gaf ook de uitleg dat je restjes van een maaltijd (werkt imo het beste met eenpansgerechten) gewoon in een zakje kan doen, plat drukken en vacuum trekken. Door het vacuumtrekken kan je het een stuk langer bewaren zonder risico op verkeerde beestjes, en je kan het in het zakje gewoon in heet water opwarmen.
instant noodles zijn wel warm, maar kwalitatief niet de beste maaltijd vrees ik.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 11:57

Nee klopt. Dat kun je thuis wel weer goed maken natuurlijk, maar een gezicht alternatief zou beter zijn.

Die zakjes die je beschrijft klinken heel handig maar ik ben er zelf fobisch nog niet aan toe. Zal het wel in mijn hoofd houden :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:04

Salades kun je ook op voorhand maken en bvb in mason Jars doen. Ik maak ze vegan dan zit er ook minder risico op voedselvergiftiging :D

Maar ook vaak al gemengd met een vinaigrette obv citroen helpt vers houden.

Maar ik herken wel heel erg: eens koud blijft koud…

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 12:10

Dat soort dingen zijn voor later :))
Ik vind met name die bacillus cereus uit rijst en pasta eng. Dus met een salade zonder dat durf ik al iets meer.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:16

Sheran schreef:
Nee klopt. Dat kun je thuis wel weer goed maken natuurlijk, maar een gezicht alternatief zou beter zijn.

Die zakjes die je beschrijft klinken heel handig maar ik ben er zelf fobisch nog niet aan toe. Zal het wel in mijn hoofd houden :)

Die zakjes zijn net veiliger dan gewoon. Dus je maakt het eten vers (ofwel in de stoomoven reeds in het luchtdicht getrokken en afgesealde zakje, waarna je direct na het bereiden het zakje koelt in de koelkast, Ofwel maak je gewoon je vers eten zoals normaal, laat het afkoelen zoals normaal en het gaat dan in het zakje, opnieuw luchtdicht, en dan uiteraard gekoeld bewaren.)
Dit is een stuk veiliger dan eten in een gewoon potje bewaren zeg maar, omdat je het luchtdicht verpakt en er dus niks kan bijkomen.

Doordat je het ook in het zakje opwarmt, komt er ook niks van het water, de waterkoker of de pot, zelfs geen lucht die rondgeblazen wordt, in contact met je eten. Dus veiliger kan niet.

Je kan het door de zakjes ook langer bewaren, maar ik snap dat lang bewaren idd een struikelpunt is. Maar vandaag klaarmaken om morgen zo te op te warmen is eigenlijk een stuk veiliger dan het in een potje en in de magnetron op te warmen.

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 12:34

Ik verwacht niet dat het de wereld van verschil zal maken hoor, maar heb je al eens gekeken naar zogenaamde 'verwarmende' ingrediënten? https://bloesemacupunctuur.nl/blog/heb- ... e-blijven/ Misschien kun je wat dingen die in deze lijst staan, in je salade verwerken. Baat het niet, dan schaadt het niet :)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 13:21

Sheran schreef:
Haha geeft niks. 'vervelend' dat je er bekend mee bent.
Noodles en heet water is wat ik nu standaard doe in de grote pauze :). Verder heb ik een koeltasje waarin ik dingen meeneem als wraps en een kleine salade bijvoorbeeld, met tomaat en mozzarella. Dat is dan wel weer koud natuurlijk.


Eet je wel genoeg dan?
Noodles is echt maar een kleine portie en als je het hebt over een 'kleine salade' vraag ik me af of je wel vokdoende eet.
Ik vind het onderwijs best intensief en ik eet dus ook echt wel flink tussen de middag. In de kleine pauze altijd een banaan of flinke bak fruit ofzo.

Edit; ik vind het trouwens echt idioot dat jullie geen magnetron hebben en ook niet mogen hebben. Wat is daar de reden van??

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 13:32

Ja ik eet genoeg, in ieder geval over de dag heen. Noodles is een kleine portie, maar je weet denk ik zelf ook hoe kort de pauzes zijn :)). Ben geen snelle eter ook, dus ik maak het thuis weer 'goed'. In de pauzes eet ik zoveel als ik op kan, en calorieën vind ik fijn (neem ook veel noten mee)

De reden is dat we een heel open gebouw hebben en de personeelskamer in directe verbinding staat met de administratie. Voor hen is het vervelend om de hele tijd die magnetronlucht te ruiken tijdens het werk. Plus de piepjes. Ook de reden dat we geen tosti-ijzer meer hebben.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:00

Geen magnetron is wel echt jammer ja.

