Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Altijd koud tijdens werk, ideeën?

 
Profiel   

Dag allemaal,

De winter komt er weer aan en ik ben vast niet de enige met dit probleem! Ik heb het namelijk heel snel koud, en op mijn werk begint dat echt heel vervelend te worden. Thuis kan ik met een dekentje, of als het heel erg wordt, een elektrische deken gaan zitten, maar op mijn werk moet ik rondlopen (onderwijs) en dan lukt dat niet.

Ik draag al veel laagjes, maar als ik eenmaal koud ben (en ik word snel koud) word ik gewoon niet meer warm en lijk ik iets externs nodig te hebben. Ik doe dat liever niet, omdat ik bang ben dat ik mezelf dan helemaal niet meer warm kan houden, maar de kou wordt inmiddels wel zodanig vervelend dat het mijn dag een beetje verpest.

Ik zit niet tijdens mijn werk, dus een verwarmd ding op mijn stoel is niet echt een oplossing. Ik zag dingen als verwarmde sjaals enzo - werkt dat? Ik moet er nog wel een beetje representatief uitzien, dus ik ga niet in een jas lesgeven, maar bijvoorbeeld een omslagdoek zou wel kunnen. Een muts scheelt ook, maar dat kan ik ook niet doen :P

Hoe lossen jullie het op?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:26 



 
Profiel   

Je hebt ook verwarmde zolen voor in schoenen, is dat wat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:28 



 
Profiel   

Warm drinken? Ik krijg altijd een mega opvlieger als ik een glas (hete) thee drink. Thermosfles mee en steeds wat drinken? Heb zelf ook voor de klas gestaan maar ik had aan een sjaal vaak wel genoeg, en anders wollen vestjes? Die zijn echt fijn warm, beter dan katoen vind ik. Zijn je voeten wel warm? Anders proberen die goed warm te houden met wollen sokken en stevige schoenen. Koud hebben is vervelend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:29 



 
Profiel   

Thermokleding onder je normale kleding?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:30 



 
Profiel   

Ik zag laatst dat Bucas de recuptex nu ook in sjaals heeft, misschien is dat wat..
Back on track heeft ze geloof ik ook, misschien zijn die iets modieuzer.

En anders van die herbruikbare handwarmers in je zak stoppen.

Drink je wel genoeg warme drankjes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:34 



 
Profiel   

Tja laagjes ( werk zelf in de vleesverwerking dus koele ruimte en koud spul) maar een gewoon hemd( hema) thermos shirt korte mou of gewoon shirt dan ski pulli of iets met kraag dan vestje en een werkschort( is gewoon katoen) en das warm zat en op tijd echt wat eten ivm ook wat te verbranden hebben dat werkt voor mij prima


Laatst bijgewerkt door snorkel1986 op 21-11-21 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:35 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips al! Thermokleding en wol draag ik, en hete thee drink ik elke pauze, maar mij verwarmt dat niet echt genoeg helaas :). Ben zo'n type dat dan een kopje thee vasthoudt, en dan wordt de binnenkant van mijn handen warm, maar de buitenkant blijft koud :')

Ik ga Bucas en de zolen even opzoeken! Ik heb niet specifiek koude voeten (zeg maar: niet kouder dan de rest) maar ze zijn ook niet warm zeg maar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:36 



 
Profiel   

Heb je pure wollen kleding of
Is het een mix van acryl of polyester met wol?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:43 



 
Profiel   

Denk dat schoenen en sokken wel erg belangrijk zijn, dat je warme voeten hebt.
En dan toch iets warmer aankleden, een t shirt, sweater, trui en vest?
Vooral die sweater onder een trui vind ik veel warmer.
En legging onder je broek?
De materialen maken wel echt veel uit ook. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:43 



 
Profiel   

Wat vervelend! Ik had het ook altijd koud, bleek een vitamine b12 tekort te hebben.. Sinds dat weer op peil is heb ik het niet meer zo snel koud.
Wat je beschrijft lijkt me echt niet normaal :o
Zoveel lagen aan en toch koud blijven hebben, hoeveel graden is het daar binnen eigenlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:43 



 
Profiel   

Heb je wellicht last van koud zweet?
Dan kun je nog zoveel aantrekken als je wilt maar dan wordt je toch koud door het zweten.
Dan zou een deo tegen het zweten wellicht kunnen helpen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:45 



 
Profiel   

Binnen is de temperatuur tussen de 18 en 20 graden, afhankelijk van of de leerlingen binnen zitten of niet. In de personeelskamer en de werkruimtes is het kouder, maar daar kan ik zelf niet veel aan veranderen helaas. Ben de enige die er echt zoveel last van heeft geloof ik.

Wat ik nu meestal draag is een thermolegging/thermomaillot met broek of rok/jurk. Van boven thermoshirt met lange mouwen en dan een echt wollen trui erover, meestal met een vrij dichte hals. Als ik netter moet zijn doe ik een thermoshirt met een jurk met lange mouwen erover en dan nog een cardigan erover.
Zweten doe ik bij mijn weten niet merkbaar.

