Pijnlijke, rode bultjes op vingers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Pijnlijke, rode bultjes op vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-21 15:01

Om te beginnen: ik ben hier 2x mee naar de huisarts geweest en moet nu even aankijken!

Een paar weken geleden kreeg ik op 2 vingers een paar kleine rode bultjes/blaasjes.
Omdat dit er toch meer werden ben ik vorige week naar de huisarts geweest, ze (vervangende huisarts) dacht toen aan handeczeem dus kreeg ik hormoonzalf. Deze heb ik netjes 2 maal daags gesmeerd maar het werd alleen maar erger, de bulten werden groter, meer pijn eraan en ook steeds meer plekjes.
Dus vandaag terug geweest bij mijn eigen huisarts, zij heeft overlegd met weer een andere huisarts en ze denken nu aan hand, voet en mond ziekte (wat voornamelijk bij jonge kinderen onder de 10 voorkomt)

Heb ik weer dus :+

De bultjes zitten voornamelijk op 1 hand en dan verspreid over 4 vingers, de duim is tot nog toe gespaard gebleven. Ze zitten over heel die vingers, zijkant, boven, onder. 1 is zelfs in een week tijd het dubbele geworden qua grootte! Op de andere hand heeft alleen de wijsvinger 2 plekjes en that's it.
Ohja had ik al gezegd dat ze echt pijn doen? :')
Echter jeuken ze totaal niet. (dus vandaar eczeem niet passend)

In mijn mond heb ik (tot nog toe) ook helemaal niks ervaren.
Voeten heb ik al jaren last van zwemmerseczeem dus dat is niks nieuws. (en het ieder jaar terugkerende wintertenen :+ )

Ik doe niks in de zorg, kinderopvang of met chemicaliën etc.

Voor nu moest ik van de huisarts aankijken en als het erger word of andere klachten krijg even bellen. En met vettige creme smeren zodat ze niet gaan open scheuren door droogte.