Hoe lang heb je pauze? Onze middagpauze duurde op school 1u20min.

Ik heb net mijn salade gegeten en ook al ben ik een snelle eter, ik had hiervoor echt 20min nodig. Boterhammen heb ik met 5 min weg maar warmt me ook zo niet op precies.

Zit wel met sjaal en kamerjas in mijn eigen woonkamer brrrr.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 14:03

poes schreef:
Geen magnetron is wel echt jammer ja.

Hoe lang heb je pauze? Onze middagpauze duurde op school 1u20min.

Ik heb net mijn salade gegeten en ook al ben ik een snelle eter, ik had hiervoor echt 20min nodig. Boterhammen heb ik met 5 min weg maar warmt me ook zo niet op precies.

Zit wel met sjaal en kamerjas in mijn eigen woonkamer brrrr.


Korte pauzes 20 (bel tot bel) en de grote 25 van bel tot bel.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:04

Das kort maar voor mij wel voldoende om goed te kunnen eten. Ben je een trage eter?

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-21 14:07

poes schreef:
Das kort maar voor mij wel voldoende om goed te kunnen eten. Ben je een trage eter?


Ja, meestal wel. Plus ik wil veel nog even handen wassen van tevoren, duurt ook weer een paar minuten. Of je hebt een lokaalwissel. Of er blijven leerlingen hangen. Of een collega komt overleggen. Maar tien minuten effectief is altijd wel haalbaar. Voor mij is dat een bakje noodles inclusief klaarmaken, twee boterhammen en nog wat kleine dingetjes, of een salade.

MyWishMax

Berichten: 25262
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:08

Ik ben ook een trage eter, dus snap het probleem wel! Ik zou die 20 minuten echt nodig hebben en 10 minuten zou echt haasten zijn en minder kunnen eten als wat zou moeten. Erg jammer dat jullie geen magnetron of tosti ijzer meer mogen doordat dat vervelend is voor administratie...

Even iets anders. Als je nu eens zoekt naar ingrediënten die je door de noodles kan doen om wat meer te laten vullen? Een gekookt ei, wat extra groenten oid? Is dat wat? En een hand nootjes om te eten als je van lokaal wisselt?

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-21 21:05

Vandaag zijn mijn Dilling dingen binnengekomen! Super mooie spullen, heb er meteen eentje aangetrokken vandaag. Merkte geen verschil met normaal, maar ik ben er wel blij mee want ik zocht toch nog fijne longsleeves :)

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:43

Ah jammer ts. Ik lees nog altijd aandachtig mee. Ik ben minstens net zo erg als jij. Ook lage bloeddruk trouwens. Weinig vet.

Retlaw

Berichten: 3640
Geregistreerd: 17-03-05

Re: Altijd koud tijdens werk, ideeën?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 08:58

Ik zou eens kijken naar acupunctuur. Dit heeft mij erg geholpen.

Geke_Lizzy

Berichten: 494
Geregistreerd: 08-04-10
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:58

Mijn vriend en ik wonen in Noorwegen en werken ook het gehele jaar buiten, en de Noorse manier van kleden is in 3 lagen. eerste laag merino wollen onderkleding, tweede laag iets van fleesh en dan voor buiten de derde laag wind en waterdicht, voor binnen kan dat nog een lekkere dikke (wollen) trui zijn ed.

Voor de echte koude dagen, waar we richting de -15/-20 gaan hebben wij er nog 1 extra laag onder. De allereerste laag van 'mesh' (weet de Nederlandse naam niet meer) tshirt met lange mouwen en legging. Het ziet er niet uit, maar het is super warm. De militarie gebruikt dat ook in de winter en daardoor hebben wij het ook in huis. En uiteraard dikke warme wollen sokken, maar dan wel in schoenen met voldoende ruimte, anders wordt het weer te strak..

De Noorse mensen blijven maar roepen dat lucht is wat je warm houdt. Daarom moet je ook niet teveel laagjes aan doe, dan wordt het te strak en dan wordt je alleen maar kouder. Vooral de mesh layer, waar er veel lucht zit in alle gaatjes, zou misschien wel een uitkomst zullen zijn! Als ik die laag erbij aan heb dan ben ik echt altijd warm. :D