Een keertje bloed laten prikken staat wel weer op de planning - ik heb snel last van ijzertekort, daar kan het ook mee te maken hebben :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:48 



 
Profiel   

Ik heb het ook altijd vrij koud , nu is mijn doorbloeding gewoon wat slechter en heb ik last van wintertenen en handen ( het wordt wel elk jaar gelukkig minder). Ik begin al vroeg in het jaar met het dragen van handschoenen. Maar kleding kan wel echt het verschil maken.

Ga eens kijken bij Skafit voor zilverhandschoenen en sokken. Met name sokken kunnen echt wel het verschil maken. Met de meeste sokken aan gaan mijn voeten gewoon zweten en dat zweet wordt koud waardoor ik weer koude voeten krijg. Sokken van Skafit voorkomen het zweten en vaak heb ik dan wel wat warmere voeten.

De handschoentjes merk je direct dat je handen warmer worden. Ze zetten als het ware je bloedvaten open.

De verwarmende zolen zit ik ook al een tijdje aan het denken , maar ik vindt het vrij prijzig. Ik heb nog wel van die weggooi dingen geprobeerd maar daarmee voelde ik niet echt verschil.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:49 



 
Profiel   

Laat ook de schildklierwaarden eens controleren. Te langzaam werkende kan oorzaak koud hebben zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:54 



 
Profiel   

Ik zit in een andere hoek te denken, mocht je dit niet al van jongs af aan hebben... Eet je te weinig en/of ervaar je misschien stress?

Je hoeft het niet in dit topic aan te geven, maar ga het voor jezelf eens na.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:55 



 
Profiel   

Mag je best vragen hoor :). Ik heb het al van jongs af aan. Het wordt niet erger met stress. Het wordt wel iets minder als ik wat beter uitgeslapen ben, maar dat is logisch denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:58 



 
Profiel   

Eerlijk vind ik je licht gekleed dan…
Als ik kou heb, doe ik vaak een thermo ding, daarboven shirt met lange mouwen en hoge kraag, dan een lichte trui en daarboven een dikke trui. En dan kan ik me warm houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 22:59 



 
Profiel   

Sheran schreef
Bedankt voor de tips al! Thermokleding en wol draag ik, en hete thee drink ik elke pauze, maar mij verwarmt dat niet echt genoeg helaas :). Ben zo'n type dat dan een kopje thee vasthoudt, en dan wordt de binnenkant van mijn handen warm, maar de buitenkant blijft koud :')

Ik ga Bucas en de zolen even opzoeken! Ik heb niet specifiek koude voeten (zeg maar: niet kouder dan de rest) maar ze zijn ook niet warm zeg maar :P

En gemberthee? Dat warmt van binnenuit op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:01 



 
Profiel   

Je hebt ook van die warmte pleisters voor je rug. Is eigenlijk voor spierpijn maar kan hier wellicht ook wel fijn voor zijn. Gezien je rug wel een groot oppervlakte is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:02 



 
Profiel   

Even een andere insteek: wat eet je? Eet je wel genoeg calorieën/gezonde vetten om je warm te houden? En sport je in je vrije tijd? Een goede doorbloeding is belangrijk voor je energie.

Je zou je ook kunnen verdiepen in autogene meditatie. Je kunt je lijf ook leren de warmte goed te verdelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:14 



 
Profiel   

@Tengeltje: wat voor dunne trui heb je er dan nog onder? En ziet het er dan nog steeds representabel uit?

@Senna: ik eet genoeg. Ik moet er op mijn werk wel echt tegenin eten, want als ik het koud heb word ik moe en wil ik helemaal niks meer eigenlijk, niet bewegen en alleen maar slapen :P. De vetten die ik eet zijn soms gezond maar niet altijd, in de pauze neem ik vaak noodles omdat die lekker warm zijn en even energie geven.
Ik sport matig, niet heel veel, paar keer per week een uurtje. Ik fiets ongeveer 7 km per dag en mijn werk is natuurlijk ook niet zittend, dat scheelt misschien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:18 



 
Profiel   

Bertschat heeft o.a. verwarmde vesten, iemand in mijn familie heeft die en is groot fan. Ze hebben ook andere verwarmde kleding producten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:25 



 
Profiel   

Misschien ipv warme drankjes eens gewoon koud drinken nemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:25 



 
Profiel   

Elk kwartier even jumping jacks met alle kinderen? Hun voor de concentratie en jij voor de warmte :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:25 



 
Profiel   

Ik volg, ze zeggen weleens tegen de kou kun je je kleden alleen dan loop ik als pinguin door al die lagen. Thermos shirt, coltrui, fleecetrui of wollen trui over elkaar.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-21 23:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 142 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen